Dopravci Železnice

V Královéhradeckém kraji končí zapůjčené stadlery. Velká výluka neskončila, z rychlíku bude spěšný vlak

Železniční stanice v Hradci Králové. Foto: České dráhy
Železniční stanice v Hradci Králové. Foto: České dráhy

Nový jízdní řád v Královéhradeckém kraji přinese navýšení dopravních výkonů o 1,4 %. Cestující zde čeká konec nasazení motorových vozů Stadler RS1, končí i rychlík Dobrošov z Meziměstí do Prahy. Nově z něj bude jen spěšný vlak do Starkoče.

Cestující se od prosince dočkají i sedmého páru spojů rychlíků Praha – Trutnov, posílí také rychlá doprava z Náchodska do Chocně s přípoji na koridorové rychlíky. Cestující čeká navíc i dál přestup do autobusů mezi Jaroměří a Českou Skalicí AŽD Praha nestihla zapojit kompletně zabezpečovací zařízení a výluka kvůli modernizaci stanice Jaroměř a přilehlých úseků potrvá na trati do Trutnova ještě několik dalších dní. Ve směru na Dvůr Králové už vlaky pojedou bez omezení Cestující čekají v příštím jízdním řádu největší výluky na několik měsíců v úseku Trutnov – Stará Paka.

Na kolejích Královéhradeckého kraje skončí čtyři vozidla RegioSpider, které měly České dráhy pronajaté z Německa. To si vyžádá změny v nasazení motorových vozů. Regionovy na spěšných vlacích Starkoč – Broumov vystřídá motorový vůz řady 854 a řídící vůz 954.2 s první vozovou třídou, přepravou kol a vozíčkářů. Bude tak zvýšena kapacita, která byla v období dopravní špičky a sezóny často nedostatečná. Spěšné vlaky Hradec Králové – Trutnov budou též posíleny, spoje ve špičce pracovního dne zajistí motorový vůz 854 a dva přívěsné vozy s přepravou kol. Na trati 040 bude většina spěšných vlaků vedena s přívěsným vozem řady 057, který nahradí řídící vozy 954.2, důvodem je též zvýšení kapacity. České dráhy ještě s krajem řeší zavedení wifi , zásuvek a informačního systému do vozidel 854 a Regionov.

Změny v jízdním řádu vlaků ČD na jednotlivých tratích Královéhradeckého kraje (zdroj: tisková zpráva ČD)

Tratě 020, 021, 022, 023 a 026 (Hradec Králové, Týniště nad Orlicí, Náchod, Broumov)
Rychlíky Praha – Hradec Králové budou zpravidla odjíždět z hlavního města v 11. minutu, což znamená zrychlení jízdní doby o 5 minut.
Časně ranní spojení Hradce Králové a Prahy v pracovní dny zajistí nový rychlík R 952 s odjezdem ve 4:08 a příjezdem v 5:49.
Přímé spojení Týniště n. O. a Rychnova n. K. doplní ve dnech školního vyučování dva vlaky s odjezdy v 7:37 a 15:37. Počet přímých vlaků tak vzroste na 13.
Mezi Náchodem a Chocní pojede 5 párů spěšných vlaků (rozšíření o 2 páry) s odjezdy v 6:20, 8:22, 12:22, 14:22 (pracovní dny), 16:22 a 18:22 (soboty a neděle). Z Chocně pojedou spěšné vlaky v 8:39, 10:39 (soboty a neděle), 12.39 (pracovní dny), 14:39, 16:39 (pracovní dny) a 18:39; ve 20:39 pojede ještě víkendový osobní vlak. V Chocni jsou přípoje na linky R 19 do / z Brna a R 18 do / z Prahy. Vybrané vlaky budou pokračovat v sezóně až do Adršpachu.
V této souvislosti budou upraveny některé osobní vlaky mezi Chocní a Týništěm n. O., odpolední odjezdy z Chocně v pracovní dny budou posunuty na 13:39, 15:39 a 17:39 s přípoji ze všech směrů.
Pro obyvatele Broumovska a Náchodska bude velkým přínosem zavedení přímého spojení do krajského města spěšným vlakem „Dobrošov“. Ráno pojede v pracovní dny (v létě i v sobotu) Sp 1823 v 5:37 z Broumova, do Hradce Králové dorazí v 7:36. Odpolední vlak 1824 odjede z Hradce Králové v 14:24 a do Meziměstí přijede v 16:07.
Přímý rychlík Meziměstí – Praha bude nahrazen spěšným vlakem s přestupem ve Starkoči v obdobných časech a v kvalitnější soupravě.
Spěšné vlaky Náchod (8:00) – Broumov (8:56) a Broumov (9:02) – Náchod (9:58) pojedou každý den (dosud jen o víkendech).
Mezi Meziměstím a Broumovem bude zaveden časně ranní osobní vlak 25150 s příjezdem ve 4:55, večerní vlak 25153 s odjezdem v 19:02 pojede denně (dosud jen v pátek a sobotu).

Tratě 030, 031 a 032 (Jaroměř – Pardubice, Hradec Králové – Trutnov, Jaroměř – Stará Paka)

Přímé spojení Trutnova a Prahy doplní sedmý pár spojů – ranní rychlík R 934 bude z Trutnova hl.n. odjíždět denně kromě neděle ve 4:40 a do Prahy hl.n. přijede v 7:49. Večerní R 933 odjede z Prahy hl.n. v 18:11 a do Trutnova dorazí denně ve 21:18. Ve Starkoči budou návaznosti do Broumova a Náchoda.
Nabídka spojů na trati 031 mezi Hradcem Králové a Pardubicemi bude mírně doplněna: Os 6203 s odjezdem z Hradce Králové v 5:32 pojede i v sobotu (nahradí tak R 883, jehož výchozí stanice bude nově Praha). Opačně z Pardubic pojede i v sobotu Os 6202 v 6:05. Dále bude v neděli zaveden vlak Sp 1470 v 10:06 a naopak pozdně večerní nedělní vlak ve 22:25 nepojede.
Spěšné vlaky 1891 Trutnov (9:42) – Hradec Králové (10:56) a 1888 Hradec Králové (11:03) – Trutnov (12.18) pojedou denně (rozšíření o víkendy) a doplní hodinový takt rychlého spojení. V Hradci Králové budou přípoje do všech směrů, ve Starkoči bude návaznost do Náchoda a Broumova.
Ranní osobní vlaky 5104 a 5103 z důvodu nízkého využití nepojedou. Zastávku Rychnovek obslouží spěšný vlak „Dobrošov“ s příjezdem do Jaroměře v 7:13. Dále nepojedou odpolední vlaky 5112 a 5109, v Rychnovku zastaví spěšný vlak „Dobrošov“ s odjezdem z Jaroměře ve 14:43.
Tratě 040, 041, 044 a 047 (Ostroměř, Stará Paka, Hostinné, Vrchlabí, Teplice n. M.)

Osobní vlak 5541 s odjezdem ve 4:42 z Hořic pojede i v sobotu, v Hradci Králové bude návaznost směrem do Pardubic a Jaroměře.
Většinu vlaků na trati Stará Paka – Lomnice nad Popelkou bude nově zajišťovat společnost Arriva vlaky. České dráhy budou provozovat pouze dva páry vlaků odpoledne v pracovní dny (doplnění taktu na hodinový interval).
Na trati 047 Trutnov – Teplice nad Metují bude v sezóně od 25. dubna do 28. září v úseku Adršpach – Teplice n. Met. posílen provoz na půlhodinový interval. Posilové vlaky pojedou mezi 9. a 17. hodinou v sobotu a neděli, v červenci a srpnu denně. Zavedení spojů má ulehčit oblasti Adršpašsko-Teplických skal, kde silniční doprava opakovaně kolabuje.
Tratě 061, 062, 064 (Jičín – Kopidlno – Nymburk, Chlumec n. Cidl. – Křinec, Libuň – Sobotka)

Na tratích 061 Nymburk – Jičín a 062 Chlumec nad Cidlinou – Křinec nedochází k žádným úpravám.
Na trati 064 Mladá Boleslav – Dolní Bousov – Lomnice n. P. bude upraven vlak ranní vlak Lomnice n. P. – Libuň, spoj pojede o hodinu později v 8:56 přímo do Mladé Boleslavi.

Rozšíří se provoz vlaků z Trutnova do Sedzislawi v letní sezoně. (dopravce GW Train Regio)

Změny v odbavení cestujících

K 30. listopadu 2019 byl ukončen prodej jízdenek zaměstnanci SŽDC ve stanicích Dobřenice, Hostinné, Káranice, Kopidlno, Nová Paka, Vamberk a Všestary, a to z důvodu ukončení smlouvy ze strany SŽDC. Zároveň došlo k úpravám provozních dob ve stanici Červený Kostelec, Česká Skalice, Hradec Králové-Slezské předměstí, Lázně Bělohrad, Malé Svatoňovice, Nový Bydžov, Opočno pod Orlickými horami a Třebechovice pod Orebem. Z důvodu nízkého využití pokladny bude ke 14. prosinci 2019 ukončen prodej ve stanici Hostinné.

V uvedených případech, kdy dochází k ukončení prodeje jízdních dokladů, zajistí odbavení cestujících vlakové čety. V případě stanice Kopidlno bude využita možnost odbavit cestující před nastoupením do vlaku ve stanici (pobyt 15 – 20 minut)

 

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Lektor
Host
Lektor

Děkuji za zrušení 883 jediný vlak z HK na Moravu, místo toho pojede 150 vlak na Moravu z Prahy. Nabídka vlaků z Hradce je tragická.

malej-jarda
Host
malej-jarda

Škoda, že spěšné vlaky z Chocně do Náchoda jedou do Adršpachu jen v sezoně. Mohly by o víkendech jezdit celý rok. Ušetřil bych přestup v Náchodě (a 20 minut).

Obyvatel Jičína
Host
Obyvatel Jičína

Pokud čtu dobře, tak chybí zmínka o sezónněvíkendovém páru Sp Liberec-Jičín, ten přebírá Arriva

Jiří Voseček
Host
Jiří Voseček

Ranní osobak v 5:32 z HK do Pardubic opravdu nenahradí R883 do Luhačovic. Tim rychlíkem v 5:45 jezdilo denně 60-70 lidi, v pondeli pres 70. Vytvářelo to skvělou vazbu na rj z pardubic do Prahy s příjezdem v 7:07.

Fakt dík. Jo a ten ranní osobak uz jezdil uz ted. Ale o víkendu asi jinak, Hm.

Panda
Host
Panda

Bude stíhat 854 se dvěma jízdní doby do Trutnova? Jinak ohledně vozidel slabota, aspoň páteř (tedy např. i HK-Trutnov) by si zasloužila postupnou obměnu a ne jen WiFi…

Tronda
Host
Tronda

Však v tomto kraji ČD generačně obměňují, ze stadleru na hydru z přelomu 60. a 70. let, to je taky jiná generace, tzv. pojízdný šrot.

Jarda
Host
Jarda

Co si kraj (ne)objedná, to (ne)má.

David
Host
David

Když kraj přiklepne smlouvu těm samým ČD bez soutěže, nemůže se divit, že dostane tu samou kvalitu ČD. Mimochodem řadu 854 vynášejí do nebes ti, co litují nástupu Arrivy na trať 070. Jistě jsou to tedy skvělé stroje a cestujícím ve východních Čechách tak nezbývá než poblahopřát.

Jarda
Host
Jarda

No vzhledem k tomu, že tady v kraji jezdí převážně 854 nebo 843 a 810 nebo 814, tak zaplať pánbůh za to 🙂

Twix
Host
Twix

Nemělo před tím 810 být ještě slovo „ne“?

Jarda
Host
Jarda

Ne. Proč?

Twix
Host
Twix

No myslel jsem si to už kvůli tomu „a“ mezi dvěma „nebo“. Prosím tedy o vysvětlení, zaplať pánbůh za 810 v porovnání s čím?

Jarda
Host
Jarda

Reagoval jsem na gratulační komentář ohledně 854 na východu Čech.

843 a 854 tady jezdí na R a Sp, 814 a 810 na Os. Ta hydra je oproti zbytku kočár.

Jarda
Host
Jarda

810 je na našich hranatých obloucích zlatá snad jen oproti drátu do oka 🙂

Atom
Host
Atom

No když já tam ráno vídávám toho Stadlera, tak je vždycky nacpaný až k prasknutí. Až jsem se divil, kolik je možný těch lidí do toho vlaku nacpat. Dlouho jsem si říkal proč tam radši nenasadí něco většího.

Myslím, že minimálně ve špičkách to pro cestující bude paradoxně určité zlepšení.

fff
Host
fff

ty uz by si mel prestat psat skarede a zavadejici prispevky, arriva ma ve vsetine ve 23.00 pristavene autobusy na vlaky rano, protoze by jinak nevyjela ty moudry trondo buh vi od kud jsi ale ze zeme urco ne haha 🙂 PS : Doufam ze p. Sura o tom bude referovat tak jako by to byla firma CD,a,s 😉

Jihocech
Host
Jihocech

Hydra je možná ze sedmdesatých let, ale co se týče pohodlí a konfortu, tak je mnohem lepsi nez Stadler.
Ten ma pouze jednu vyhodu -nizkopodlažnost

videosen
Host
videosen

ještě jednu pro časté zastavování: zrychlení

jakub
Host
jakub

Již tak některé spoje jezdí a stíhá se… s

Panda
Host
Panda

Jezdím tam tak 1-2x za rok, proto se radši ptám, tak díky:) Škoda, že tam ani po rekonstrukcích nejsou vozidla s lepší akcelerací, schopné jezdit TR i do stoupání a také na horní rychlostníky… Efekt rekonstrukcí na JD minimální, ani oblíbená „stabilizace JŘ“ nebude při dvou vlečňácích a zpožděných R kdovíjaká… Já vím, klasicky se „čeká na Godota“ (elektrizace, vysokovská spojka, Sp až do Svobody aj.) a do té doby se zachovává současný koncept vč. vozidel (to znám od nás z Buštěhradky)…

ju a hele
Host
ju a hele

„Z rychlíku bude spěšný vlaky.“ Opravdu?