To živelné parkování u Futura ale opravdu pomáhá dopravě , možná by se mohl developer zamyslet nad tím, jak využít plochu pro parkování i pro obchod. A přitom si myslím, ze zas taková poptávka po obchodech není . Něco je namalované u Tři dvorů a z plánů zatím stojí akorát šikana v podobě kruhového objezdu.
Lukáš Kníže
6 měsíců
Iniciativu vítám. Dojíždění vlakem je super věc, protože auta, která by jela do měst, zůstanou od městských ulic daleko. Někdy se však navrhují parkovací domy u nádraží tak, že sice jednomu městu pomohou, ale výchozí město je naopak zasekané IAD, protože auta míří přes město k těmto parkovacím domům.
Nymburk má hlavní nádraží na kraji města, takže tam je to perfektní. Ten Kolín je na hraně. Ovčárecká ulice vede rostlým městem a tamní intenzivní doprava své okolí velice zatěžuje.
ondrej.cenovsky
6 měsíců
Dobrý den zdravím parkovací dům v Nymburce v oblasti vesláku to je cca minimálně kilometr a půl od nádraží takže to se bude určitě hodit smajlík.
Zbynek
6 měsíců
Zajimave. V Nymburce neni misto na parkovani poradneho kola, ale na mnohonasobne drazsi a okoli zatezujici parkovani pro auta mame.
Nejsme tak hloupi, abychom delali, co se osvedcilo jinde. My jsme Cesi.
Ferda Vomáčka
6 měsíců
Kolín by mohl využít prostory vedle Futura na bývalém cik*nském baráku. To co to tam je, tak je hrůza. Ale chápu, že město rezignovalo nanto, jak to před nádražím vypadá, viz ty existence co tam jsou každý den a město to řešit nechce.
Podle mě to má koupené již developer a plánovala se tam druhá etapa Futura, nebo to již padlo? Zaznamenal jsem takové informace před covidem, pak se to asi odložilo ale nevím zda zcela, či to vyvstane ještě někdy znovu.
A jaj, napsal jsem to tak, že to vyznívá asi jinak než jsem to myslel.
Jsem pro podporu parkovacích domů ze strany státu , ale měla by to být vratná podpora.
A hlavně tam mám pár chyb, takže to místy nedává smysl.
Parkovací dům v Kolíně by neměl být primárně pro Kolíňáky, ale hlavně pro spádový okruh třeba 25 km. Tam kde je mizerná doprava, ale uživatele by za to měli platit.
Otázka je jestli není lepší mít taky nádraží „v polich“ jako to mají místy francouzské VRT.
Yarda
6 měsíců
Kdyby tam krytá parkoviště pro kola, popř. cyklověž, tak by to bylo super. Ta současná věž bude za chvíli plná.
Holasová
6 měsíců
Kdy odlehčíte ulicím v Nymburce na Zálabí?Rok a púl je zrušená zastávka MHD v Zálabské ulici z důvudu nevhodně parkující aut.Co dělá MP?Značka zákazu nikoho nezajímá ale lidi také ne.
.
MP22
6 měsíců
To vypadá, že ten parkovací dům v Kolíně bude pro pár aut, na to jakou spádovou oblast bude obsluhovat. Vím že jsou to drahé záležitosti, ale takový parkovací dům by měl vzniknout v Pečkách nebo Poříčanech, v Kolíně bych rád viděl něco minimálně 3x většího, jestli má opravdu dostat si vlaků alespoň pár promile lidí kteří jezdí do Prahy.
Ano, to co se z hlediska parkování děje v Kolíně dnes je tragédie. Bohužel Kolín se stal nejlepší destinací pro dojíždění do Prahy v širokém, dalekém okolí a díky tragické infrastruktuře to negativně ovlivňuje dopravu i život lidí v Kolíně. Aby měl parkovací dům v Kolíně nějaký význam, měl by mít kapacitu cca 400 aut, bohužel i tak to bude stačit jen chvíli….
Prakticky jsem opoměl, že v této lokalitě bude sloužit i spoustě lidí, kteří jsou zaměstnáni, či jedou do středu města, takže kapacitu 400 míst tak zdvojnásobím…. :-).
Ale P+R je nějak navázané na dopravu jízdenkou, nebo se pletu? Pokud by bylo umožněno jen v návaznosti na dlouhodobější kupony ať už časové či ty pravidelné a další jízdenky, nebudou se tím lidé v takové míře určitě zabývat nebo něco platit.
To živelné parkování u Futura ale opravdu pomáhá dopravě , možná by se mohl developer zamyslet nad tím, jak využít plochu pro parkování i pro obchod. A přitom si myslím, ze zas taková poptávka po obchodech není . Něco je namalované u Tři dvorů a z plánů zatím stojí akorát šikana v podobě kruhového objezdu.
Iniciativu vítám. Dojíždění vlakem je super věc, protože auta, která by jela do měst, zůstanou od městských ulic daleko. Někdy se však navrhují parkovací domy u nádraží tak, že sice jednomu městu pomohou, ale výchozí město je naopak zasekané IAD, protože auta míří přes město k těmto parkovacím domům.
Nymburk má hlavní nádraží na kraji města, takže tam je to perfektní. Ten Kolín je na hraně. Ovčárecká ulice vede rostlým městem a tamní intenzivní doprava své okolí velice zatěžuje.
Dobrý den zdravím parkovací dům v Nymburce v oblasti vesláku to je cca minimálně kilometr a půl od nádraží takže to se bude určitě hodit smajlík.
Zajimave. V Nymburce neni misto na parkovani poradneho kola, ale na mnohonasobne drazsi a okoli zatezujici parkovani pro auta mame.
Nejsme tak hloupi, abychom delali, co se osvedcilo jinde. My jsme Cesi.
Kolín by mohl využít prostory vedle Futura na bývalém cik*nském baráku. To co to tam je, tak je hrůza. Ale chápu, že město rezignovalo nanto, jak to před nádražím vypadá, viz ty existence co tam jsou každý den a město to řešit nechce.
Podle mě to má koupené již developer a plánovala se tam druhá etapa Futura, nebo to již padlo? Zaznamenal jsem takové informace před covidem, pak se to asi odložilo ale nevím zda zcela, či to vyvstane ještě někdy znovu.
Přesně tak, to divoké parkoviště je v soukromém vlastnictví. Je to majitele Futura, kde možná do budoucna – výhledově dojde k jeho rozšíření.
Dojíždění do Prahy je fenomén.
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ekonomika-byznys-trendy-analyzy-v-praze-kazde-rano-pribyde-250-000-cechu-metropole-vysava-i-tretinu-okresu-248367
Otázka jestli je z hlediska státu nějaký koncept. Jsem pro to, ať si dopravu platí včetně P+R každý ze svého, ale stejně je to opravdu celostátní fenomén.
Jinak si myslím, že s dojíždí do Prahy denně i ze vzádlenějších Pardubic nebo např. Ústí nad Labem.
Plus lidi co tam mají občas nějaké jednání (často např. jednou týdně za dva týdny…)
Koncept je takový, že máme svobodnou volbu povolání. Tedy vč. adresy pracoviště. A také svobodný přístup ke vzdělání, tedy nezávisle od adresy školy.
A jaj, napsal jsem to tak, že to vyznívá asi jinak než jsem to myslel.
Jsem pro podporu parkovacích domů ze strany státu , ale měla by to být vratná podpora.
A hlavně tam mám pár chyb, takže to místy nedává smysl.
Parkovací dům v Kolíně by neměl být primárně pro Kolíňáky, ale hlavně pro spádový okruh třeba 25 km. Tam kde je mizerná doprava, ale uživatele by za to měli platit.
Otázka je jestli není lepší mít taky nádraží „v polich“ jako to mají místy francouzské VRT.
Kdyby tam krytá parkoviště pro kola, popř. cyklověž, tak by to bylo super. Ta současná věž bude za chvíli plná.
Kdy odlehčíte ulicím v Nymburce na Zálabí?Rok a púl je zrušená zastávka MHD v Zálabské ulici z důvudu nevhodně parkující aut.Co dělá MP?Značka zákazu nikoho nezajímá ale lidi také ne.
.
To vypadá, že ten parkovací dům v Kolíně bude pro pár aut, na to jakou spádovou oblast bude obsluhovat. Vím že jsou to drahé záležitosti, ale takový parkovací dům by měl vzniknout v Pečkách nebo Poříčanech, v Kolíně bych rád viděl něco minimálně 3x většího, jestli má opravdu dostat si vlaků alespoň pár promile lidí kteří jezdí do Prahy.
Ano, to co se z hlediska parkování děje v Kolíně dnes je tragédie. Bohužel Kolín se stal nejlepší destinací pro dojíždění do Prahy v širokém, dalekém okolí a díky tragické infrastruktuře to negativně ovlivňuje dopravu i život lidí v Kolíně. Aby měl parkovací dům v Kolíně nějaký význam, měl by mít kapacitu cca 400 aut, bohužel i tak to bude stačit jen chvíli….
Prakticky jsem opoměl, že v této lokalitě bude sloužit i spoustě lidí, kteří jsou zaměstnáni, či jedou do středu města, takže kapacitu 400 míst tak zdvojnásobím…. :-).
Ale P+R je nějak navázané na dopravu jízdenkou, nebo se pletu? Pokud by bylo umožněno jen v návaznosti na dlouhodobější kupony ať už časové či ty pravidelné a další jízdenky, nebudou se tím lidé v takové míře určitě zabývat nebo něco platit.
No není vázané na tarif, v Praze třeba o ničem takovém nevím. Narozdíl od třeba K+R, které má nějakou „právní“ funkci.
Ten parkovací dům v Kolíně má mít kapacitu 360 aut + dalších cca 50 míst venku v okolí Starokolínské ulice.
Nevím odkud jste vzal 360 aut, v přiložené studii je uvedeno 269 stání.
To je jak když „plivne“…
https://kolinsky.denik.cz/zpravy_region/kolin-parkovaci-dum-projekt-stavba-smlouva-stredocesky-kraj-24042024.html
Nevíte, proč je varianta PD ve studii nazvána jako „snížená“? Znamená to, že byla i nějaká jiná, vyšší, s větší kapacitou?
Ono je dobré spíš hledat aktuální údaje, než pět let starou studii…