V Krnově modernizují košické tramvaje KT8D5, získají nízkopodlažní část

Tramvaj KT8D5 DPMK. Zdroj: mesto KošiceTramvaj KT8D5 DPMK. Zdroj: mesto Košice

Práce východoslovenskému městu zaplatí eurofondy.

Odebírat
Upozornit na
guest
29 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Petr

Chudáci. V KOS Krnov jsem pracoval a dokonce na výrobě nových tramvajích. Od té doby jsem radši zvolil jiný způsob dopravy. Už na nových vozech je hodně odfláknuté práce. Na rekonstruovaných vozech to bude to samé. Hlavně že tečou miliony.

Hudeon

Pro ty, kdo se pozastavují nad přepálenou cenou skoro 45 mil. Kč za vůz, zatímco v Praze se vozy z maďarska oživují s cenou cca 20-30 mil. (včetně výměny elektrické výzbroje za cca 10 milionů, což u Košic není v plánu) a Košice oproti Praze poptávají navíc jen klimatizaci pro cestující, doporučuji tento článek, kde je problematika vysoké ceny pěkně probrána: https://www.cs-dopravak.cz/kosice-chteji-zmodernizovat-devet-vozu-kt8d5-jeden-za-404-mil-kc/

Lukáš F.

V odkazovaném článku mě zaujalo, že Košice nechají tramvajím původní elektrickou výzbroj TV3. Někdo tady v diskuzi kdysi psal, že na ty staré výzbroje už se těžko hledají náhradní díly, když se něco porouchá, a byl to jeden z důvodů pro vyřazení T6A5. Nevíte o tom někdo něco víc?

afeno

Zmenilo sa to niekde v medzičase- boli od začiatku dve varianty, pôvodná výzbroj s cenou reko 1,63 mil€/ks, a potom s TV Progress, to vychádzalo o 150 000€ viac. Najprv bolo info, že sa idú tie vozy rekonštruovať so zachovaním pôvodnej výzbroje, nakoniec sa však toto rozhodnutie zmenilo.

Radek

Hlavně v mezičase škodovka schramstla Cegelec… Výzbroji Progress už nejspíš můžeme vypravit pohřeb.

a8n

Pokud ji Šáde stále dodává DPP, nebude důvod, aby ji nedodala KOSu. Kvůli devíti vozům novou dokumentaci vyrábět nebudou.

Sch

Takže mají za poloviční peníze vozidla s poloviční životností. Pokud na jdou v nějaké zajímavé míře peníze EU je nepořízení zcela nových vyzidel ještě méně pochopitelné. Pokud ovšem Košice nemají ani na to spolufinancovaní.

vlachjan

Tak oni utratili všechny peníze za busy, ne?

knedlo

Nové vozy by si vyžadovali aj investície do dielenského vybavenia. Súhlasím, že vozy za polovičnú cenu oproti novým a s polovičnou životnosťou oproti novým. Hlavný rozdiel je, že nové vozy by si vyžadovali nemalé investície do zázemia. Ledaže by sa podarilo vypísať tender na mieru pre trojwanu, čo ale Škodovka nedopustí. Takže čo ostáva? Tatra-YUG z Ukrajiny? Nereálne. Hoci, Košiciam by som to doprial.

a8n

Moderus Beta, zmíněný ve výše odkazovaném článku?

LCP

Koukám, že na placení všeho možného se jim EU hodí, ale jinak…. 🙂

Milivoj Niklíček

Oni do EU snad neodvádějí?

Lukáš F.

Příjmy z kohezních fondů ty odvedené prostředky dalece převyšují.

Jakub K

Asi se současný grafický design nehodí někomu do krámu …

Romino

tiež som nepochopil, načo zasa menia redizajn, keď konečne bol ten park MHD Košice ako tak dizajnovo ustálený a jednotný. V rámci električiek vytŕčali len tie modernizované KT8 v podstate v brnensko-pražskom nátere, resp. ako tak pôvodnom, ale to bolo ešte pred zmenou na modro-žlté…

Noddy

Jedno horsie jak druhe.

Nose Peak

40 let staré křápy z období agonie ČKD se v plné svěžesti dožijí 60ky. To chceš.

Kubrt

Pro zájemce doporučím přehled košických KT8. Už dříve bylo na nízkopodlažní přestavené 8 vozů. Nevím, jak moc je ta stránka aktuální, ale pokud ano, jsou v provozu 3 (+2 klasiky), zbytek z 19 vozů je odstaven.

https://imhd.sk/ke/popis-typu-vozidla/225/%C4%8CKD-Tatra-KT8

kubiqcz
Kubrt

Díky, taky nic moc.

afeno

Nic moc, pretože sa rekonštruuje vozovňa, vozidla sa látajú-plátajú a aj to málo čo jazdí je v stave skôr ako niekde na balkáne, než v členskom štáte EÚ.

Kubrt

V roce 1998 jsem poprvé přijel do Košic a před nádražím jen valil bulvy na vybydlené T3, to jsem nikde jinde neviděl 🙂

a8n

Navíc pokud chtějí stejně nakupovat nové vozy, dávalo větší smysl udělat druhou generálku na těch 8 R.N2. Ale to by se hůře odkláněly finance.

Lukáš F.

Na nás tedy pražský dopravní podnik šetří, když do zrenovovaných KT8 klimatizaci nedosazuje. Technicky tomu zjevně nic nebrání.

MajsterN

Technicky bych řekl stejný problém jako 810. I tam jde nasadit motor z lamba a mitsubishi split na střechu. Ta otázka do milionáře je „kdy“.. se to už vyplatí hodit do šrotu. A na to mělo v minulosti vždycky sto lidí, sto názorů.

HK~

Na jednu stranu chápu, že investovat do nečeho, čeho se chci zbavit je „špatně“, když vím, že budu kupovat náhradu

Na stranu druhou, když všichni věděli, že nové oboustranné tramvaje drívě než po roce 2030, spíš 2035 nebudou, mohla se do přestaveb namontovat klima, která má životnost těch 15-20 let. Nějak nepředpokládám, že bude tramvají extra nazbyt s KTčka s námi budou ještě hodně dlouho.

Dejf

Spíš bych napsal že s námi ještě dlouho budu ty štítky a kolik tramvají okolo nich postaví je ve hvězdách 😀

DonVinkrozzo

Pokud je mi známo, tak žádná jiná KT nemá klimatizaci pro cestující. Praha na KTčka koupila licenci pro druhou polovinu rekonstrukcí cca v roce 2010? kdy to chtěli asi co nejlevněji a unifikovat s vozy dodaných z Pars Nova a klimatizaci mělo 0 vozů. Maďarské KT (nyní facelift) tak výzbroj a vše důležité (TV progress) je stejné, IS, klima řidiče, dveře a drobnosti jsou sice jiné, ale do 600V se zásadně nesahalo. Pokud tam bude klimatizace pro cestující tak záleží kde bude umístěna, kolik HVAC jednotek, napájení, komunikace s topnými podsedáky, ovládání ideálně přes nějaké VCU které může řídit více… Číst vice »

Ondra K.

Podle dostupných informací to vypadá, že košický KT8 budou mít klimatizaci s výkonem kolem 30 kW, což je na 30m tramvaj poněkud málo. Je tedy otázkou, co v těch KT8 bude a jak moc to bude reálně fungovat. Pro srovnání plnohodnotná klimatizační jednotka dodatečně instalovaná na sólo VarioLF má výkon 25 kW.