Z jednoho videa je videt ze tam nakonec byl velkej naklon vpravo pred narazem, i pred tim mi prijde ze se tam naklon menil vic nez obvykle.
Nekoukal jsem na rychlost na FR, z kamer to asi moc odhadnout nejde, ale i tak mi to prijde rychly.
S vezi vubec nemluvili, takze se bud blbe preladili, nebo uz neco resili..
Vzhledem k teplotam tam mohla byt nejaka namraza.
Z jednoho přepisu je slyšet, že špatně zopakovali frekvenci na přistání, tak asi proto nekomunikovali. Nicméně dle zápisu FR24 letadlo přes dva dny stálo v Lipsku, tak nevím jestli to byla plánovaná pauza/servis/cokoliv, nebo se na něm něco řešilo..
VS
16 dny
Pro zajímavost, přímo DHL o nehodě sděluje jen obecné základní informace: Statement on the cargo flight to Vilnius Airport on Nov 25 Status: November 25 2025, 2 PM CET We can confirm that today at around 4:30 am CET an aircraft of Swiftair, a third-party carrier operating under contract for DHL, which was on its way from LEJ Airport (Leipzig, Germany) to VNO Airport (Vilnius, Lithuania), made a forced landing about one kilometer from VNO Airport. The cause of the accident is still unknown and an investigation is already underway. Zdroj: https://group.dhl.com/en/media-relations/statement-vilnius.html Česky to volně znamená (překlad zcela bez záruky),… Číst vice »
lvy
17 dny
Na FR24 se objevilo video, kde je vidět vcelku stabilizovaný sestup a potom jako by najednou klesali rychleji, ale těžko říct, takže mrkněte sami.
To video z odkazu zde https://youtu.be/5MHfeqvaBP0 (na FR24 jsem videa nenašel) mi přijde, že letadlo klesá normálně nosem dolu, letí docela rychle a potom zvedá čumák vše strašně rychle okolo času 0:11 a pak v čase 0:13 je záblesk.
Jakoby chtělo stoupat, tak mě napadá jestli neztratilo vztlak při tom zvednutí čumáku. Pouštěl jsem si to několikrát, jestli to neni nějaký optický klam přes ty stromy a opravdu se mi zdá, že zvedá čumák dost nahoru.
Jinak z toho vašeho videa to skutečně vypadá přesně jak píšete, jako by si na poslední chvíli uvědomili, že jsou nízko, přitáhli, ale neměli dostatek kinetické energie a než zabraly motory, tak byli na zemi.
drakula
17 dny
na kameře byla v konečné fázi ohnivá koule, nechápu jak mohla posádka přežít
Podívejte se na první nehodu A320, tuším že nepřežily jen dvě osoby z plného letadla.
lvy
17 dny
Zatím to vypadá na CFIT, ale podle záběrů bylo vidět krásně, takže proč klesali tak rychle? Proč přestali komunikovat? Únava nebo snad technický problém? Těch otázek je hodně a k tomu se již objevily spekulace, že za tím může být náklad a něčí záměr. Osobně si netroufám odhadovat nic, ale předpokládám, že na FB to již mají vyšetřeno vč. závěrečné zprávy.
V souvislosti se zásilkami, které se nedávno vzňaly na třídírnách DHL se podezření na nějakou sabotáž nabízí jako jedna z možností… Takže ty spekulace nejsou úplně nesmyslné.
Ano, souhlasím, napsal jsem spekulace, protože vlastně zatím jsou spekulace úplně všechny varianty. I kdybych napsal, že trefili hejno hus, tak to bude jen další spekulace v řadě možností.
Ano, i místo a aktéři události těmto spekulacím nahrávají (asi míň by se spekulovalo v případě nehody v Budapešti nebo Madridu) … ale jsou to jen spekulace a hypotézy a tak je třeba je brát.
(Zatím) slabé důkazy by měly vytvářet slabá přesvědčení (bohužel je to často naopak – ten kdo ví nejmíň je o své pravdě nejvíc přesvědčen)
počasí tomu také nepřispělo,
EYVI 250550Z 18020KT 9999 OVC008 01/M00 Q1020 NOSIG
je moc brzo i na spekulace, natož závěr, ale souhlasím s vámi, že to vypadá na CFIT, ono s avionikou, která se nachází v 737-400 se chyba pilotáže stane relativně jednoduše.
Jestli ono to nebude tím, že letadlo nespadlo, ani se nezřítilo, ale prostě „jen“ havarovalo. Píšu proto, že jinde jsou nadpisy zřítilo pod čímž já si představuje něco jiného.
Nic proti ale nebyl náhodou v době výroby letadla tj. před 31 lety Boeing asi tak 100 mil před Airbusem prakticky ve všem? Jako srovnávat 31 let staré letadlo s tím, co se ve firmě děje aktuálně, je absolutně mimo mísu.
Výrobou letadla to zdaleka nekončí. Ono to letadlo potřebuje poměrně intenzivní servis, spoustu náhradní dílů, velké prohlídky u výrobce po nějakých hodinách atd. Takže současné systémové problémy v Boingu se klidně mohou projevit i na starém letadle.
Třeba ta nedávný problém s vypadlou záslepkou dveří nevznikl ve výrobě ale právě až při větší opravě.
Dle hodnocení vašeho příspěvku je krásně vidět jak moc jsou Boeing fans zaslepeni. Jak správně uvádí Karel IV, technicky je A320 úplně někde jinde, než B737 což spousta lidí má i po tolika letech problém přijmout. Já osobně raději poletím 30 let starou A320 od Lufthansy, než fungl novou B737, která včera přiletěla z továrny.
Já jsem si to myslel již delší dobu, ale teď jste mi to potvrdil, evidentně máte problém s chápáním psaného textu, protože opakovaně podsouváte lidem něco, co nenapsali.
A jen v DHL jsou tak strašně hloupí, že si pořídili zaostalou B737, protože asi strašně rádi dívají jak letadla hoří a lidé umírají.
To totiž skvěle „budeje lovebrand“.
Co by se nestalo? Tato nehoda? Já snad někdo něco píšu o tom, že za to může výrobce letadla? Já píšu, počkejme si na vyšetřování a uvidíme co se stalo. Teprve potom lze řešit otázky, zda by se to nestalo, pokud by letadlo mělo např. moderní bezpečnostní systémy atp.
Souhlasím se vším, co jste napsal, i jak jste to napsal, a také s Vašimi reakcemi (…) Díky za úvahy, mé se ubírají naprosto shodně s Vašimi. Přeji Vám energii a odhodlání do diskuzí.
Dovolil bych si dotaz na JaB – jak to myslíte s 737-400? Že používá vesměs analogové přístroje? Nebo je problémové uspořádání ovládání? Děkuji za případné rozvinutí Vašeho příspěvku.
Ráno jsem četl dva jiné články na toto téma a v obou diskusích se našel nějaký dobrák, co to neštěstí nezapomněl připsat na triko těm proklatým manažerům z Boeingu, co jim padají ty MAXy… a kteří v době výroby toho letadla, co spadlo DHL, ještě chodili do školy. 🙂
Zatím asi nejlepší video těsně před nárazem, těžko říct co si o tom myslet.
https://www.youtube.com/watch?v=CLH1nO-HoSM
Z jednoho videa je videt ze tam nakonec byl velkej naklon vpravo pred narazem, i pred tim mi prijde ze se tam naklon menil vic nez obvykle.
Nekoukal jsem na rychlost na FR, z kamer to asi moc odhadnout nejde, ale i tak mi to prijde rychly.
S vezi vubec nemluvili, takze se bud blbe preladili, nebo uz neco resili..
Vzhledem k teplotam tam mohla byt nejaka namraza.
Z jednoho přepisu je slyšet, že špatně zopakovali frekvenci na přistání, tak asi proto nekomunikovali. Nicméně dle zápisu FR24 letadlo přes dva dny stálo v Lipsku, tak nevím jestli to byla plánovaná pauza/servis/cokoliv, nebo se na něm něco řešilo..
Pro zajímavost, přímo DHL o nehodě sděluje jen obecné základní informace: Statement on the cargo flight to Vilnius Airport on Nov 25 Status: November 25 2025, 2 PM CET We can confirm that today at around 4:30 am CET an aircraft of Swiftair, a third-party carrier operating under contract for DHL, which was on its way from LEJ Airport (Leipzig, Germany) to VNO Airport (Vilnius, Lithuania), made a forced landing about one kilometer from VNO Airport. The cause of the accident is still unknown and an investigation is already underway. Zdroj: https://group.dhl.com/en/media-relations/statement-vilnius.html Česky to volně znamená (překlad zcela bez záruky),… Číst vice »
Na FR24 se objevilo video, kde je vidět vcelku stabilizovaný sestup a potom jako by najednou klesali rychleji, ale těžko říct, takže mrkněte sami.
To video z odkazu zde https://youtu.be/5MHfeqvaBP0 (na FR24 jsem videa nenašel) mi přijde, že letadlo klesá normálně nosem dolu, letí docela rychle a potom zvedá čumák vše strašně rychle okolo času 0:11 a pak v čase 0:13 je záblesk.
Jakoby chtělo stoupat, tak mě napadá jestli neztratilo vztlak při tom zvednutí čumáku. Pouštěl jsem si to několikrát, jestli to neni nějaký optický klam přes ty stromy a opravdu se mi zdá, že zvedá čumák dost nahoru.
Pardon, myslel jsem samozřejmě avherald.com ale jak jsem čuměl zrovna na FR24, tak jsem to napsal blbě. Tady je link: https://www.youtube.com/watch?v=ftr7eg7MrYM&t=1s
Jinak z toho vašeho videa to skutečně vypadá přesně jak píšete, jako by si na poslední chvíli uvědomili, že jsou nízko, přitáhli, ale neměli dostatek kinetické energie a než zabraly motory, tak byli na zemi.
na kameře byla v konečné fázi ohnivá koule, nechápu jak mohla posádka přežít
Podívejte se na první nehodu A320, tuším že nepřežily jen dvě osoby z plného letadla.
Zatím to vypadá na CFIT, ale podle záběrů bylo vidět krásně, takže proč klesali tak rychle? Proč přestali komunikovat? Únava nebo snad technický problém? Těch otázek je hodně a k tomu se již objevily spekulace, že za tím může být náklad a něčí záměr. Osobně si netroufám odhadovat nic, ale předpokládám, že na FB to již mají vyšetřeno vč. závěrečné zprávy.
V souvislosti se zásilkami, které se nedávno vzňaly na třídírnách DHL se podezření na nějakou sabotáž nabízí jako jedna z možností… Takže ty spekulace nejsou úplně nesmyslné.
Ano, souhlasím, napsal jsem spekulace, protože vlastně zatím jsou spekulace úplně všechny varianty. I kdybych napsal, že trefili hejno hus, tak to bude jen další spekulace v řadě možností.
Ano, i místo a aktéři události těmto spekulacím nahrávají (asi míň by se spekulovalo v případě nehody v Budapešti nebo Madridu) … ale jsou to jen spekulace a hypotézy a tak je třeba je brát.
(Zatím) slabé důkazy by měly vytvářet slabá přesvědčení (bohužel je to často naopak – ten kdo ví nejmíň je o své pravdě nejvíc přesvědčen)
počasí tomu také nepřispělo,
EYVI 250550Z 18020KT 9999 OVC008 01/M00 Q1020 NOSIG
je moc brzo i na spekulace, natož závěr, ale souhlasím s vámi, že to vypadá na CFIT, ono s avionikou, která se nachází v 737-400 se chyba pilotáže stane relativně jednoduše.
Tohle počasí je naprosto v pohodě. S tím to doopravdy nic společné nemá 😉
zatim to vypada, ze ten kdo ma jasno, jste vy, a ne fb.
Já mám naprosto jasno, že je nutné počkat na vyšetřování. Vy to máte jinak?
Ze to neni videt.
Četl jste tuto větu? „Osobně si netroufám odhadovat nic“
Chápu, že to na provoz letiště vlastně nemá vliv, ale jako cestujícího by mě to optimismem při přistání nebo vzletu nenaplnilo
Že to minimálně dva lidé přežili je dle mého zázrak.
Jestli ono to nebude tím, že letadlo nespadlo, ani se nezřítilo, ale prostě „jen“ havarovalo. Píšu proto, že jinde jsou nadpisy zřítilo pod čímž já si představuje něco jiného.
A zase Boeing…
Čo tým chcel autor povedať konkrétně?
Že je úplně blbej
Nic proti ale nebyl náhodou v době výroby letadla tj. před 31 lety Boeing asi tak 100 mil před Airbusem prakticky ve všem? Jako srovnávat 31 let staré letadlo s tím, co se ve firmě děje aktuálně, je absolutně mimo mísu.
Ano, již před 31 lety byl Boeing 100 mil za Airbusem. Ale podle mě toto spolu vůbec nesouvisí jak správně dodáváte.
Ohledně vaší první věty si dovolím nesouhlasit, protože před 31 roky už létalo A320, které považuji technicky za lepší něž 737.
Výrobou letadla to zdaleka nekončí. Ono to letadlo potřebuje poměrně intenzivní servis, spoustu náhradní dílů, velké prohlídky u výrobce po nějakých hodinách atd. Takže současné systémové problémy v Boingu se klidně mohou projevit i na starém letadle.
Třeba ta nedávný problém s vypadlou záslepkou dveří nevznikl ve výrobě ale právě až při větší opravě.
Nikoliv, to byla chyba postupů a kontroly při výrobě, stroj poprvé letěl 15. 10. 23, k nehodě došlo 5. 1. 24.
Dle hodnocení vašeho příspěvku je krásně vidět jak moc jsou Boeing fans zaslepeni. Jak správně uvádí Karel IV, technicky je A320 úplně někde jinde, než B737 což spousta lidí má i po tolika letech problém přijmout. Já osobně raději poletím 30 let starou A320 od Lufthansy, než fungl novou B737, která včera přiletěla z továrny.
expert promluvil. letadlo pomalu jeste ani nedohorelo, a uz sem hazete teorie o pricinach, ktere si cucate z trech cisel na flightradaru.
no, a blaboly na tema boeing jste tomu nasadil korunu.
bezte se bodnout.
Já jsem si to myslel již delší dobu, ale teď jste mi to potvrdil, evidentně máte problém s chápáním psaného textu, protože opakovaně podsouváte lidem něco, co nenapsali.
A jen v DHL jsou tak strašně hloupí, že si pořídili zaostalou B737, protože asi strašně rádi dívají jak letadla hoří a lidé umírají.
To totiž skvěle „budeje lovebrand“.
DHL si nic nepořídilo, DHL si ji pronajímá a pokud to nevíte, tak finance jsou vždy až na prvním místě.
Hele, když jsou Boeing fans tak zaslepní … kde berete tu jistotu, že s jiným výrobcem by se to nestalo?
Co by se nestalo? Tato nehoda? Já snad někdo něco píšu o tom, že za to může výrobce letadla? Já píšu, počkejme si na vyšetřování a uvidíme co se stalo. Teprve potom lze řešit otázky, zda by se to nestalo, pokud by letadlo mělo např. moderní bezpečnostní systémy atp.
Souhlasím se vším, co jste napsal, i jak jste to napsal, a také s Vašimi reakcemi (…) Díky za úvahy, mé se ubírají naprosto shodně s Vašimi. Přeji Vám energii a odhodlání do diskuzí.
Dovolil bych si dotaz na JaB – jak to myslíte s 737-400? Že používá vesměs analogové přístroje? Nebo je problémové uspořádání ovládání? Děkuji za případné rozvinutí Vašeho příspěvku.
Ráno jsem četl dva jiné články na toto téma a v obou diskusích se našel nějaký dobrák, co to neštěstí nezapomněl připsat na triko těm proklatým manažerům z Boeingu, co jim padají ty MAXy… a kteří v době výroby toho letadla, co spadlo DHL, ještě chodili do školy. 🙂
Ale už tehdy se jich měli zeptat konstruktéři na radu. 😛