V levém křídle brněnského nádraží pracují dělníci rok, část se otevře v prosinci
Oprava interiérů brněnského hlavního nádraží pro gastroprovoz. Foto: BNSD
V někdejší secesní restauraci se již lidé stravovat nebudou.
V někdejší secesní restauraci se již lidé stravovat nebudou.
BNSD zhouba Brna, fakt už. Takhle omlátit a zdevastovat secesní restauraci můžou jenom totální barbaři – podnikatelští baroni z ODS.
A jak si představujete provádění rekonstrukce? Já jsem hodně velký fantasta, to je tu známé, psával jsem různé povídky a podobně, ale fakt nejsem takový scifista abych si uměl představit rekonstrukci nebo nedej bože modifikaci, budovy tak aby v procesu nemusely dolů nátěry a štuky. Všimněte si jedné věci, je tam vhod do chodby a ty nové zvedlé průchody budou mít horní hranu v +- stejné výši, jestli to bude o centimetr, nevím z té fotky, pokud se vrátí štuky, nevidím v tom problém. Mimochodem u toho štuku taky záleží na tom jestli je dělaný přímo na místě, nebo je… Číst vice »
v Brně existuje nějaká památková ochrana nebo dohled? jako fakt? že jsem si nevšimnul. Funkcionalistické stavby obložené polystyrénem, na místo původních ocelových oken plast… Aktuální rekonstrukce a skleněná dostavba nádraží jistě bude muset vydržet dooost dlouho, páč stejně nové nádraží nepostaví, nebudou peníze, vůle politiků a šotoušů, SŽ apod.
Tak ve městě, kterému dominuje vztyčený pyj vypouštějící kuličky a před soudem má sochu exekutora, co krade pračku, se ještě něčemu divíte?
tehdejší primátor si postavil sochu. jen mu to jaksi došlo až ex post
Kdyby ze sebe nedělali pupek světa – to by bylo divení!
památkáři fungují. ale jen na malé pány. vlastní zkušenost. i zkušenost okolí.
Nebo na ty chudý…
To máte pravdu.
Maximálně se přistaví další nástupištní hrany tak, aby jich dohromady bylo 12.
Bohužel tu partičku nenapadlo dostavět vybombardovanou věž a naopak zbourat tu hnusnou přístavbu u příjezdové části a vrátit tam repliku původního litinového podloubí.
Míň prostoru pro nájemce, míň many do kešeně.
Vymlátit z Brna bičem málo.
Co devítiocasou kočku?
Ty traverzy skrz štukový vlys – to si snad dělají prču, ne?
ano, také zaujalo…
To jsem už při rekonstrukcích někde viděl, tedy při cestách kolem rekonstrukcí. Prostě je tam třeba buď nahradit starou nosnou konstrukci (mohly tam být nějaké kolejnice), nebo rozšířit průchod či udělat nové. Pokud to pak vrátí, tak v tom asi není problém, vnější podoba té okrasy zůstane zachována.
Jsem zvědav jestli o nový ten vzor
nevím, jak se tohle srovnává s pamatkovou ochranou…obzvláště ta prosklena odpornost.
pod těmi stejnými památkáři…nám v baráku nějaký dement vyhrožoval pokutou za používání ventilacek, které secesni okenní kování neumoznovalo’…a říkal jakou máme mít přesně fasádu (z 10odstinu barvy), jaká světla na schodišti, zábradlí a tvrdili, že i pro výměnu podlahy v bytě, to máme hlásit…
rok stavby cca stejně jako nádraží.
ale pravda, nemáme nic společného s brněnskou ods…narozdíl od BNSD
Na male nádraží pro pár příměstských vlaků to ujde. Cele Brno se už těší na skutečném nádraží pro dálkovou dopravu. Studie je Ok, hlavně ať už začnou stavět!
Ano, těší se především ti, co vlakem nejezdí a nádraží vidí jen jako budovu. Ne jako vazbu mezi MHD a vlakem.
Takoví josu celí nadšení z toho, aby vlaky mohly novým nádražím projíždět 160 km/h. Bez zastavení.
no já jezdím z Brna docela dost vlakem služebně – Praha, Pardubice, Vídeňské letiště, České Budějovice, Bratislava, a nějak nevidím důvod, proč bychom měli nádraží mít primárně pro dojíždějící příměšťáky, mělo by být zejména pro obyvatele Brna – t.j. pohodlné, s dostatkem parkovacích míst a nějakým připojením na MHD, ale ne nutně na šíleně nestíhajícím uzlu. nadto by se konečně mohli lidé v Brně chytnout za nos, že už nejsme vesnice, kde musí být vše na návsi a pochopit, že můžeme mít víc velkých dopravních přestupních uzlů…
Tím starým budou moci nákladní vlaky projíždět po přestavbě zhlaví 80 km/h.
myslím, že byste si mohli v bastru sednout…a dohodnout se, že tunel s R43 fakt nikomu neškodí a naopak situaci zlepší.
předem děkujeme.
Dálnice má větší smysl od křižovatky D2 tunelem na Červený Mlýn. ne to tahat kdesi přes Bystrc.
promiňte, ale tohle mi nepřijde ani trochu realizovatelny nápad.
Tak ten tunel i v jednom z plánů byl. Myslím že klesnout na prvních 800m o nějakých 15-20m pod úroveň terénu a pak postavit cca 6-7km tunelu, není úplně neuskutečnitelné. Ve světě se stavěly divočejší stavby než takový tunýlek pod městem. mapy. cz/s/herasulada
Tam je akorát otázka jak to napojit nahoře dál, respektive jestli jenom dodělat dálnici ze současné cesty, nebo jak udělat propojku na dálnici rakouského malíře.
já mám obavy z 7km tunelu pod zastavenym územím v ricnich sedimentech. to může být sakra sranda, dá se mimo jiné čekat, že by stavba měla asi i problémy s podzemní vodou aj.
navíc plnohodnotná dálnice po povrchu relativně kousek za paneláky kr pole a reckovic…je stejná prasecina jako povrchová varianta přes bystrc. která naštěstí je uz passe. jen vadí i ta tunelova….
Myslím že se v podobných terénech ve světě už stavělo, takže to by problém být nemusel, navíc v sedimentech by byla jenom část trasy.
Další výhodou takového vedení by bylo napojení na již existující komunikaci dálničního typu což by bylo patrně s menším kraválem a také by to znamenalo nezatížení nového území dálkovou dopravou.
Prosím vás, podívejte se do Prahy, kolik stála Blanka, a zase se uklidněte.
Takže budeme klasicky po Čseku argumentovat tím že je to drahé a raději zvolíme účetně levné řešení, ale takové které povede ke znehodnocení pozemků, v oblasti která se stává více a více osídlenou, k další fragmentaci krajiny a budeme sledovat trasování které je staré snad 80 let. Vůbec bych se nedivil kdyby urputná snaha vést to to pořád po této trase už dávno vygenerovala škody vyšší než cena toho tunelu?
není to v územně plánovací dokumentaci. ergo je to nereálné. a pokud bystrci vadí dálnice v tunelu, bezte si pokecat do kenigu a recek. to by byl rambajz.
nemusím být z varianty bastr úplně stajf, ale ty tri vesnice, narostle o vilky psuedoelity až nedávno, mne nechávají zcela klidně. ti to tam už tak zřídili, a dále plánují zřídit, že dálnice této části krajiny až moc neublíží.
Dobře, v tom případě není jiná možnost než nádraží přesunout, zachování v současné poloze je nereálné… Úplně stejný důvod, stejný argument. Nevidím tedy důvod dělat mezi tím rozdíl. A kdo odporuje dokumentaci může být častován stejnými nadávkami jako ti co brání dálnici… Jenže ona ta dokumentace jde změnit když se chce. Víte snad jaká je situace na trhu s realitami a nemyslím si že by ty vilky byly o nějakém elitářství, nebo pseudoelitářství, pár lidí co v posledních letech zkoušelo pořídit obyčejný barák pro rodinu v okolí Brna znám a situace fakt není dobrá. Brno prostě z víc důvodů přetéká… Číst vice »
Hm, jen mi neni jasne, kudy budo jezdit nakladni vlaky. Jestli po dvoukolejce mezi novym hlavnim a Zidenicemi, tak bude Brno pro naklady neprujezdne.
nic se nepostaví, klid. a pokud ano, tak za 50let. že nějaký vocas uspořádal soutěž, nic neznamená. horní nádraží ma komplet ZabZar nové, to vydrží dlouho. a na konverzi dolního nebudou prachy. okno příznivé pro stavbu skončilo covidem
Nemyslím si. Jednak dráha je podle EU něco co má být vysoce podporované a jednak pokud se postaví dvojkoljeka do Přerova a opravdu bude na 200 vznikne poptávka po vedení nějaké části spojení Varšava-Vídeň přes Brno čistě z důvodu +- stejné jízdní doby a poměrně velkého centra. Jenže to má jeden problém, jednak na to chybí výhybka, alespoň jedna, jednak pak chybí kapacita. Pokud se nemá odepsat projekt VRT, tak bude taky potřeba nějaké rozumně umístěné nádraží a ne terminál na Wiener Strasse. Tomu odpovídá jenom právě lokalita Dolního kdy to nádraží, mimochodem mělo být už na začátku (jenž někdo… Číst vice »
já si myslím, že nebude na žádnou stavbu za tenhle bambilion. natož na VRT. tam bude max tunel skrz krušné hory. proboha, podívejte se, co jsme za posledních 30 let postavili…je toho k pláči málo. dochází štěrk, písek, nejsou lidi, vše je zapikane v povolovacích procesech. proč by se právě teď mělo začít dařit stavět jak das. kdyz oprava D1 trvala 9 let ci kolik a ještě furt chybí most šmejkalka, rozšířené to není, jak dlouho si myslíte že budeme plácat VRT? 50let? a to nádraží? jen blbě nové spojení…šest či sedm let? jenže tahle sranda, je mnohonásobně dražší a… Číst vice »
Pokud se tu ničilo 40 let, tak 30 let na sanaci je celkem dobré… Podle mne teprve teď můžeme přejít pomalu ze sanační fáze do fáze opětovného budování, jenom by to potřebovalo ještě generační obměny. Ale to už je nad pomalu v procesu. Problém je že se hodně peněz zbytečně propálilo v posledních dvou letech. Na druhou stranu pokud to povede k nutnosti redukovat stát a přenechá to větší prostor soukromým iniciativám, bude to asi ku prospěchu. Ono to že všechno musí trvat pekelně dlouho totiž může být také v tom že z minulého režimu se ta představa, jako mem,… Číst vice »
Jenže je to jiná hornina než hliněnej červeňas.
Kéž by BNSD někdo vykopal pryč. To je katastrofa, co s nádražím dělají. Horší než tehdejší Italové v Praze
taky že ano, jsou to modré straky.
Vám ta ODS nějak leží v žaludku, není snad diskuze, kde byste je automaticky ze všeho neosočil 🙂
tak brněnský magistrát je krásná ukázka jejich schopnosti
A jestli si v polovině stavby investor vzpomene, že to vlastně chce jinak, tak potěš koště, protože to bude rozkopané o to delší dobu.
Už teď se to protáhlo. Pokud si dobře vzpomínám, tak původní termín dokončení levého křídla (bez bývalé restaurace) byl v prosinci 2020. Teď se dozvíme termín prosinec 2021 a to ještě ne komplet. By mě zajímalo, kde se to tak zadrhlo. Ale to je prostě Brno, no. Tady je nedodržování termínů zcela normální a když se proti tomu někdo ohradí, tak je za blbce.
Ví se už jaký supermarket? Billa?
Supermarket Pont, předpokládám 😉
Jo, a v gastro nějaká ta echt francouzská bageterie s bagetkou za 150. To si cestující veřejnost žádá.
Asi ano když se to vyplácí. Další věc, je že 150Kč není, když to převedeme na ceny a příjmy vyspělého světa, tak moc. A vzhledem k tomu že energie a suroviny se obchodují více méně za světové, nebo Evropské ceny, tak není moc kde ušetřit. Navíc pokud zrovna nejste lahůdky v Krpoli na Husitské, tak (myslím jsem tam ped pár lety obložené věci viděl), tak to jídlo připravuje nějaká centrální přípravna a přidávají se k tomu náklady na rozvoz. Pak tu máte náklady na pronájem a na personál, který taky dnes neseženete pořádně levně, protože to nahoru táhnou ceny bydlení… Číst vice »
promiňte, ale jaké akcie v CR chcete kupovat??? akciový trh je zcela mrtvý. prave, že proto se kupují cihly místo akcií.
a ti co si koupí dluhopisy dopadnou jak hubkari. dle vzorů zoot, pietro filipi/micka, arca/krupa. přičemž ten poslední je už za 20mld. bezva akcie NWR aka OKD, ECM a Kit Digital pomíjim.
ty firmy, co posílají dividendy domů…žádné akcie svých českých poboček nenabízejí a nehodlají nabízet.
Právě proto se akcie většinou nakupují na zahraničních burzách, ať už v Evropě, nebo v USA, eventuálně na Asijských burzách. České pobočky, pokud vím, se zřizují povětšinou jako s.r.o., takže ty akcie pochopitelně nemají. Další věc je že povětšinou nefungují jako stand-alone entity a smysl dávají jenom jako součást nějakého celku, takže smysl má naopak kupovat ty akcie korporací kterým patří. Což pak povede, teoreticky, k tomu že nějaké ty peníze půjdou zpět. Problém investice do cihel, je v tom že t představuje takový jakýsi „kapitalismus v kuchyni“, maximálně to tak přeskupuje peníze v ekonomice, ale že by to vygenerovalo… Číst vice »
Nejlepší investice je do zlata.
To nekoroduje, nehoří…
Kolísá na hodnotě, ale nikdy ne úplně.
Až na to že cestující veřejnost nemá na takové nesmysly peníze…
Pane, v Brně to bude supermarket Zlevněnka.
🙂
Ta přístavba je hrůza..
odbornost naprosta
BNSD je zřejmě dost dobrej tunel, divim se, že se o to nikdo moc nezajímá. Pár právníků a vysloužilejch politiků si založí firmu, která si od státních drah na 30 let pronajme nádraží…
Celý je to podezřelý, na BNSD jsem alergickej (taky proto, jak se o to nádraží nestaraj)
obávám se, že to je na víc než 30…
jinak dřívější hlavní ksicht této firmy byl pan Hos. něco si o něm najdete. na Vrzala to spoluprevadela Dr.Tovarkova. nyní předsedkyně CTU. to jen pro ilustraci…kam sahají prstíky této bezva skupiny
Ale zajímá.
Problém je v tom, že jsou to těžké devadesátky.
Podívejte se třeba na tu krásnou rezidenci bývalých primátorů a primátorek (Lastovecká a spol.) v Kohoutovické ulici Achtelky naprosto mimo jakoukoli zástavbu, v lesoparku, protiprávně a obehnané vysokými zdmi, ostnatými dráty a kamerovým systémy. Jak rezidence mafiánů v Kolumbii.
Na tyhle lidi je demokracie krátká.