V jižních Čechách začala stavba posledního úseku D3, staveniště se rozrostlo na 44 kilometrů

Zahájení stavby dálnice D3 Kaplice nádraží - Nažidla (28. červen 2024). Autor: Zdopravy.cz/Jan ŠindelářZahájení stavby dálnice D3 Kaplice nádraží - Nažidla (28. červen 2024). Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář

Úsek Kaplice nádraží – Nažidla je posledním v jižních Čechách, kde se dosud nekoplo. Otevře se v několika etapách.

Odebírat
Upozornit na
guest
46 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Robert

ano pamatuji se jak po Nažidlech to byla „priorita .“ tak to vypadá že k důchodu se toho dočkám o:))) Pojedu Teslou nebo Čínským Elektro z bazaru a za mnou budou vlát bílé vousy …Děkuji blbé vlády..

40km si už ŘSD dává na snídani

Neuvěřitelné tempo! Pecka, jen doplním, že jihočeská D3 (44km) vlastně vystřídala Píseckou D4 (32km) a tu již od středy předběhne i D6 (33km)!

Příští rok na D11 (41km) a ještě tento rok na D35 dokonce 61km! (na hl. trase Olomouc-Hradec 43km, plus dalších 18km směrem do Jičína).
Na D7 se v 6/2024 otevřely Chlumčany a do konce r. 2024 zahájí ŘSD dalších 17km.

Ještě rozjet středočeskou D3 (59km), jihomoravskou D52 (23km) a „česko-slovenskou“ D49 (42km) a nebude to mít chybu 🙂

Jan

Doufejme že počet denních pracovníků na stavbě se

Jan

alespoň vyrovná počtu poklepávačů základního kamene…

Pavel

To otevírání na etapy je pro mě příjemná novinka. Umožní dříve se vyhnout problematické křižovatce, zatáčce a železničnímu přejezdu Kaplice nádraží.

Nemel

A ve zdejší diskuzi opět: „Všechno špatně!“

Xaver

Češi si principiálně stěžují na všechno.

bifidus

Tak konečně bude mít bývalé Rožmberské / Schwarzenberské dominium pořádné spojení do Lince. Na nějakou Prahu, zamořenou brněnskými ultralevičáky, se můžeme zvysoka vykašlat :-).

Twix

Jen jestli jsou v tom Linci na to Rožmberské dominium zvědaví 🙂

bakiy

Asi nejsou, když bude chybět kousek u hranic… 🙂

Martin

Co je to za nesmysly? V jakem prosinci 2026? Na jare se psalo, ze letos v prosinci se otevre usek od Budejic az do Kaplice. Usek od hranic do Nazidel se stavi uz od ledna. To se bude tech 6 km delat 2,5 roku? Polaci stavi 100 km za rok.

Nemel

Pane, ani v tom Polsku to není tak, že by 1. ledna začali od nuly a 31. prosince to měli hotové…

Mickey

Otevírají víc, ale taky jsou 4x větší, tak ten poměr není tak drastický.

Mara

Letos v prosinci se otevře úsek od Budějovic až po Kaplici-nádraží. MÚK Kaplice je v dnes zahajovaném úseku

Vlastimil Kocurek

Už je to s tím Polskem, pořád dokola, otravné. Polsko je 5x větší, musí postavit logicky za rok 5x více dálnic, navíc staví v rovině, teprve nedávno se učili, jak se staví tunel.

Twix

Nebo i víc, nedával bych do přímé úměry rozlohu země v km2 a délku dálnic v km.

Twix

100 km za rok, to je jako s těmi 9 ženami co porodí za 1 měsíc 🙂 Těch 2,5 roku aneb 3 stavební sezóny je pro dálnici v neplacaté zalesněné krajině víceméně technické minimum, o moc rychleji to s těmi mosty nepostavíte.

Pavel

Co fascinuje mě, je že se vůbec nepřipravuje plán B, kdyby se zasekla posázavská část D3, aby byl alespoň prioritně napojen Benešov z jihu po D3 včetně navazujících přivaděčů.

Michal M

Zaprvé je to zaseklé asi tak srovnatelně a zadruhé možnost využití Václavické spojky pro tuto etapizaci je vyloučena (obce si to vysoudily/vytrucovaly).

Pako

Současné zprovoznění všech 5-ti úseků je podmínkou EIA. S tím se nedá polemizovat jinak hrozí krok zpět o nejméně 20 let a napodruhé už to nemusí vyjít.

Dálnice

Bude to ještě cesta udolim stinu ale na konci bude StC. D3. Tak jako se protlacil obchvat Plzne na D5, D11 causa Havrankova, D8 Prackovice, D1 Prerov atd…Stat ma masinerii, která to nakonec dokaze. A to je dobře…

Jirka

Mno, just for fun, nad D8 se zacina take smrakat, jelikoz Dedek Zeme a soudy.

Otakar

Tu dálnici nezavřou. To si prostě nikdo nedovolí udělat skrze provoz.

Padre

Alespoň si těch dálnic budeme víc vážit…

Vlastimil Kocurek

Tak Prackovice byla projektová chyba (resp. geolog. průz. ). Slováci nyní vyřešili to stejné změnou projektu, je to poměrně složité – i drahé, součásti toho je ochrana pilířů estakády, podobně jako se na řece staví konstrukce do špice před pilíří mostu. Prostě ne cpát před pilíře nějaké betonové zdi, ale nechat ty pilíře „obtéct“. To je chytřejší.
Tunel u ČB to stejné rovněž projektová chyba, a rovněž hned v dalším úseku D3 byla další projektová chyba, sesuv půdy kvůli kterému jsme dokázali, že jsme pány přírody, rozsah škod byl šokující. Náklady a zdržení rovněž.

Pouze s Havránkou projekt nepočítal. :):)

hroch.obojzivelny

No co, no. Přece nemusí všechny dálnice končit v Praze. Miličín si taky zaslouží své místo na slunci. A těch peněz z radaru… :-)))

Ale vážně… reálně to dopadne tak, že budeme asi delší dobu jezdit po D4 do Písku, pak přetrpíme úsek se střídavým uspořádáním pruhů 2+1 do ČB a od ČB po D3 do Rakouska.

RedBaron

Po zprovoznění D4 do Písku jde dolů most v Protivíně, já bych to tak horký neviděl…

bifidus

jj, minulý týden jsem tam málem vletěl do díry v dilatační spáře, jak si ty díly mostovky sedají.

hroch.obojzivelny

Tak to mi ušlo…

Vlastimil Kocurek

Na Benešov, ale potom na přeplněnou D1, v tom je ten vtip. Nejde o Benešov !!!!!!! už to jednou pochopte. Takhle se bude jezdit z ČB do Písku a pak po D4 a to i při „zaseknutí D3“.

Jirka K.

Tak teď jenom aby se jim nerozmočily chlebíčky a sekt nenaředil vodou. Vzhůru do toho!

Michal M

Tohle je opravdu krásná práce, člověk ani nestíhá sledovat „kdy to bude“ a ono to je.
No a teď ke středočeskému úseku… 🙂

Teď všechny síly soustředit na středočeskou

Tak snad se pohne nejdůležitější část

Sláva, sláva, sláva i když tak brutálně pozdě

Neskutečné že úředníci nečinností zabili tolik lidí v tom autobusu a ještě se pak tolik let flákali dál

Vy budete , koukám, jeden těch hlupců, kteří si myslí, že autobusy řídí úředníci. „Podle odborníků byl řidič nezkušený, hlavní povolání měl jako taxikář. Dále překročil v nebezpečném klesání u osady Nažidla povolenou rychlost, neměl profesní licenci na autobus, nebyl odpočinutý, při jízdě se bavil s kolegou a v osudném místě nakupil za volantem spoustu dalších chyb. V rychlosti více než 110 kilometrů v hodině najel v prudkém klesání na pravou krajnici, kde se autobus odrazil od svodidel. Kvůli zbrklé reakci šoféra a výšce vozu ztratilo vozidlo stabilitu. Nakonec sjelo do levého příkopu, který nechránila svodidla.“

Tomáš

Ale nadávat na úředníky je přeci super. Čert vem skutečnost, dav si najde vikíka a oběť sám.

„Pane úředníku, dejte mi tam značku, nebo se vám zabiju…!“

Ty Nažidla a přesvědčení že jedna nehoda (zaviněná čistě řidičem s falšovanými papíry, který se za volantem neudržel ani 10 minut) si ihned vynucuje stavbu dálnice v lese u hranic, tady s námi budou věčně. Víte že v té době neexistovala vůbec žádná D3, resp. jen ten kousek u Tábora? A že na staré I/3 za tu dobu zemřelo mnohem více lidí, například v obcích nebo na různých křižovatkách, jako ta u Řípce kde se odbočuje na Hradec?

Jo, ta nečinnost a neschopnost se rozhodnout má ve výsledku dost obětí. Hlavně, že máme na vše víc úředníků, aby se něco nezanedbalo – ale ty věci pak nejsou výrazně lepší, místo toho prostě nejsou vůbec.

Jak můžou úředníci za to, že se řidič bez oprávnění rozhodne jet jako hovado?

Ta nehoda byla tragédie. O tom žádná. Ale neskutečný byl ten exot za volantem, který by byl schopný ty lidi vysypat i na té dálnici. Politici se rádi o tu nehodu opírají.

Jihočech

Ta fascinace jedním z nejrozestavěnějších úseků v historii naší země mě překvapuje, když je to způsobené prodloužením stavby obchvatu ČB o dva roky.
Je to spíš ostuda než něco, co by se mělo vydávat za pozitivum. Kdyby se těch 40 kilometrů začalo stavět v rozmezí jednoho, dvou let, tak neřeknu.

Michal M

Je to spíš zajímavost než fascinace, nevím, jestli to správně interpretujete…
Ostatně podobná délka se staví naráz o kus vedle na čtyřce a tam je to taky zajímavé (rozsahem nasazení techniky, schopností to koordinovat…) – a vzhledem k nejméně dvacetiletému zpoždění dálnice jednoduchým terénem to taky není žádné vítězství…

PetrN

Nebojte, ke konci letošního roku jak půjde do stavby obchvat Litomyšle, tak bude rozestavěno v kuse 43km D35 a bude to splňovat i zahájení výstavby jednotlivých úseků v průběhu pouze 1,5 roku (od 05/2023 do 11/2024) a dalších 36km se přidá na SZ od Hradce (až v průběhu 2025).
Jinak v novodobé historii byl asi nejdelší rozestavěný úsek na D1 mezi Lipníkem a Bohumínem o délce 74km v letech 2006-2007

libor

fascinace bude, až začnou stavět stř. část D3 v kusu, to bude něco…

marty-t

No ale aspoň se staví… Z mého subjektivního pohledu o trošku důležitější tah Brno-Vídeň je třeba v permanentní papírové válce…