V Liberci začíná výběr podoby budoucího nového nádraží. Dorazilo sedm návrhů
Vizualizace Central Station v Liberci. Foto: Správa železnic

Nový terminál má proměnit podobu Liberce na několik generací dopředu.
Nový terminál má proměnit podobu Liberce na několik generací dopředu.
Zdá se mi to, nebo se opravdu roztrhl pytel s plánovanými stavebními projekty?
Může mi někdo vysvětlit, kam při těch vizualisacích zmizelo to historické ostrovní nástupiště? Svým objemem i architektonickou kvalitou předstihuje mnohé hlavní výpravní budovy. Jeho demolici považuji za nepřijatelné a barbarské, čili ještě jednou: kam zmizelo??
Nepřijatelnou a barbarskou, pardon..
Tam kde je něčím užitečné, tedy bohužel nikam. Architektonickou hodnotu má, ale praktickou nikoliv, je to takový depresivní prázdný prostor, kde těžko budou fungovat nějaké služby, když je minou všichni co jdou na jiné nástupiště. Podobný případ, kdy architektonicky pěkná nádražní budova uprostřed kolejí byla už k nepotřebě, se po změně konfigurace nádraží odehrál i v Ústí nad Orlicí a Praze Vysočanech.
Nesmysl: „Ostrov“ býval historicky vždycky živý, včetně velké čekárny a několika různých možností občerstvení – a to tam ani nebyly žádná výtahy z podchodů. Pro přestupy mezi vlaky byl „Ostrov“ mnohem příjemnější a nebylo vůbec třeba se přesouvat do budovy u ulice, kam byly všechny ty služby přesunuty až v posledních cca dvou desetiletích. Likvidovat „Ostrov“ je určitě hloupost, mohl by dál dobře sloužit a usnadňovat hlavně mnoho přestupů, k nimž by nebylo třeba používat podchodů – jenže o to asi někdo z „mocných“ nemá zájem. Přitom v době provozu převážně vratných souprav není třeba mít tolik průjezdných peronních hran… Číst vice »
Já teda vidím 3 ostrovy, každý schopný odbavit 3 vlaky naráz. Čtvrtý ostrov jen o dvou kolejích.
Průjezdné koleje se hodí pro nákladní dopravu, když to bude nově TEN-T trať.
Odporné nádraží. A SŽ s tím není schopna pohnout. Požaduji okamžitou rezignaci generálního ředitele Svobody!!!
Ach, to věčné stěžování. Nezávisle na tom, že SŽ rekordně staví, připravuje a projektuje, kde se může, stejně si každý druhý najde zdánlivý důvod, proč by měl ředitel SŽ rezignovat. Jak u komunistů. Mým oblíbeným příkladem je Andrej Babiš, který lusknutím prstu odvolal Daniela Ťoka, zřejmě nejlepšího ministra dopravy, kterého jsme měli. Jen kvůli tomu, že se ve stejnou chvíli ve vánici rozhodla jet do Brna půlka Prahy a v té kalamitní vánici bohužel řidiči uvázli. U normálních lidí se tomu říká vyšší moc, u Babiše a ostatních komunistů se za to odvolává. Možná i popravuje. Co to řeší? Vůbec… Číst vice »
SŽ že rekordně staví? Nespletl Jste si to se ŘSD?
By mne zajímalo, kdopak má slíbené pozemky pod autobusákem…
Že by zas nějaký Půtův kámoš, jakoby nestačily ty jeho kamarádšofty ohledně slučování nemocnic.
Nahradit 20 stání pro nástup a cca 20 míst pro odstavení autobusů jak je vidět na leteckých mapách pouhými 7 místy pro nástup a 0 místy pro odstavení vozidel, jak je vidět na vizualizaci. Tak to je pořádný majstrštyk.
Jojo, až zas bude výluka na 2 tratích, tak se na NAD bude asi chodit na Fügnerku.
Nástupišť málo je, ale odstavná plocha rozhodně nemusí být přímo v tom místě, aby tam odstavené vozy zbytečně překážely – ta může být někde poblíž jinde.
Přímo na autobusáku se nic nepostaví, protože tunel…
Víte, že došlo k zesílení tunelu aby se nad ním stavět dalo? Mimochodem tady v tomto starším článku se jasně píše, že se prostor po autobusovém nádraží zastaví:
https://zdopravy.cz/nejprve-nove-nadrazi-pak-nekdy-rychlejsi-trat-do-prahy-v-liberci-vybiraji-podobu-terminalu-243403/