V Londýně pokusně zavřeli autům rušnou ulici. Kolaps nenastal
Oxford Street bez aut. Foto: Sadiq Khan / X.com

Kritici celého projektu poukazují především na to, že chybí plán, kam se doprava včetně 16 autobusových linek přesune.
Ale, ale, jak je to možné? Vždyť tu denně slyšíme autoúderku jak při zavření 500m jednosměrky v Autíčkostánu Praha vznikne totální armagedon, kolaps systému, půlka pražských pomře hlady a druhá půlka ztratí smysl života, nastane konec světa a přiblíží se příchod Filipa Turka aka nového Ježíše. A ono to bude asi trochu jinak.
Jo, a jeden příklad z Brna. U hlavního nádraží zavřeli průjezd autíčkám pod viaduktem a doprava v sousední křižovatce se stala mnohem plynulejší. Teď je znovu pustili pod viadukt a gumokolisti denně blokují šmirgle v křižovatce.
Uprimne tady tu snahu moc nechapu, na OS se pohybovaly zejmena autobusy a taxiky, beznych aut tam bylo velmi malo, navic ty pruhy pro auta nebyly nijak extra siroke (kde v cetnru Londyna jsou, ze?) a tak to mozna pusobilo vic nahustene, ale ze bych zrovna zde vnimal automobilovou dopravu jako problem, to se rict neda, to uz mnohem vetsi problem je Regent Street-Picadilly-Strand-Waterloo jako propojku A40 a A3, ktera takhle v centru pusobi jako magistrala na Muzeu
Kdo se odváží zredukovat v Praze mafistrálu? 🙂
Oxford street ma blíž Hybernský a nebo Pařížský než magistrále…
Tak když se udělá takováto marketingová akce, je jasné, že lidi budou zvědaví a přijdou se podívat a “užít si to”. Ale opravdu si myslí, že ta ulice takto ožije natrvalo jenom proto, že to nějací sociální inženýři vymysleli? A to drastické omezení VHD v dané oblasti je jako co? To nějak nezapadá do celkového konceptu pohybu po městě. Opravdu zvláštní.
Já bych pokusně zavřel celý Londýn. Nemá cenu našlapovat takhle opatrně.
Musí to být super pro ty co řeší zásobovaní do těch obchodů a restaurací.
To určitě, nejlíp se totiž zásobuje v pěší zóně. Tam bývá zpravidla omezení v nějakou denní dobu, ale jinak zastavíte přímo u konkrétního obchodu, protože stání tam vymezená nejsou. Ve srování s ulicemi obsypanými parkujícími auty je to pro zásobovače výrazně lepší. On ten velký provoz i parkující auta totiž překáží i zásobování…
Obecně právě tady v těch modrých zónách atd chybí místa pro krátkodobé zastavení. Ubere se pár míst rezidentům, ale na těch krátkodobých místech se vytočí dost aut.