V Kolíně začíná stavba výtahů na nástupiště. Nový podchod vznikne z tunelu pro zaměstnance
Zahájení stavby nového podchodu pod kolínským nádražím. Foto: Správa železnic
Cena zakázky výrazně stoupla, podchod bude průchozí.
Můžou pokračovat v Kralupech. Tam je taky nevyužitý služební podchod. A výtahy už tam jsou.
Kralupy se musí předělat celé včetně Nelahozeveckých tunelů. Takže se dá předpokládat, že se i s nějakou bezbariérovostí počítá, jinak to neprojde stavebním řízením.
Koukám, že se poklepávalo bez cenzury.
A víte co bych chtěl vidět? Ty davy lidí co přihlíželi tomuto slavnostnímu zahájení. A to klepání na kolejnici je k smíchu. Chtělo by to pořádný nářadí
https://youtu.be/3r_cI3kYYhM?t=263
Kdepak, s cenzurou, před panem Kupkou přece nemůže vypustit jen tak něco 🙂
Hlavně si před novináři poklepejte na kolejnici, to je nejdůležitější. Jak tam stojí ta banda tak bych každému nejraději jednu vlepil
Co vás od toho odrazuje? Když to tak cítíte, tak směle do toho. 🙂
To vysvětluje včerejší šaškárnu s wapkovým mytím fasády … aby to na fotce vypadalo hezky 😀
🙂 Aha. No to jste mi opět připomněl onu knihu Nová cesta ve které je popsáno jak probíhaly v Kolíně přípravy uvítání prvního vlaku a jak samotné uvítání .Jak se nemohli domluvit která dáma podá arciknížeti slavnostní kytici protože to znamenalo drahé šaty, kdo bude platit výdaje jestli magistrát nebo zámecká vrchnost, jak čekali tak dlouho až sešněrované dámy omdlévaly, jaký tam byl zmatek nad zmatek, jak hudba spustila císařskou hymnu aby pořadatelé následně zakleli když se kouř rozpustil a oni zjistili, že to není parochod se vznešenými cestujícími, nýbrž samotný parovůz s tendrem (oni totiž všichni zapomněli, že jako… Číst vice »
„Ještě si páni rozdělili jednotlivé úlohy, jež nutno vykonat při přípravách k slavnosti a při ní samých. Jejich provedení ovšem složili na bedra úředníků na radnici a na zámku. Oni dají jen rozum, to stačí a taky se to tak patří. Přitom jim kladli důtklivě na srdce, aby s dodaveteli a s účinkujícími při slavnosti smlouvali na krev. Největší položkou bylo postavení slavobrány u vjezdu do nádraží a vyzdobení průčelí nádražních budov. Tyto práce byly zadány podnikateli staveb Františku Palečkovi za krvavě usmlouvanou cenu 226 zlatých. Ale Paleček byl chytrý. Znaje dobře smlouvavou posedlost radnice a nedobytnost její pokladny proti… Číst vice »
Podle počtu papalášů na fotce bych čekal, tam zahájili stavbu intergalaktického přístavu.
Jen jestli ta stavba záchodu… pardon, výtahu nemaskuje ve skutečnosti stavbu rychlosrati.
Mají to z Prahy kousek, aspoň jim nelze vyčítat, že na nádraží v životě nebyli 🙂
Z/do Prahy kousek a dokonce z Prahy do Kolína vedou koleje. Tedy otázak zní: Jeli z Prahy po silnici a nebo přijeli vlakem aby se do Prahy vlakem zase vrátili?
„Kdybych byl básníkem, napsal bych veliký epos pod názvem: Válka železné silnice s kolínskými záchody.“
Karel Barychar
🙂
(odkaz na knihu níže v diskuzi (
A nebyla by lepší nájezdová rampa než výtah, který pro svoji funkci vyžaduje elektrickou energii? Rampa by byla použitelná kdykoliv a pro kohokoliv, může jí v jeden okamžik použít více lidí než výtah, není náchyná na závady a nevyžaduje oprav a rovněž funguje i když bude celé město bez proudu.
Souhlas, jen pochybuju, že by se rampa vešla na 4. a 5. nástupiště.
Tam, kde se to vejde, se při modernizaci rampa dává, například Řikonín, Šakvice. Je to dlouhodobě levnější. Bohužel to kvůli maximálnímu sklonu pro vozíčkáře sežere fakt hodně místa, které na některých nástupištích prostě není.
A taky to není nic příjemného, jít desítky metrů hlubokým betonovým korytem. Obzvlášť na nádraží jako je Kolín, kde se po setmění vyrojí místní podivné existence a začnou žebrat a koukat, jestli náhodou není některé odložené zavazadlo k mání.
To mi povídejte. Před lety jedna existence s kočárkem ode somrovala deštník, který se jí líbil. Člověk si až říká, že si nějak dovolují. Ale je pravda, že ten deštník byl a je pěknej… 🤔
Abych doplnil, událost se odehrála na kolínském peróně, když jsem čekal na vlak.
Rampa rozhodně z pohledu běžného cestujícího vhodnější není. A i pro toho vozíčkáře bez doprovodu to je výrazně náročnější, myšleno fyzicky, natož třeba pro důchodce o holi, než vyjet výtahem. Ano, bohužel, výtah musí Správa železnic na rozdíl od rampy také udržovat a opravovat. Což jí dělá problémy.
Přesně tak. Pro cestující je prostě vhodnější výtah, kromě uvedeného je řešení s výtahem lepší i pro zdatné cestující, protože umožňuje z běžného podchodu kromě výtahu vést dvě ramena schodiště. Nástupiště s výtahem + schodišti je také vhodnější pro přestupy hrana-hrana, kde nepřekáží dlouhá rampa. Takže pro Kolín jasná volba. Rampa může být výhodná v případě, že neprodlužuje cestu (např. v Chodově, kde vede z čela nástupiště ve směru nejčastější docházky – do centra). A také je přijatelná v menších stanicích a zastávkách, kde jednak jezdí málo cestujících (užitek z výtahu by byl pro menší počet lidí) a navíc hrozí,… Číst vice »
To je věc osobní situace. Většina lidí asi preferuje výtah. Ale mě je většinou milejší rampa. Jednak se nikdy nerozbije a hlavně nikdy není problém se tam vlézt. SŽ občas instaluje dost malé výtahy, kam se s kolem nebo dvojkočárem fakt vlezu jen tak tak.
poslední dobou je standardem kabina o půdorysu 2,1 m x 1,2 m
Což je naprosto dostačující. Třeba takový Křižanov je úplně v klidu. Bohužel v Brně na hlaváku je to o dost menší. Pokud tam najede člověk s kočárkem a má na zádech batoh, tak se už nezavřou dveře. Takže se člověk musí ještě nějak narvar vedle toho kočárku, což je u širšího dvojkočárku problém. Vyzkoušeno mnohokrát…
Do výtahů na síti ÖBB se těch kočárků nebo vozíčkářů vejde klidně i několik zaráz. Není nic lepšího, než když vám ujede připoj jen proto, že s vámi z vlaku vystoupili ještě další 3 lidi, co potřebuji výtah.
A kvůli takové drobnosti jezdí poklepávat ministr… Neuvěřitelný prostě.
dva:)
U toho druhýho to snad i chápu, je tam doma a volby atd. Ale proč mu Kupka (nadto z „konkurenční“ strany, navíc zrovna teď) při tom dělá stafáž by mě fakt zajímalo. On už snad ani nevnímá, jak strašlivé bezvýznamnosti na železnici oslavuje… Taky bych rád věděl, jak o něčem takovém třeba reportují domů zahraniční ambasády (určitě aspoň ty větší mají celá oddělení na vyhodnocování kroků členů vlády atd), co si o tom myslí třeba nějaké ta zahraniční matka dodavatele (klidně i jiné firmy z oboru). A jak moc pak budou brát vážně nějaké zakázky na VRT. Nebo třeba elektrárny… Číst vice »
Já to naopak chápu u prvního jenž je ministrem dopravy, ale nechápu u ministra vnitra. A díky za přihrání. Já jsem totiž zvědavý jestli se letos budou konat nějaké oslavy 165. výročí trati Pardubice – Liberec když ty poslední kdy bylo výročí kulaté (2019) se příliš neřešilo. „Lidé si mohli prohlédnout i moderní vybavení drážních hasičů. Přestože však jde o významné výročí, připomínka vyznívala spíš rozpačitě. Nepřijel žádný protokolární vlak se zástupci krajů Pardubického a Královéhradeckého, který by přivítal liberecký hejtman a primátor. Na nádraží nebyla slyšet hudba, chybělo i slavnostní vyzdobení. Mnozí lidé marně očekávali i parní lokomotivu. Zdroj:… Číst vice »
Třeba v Semilech by to chtělo opět spoustu papalášů, a přivázat je aspoň na hodinu na ty kovové rádobylavičky, co tam nainstalovali (spíš jsou to mučící nástroje … snad by se na nich dalo aspoň spát v dobrých bezdomoveckých kabátech, ale na sezení v běžném oblečení to není). A v mnohém dalším, co jak se na této trati dělá a chystá, budí rozpaky.
Zřejmě taky nemá prémie za užitek, ale jen za klepání (kladivem i hubou). 🙁
Asi nemají nic důležitějšího na práci.
Oceňme jemnost a diplomatický takt, podle něhož bylo při nedávné parádě na Smíchově na fotografii aktu účastno celkem třináct kladívek, zatímco na snímku z Kolína je jich pouze deset, z toho tři neobsluhovaná (nebo možná řízená umělou inteligencí). Zřejmě to nějak souvisí s důležitostí dotčených akcí – výstavba nového hlavového nádraží v metropoli, a to v blízkosti budoucího ředitelství SŽ, versus podchod v uzlu sice důležitém, ale ve městě regionálního významu. Na to bude zaručeně nějaká nosná metodika, jež určuje podle výše investice a velikosti města počet osob, provádějících implementaci zajištění poklepání. Ale aby v Kolíně neplakali, měli tam poklepávací… Číst vice »
Co tam chce kuliocko?
Předvádět se před volbami.
Je z Kolína.
Skvělá kniha !
https://www.databazeknih.cz/recenze-knihy/jak-v-koline-staveli-zeleznou-drahu-102024
Ale ministr vnitra, má se věnovat své práci a tou železnice není. Jenže co čekat od socanské zlaté mládeže navyklé z domova, že se nepracuje (protekční spratek Paroubkova místopředsedy parlamentu, který ho do politiky protlačil)…
Kdyby to byl jen protekční spratek bez jakéhokoliv talentu, tak by těžko byl dnes tam, co je.
Nepoužívej můj nick
To bylo jen vysvětlení, proč tam zřejmě je. Jestli to je dobře nebo špatně, to si asi každý posoudí sám. Podle mě by tam také neměl být.
Podle této logiky tam měli dotlačit na dvoukoláku i M. Zemana…
Býval léta kolínským starostou. Čímž neříkám, že mi přítomnost tří „topmanažerů“ ČR na téhle akci dává smysl.
Je to šašek
Když jsem si přečetl Vás příspěvek podíval jsem se na fotku u článku. No jo. Jenom čepici jako mají skřítci nebo trpaslíci ….
Tak ona celá tak akce, tak nějak moc nedává smysl.
ono se v koline vubec dari . od zemana , pres polomafiana buřiče az po spolustudenta M.Novotného z kutnohorskeho gymnazia. třeba se už po Kolíně potuluje další zárodek schopného politika. Je zvláštní jak se člověk řekl bych průměrný ve fci starosty dostane k řízeni státu. v koline starostoval jako velmi mladý , ale že by se nějak extra předvedl , nevím. To je největší slabina politiky , místo schopných manažerů a odborníků ve svém oboru nás zastupují mluvkové , bezohlední hroší kůže , snílci a kamarádi kamarádů.
Není on v Kolíně doma?
Starosta města Kolín
Ve funkci:
9. listopadu 2010 – 24. června 2019
„slavnostní zahájení stavby přitáhlo dnes hned dva ministry vlády (Martin Kupka a Vít Rakušan). Poklepali na stavbu na nádraží, které prošlo modernizací v roce 2010, ale tehdy se na bezbariérový přístup zapomnělo.“
Pak to dává smysl 🙂
Zrovna v Kolíně je fakt potřeba mít dva podchody?
Schody tam jsou u podchodu z obou stran a vedle není prostor na vybudování výtahu, nástupiště nemá dostatečnou šířku. Muselo by se jedno schodiště zazdít a udělat výtah místo něj. (obojí se tam nevejde) V počtech lidí co se vyvalej z vlaku ale není bezpečný aby se protahovali mezi zábradlím a vlakem. muselo by se zúžit a pak nebude stačit.
To by museli plánovat už při původní rekonstrukci, šíři nástupiště metr přidat a pak by jedny schody mohly fungovat jako normální schody a u druhých na míň exponovanou stranu udělat napůl schody, napůl výtah.
Nepotřebujete širší nástupiště, ale můžete mít výtah a schody za sebou. Jen k tomu musí být přizpůsoben podchod, ale to by taky musely plánovat při rekonstrukci.
Co takhle model Děčín?
Jen to ne. Zrovna Děčín pro frekvenci cestujících v Kolíně není kapacitně dobré řešení. SŽ uvádí, že e v Kolíně projde až 19 tis. cestujících denně.
Je potřeba nějaký bezbariérový přístup, ty schodolezy co tam jsou moc nefungují. Tak se k tomu využije bývalý služební podchod a postaví se z něj nové výtahy a jedno schodiště. K tomu se tento podchod protáhne až za poslední koleje.
Řešeni jako je třeba v Chocni, kdy je jedním směrem z podchodu výtah* a schodišťové rameno vyžaduje celé rozkopání podchodu a jeho jiné založení.
* v Chocni není výtah ale svislá plošina.
Hlavně potřebuje ty výtahy. Např. kvůli kočárkům (osobní zkušenost)
Ta to potom aby byly dostatečně velké, protože takový kočár pro dvojčata zabere více než kočár pro jedno dítě a třeba Benecykl Kozlík Max zabere o hodně více místa než obyčejný invalidní vozík nebo elektrický invalidní vozík.
Tak to snad bude, v Pardubicích teď vybudovali parádní výtahy, tam by se dalo tancovat, ale je pravda že v Kolíně to je více jak potřeba, protože i ty schody mi tam připadají strmější, než jinde, takže snášet kočárek žádná hitparáda.
Potvrzuji, manželka se přesně z toho důvodu přestupům v Kolíně vyhýbá. A hádám, že kočárek je ještě zlatý proti invalidnímu vozíku.