V Královéhradeckém kraji končí zapůjčené stadlery. Velká výluka neskončila, z rychlíku bude spěšný vlak

Železniční stanice v Hradci Králové. Foto: České dráhyŽelezniční stanice v Hradci Králové. Foto: České dráhy

Nový jízdní řád v Královéhradeckém kraji přinese navýšení dopravních výkonů o 1,4 %. Cestující zde čeká konec nasazení motorových vozů

Nový jízdní řád v Královéhradeckém kraji přinese navýšení dopravních výkonů o 1,4 %. Cestující zde čeká konec nasazení motorových vozů Stadler RS1, končí i rychlík Dobrošov z Meziměstí do Prahy. Nově z něj bude jen spěšný vlak do Starkoče.

Cestující se od prosince dočkají i sedmého páru spojů rychlíků Praha – Trutnov, posílí také rychlá doprava z Náchodska do Chocně s přípoji na koridorové rychlíky. Cestující čeká navíc i dál přestup do autobusů mezi Jaroměří a Českou Skalicí AŽD Praha nestihla zapojit kompletně zabezpečovací zařízení a výluka kvůli modernizaci stanice Jaroměř a přilehlých úseků potrvá na trati do Trutnova ještě několik dalších dní. Ve směru na Dvůr Králové už vlaky pojedou bez omezení Cestující čekají v příštím jízdním řádu největší výluky na několik měsíců v úseku Trutnov – Stará Paka.

Na kolejích Královéhradeckého kraje skončí čtyři vozidla RegioSpider, které měly České dráhy pronajaté z Německa. To si vyžádá změny v nasazení motorových vozů. Regionovy na spěšných vlacích Starkoč – Broumov vystřídá motorový vůz řady 854 a řídící vůz 954.2 s první vozovou třídou, přepravou kol a vozíčkářů. Bude tak zvýšena kapacita, která byla v období dopravní špičky a sezóny často nedostatečná. Spěšné vlaky Hradec Králové – Trutnov budou též posíleny, spoje ve špičce pracovního dne zajistí motorový vůz 854 a dva přívěsné vozy s přepravou kol. Na trati 040 bude většina spěšných vlaků vedena s přívěsným vozem řady 057, který nahradí řídící vozy 954.2, důvodem je též zvýšení kapacity. České dráhy ještě s krajem řeší zavedení wifi , zásuvek a informačního systému do vozidel 854 a Regionov.

Změny v jízdním řádu vlaků ČD na jednotlivých tratích Královéhradeckého kraje (zdroj: tisková zpráva ČD)

Tratě 020, 021, 022, 023 a 026 (Hradec Králové, Týniště nad Orlicí, Náchod, Broumov)
Rychlíky Praha – Hradec Králové budou zpravidla odjíždět z hlavního města v 11. minutu, což znamená zrychlení jízdní doby o 5 minut.
Časně ranní spojení Hradce Králové a Prahy v pracovní dny zajistí nový rychlík R 952 s odjezdem ve 4:08 a příjezdem v 5:49.
Přímé spojení Týniště n. O. a Rychnova n. K. doplní ve dnech školního vyučování dva vlaky s odjezdy v 7:37 a 15:37. Počet přímých vlaků tak vzroste na 13.
Mezi Náchodem a Chocní pojede 5 párů spěšných vlaků (rozšíření o 2 páry) s odjezdy v 6:20, 8:22, 12:22, 14:22 (pracovní dny), 16:22 a 18:22 (soboty a neděle). Z Chocně pojedou spěšné vlaky v 8:39, 10:39 (soboty a neděle), 12.39 (pracovní dny), 14:39, 16:39 (pracovní dny) a 18:39; ve 20:39 pojede ještě víkendový osobní vlak. V Chocni jsou přípoje na linky R 19 do / z Brna a R 18 do / z Prahy. Vybrané vlaky budou pokračovat v sezóně až do Adršpachu.
V této souvislosti budou upraveny některé osobní vlaky mezi Chocní a Týništěm n. O., odpolední odjezdy z Chocně v pracovní dny budou posunuty na 13:39, 15:39 a 17:39 s přípoji ze všech směrů.
Pro obyvatele Broumovska a Náchodska bude velkým přínosem zavedení přímého spojení do krajského města spěšným vlakem „Dobrošov“. Ráno pojede v pracovní dny (v létě i v sobotu) Sp 1823 v 5:37 z Broumova, do Hradce Králové dorazí v 7:36. Odpolední vlak 1824 odjede z Hradce Králové v 14:24 a do Meziměstí přijede v 16:07.
Přímý rychlík Meziměstí – Praha bude nahrazen spěšným vlakem s přestupem ve Starkoči v obdobných časech a v kvalitnější soupravě.
Spěšné vlaky Náchod (8:00) – Broumov (8:56) a Broumov (9:02) – Náchod (9:58) pojedou každý den (dosud jen o víkendech).
Mezi Meziměstím a Broumovem bude zaveden časně ranní osobní vlak 25150 s příjezdem ve 4:55, večerní vlak 25153 s odjezdem v 19:02 pojede denně (dosud jen v pátek a sobotu).

Tratě 030, 031 a 032 (Jaroměř – Pardubice, Hradec Králové – Trutnov, Jaroměř – Stará Paka)

Přímé spojení Trutnova a Prahy doplní sedmý pár spojů – ranní rychlík R 934 bude z Trutnova hl.n. odjíždět denně kromě neděle ve 4:40 a do Prahy hl.n. přijede v 7:49. Večerní R 933 odjede z Prahy hl.n. v 18:11 a do Trutnova dorazí denně ve 21:18. Ve Starkoči budou návaznosti do Broumova a Náchoda.
Nabídka spojů na trati 031 mezi Hradcem Králové a Pardubicemi bude mírně doplněna: Os 6203 s odjezdem z Hradce Králové v 5:32 pojede i v sobotu (nahradí tak R 883, jehož výchozí stanice bude nově Praha). Opačně z Pardubic pojede i v sobotu Os 6202 v 6:05. Dále bude v neděli zaveden vlak Sp 1470 v 10:06 a naopak pozdně večerní nedělní vlak ve 22:25 nepojede.
Spěšné vlaky 1891 Trutnov (9:42) – Hradec Králové (10:56) a 1888 Hradec Králové (11:03) – Trutnov (12.18) pojedou denně (rozšíření o víkendy) a doplní hodinový takt rychlého spojení. V Hradci Králové budou přípoje do všech směrů, ve Starkoči bude návaznost do Náchoda a Broumova.
Ranní osobní vlaky 5104 a 5103 z důvodu nízkého využití nepojedou. Zastávku Rychnovek obslouží spěšný vlak „Dobrošov“ s příjezdem do Jaroměře v 7:13. Dále nepojedou odpolední vlaky 5112 a 5109, v Rychnovku zastaví spěšný vlak „Dobrošov“ s odjezdem z Jaroměře ve 14:43.
Tratě 040, 041, 044 a 047 (Ostroměř, Stará Paka, Hostinné, Vrchlabí, Teplice n. M.)

Osobní vlak 5541 s odjezdem ve 4:42 z Hořic pojede i v sobotu, v Hradci Králové bude návaznost směrem do Pardubic a Jaroměře.
Většinu vlaků na trati Stará Paka – Lomnice nad Popelkou bude nově zajišťovat společnost Arriva vlaky. České dráhy budou provozovat pouze dva páry vlaků odpoledne v pracovní dny (doplnění taktu na hodinový interval).
Na trati 047 Trutnov – Teplice nad Metují bude v sezóně od 25. dubna do 28. září v úseku Adršpach – Teplice n. Met. posílen provoz na půlhodinový interval. Posilové vlaky pojedou mezi 9. a 17. hodinou v sobotu a neděli, v červenci a srpnu denně. Zavedení spojů má ulehčit oblasti Adršpašsko-Teplických skal, kde silniční doprava opakovaně kolabuje.
Tratě 061, 062, 064 (Jičín – Kopidlno – Nymburk, Chlumec n. Cidl. – Křinec, Libuň – Sobotka)

Na tratích 061 Nymburk – Jičín a 062 Chlumec nad Cidlinou – Křinec nedochází k žádným úpravám.
Na trati 064 Mladá Boleslav – Dolní Bousov – Lomnice n. P. bude upraven vlak ranní vlak Lomnice n. P. – Libuň, spoj pojede o hodinu později v 8:56 přímo do Mladé Boleslavi.

Rozšíří se provoz vlaků z Trutnova do Sedzislawi v letní sezoně. (dopravce GW Train Regio)

Změny v odbavení cestujících

K 30. listopadu 2019 byl ukončen prodej jízdenek zaměstnanci SŽDC ve stanicích Dobřenice, Hostinné, Káranice, Kopidlno, Nová Paka, Vamberk a Všestary, a to z důvodu ukončení smlouvy ze strany SŽDC. Zároveň došlo k úpravám provozních dob ve stanici Červený Kostelec, Česká Skalice, Hradec Králové-Slezské předměstí, Lázně Bělohrad, Malé Svatoňovice, Nový Bydžov, Opočno pod Orlickými horami a Třebechovice pod Orebem. Z důvodu nízkého využití pokladny bude ke 14. prosinci 2019 ukončen prodej ve stanici Hostinné.

V uvedených případech, kdy dochází k ukončení prodeje jízdních dokladů, zajistí odbavení cestujících vlakové čety. V případě stanice Kopidlno bude využita možnost odbavit cestující před nastoupením do vlaku ve stanici (pobyt 15 – 20 minut)

 

Tagy České dráhy Královéhradecký kraj zajištění dopravní obslužnosti Královéhradeckého kraje
22 komentářů