V jižních Čechách začala stavba posledního úseku D3, staveniště se rozrostlo na 44 kilometrů
Zahájení stavby dálnice D3 Kaplice nádraží - Nažidla (28. červen 2024). Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Úsek Kaplice nádraží – Nažidla je posledním v jižních Čechách, kde se dosud nekoplo. Otevře se v několika etapách.
ano pamatuji se jak po Nažidlech to byla „priorita .“ tak to vypadá že k důchodu se toho dočkám o:))) Pojedu Teslou nebo Čínským Elektro z bazaru a za mnou budou vlát bílé vousy …Děkuji blbé vlády..
Neuvěřitelné tempo! Pecka, jen doplním, že jihočeská D3 (44km) vlastně vystřídala Píseckou D4 (32km) a tu již od středy předběhne i D6 (33km)!
Příští rok na D11 (41km) a ještě tento rok na D35 dokonce 61km! (na hl. trase Olomouc-Hradec 43km, plus dalších 18km směrem do Jičína).
Na D7 se v 6/2024 otevřely Chlumčany a do konce r. 2024 zahájí ŘSD dalších 17km.
Ještě rozjet středočeskou D3 (59km), jihomoravskou D52 (23km) a „česko-slovenskou“ D49 (42km) a nebude to mít chybu 🙂
Doufejme že počet denních pracovníků na stavbě se
alespoň vyrovná počtu poklepávačů základního kamene…
To otevírání na etapy je pro mě příjemná novinka. Umožní dříve se vyhnout problematické křižovatce, zatáčce a železničnímu přejezdu Kaplice nádraží.
A ve zdejší diskuzi opět: „Všechno špatně!“
Češi si principiálně stěžují na všechno.
Tak konečně bude mít bývalé Rožmberské / Schwarzenberské dominium pořádné spojení do Lince. Na nějakou Prahu, zamořenou brněnskými ultralevičáky, se můžeme zvysoka vykašlat :-).
Jen jestli jsou v tom Linci na to Rožmberské dominium zvědaví 🙂
Asi nejsou, když bude chybět kousek u hranic… 🙂
Co je to za nesmysly? V jakem prosinci 2026? Na jare se psalo, ze letos v prosinci se otevre usek od Budejic az do Kaplice. Usek od hranic do Nazidel se stavi uz od ledna. To se bude tech 6 km delat 2,5 roku? Polaci stavi 100 km za rok.
Pane, ani v tom Polsku to není tak, že by 1. ledna začali od nuly a 31. prosince to měli hotové…
Otevírají víc, ale taky jsou 4x větší, tak ten poměr není tak drastický.
Letos v prosinci se otevře úsek od Budějovic až po Kaplici-nádraží. MÚK Kaplice je v dnes zahajovaném úseku
Už je to s tím Polskem, pořád dokola, otravné. Polsko je 5x větší, musí postavit logicky za rok 5x více dálnic, navíc staví v rovině, teprve nedávno se učili, jak se staví tunel.
Nebo i víc, nedával bych do přímé úměry rozlohu země v km2 a délku dálnic v km.
100 km za rok, to je jako s těmi 9 ženami co porodí za 1 měsíc 🙂 Těch 2,5 roku aneb 3 stavební sezóny je pro dálnici v neplacaté zalesněné krajině víceméně technické minimum, o moc rychleji to s těmi mosty nepostavíte.
Co fascinuje mě, je že se vůbec nepřipravuje plán B, kdyby se zasekla posázavská část D3, aby byl alespoň prioritně napojen Benešov z jihu po D3 včetně navazujících přivaděčů.
Zaprvé je to zaseklé asi tak srovnatelně a zadruhé možnost využití Václavické spojky pro tuto etapizaci je vyloučena (obce si to vysoudily/vytrucovaly).
Současné zprovoznění všech 5-ti úseků je podmínkou EIA. S tím se nedá polemizovat jinak hrozí krok zpět o nejméně 20 let a napodruhé už to nemusí vyjít.
Bude to ještě cesta udolim stinu ale na konci bude StC. D3. Tak jako se protlacil obchvat Plzne na D5, D11 causa Havrankova, D8 Prackovice, D1 Prerov atd…Stat ma masinerii, která to nakonec dokaze. A to je dobře…
Mno, just for fun, nad D8 se zacina take smrakat, jelikoz Dedek Zeme a soudy.
Tu dálnici nezavřou. To si prostě nikdo nedovolí udělat skrze provoz.
Alespoň si těch dálnic budeme víc vážit…
Tak Prackovice byla projektová chyba (resp. geolog. průz. ). Slováci nyní vyřešili to stejné změnou projektu, je to poměrně složité – i drahé, součásti toho je ochrana pilířů estakády, podobně jako se na řece staví konstrukce do špice před pilíří mostu. Prostě ne cpát před pilíře nějaké betonové zdi, ale nechat ty pilíře „obtéct“. To je chytřejší.
Tunel u ČB to stejné rovněž projektová chyba, a rovněž hned v dalším úseku D3 byla další projektová chyba, sesuv půdy kvůli kterému jsme dokázali, že jsme pány přírody, rozsah škod byl šokující. Náklady a zdržení rovněž.
Pouze s Havránkou projekt nepočítal. :):)
No co, no. Přece nemusí všechny dálnice končit v Praze. Miličín si taky zaslouží své místo na slunci. A těch peněz z radaru… :-)))
Ale vážně… reálně to dopadne tak, že budeme asi delší dobu jezdit po D4 do Písku, pak přetrpíme úsek se střídavým uspořádáním pruhů 2+1 do ČB a od ČB po D3 do Rakouska.
Po zprovoznění D4 do Písku jde dolů most v Protivíně, já bych to tak horký neviděl…
jj, minulý týden jsem tam málem vletěl do díry v dilatační spáře, jak si ty díly mostovky sedají.
Tak to mi ušlo…
Na Benešov, ale potom na přeplněnou D1, v tom je ten vtip. Nejde o Benešov !!!!!!! už to jednou pochopte. Takhle se bude jezdit z ČB do Písku a pak po D4 a to i při „zaseknutí D3“.
Tak teď jenom aby se jim nerozmočily chlebíčky a sekt nenaředil vodou. Vzhůru do toho!
Tohle je opravdu krásná práce, člověk ani nestíhá sledovat „kdy to bude“ a ono to je.
No a teď ke středočeskému úseku… 🙂
Tak snad se pohne nejdůležitější část
Neskutečné že úředníci nečinností zabili tolik lidí v tom autobusu a ještě se pak tolik let flákali dál
Vy budete , koukám, jeden těch hlupců, kteří si myslí, že autobusy řídí úředníci. „Podle odborníků byl řidič nezkušený, hlavní povolání měl jako taxikář. Dále překročil v nebezpečném klesání u osady Nažidla povolenou rychlost, neměl profesní licenci na autobus, nebyl odpočinutý, při jízdě se bavil s kolegou a v osudném místě nakupil za volantem spoustu dalších chyb. V rychlosti více než 110 kilometrů v hodině najel v prudkém klesání na pravou krajnici, kde se autobus odrazil od svodidel. Kvůli zbrklé reakci šoféra a výšce vozu ztratilo vozidlo stabilitu. Nakonec sjelo do levého příkopu, který nechránila svodidla.“
Ale nadávat na úředníky je přeci super. Čert vem skutečnost, dav si najde vikíka a oběť sám.
„Pane úředníku, dejte mi tam značku, nebo se vám zabiju…!“
Ty Nažidla a přesvědčení že jedna nehoda (zaviněná čistě řidičem s falšovanými papíry, který se za volantem neudržel ani 10 minut) si ihned vynucuje stavbu dálnice v lese u hranic, tady s námi budou věčně. Víte že v té době neexistovala vůbec žádná D3, resp. jen ten kousek u Tábora? A že na staré I/3 za tu dobu zemřelo mnohem více lidí, například v obcích nebo na různých křižovatkách, jako ta u Řípce kde se odbočuje na Hradec?
Jo, ta nečinnost a neschopnost se rozhodnout má ve výsledku dost obětí. Hlavně, že máme na vše víc úředníků, aby se něco nezanedbalo – ale ty věci pak nejsou výrazně lepší, místo toho prostě nejsou vůbec.
Jak můžou úředníci za to, že se řidič bez oprávnění rozhodne jet jako hovado?
Ta nehoda byla tragédie. O tom žádná. Ale neskutečný byl ten exot za volantem, který by byl schopný ty lidi vysypat i na té dálnici. Politici se rádi o tu nehodu opírají.
Ta fascinace jedním z nejrozestavěnějších úseků v historii naší země mě překvapuje, když je to způsobené prodloužením stavby obchvatu ČB o dva roky.
Je to spíš ostuda než něco, co by se mělo vydávat za pozitivum. Kdyby se těch 40 kilometrů začalo stavět v rozmezí jednoho, dvou let, tak neřeknu.
Je to spíš zajímavost než fascinace, nevím, jestli to správně interpretujete…
Ostatně podobná délka se staví naráz o kus vedle na čtyřce a tam je to taky zajímavé (rozsahem nasazení techniky, schopností to koordinovat…) – a vzhledem k nejméně dvacetiletému zpoždění dálnice jednoduchým terénem to taky není žádné vítězství…
Nebojte, ke konci letošního roku jak půjde do stavby obchvat Litomyšle, tak bude rozestavěno v kuse 43km D35 a bude to splňovat i zahájení výstavby jednotlivých úseků v průběhu pouze 1,5 roku (od 05/2023 do 11/2024) a dalších 36km se přidá na SZ od Hradce (až v průběhu 2025).
Jinak v novodobé historii byl asi nejdelší rozestavěný úsek na D1 mezi Lipníkem a Bohumínem o délce 74km v letech 2006-2007
fascinace bude, až začnou stavět stř. část D3 v kusu, to bude něco…
No ale aspoň se staví… Z mého subjektivního pohledu o trošku důležitější tah Brno-Vídeň je třeba v permanentní papírové válce…