V Katalánsku vzniká nový tramvajový provoz, první vozidla dodá Stadler

Tramvaj Stadler Tramlink pro provoz v Tarragoně. Foto: Stadler RailTramvaj Stadler Tramlink pro provoz v Tarragoně. Foto: Stadler Rail

Tramvaje budou vybaveny bateriemi pro jízdu téměř 10 km mimo trakční vedení.

Odebírat
Upozornit na
guest
14 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Divák

Jaká by to byla krása kdyby se vedení Prahy rozhodlo, že se centrum města zbaví toho ohavného trolejového vedení a tramvaje by v centru také jezdily jen na baterie. Bohužel je jasné, že když se nedávno rozhodlo o nákupu škodovek 52, tak si o architektonické čistotě Prahy můžu nechat jen zdát 😢

Juraj

Ale kuš s architektonickou čistotou.
Až Praha vyřeší sdružování sloupů, vymáhání reklamních vyhlášek, nelegální předzahrádky a všudypřítomná auta na chodnících, tak se můžeme bavit o tenounkém měděném drátu.

lokotomy

Estetika elektrifikovaných tratí je mnohem víc o nosných sloupech, než o tom drátu. Ale jinak souhlas.

mgr.pavel

V centru Prahy se spoustou domů je stejně těch sloupů potřeba jen pár.

Zaerikk

Centrum Prahy má úplně jiné estetické problémy než pár trolejí.

jkjk

Stačí vyměnit 784 tramvají a bude to možné.

MiNo

Trolejové vedení je krásné, je to jisté odvětví techniky, které bylo zaznamenáno i na pohlednicích. 🙂

Průvodce původní Aleš

Pamatuju si před cca 50 lety pohlednici Národního divadla, na které bylo trolejové vedení vyretušováno 🙂

Průvodce původní Aleš

Jen taková drobnost: Na konci devatenáctého století neměly některé tramvajové trasy ve Washingtonu vrchní trolej, nýbrž podzemní třetí kolejnici ve žlábku velmi podobném, jako mají lanové tramvaje v San Franciscu. K vidění ve čtvrti Georgetown, kde jsou památkově chráněné koleje (nyní nepoužívané).

Hrozen

9.9 km dojezd na baterie, rychlost 81 km/h

Co to je za divná čísla, to je nějaký přepočet z imperiálních jednotek nebo co?

Juraj

Možná byl požadavek na maximálku 80 km/h a k tomu tlačítko Turbo. Zesilovač u Spinal Tap taky měl hlasitost až po jedenáctku.

lokotomy

Fakt nechápu, s čím máte problém. Dojezd vozidel nikdy není zaokrouhlené číslo, resp. pokud je, tak čistě náhodně v souladu s rozdělením pravděpodobnosti. Ona ani kapacita baterií není zaokrouhlené číslo, prostě se poskládá určitý počet modulů, každý s určitým počtem článků, aby se dosáhl požadovaný dojezd a přitom nepřesáhla maximální hmotnost (a cena). To není, jako když chci 50-litrovou nádrž, tak si prostě takovou vyrobím. Ona ani přesná hodnota dojezdu není nijak relevantní, protože je to číslo změřené za určitých podmínek, realita se od ní bude výrazně odlišovat v závislosti na profilu trati, počasí, obsazenosti vozidla… Těch 9,9km stejně nebude… Číst vice »

MiNo

Ten záměr zní dobře. Mapka by nebyla?