V krajích začíná další vlna omezení vlaků. Zmizí až 30 % vlaků, na čtyřech lokálkách přeruší provoz
Jednotka 814 Regionova v Josefově Dole. Foto: Jan Sůra
Pokračující nouzový stav povede od pondělí 30. března k další velké redukci v regionální železniční dopravě. Omezení nově čeká například
A máte za zrušené vlaky dost autobusů a hlavně řidičů_
Ústeckém kraji se vozí vzduch a je to kraji úplně jedno, lidem by to prospělo chvilinku mít volna… Dal bych intervaly po 2hod …. Uvidíme s čím přijde pán Komínek…
Pro zajímavost: Dnes oproti minulému pondělí i min. týdnu nejen mnou pozorována v časech „spojů do/z práce“ zvýšená obsazenost v regio busech IDS-JMK.
Da se ocekavat, ze mnoho lokalek bude po krizi zruseno a nejspis rozumne predelano na cyklostezku, nebot ted uz si tezko muzeme dovolit dotovat, natoz opravovat ruzne osli a merunkove drahy.
Přesně tak. Dotovat převážení vzduchu je možné za konjunktury (byť hloupé), za největší krize od války nemožné. Navíc musí zbýt i nějaký grošík pro úřady a spřátelené firmy.
Nevím kde bydlíte, ale jak by se vám líbilo, kdyby do vašeho města, vesnice zrušili silnice a nechali jen tu nejvytížinější. Asi by jste pěkně prskali, chytrolíni.
Je spousta míst kam vede jen jedna silnice a taky tam lidi žijou
https://www.szdc.cz/documents/50004227/77921601/k025_od_2020-03-28_COVID-19-Jb9KYU8R.pdf/7d027ea1-d473-4dde-86d0-12c0e82a9722
Další bez provozu je Znojmo -Šatov – Retz, to nevím, jestli je započítáno.
není, díky
Tak doufám, že Správa železnic využije možnosti a na tratích, na nichž kraje dočasně dopravu zrušily provede opravy teď, aby tam naásledně nemusely být další výluky…
Jedinečná možnost ukázat, že jsou ty tratě zcela zbytečné a provoz na nich zrušit.
Hlavně na těch tratích, kde vlaky přestaly jezdit, už nikdy provoz neobnovujte.
Ono se to dost možná i z části náplní. Ta situace ekonomická asi každý trochu rozumný tuší jaká bude a nějaké hraní s masinkama kde povětšinu dne sedí jen řidič a průvodčí, to bude asi jedno z těch posledních na co půjdou peníze.
Lokálky jsou jiné téma. Ale člověk, který by nahradil bezkonkurečně nejrychlejší příměstskou vlakovou linku autobusy, jsem se ještě nesetkal.
To snad nikdo neříká. Pokud teda nemyslíte Mochov – Čelákovice.
Ne, lokálky bych i já nahradil autobusy. Např. ta vaše zmíněná Mochov – Čelákovice. Pan X ale nemá řešení, a chce nahradit autobusem vlaky, kde jezdí plné 3-4x Bdmtee. Přijde mu to „nemoderní“ a „neefektivní“. A teď by mě zajímalo, jak rychlý a kapacitně dostačující bude autobus z Letovic do Blanska 😃.
A na železnici z Letovic do Blanska je snad zastavená doprava?
Aha, nic. Čtu to odshora, dobře mi tak.
Plné Bdmtee tam rozhodné nejezdí. To tak maximálně do toho Blanska, nebo spíš jen do Adamova, ale dál vozí tolik cestujících, kolik by autobusy pobraly a bylo by to pohodlnější a ekonomicky výhodnější.
Redukce dopravy je rozumná, poptávka ze stran cestujících je opravdu malá. Není třeba za každou cenu vozit vzduch. Bylo by přínosné, kdyby dopravci využili snížení poptávky a udělali údržbu a servisy. Třeby v okolí Brna by mohly jezdit „obutý“ vozy… V poslední době (před rýmičkové) byly řazeny pomalu v každém vlaku z klasických vpzo alespoň po jednom kuse.
Kéž by ale byla rozumně provedená. Zrušení diskovlaků v pohodě, ale třeba kre*éni z pardubického kraje nezrušili školní vlak v půl jedné na Kolín, když se školáci flákaj doma, ale zrušili ten v půl třetí, když jdou lidé z práce ve dvě (ač je to neuvěřitelné pro bandu soudruha Netolického, většina lidí stále chodí do práce, kdo by to byl čekal, že…) a jsou nuceni čekat další hodinu na nádraží, to je fakt na průplesk!
Přesně.o půl třetí z valmezu na Frenštát p. R. Taky zrušen vlak a mne zrušili vlak po noční.to jdou redukce že b y se jeden bodnul.
Tak to ještě vylepšili… na 1. koridoru osobní vlak jednou za 4 hodiny. Bičem vypráskat tu oranžovou bandu.
A co Karlovarský kraj???
Nene, všechno zrušit, Pan X by nejraději zrušil všechny vlaky nad 220 lidí. Silniční doprava je všude „rychlejší“, „modernější“ a údajně i „efektivnější“.. Chtěl by nahradit celou linku S2 IDS JMK nad Blanskem, to už je prý na autobus, po pandemii bych zrušil celou příměstskou dopravu, je to přežitek z 19. století. Nezapomeňte hlavně už nic nestavět na železnici, doba je prý „jiná“. Omlouvám se za komentář trochu mimo téma, vážně redakce dovoluje takovým demagogům psát komentáře?
A má naprostou pravdu. Lokálky v dnešní době jsou skutečně přežitek začátku minulého století. Doba se změnila a zrychlila a auto je skutečně rychlejší jak nějaké kodrcani se na a z nádraží, čekání na vlak, rychlost jízdy taky vůbec závratná no a podtrženo lidí si právě toho času dnes váží nejvíc. Dálková doprava je jiný level a ta smysl i ten potenciál tutove má.
Myslím, že Vám by lidé v okolí Prahy, Brna, Ostravy, ale i dalších měst, s radostí líbali ruce. Jistě se najdou tratě, které nejsou příliš vytížené a má smysl uvažovat o tom, že se nahradí autobusy. Ale rozhodně nelze říci, že příměstská doprava nemá smysl (i vzhledem k tomu, že ta příměstská doprava je často rychlejší než ta individuální, především tam, kde je ta individuální i tak dosti hustá).
Příměstská doprava smysl také má, ale jen v blízkém okolí města. Ve větší vzdálenosti už je dojezdový čas natolik dlouhý, že většina lidí stejně radši jede autem a cestující z vlaků by tam v klidu odvezly autobusy. Týká se to i úseků jako Blansko – Letovice, Hrušovany – Břeclav, Tišnov – Žďár nebo v okolí Prahy i Pečky – Kolín, Kralupy – Lovosice, Lysá – Nymburk nebo Neratovice – Mladá Boleslav.
Částečně souhlasím, částečně ne. Například Blansko – Letovice skutečně netuším, proč by nemělo být obsluhované vlakem. Co se týče severního přístupu k Brnu, tak jen je i tak věčně ucpaný a rozhodně není důvod, proč ho ještě více ucpávat. Pokud chcete uzavírat lokálky, tak možná někde z horní do dolní, ale ne takto plošně.
Já spíš netuším, proč by to mělo být obsluhované vlakem, když 220 cestujících (tedy přibližná kapacita 4 autobusů) v jednom vlaku tam rozhodně nejezdí. Neříkám, že mají jezdit až do Brna, ale jen do Blanska, kde by se přestupovalo na vlaky.
Protože je ten vlak rychlejší, ekologičtější, pohodlnější a pro danou trasu prostě a jednoduše vhodnější 🙂
Vy jste demagog. Jízdní doba Letovice – Blansko autobusem by bylo 2x pomalejší, navíc autobus by stál na již ucpané silnice na sever od Blanska. Ne, za hodinu se autem nedostanete pomalu do Blanska, natož do Letovic. Rychlíky a Sp vlaky tuto trasu zvládnou do 20-40 minut, Os 30-60 minut. Autobus tohle nedá a jak jste již avizoval, nepřijde mi nijak „atraktivní“ ani „modernější“ nechat odříznout celou severní část Brna a nutit jim přestupovat, protože kdejaký Pan X si myslí svoje. Mezi Letovicemi a Blanskem jsou vlaky slušně plné (3 vozový Panter vždycky a i ty 4x Bdmtee), v budoucnu… Číst vice »
Oč vám jde?autobusy jezdí taky prázdné to vám nevadí??
A takto to určil Pan X, to je nějaký pán! A možná u toho použil i kružítko a mapu.
Dojezdový čas moc dlouhý a vy ho navrhujete ještě prodloužit? Mimochodem, máte štěstí, minimálně u jednoho z těhle spojení existuje souběh vlaku a autobusu – srovnejte si jízdní dobu S1 Pečky – Kolín a 675 Pečky – Kolín. To se to zastavování u každé vrby pak vyplatí. A porovnejte i obsazenost.
A co takhle tu linku 675 posílit, aby jezdila alespoň každou hodinu (nebo půlhodinu), namísto Os vlaků, které jen zbytečně blokují koridor? Těch cestujících z Cerhenic, Velimi a Nové Vsi není zas tolik, aby jim autobusová linka nestačila. Vlak možná jen v rozsahu 1-2 spoje v ranní špičce, po zbytek dne je frekvence cestujících skutečně jen na autobusy.
Při NAD jezdily v pracovní dny tři autobusy v půl hodinovém intervalu. Ve třech skupinách, tj. celkem 9 řidičů. A s těma cestujícíma, o kterých tvrdíte že jich není moc. No ona jich ve špičkách pracovních dnů bude tak stovka. Akorát dokazujete, že jste to vybíral podle mapy. Jako vždy.
Jo a zapomněl jsem, že těch 100 lidí je směr Praha, ovšem směr Kolín na tomhle úseku špička převažuje.
Letovice – Blansko je jeden z nejvýtíženějších úseků příměstské dopravy v celém JMK. Lokálka to rozhodně není, a zajímavostí je, že i auto je zde pomalejší. I kdybyste spočítal ze dveří ke dveřím.
Psát svůj názor a fakta snad není zakázané, nebo jo? Nicméně máte naprostou pravdu, přežitek to je.
Naprosto s vámi souhlasím Pane X a myslím si že svůj názor na dopravním fóru může napsat každý a ne jen ten kdo má hlavu zabarvenou do modra, což bohužel je zde valná část.
Ani jedna strana by se ovšem neměla dopouštět zjevných lží či předsudků…
A on nemá hlavu zabarvenou do modra? Ať navrhne autobus, který bude mezi Letovicemi a Blanskem stejně kapacitní a rychlý jako vlak, pak se o tom můžeme začít bavit. Jediný jeho argument je, že 4 autobusy je levnější než 1 vlak, jediný argument, který je navíc nepravdivý.
Ne, nemám zabarvenou hlavu do modra, ale umím aspoň počítat. Osobní vlaky se pohybují většinou okolo ceny 160 Kč/km a výš. U autobusů je to MAXIMÁLNĚ 40 Kč/km, víc to není snad ani ve snech milovníků železnice. No a teď, pokud ovládáte tuto velmi těžkou matematiku, tak zjistíte, že 4 autobusy jsou přinejmenším stejně drahé, ne-li levnější, než vlak. A mezi Blanskem a Letovicemi víc cestujících v 1 vlaku, než se vejde do 4 autobusů, nejezdí. Možná maximálně v ranní špičce, tak dobrá, nějakých pár spojů okolo 6.-8. hodiny tam nechat můžeme, ale po zbytek dne vše nahradit autobusy. Jsou… Číst vice »
Jeden osobní vlak by tu ovšem bylo potřeba nahradit dvěma či třemi autobusy. Kde vzít na ně řidiče a hlavně: Proč cestujícím v Blansku vytvářet přestup a cestu celkově prodlužovat?!?
Matematika zjevně není silná stránka Pana X…
Budeme vytvářet přestupy a zničíme celou příměstskou dopravu. Podle vás se tohle dělá v zahraničí? Na rychlost jste neodpověděl, melete jen o ceně. Jak rychlé, efektivní a pohodlné to bude, to už je vám jedno, hlavně pořád jde o cenu. Z Blanska do Letovic je vlak prostě rychlejší a navždy bude. Nevšiml jsem si, že by v sousedních zemích takto nahrazovali příměstskou dopravu. Jízdní doba bude přibližně 2x delší než dosud. Nevidím v tom nic moderního, ani efektivního, zhoršovat lidem spojení do krajského města. Ti cestující vás ukamenují za to, jaké tady píšete nesmysly. V jízdní době nepočítám ani kolony,… Číst vice »
Ano, jsou větší obce, ale ty mají autobusy proto, že tratě nevedou například do krajského města, jsou takřka neopravitelné, nebo mají blízko dálnici či rychlostní silnici. Mezi Letovicemi a Blanskem je naopak v dobrém stavu železniční trať. Žádné příměstské vlaky se nenaplňují hned v první nebo druhé stanici, ale cestou postupně. To neznamená, že posledních pár stanic nahradíme autobusy. Nemá smysl vám tohle psát, v budoucnu budou jezdit i přímé vlaky i do Boskovic, takže počet cestující bude výrazně vyšší. Než začnete opět protestovat, tak vám s milostí napíší, že žádný autobus vám mezi Boskovicemi a Blanskem nepojede 15 minut… Číst vice »
Nevím, kam na ty bláboly pořád chodíte. Jaké sakra kolony? Na silnici mezi Blanskem a Letovicemi jsou někdy kolony? To tak možná ve snu, ale v reálu rozhodně ne. Pochopte, že nemluvím o autobusech z Letovic do Brna, ale POUZE DO BLANSKA. Ano, na cestě přibude přestup, který ale bude kompenzován vyšším komfortem cestování a především snažší dostupností zastávek. Za ty ušetřené peníze to stojí. Ne, Boskovice se elektrifikovat v dohledné době určitě nebudou, nejsou prachy a než se najdou, tak někdo rozumnější pochopí, že je to nesmysl a že pro Boskovice, které mají nádraží na samém okraji města (zatímco… Číst vice »
Bláboly melete vy. Prodlužujete všem cestu a zavádíte přestupy. Os vlaky jen pro vaše info využívají i boskovičtí. A ne, nic se neušetří. Sice jsou autobusy levnější, ale dané obce přijdou o přímé spojení s Brnem, které už léta mají. Tím, že necháte jen rychlíky je blbost, protože je potřeba hodinový takt přímým vlakem z Brna do Letovic. Na autobusy je potřeba větší personál, místo 2 lidí půjde o 4, v přepočtu vyjde vlak levněji. Takže interval ani přímé spojení nedokážete efektivně nahradit. Tudíž blábolíte vy. Takhle ty lidi akorát odradíte od VHD. Stále jste mi nenapsal, jak by bylo… Číst vice »
Je vidět, že váš zápal pro železnici je tak silný, že ta fakta prostě nevidíte nebo vidět nechcete. Autobusy jsou pro tuto relaci skutečně výhodnější a to ve všech ohledech. Časově to sice bude o trochu delší, ale ne nijak o moc a za tu cenu (krajský úřad zajímá pouze cena, kterou stanoví dopravce, což je v případě autobusu maximálně 1/4 ceny vlaku) a za ten komfort to stojí. A rychlíky Letovicím bohatě postačí, zas tak moc lidí odtamdud nejezdí, vzhledem k nešikovné poloze nádraží. O Boskovicích ani nemluvě, jestli tam ještě v roce 2020 někdo chodí dlouhou túru na… Číst vice »
Ne není. Proč zase melete o túru na nádraží? Psal jsem, že z nádraží bude jezdit autobus, který rozveze cestující po okolí. Vy to zřejmě nevíte, ale autobusem nebo vlakem z Boskovic se právě dojíždí do Skalic, kde se i ve špičce přestupuje na Os vlaky. To ale nevíte. Dále, jak vám ten autobus může vyjít levněji? 4 autobusy, pojedou 25km (bude zastavovat na více zastávkách a bude mít stovky závleků, to vám ale nevadí). Cena 40km/km, 40 x 25 x 4 = 4000 Kč. 160-165 Kč x 4 = kolem 4000 Kč. Personál 2 lidi: Průvodčí a strojvedoucí. Jak… Číst vice »
V mapce jsou červeně označená trať Trutnov – Svoboda kvůli zrušeným dvěma párům víkendových spojů, přestože provoz GWTR zůstává zachovaný. Tento způsob důsledného popírání dalších dopravců zdá se mi poněkud nešťastným…
Ale Český Krumlov překvapivě červený není.
Mapa je od ČD, až si ostatní dopravci udělají svojí mapu, dostanete zabarvené tratě i pro ně.
Opočno – Dobruška: provoz zastaven. Jezdil tam jeden pár vlaků, teď nejezdí žádný.
Děkujeme za doplnění, tohle nás minulo.
Ano Dobrodruška stojí už od pondělí (týden).
Je ve stejném turnuse se „Škodovkou“, tudíž se změnami do Solnice padla…
hlavně to je školní vlak a jelikož se neučí, tak nemá smysl vlak provozovat
musím ale konstatovat, že COVID má i pozitiva, zrušení dopravy na 064 mezi Mladějovem a Sobotkou se mezi ně jistě dá počítat 🙂
pardon, mezi Mladějovem a Lomnicí jsem měl na mysli
Název obrázku na nové kartě mě pobavil.
Koronabahn
Je fajn, že i redaktoři mají smysl pro humor. 🙂
Tohle není z naší hlavy, to vymysleli v ŽESNAD.cz, kterému jsme tento název s dovolením ukradli alespoň do názvu souboru:-)
Nechci slevu zadarmo😉
Registrovali jste si to snad u ÚPV?)))
Provoz zredukuje také Praha. .. A v clanku o Praze nic…?!
Je tam odkaz.
Na každé lokálce by měl zůstat aspoň jeden pár. Aby měli šotoučci co cvakat.
Není pravda, že: „Jakkoliv omezit železniční dopravu odmítá zatím Středočeský kraj. “ Aktuální omezení vlakové dopravy v rámci PID/Stč.kraje níže… Noční (víkendové) rozjezdy všech linek (S1, S2, S3, S4, S5, S6, S7, S8, S9, S22) – Tyto páry spojů (s příjezdem po 2:00 a s odjezdem cca ve 2:30 na/z Hlavní nádraží, včetně návazného páru do/z Milovic) jsou zrušeny. (Půlnočních spojů s odjezdem v cca 0:30 se to netýká.) S49, Pražský motoráček – Linky jsou zrušeny. R9 Praha – Golčův Jeníkov (– Brno) – Ruší se nebo se omezují některé spoje posilující přes den interval na 60 min. (nejede R961,… Číst vice »
Fajn, takže když vymažete ty vlaky, které neobjednává Středočeský kraj, zůstanou vám vlaky KŽC, S27 a S10 a noční rozjezdy z Prahy. Ostatní redukce nijak nesouvisí s rozhodováním Středočeského kraje.
Patriku: drtivá většina spojů, které uvádíte jsou R (popř. Ex), které omezuje MDČR jakožto objednatel, to že jedou část trasy přes STČ kraj na tom nic nemění, tj. neruší je STČ kraj a ten stále rušení odmítá
Po odstranění vlaků objednatele MDČR zůstavájí zrušené či omezené spoje níže. Výrok: „Jakkoliv omezit železniční dopravu odmítá zatím Středočeský kraj. “ proto nelze považovat za pravdivý.
Noční (víkendové) rozjezdy všech linek (S1, S2, S3, S4, S5, S6, S7, S8, S9, S22)
S49, Pražský motoráček
S9 Lysá n. L. – Praha – Benešov u Prahy
S10 Kolín – Týnec n. L. (– Pardubice)
S27 Čáslav – Žleby zast. (– Třemošnice)
Pražský motoráček jezdí celý po území Prahy, Středočeský kraj s ním logicky nemá nic společného. A S49 má mimo Prahu jednu zastávku. S9 do Říčan to samé. Když je zrušila Praha, tak nemají kam jezdit, i kdyby Středočeský kraj chtěl sebevíc.
Takže co nám tam za významné omezení vlastně zbývá?
Má, jezdí do Hostivic. Bydliště dalšího génia z řady vedoucích představitelů Středočeského kraje.
V tom případě by platilo to samé, jako pro ostatní linky, ale silně o tom pochybuju, protože jak na stránkách Ropidu, tak KŽC je uvedeno, že končí na Zličíně.
Omlouvám se, opravdu jen do Zličína.
Nepřestěhoval se náhodou na pár let na naše útraty někam jinam?
S10 omezil Pardubická kraj, S27 omezena na žádost Pardubického kraje 🙂
SŽ tabulkové jízdní řády aktualizuje velmi nahodile a ledabyle, např. trať 170 neakualizována, přestože jsou na ní zrušeny z. expresy a i další vlaky, trať 178 sice asi aktualizována (má datum 16.3.), ale z. expresy jsou tam stále psané s konečnou stanicí praha h.n.
takže tabulky SŽ nebrat jako spolehlivý zdroj informací
omluva, chyba bude na mém přijímači, teď už tam aktuální jsou
kakov: Např. 017 tam aktuální není.
každopádně to co jsem psal už pravda není a dnes ráno jsem koukal na portal.idos.cz (kde to ještě před hodinou nebylo aktualizované) což není web SŽ, takže ten můj příspěvek je trochu mimózní, proto ta omluva
Jakápak omluva, stíhá se zveřejňování na poslední chvíli nebo po poslední chvíli … koneckonců je to pochopitelné a omluvitelné, byť to čekajícím na zrušený vlak náladu nezvedne.
Třeba u 090 tam ponechali oba railjety i s poznámkou, že vyjedou od května. 😄 A ještě tam zůstala viset Porta Bohemica ráno z Děčína. Ale spíš se divím, že se tím někdo zabýval.
Souhlasím, také se nyní na SŽ nespoléhám – příklad: trať 025 – provoz zrušen od 28.3. – přestože je tahle informace k dispozici z jiných zdrojů už minimálně 10 dní, tak na webu SŽ visí starý neplatný JŘ s platností od 15.12.2019 trať 024 – provoz zredukován od 23.3.- na webu SŽ visí starý neplatný JŘ s platností od 14.3.2020 (mám tedy na mysli NAD, protože kvůli rekonstrukci Letohradu už před měsícem na tyto tratě místo vlaků poslali autobusy) Ale nemám jim to za zlé – prostě je teď moc hektická doba, takže se dívám raději přímo na weby dopravců.… Číst vice »
Jo a portal.idos.cz je na tom ještě hůře – pro obě trati nabízí JŘ s platností od 15.12.2019 – vyhledávač spojení IDOS ale vyhledává podle jiných, aktuálnějších (asi už dokonce přímo aktuálních) JŘ.
Vyhledávače mají zcela jiné podklady než tabulkové jízdní řády …
Jasně, já vím – uváděl jsem to jen pro doplnění, pro ilustraci situace. Ono by to bylo zbytečně složité, aby se data (jízdní řády) pro vyhledávače parsovaly z PDF souborů. Navíc v těch PDF souborech s jízdními řády stejně nejsou všechny informace, které vyhledávače potřebují / používají, takže i tak by se nějaké informace musely vzít z jiných zdrojů. Teď v rychlosti mne napadají třeba pozice zastávek včetně pozic náhradních zastávek při výlukách a možnosti přestupů, resp. možnost dojití pěšky z jedné zastávky na druhou, když se má v cestě pokračovat dopravním prostředkem, který na dotyčné zastávce nestaví, ale staví… Číst vice »