V Krkonoších skončila výměna „polských mostů“, cesta do Pece pod Sněžkou je bez omezení

Nové mosty na silnici do Pece pod Sněžkou. Foto: Královéhradecký krajNové mosty na silnici do Pece pod Sněžkou. Foto: Královéhradecký kraj

Ocelové konstrukce nosníků jsou z patinující oceli, mosty již nemají středové pilíře v korytě toku řeky Úpy.

Královéhradecký kraj dnes kompletně zprovoznil silnici II/296 mezi Horním Maršovem a Pecí pod Sněžkou. Po roce a půl skončila výměna tří takzvaných polských mostů v Temném Dole. Důvodem omezení byl jejich havarijní stav. Za vybudování nových mostů kraj zaplatil 187 milionů korun s DPH.

Zakázku na mosty získalo sdružení firem Mados MT, M-Silnice a M-Strojírny. „Tři nové mosty na komunikaci II/296 jsou od tohoto týdne v režimu předčasného užívání a cesta do Pece pod Sněžkou a Malé Úpy je tak pro řidiče znovu průjezdná bez omezení. Chtěl bych v první řadě všem poděkovat za trpělivost. Přes 50 let staré mosty byly v havarijním stavu a bylo nezbytné postavit nové. Hlavním úskalím investice bylo zachování dostupnosti dopravy, protože mosty leží na jediné přístupové silnici do této části Krkonoš,“ uvedl hejtman Martin Červíček.

Kraj opravil souběžně všechny tři mosty najednou, aby co nejméně komplikoval dopravu. Stavební práce na mostech začaly v květnu 2021. Kvůli zachování průjezdnosti bylo nezbytné vybudovat mostní provizoria, přes která vozidla projížděla kyvadlově po celou dobu stavby. Ačkoliv hlavní část stavby nových mostů je hotová, dělníci ještě finišují zbývající práce, jejichž termín dokončení ale závisí na počasí. V těchto dnech také za plného provozu probíhá odstranění zmíněných mostních provizorií.

Přezdívka polské mosty vznikla z toho, že je stavěly polské firmy v 70. letech minulého století. „Nové mosty mají zcela novou ocelobetonovou konstrukci o jednom mostním poli s betonovými opěrami a založením. Ocelové konstrukce nosníků jsou z patinující oceli, která nevyžaduje povrchovou úpravu v průběhu životnosti, takže nebude nutné provádět údržbu nad řekou, kde se vyskytují chránění živočichové. Zároveň mosty již nemají středové pilíře v korytě toku řeky Úpy. Samozřejmostí je zajištění řádného odvodnění a modernizace zádržných systémů,“ doplnil radní pro dopravu a majetek Václav Řehoř.

Nové mosty na silnici do Pece pod Sněžkou. Foto: Královéhradecký krajNové mosty na silnici do Pece pod Sněžkou. Foto: Královéhradecký krajNové mosty na silnici do Pece pod Sněžkou. Foto: Královéhradecký kraj
Tagy II/296 Královéhradecký kraj M-Silnice MADOS MT
12 komentářů