Cestující Ryanairu před startem z Mallorky vyděsilo požární hlášení. Část z nich zpanikařila a seskočila z křídel
Boeing 737-800 společnosti Ryanair na odletu z letiště Palma de Mallorca. Foto: Hugh Llewelyn /Flickr.com

Údajný požár motoru vyvolal paniku, 18 lidí se lehce zranilo při evakuaci.
Tedy zpráva poněkud chaotická, nemyslím zde na serveru, ale podle zdrojových zpráv. Nerozumím, že kapitán informuje o požáru v motoru a přitom nevyhlásí evakuaci letadla? Nebo to byla vyhlášená evakuace letadla a cestující se zranili při jejím špatném provedení?
Evakuace letadla je často horší volba, než zůstat uvnitř a proto o tom rozhoduje kapitán a nikoliv Franta Skočdopole sedící u okýnka.
Bohuzel stava se ze „rozhodnou“ i jini..zamykacich nouzaku sice pribyva, ale treba dvere..no nic 🙂
Rychle zajistila… Po 7 hodinách.
Běžně totiž mají aerolinky na všech letištích náhradní letadlo k dispozici… 7 hodin je dle mě slušný čas
To nezpochybňuji. Ale právě proto mi vyjádření „rychle“ zní jako hodně pokřivené PR.
Náhradní letadlo, náhradní posádka, obojí pravděpodobně na jiném letišti odkud muselo po sehnání posádky to letadlo přiletět. Jen posádka z pohotovosti má od zavolání hodinu a půl na to dostavit se na letiště, příprava letadla další hodinu, pak let na PMI (v létě velmi vytížené letiště takže jako adhoc let pravděpodobně dostali dost nevýhodný slot). Opravdu by mě zajímalo jak byste to stihl zařídit rychleji. Ono to letadlo se tam nezjeví lusknutím prstu jak si někteří myslí.
Ryanair má v Palmě bázi se 16 letadly.
Ano, ale to neznamená že tam má rezervní letadlo. Těch 5 zbylých letadel lítá jiné linky a nečeká tam na nějaký problém.
*15 zbylých letadel
Mohl bych poprosit, jaké konkrétní linky ta zbylá letadla (mimochodem to dotčené přiletělo z Manchesteru, takže asi všechna) v Palmě po půlnoci a nad ránem lítají, když posledních několik letadel má plánovaný přílet mezi půlnocí a jednou ráno a ranní vlna odletů nezačíná dřív než kolem šesté? V tomhle okně bývá většina letadel odstavená na zemi, teoreticky by tedy některý ze strojů mohl být využit jako náhrada – slot by v nočních hodinách na PMI problém být neměl, klíčovým faktorem by tak zůstala dostupnost posádky a rozhodnutí operačního řízení. Chápu, že i když na zemi vypadá „nějaké volné letadlo“, jeho… Číst vice »
To je možné, na druhou stranu je taky potřeba brát v úvahu, že ryanair má v noci letadla v údržbě. Myslím, že zrovna u ryanairu (jako i u jiných aerolinek) pokud by měli letadlo k dispozici dřív, tak by s ním letěli a nečekali by na letadlo z Neapole, které tuto linku nakonec letělo.
Doteď jsem netušil, že to jde, ovšem to je ale fascinující model, kdy se údržba letadel řeší za plného provozu během nočních linek. Tak to má Ryanair fakt vychytané!