V Libereckém kraji začínají další výluky, omezí vlaky do Staré Paky a České Lípy
Železniční stanice Semily po rekonstrukci. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz

Správa železnic začne u Libštátu se sanací svahů.
Správa železnic začne u Libštátu se sanací svahů.
Jen pro případné “odzmatení” neznalých místních poměrů. Ta výluka (Svor) – Jedlová – Rybniště se týká opravdu jen a pouze vlaků jedoucích z/do České Lípy. Úsek Rybniště – Jedlová je jinak bez výluky, vlaky z Děčína do Rumburku/Varnsdorfu/Mikulášovic jezdí úsekem bez omezení…:)
S vlakmi na Tanvald sa v tomto prípade nič lepšie než NAD nedá, ale pre rýchliky Pradubice – LIberec by boli možné hneď dve odklonové trate. A to z HK cez Ostroměř a Jičín na Turnov, kde by to časovo vyšlo plus mínus na rovnako. V prípade lepšieho stavu trate cez Lomnice nad Popelkou by bol odklon možný iba medzi Starou Pakou a Turnovem. V minulosti by sa to tak pri rýchlikoch vyriešilo a menej cestujúcich by muselo NAD použiť.
Přes Lomnici jezdí Sv arrivy
Co pojede jako NAD pro Lužickohorský rychlík? Erťáky nebo Ikarusy 280? :-)))
Shodou okolností jsme tam jeli nekdy v červnu. Přestup v Novém Boru a vedle přistaven jakýsi mikrobus. Jako vešli jsme se, ale trošku to připomínalo to japonské metro 😃.
Bohužel úsek železniční trati Turnov-Hradec Králové se děje každý rok něco.Snih,voda, sesuv půdy,vítr-polámané stromy spadané na trať… neustálý koloběh přírodních jevů již několik roků…to se ovlivnit nedá.Ale ARRIVA toho využívá a dost hodně,aby zastínila svou neschopnost provozovat vlakovou dopravu,kterou nezvládá….
Tam to to všude všecko rozvrácený,pořádně se snad dostane od Prahy člověk jen do Liberce
Tak třeba z Tanvaldu je teď stanice, kde to po kolejích jezdí snad jen do Smržovky.
Kdepak, Tanvald má teď nickolejný provoz. Ze všech směrů pouze náhradní autobusová doprava. Celé podhůří Jizerských hor je bez vlaků.
Dokonce ani to? Děkuji za objasnění. Řídil jsem se podle grappu.
a co tam jezdí?
Ani to ne, výluka je na celém úseku Jablonecké Paseky-Tanvald (a dál na Harrachov).
Tahle oblast je ukázka naprostého diletenství při opravách kolejí. Opravy mají provádět od října do dubna ale v žádném případě ne v hlavní turistické sezóně od května do září. Zrovna tady to žije a jezdí tu vodáci i cyklisti a potřebují vlaky a ne náhradní autobusy. Na provozovatele turistických cílů to má likvidační vliv a my kvůli tomu letos do oblasti vůbec nejedeme
Tak pokud máte auto tak nevidím problém tam jet. 🤷
Jsou důležitější prázdniny a turistická sezóna, kde každý turista projede tou tratí jednou nebo dvakrát, nebo školní rok, kdy se vlakem jezdí do školy, do práce každý den 2x? Turista si může vybrat, že pojede jinam. Ten kdo tam bydlí, si nemůže zase tolik vybírat, kam jezdí do školy nebo do práce.
Do práce se o letních prázdninách nejezdí?
Jezdí, ale obecně o prázdninách jezdí lidí do práce méně, do škol vůbec. Nechtěl jsem to kombinovat.
Místní dojíždějící využije náhradní dopravu busem snáz než turista jedoucí dálkově. Mě a mých spolucestujících se výluka dotkla konkrétně v tom, že jsem celovíkendový výlet začínaný Lužickohorským rychlíkem (v sobotu ráno slušně obsazeným) museli odklonit na západ od České Lípy, i když bych se rád projel ještě dál na sever. Nakonec jsme se pohybovali na rozmezí Ústeckého a Libereckého kraje, navštívili jsme mimo jiné Kamenický Šenov, kde se mi líbí dostatek párů spojů přes den (prakticky každé dvě hodiny).
Jenže těch místních dojíždějících je víc a jezdí častěji. A znovu, narozdíl od Vás nemaji na výběr.
Myslím, že i turista zvládne jet kus autobusem.
A v zimě si za může stěžovat turista-běžkař. Opravdu není možné, aby správce obvolal všecky lidi, kteří by tam chtěli jet.
kdyby to zacli opravovat mimo turistickou sezonu, tak tu zas jini chytraci budou brecet, proc to delaji v normalni sezone, kdyz tam jsou kvanta lidi, co tom jezdi do prace a skoly.
berte to jak to je, nikdy se neda zavdexit vsem.
V prosinci a v lednu se takovéhle práce provádějí fakt skvěle. Ani zemědělci na pole nevyjíždějí.