V Jihomoravském kraji vyjela poprvé s cestujícími čtyřvozová jednotka Moravia
Čtyřvozová jednotka Moravia pro Jihomoravský kraj. Foto: Škoda Group
Cestující mohou na obrazovce sledovat i záběry z přední kamery.
Cestující mohou na obrazovce sledovat i záběry z přední kamery.
A dnes už nejezdí 😀
Včera se na tom pokazilo topení na jednom stanovišti. Okamžité stažení z provozu prý bylo odmítnuto (krajem nebo Škodovkou to nevím přesně). Tak to včera dojezdil s přímotopem na stanovišti. Dneska to asi opravují. Prý jsou ale ty 530 montované na Slovensku v katastrofálním stavu. To už je ale věc Škodovky. Pro cestující je to ale škoda, protože jejich nasazení nebude tak rychlé jak se čekalo.
Proč mám takový tušení, že Schadewerk se tady na penále za odstavení jednotek a na náhradách pěkně prohne..
Kupující má nárok na slevu z kupní ceny Jednotky či Jednotek dle čl. II. odst. 1 a 3 Smlouvy, s jejichž dodáním bude Prodávající ke dni 20. 12. 2022 v prodlení oproti lhůtě plnění 36 měsíců ode dne účinnosti této Smlouvy podle čl. III. odst. 2 Smlouvy. Výše slevy z kupní ceny bude stanovena v závislosti na počtu dní prodlení s dodáním Jednotky ve lhůtě 36 měsíců od účinnosti Smlouvy ke dni 20. 12. 2022 takto: a) při 1 – 30 dnech prodlení je sleva z kupní ceny ve výši 0,05 % z ceny příslušné Jednotky bez DPH za každý… Číst vice »
Jednotka byla po včerejším fiasku stažena z provozu, a po lepší organizaci našeho „fullservisu“, budeme intezivně pracovat na zprovoznění.
Je tam řada výrobních vad.
Servisní technik Škoda transportation
S těmito komentáři s vlastním jménem opatrně. Jednomu mému kolegovi se to už vymstilo.
Anonymní anonym z anonymní organizace.
Aha, takže od doby, kdy ji slavnostně představovali, se těch několik měsíců vůbec netestovala? aby se vychytaly případné mouchy. To asi rezavěla někde v kopřivách. Předpokládám, že zbytek vyrobených jednotek se ani nedokáže rozjet.
Počkat, to jako kraj může, či Škodovka může říct, i když netopí, tak to dojezdíte? Pokud vím, tak pokud v zimním období vozidlo netopí, tak je neschopné výkonu, a rozhoduje o tom strojvedoucí, ne někdo na kraji, nebo bůhví kde.
Jsou tam dana jasna kriteria. Venkovni, vnitrni teplota, jestli nefunguje castecne nebo uplne. Jestli je to pred vyjetim nebo na vykonu. A to nejen na topeni. Jak dlouho to s cim muze jezdit, pripadne je cestujici potreba vyhnat hned v prvni stanici. Zdroj verejne dostupná smlouva fullservis. Z vlastni zkusenosti ten primotop na stanovisti neni spatna nouzovka. Jen se pri jizde z opacneho stanoviste (z bezpecnostnich duvodu) vypina, takze chvili trva nez se zase vytopi. Porad lepsi nez dostat jako nahradu plechovku.
Smlouva nějakého Fullservisu je mi tak nějak jedno, toto budou řešit předpisy dopravce, to je to hlavní gró. Pokud předpis dopravce říká, že v zimním období je vozidlo neschnopno výkonu pokud netopí, tak je úplně jedno, jestli smlouva říká, že neschopno výkonu je až v -5°C, protože vnitřní předpis dopravce má přednost.
Hlavně, jste nepochopil, na co jsem se ptal. Já se ptal ne na to, kde najdu podmínky, ale odkdy kraj, či jakýkoliv jiný subjekt nařizuje strojvedoucímu, kdy smí a nesmí odstavit vozidlo.
Ten vnitrni predpis pro krajske jednotky (vcetne techto kriterii) je zkopirovan ze smlouvy fullservisu. To s tim topenim nevim jestli neni fama. Ten den totiz kolega nesl primotop na regiopantera. S kolegou, co ten den na 530 jezdil (1 ze 3), jsem mluvil. Nejake problemy mi rikal, ale o topeni se nezminil. Takze tu mozna vznikl nejaky šum. Jinak to je skutecne vzdy na strojvedoucim. A z vlastni zkusenosti, kdy jsem jednou, kvuli jine zavade na regiopanteru, zadal vymenu. Tak mi byla nabidnuta idska, tedy plech, takze jsem se rozhodl smenu dojezdit na regiopanteru i se zavadou. Pokud tedy byl… Číst vice »
Cantilever, česky konzola. Není zač. 😉
Vyjadřovat se na tomto webu k úrovni češtiny je bohužel zbytečné, pro autory to není priorita.
Nemám nic proti zvýšení kultury cestování, ba naopak. Bohužel jsou však i tyto jednotky poněkud rozporuplné. 27 kamer určitě není v souladu s legislativou. Z první ruky se pak valí docela dost informací o pochybné kvalitě zpracování a nešťastně zvolených materiálech. Třešinkou na dortu je Wi-Fi s nejnižšími datovými tarify na SIM (ergo hned pryč).
V legislativě máte nějak zmíněn konkrétní počet kamer na vlakovou jednotku?
To určitě není. Spíš jde o to, kam některé z nich koukají.
Tak pokud nejsou na záchodě…?
>Wi-Fi s nejnižšími datovými tarify na SIM
Není nic jednoduššího než tu wifinu vypnout úplně.
Je to tak!
I když je pravda, že signál 4Ga 5G není všude na druhou stranu. (A na tu třetí, to měly zabezpečit SIMky od všech třech velkých operátorů, a máme jen O2)
Simkarty i data poskytuje náš „fullservis“, a ten na nich hodlá maximálně šetřit…
Je pravda, že ty kamery i blikající obrazovky, na kterých se každý vidí chvíli shora zleva zboku, jsou silně protivné. Toto považuji za hlavní zdroj diskomfortu pro cestující. Snad aspoň na záchodě kamery a obrazovky nebudou.
S internetem je stejná situace jako s dvouvozovými jednotkami. Po dobu provozu zkušebního provozu jednotky patří Škodě a ta do nich koupila jen základní balíček dat, který se brzy vyčerpá. Situace se zlepší až přejdou pod kraj po zkušebním provozu.
Je to klasický hnusný panter. A tenhle krajský je ještě mnohem hnusnejsi. Ty vystoupení podvozky, to je srandovní lemplarna. A kdo ví jak moc i bezpečné, když z karoserie něčí trčí. Aspoň na to dali stříšku. Vypadá to trochu líp. Třeba to nebude tak moc bouchat jako první vegly. Zajímalo by mě jestli to má aspoň trochu pohodlnější podvozek. Ale nemyslím, že tam udělali nějaké zázraky. A jestli už se v tom dá jezdit trochu rozumně a trochu pohodlne 160. Jako na rozdíl od IP. Výhybky rázy tresy, vibrace asi podelne nad 140.. prostě hum. Jasem zvědav. Jak dlouho zrovna… Číst vice »
„dřívbylolíp“
To ne, ale když člověk pak jede třeba pro srovnání nějakým regionálním stadlerem.. Je to někdy trochu smutné. Nebo i Elephantem.
Radeji tohle jako hnus pred tym, co nepatri do 21 stoleti..
U nás jsme obecně v železniční dopravě dost pozadu. (I když máme i mnohé přednosti, jako náš vlakový zabezpečovač.)
Ale na to, jak je Česká republika zbyrokratizovaná a české společnosti gaglavé, tak myslím, že kluci ze Škodovky udělali kus dobré práce, aby ty Pantery vůbec mohly jezdit na železnicích.
Je dobré vzít v potaz, že vedení taky neskutečně tlačí na rychlé dodělání a stanovuje nesmyslné termíny.
Já osobně, i když si to moc přeji, nevěřím, že se v následujících sto letech vůbec zvýší rychlost našich tratí na 200, natož něco dál.
Servisní technik Škoda transportation
Já nerozumět jazyk váš kmen.
Zdá se, že krakorce už nejsou dostatečně „in“, takže je musíme překřtít na „cantilever“…
Není to konzola?
Taky by mohla být – ale v architektuře bývaly konzoly zpravidla ozdobné, o čemž u toho sedadla dost pochybuji.
Ale i ona by byla vhodnější než ten „cantilever“, který kromě toho, že je cizí slovo, je i širší pojem, takže zahrnuje nejen tuhé, ale i záměrně pružíci prvky (což tady doufám nebude).
Mohu se zeptat JMK, kdy má konečně v plánu vyměnit tu žumpu na 340?
Tak jim napište.
A proč? Řeknou, že až to SŽ elektrifikuje, což bude tak nejdříve za 10 let, což je mně laskavě ukradené.
Já vím, je to marný, je to marný, je to marný. Kdyby lidi věděli, jak to bude např. po volbách vypadat, tak by se krajský radní Crha nestal blanenským starostou. prostě řídí to tu tupouni, kteří jedou vlakem jednou za rok, když se předvádějí vrchnosti….
Kraj by do toho vůbec neměl kecat.
V roce 2025 má být výběrové řízení na většínu vlakových linek zřizovaných JMK (mimo výběrové řízení na provozovatele ibalginů na S2, S3 a S51 které budou už v roce 2024). Součástí by měla být náhrada minimálně části vozového parku.
Přinejmenším by měli nahradit bdmtee (přesná čísla teď nevím), protože to je vážně děs.
Uvnitř sice vzhledově nic moc, ale vnějšek se docela povedl. Asi všude v okolé mají hezčí vlaky než v Praze ty nově nalakované pouze základovkou a červeným pruhem. V Plzeňském kraji dokonce výrazně hezčí.
Jste si té černé v Praze asi nevšiml, co?
Kaštánek hlásí, že právě sedí ve čtyřvozovém ibalginu 😀
A jak se tenhle první kus jmenuje, Jírovče? 🙂
Pokud jsem si správně všimnul, tak Pálava.
https://www.idsjmk.cz/a/novavozidla.html
Ty v tom seznamu někde vidíš dodanej nějakej kus 530? Tak to seš lepší, než já. 🙂
Jen to neaktualizovali chytrolíne.
Servisní technik Škoda transportation
Ty červený palce jsem dostal proto, že jsem si dovolil se tím svézt? 😁
Co se hluku týče, tak trafo by podle mě ještě mohli pořešit víc🙁. Takže trafo-vozu se asi budu vyhýbat. zbytek jednotky chválím.
Jsem zvědav, kdy se ibalgin stane i novou odrůdou vína, aby byl v pojmenování zachován systém.
už je to „odrůda“ ginu: https://www.idnes.cz/ceske-budejovice/zpravy/nejedly-rum-fruko-schulz-jindrichuv-hradec-ibalgin.A210831_142304_budejovice-zpravy_pkr
Tak nevím jestli je promítání obrazu z přední kamery vozidla cestujícím dobrá věc. Představa toho jak mi nějaký iniciativní cestující zatáhne za záchrannou brzdu, případně začne vyvolávat paniku že vlak jede na červenou (v případech kdy to předpis umožňuje) se mi moc nelíbí.
však pendolino to z portálu umí zobrazit taky (nebo umělo když jsem tím jel naposledy) a nic se neděje
Šotouši to vědí a běžný cestující ví tak maximálně to, že vlak jede po kolejích takže budou těžko plašit. Ale jednu vtipnou historku k tomu mám. Za dávných časů kdy jsem byl výpravčím, jsem ve stanici zpravil vlak rozkazem proti stůj a ten následně také odjel. Vracel jsem se do dopravy a najednou přiběhla skupinka vyděšených lidí, jak ten vlak mohl odjet na červenou, že to viděli. Tak jsem jim sdělil, že jsem vlak o tom zpravil vše je v pořádku. Hodně se tomu divili, jak jsem si to mohl vůbec dovolit 😀
Vzpomínám jak někdy po roce 2000 jeden takový horlivý cestující strhnul záchranku ve vlaku odjíždějícím z Prahy hl.n.. Bohužel ve Vítkovském tunelu. Jestli vlak tehdy jel proti stůj legálně nebo ne už nevím.
Odjel proti Stůj a do tunelu naštěstí nedolej, protože v něm byl protijedoucí vlak na té samé koleji. Rovněž stejně „horlivě“ reagoval GS na obsazenou vlakovou cestu pro jiný vlak.
Tak upřesňuji: Do tunelu zajel, ale jen pár metrů: https://www.zelpage.cz/zpravy/8654
Není to hezký pohled na dvě lokomotivy 20 metrů proti sobě.
Jinak se cestující díval z okna, takže co s tím? Zatemnit? 😀
S tím už se prej něco dělá… neotvírací okna 🙂
A díval se tehdy na LCD display nebo do smartphonu?
Mám dojem že se vyklanel z okna
Před časem jsem to v Brně na hlavním zažil a kolemjdoucí výpravčí mne s úsměvem ujistil, „u nás se jezdí na všechny barvy“.
ja slysel v radiu jak nejakyho poctiviho firu , kterej asi cekal na souhlas s posunem vypravci upozornil ze ,,u nas se jezdi na bilou, tak proc stojis,, .
Nicméně přesně toto krásně ilustruje, jak moc je zdejší systém zabezpečení železnice rozbitý.
Pokud červená znamená stůj, ale jen někdy, pak je zbytečné podivovat se, že tolik incidentů každý rok vzniká pochybením lidského faktoru.
Takže není pravda část věty, že normální lidi to nezajímá. 😜
Jestli máte strach, můžete mimořádnosti po vzoru kapitána letadla hlásit a ještě budete za hrdinů.
Případnému zpovykanému cestujícímu by se následek líbil ještě méně, vzhledem k pokutě, kterou by musel zaplatit.
Pokud za ni zatáhl v dobré víře, že vlak jede proti stůj, tak nelze pokutovat. To by tam pak nemusela být vůbec, kdyby se trestalo každé použití.
V Eschede se taky obávali ji použít…
Na to máte na těchto jednotkách takzvané „Přemostění záchranné brzdy“.
Servisní technik Škoda transportation
Přemostění se má použít jen na určitých úsecích označených „polomáčenými“ staničníky.
Paráda, teď už jen dokončit rekonstrukci trati do Zastávky, pustit se do Vlárské dráhy a můžou se objednávat nové vlaky 🙂
Paráda, teď už jen dokončit rekonstrukci trati do Zastávky, pustit se do Vlárské dráhy a můžou se objednávat nové vlaky 🙂
Nové vlaky mohou jezdit i na nezrekonstruovaných tratích.
Mimochodem, pokud by byla elektrizována + zmodernizována trať do Zastávky v původně údajně předpokládaném termínu 2010 – 2012 (či údajném pozdějším 2013 – 2015), co by tam teda celé ty roky jezdilo? 🙂
spíš otázka co tam bude jezdit až se modernizace dokončí… Kdyby byla dokončena právě teď, tak se tam krásně můžou přesunout současné Regiopantery ČD které jezdí na S2+S3 (5x3voz a 2x2voz), ale jelikož od půlky roku 2023 nebude pro modré jihomoravské Pantery využití (vše zajistí Moravie), tak hádám že budou přesunuty do jiného kraje a po dokončení tratě do zastávky na konci roku 2024 se už těžko budou stahovat zpět, ale třeba se pletu 🙂
Esosysel s vozy Bdmtee uprostřed je taky elektrická souprava. 🙂 A ty by se za 2 roky klidně najít mohly. Pokrok nezastavíš.
Tak bude tam jezdit to co si tam jihomoravský kraj objedná, když to budou panteři tak hold po dobu výluky budou stát, to není nic neobvyklého. ale do Střelic ale klidně můžou jezdit, výluka bude jen Střelice – Zastávka.
Nepřesně jsem se vyjádřil, měl jsem na mysli hlavně samotnou elektrizaci
To samé co do Tišnova nebo Blanska
„Cestující mohou na obrazovce sledovat i záběry z přední kamery.“ To kdysi mohli i v Pendolinu. Pak to ČD zrušily. Jsem zvědav, jak dlouho to bude v provozu.
Cestující je může sledovat skrze vlastní mobilní telefon na ČD portálu ve vlaku, ne?
Muze porad!!!
pres spinavy okno a slabej wifi signal se to stejne sledovat neda😃
Tak jsem měl smůlu. Před 2 roky, když jsem jel naposled do Mariánek, to nefungovalo.
V Německu je tahle horká novinka úplně normální již asi dvacet let. Též si v ICE rád sedám za strojvedoucího a sleduji, jak jezdí soudruzi v NDR.
Co nepochopím, že se kraj snaží o nějaký jednotný vizuál vozidel IDS, ale pak ta grafika na informačních obrazovkách v nových jednotkách vypadá tak jak vypadá…
Podobná těm v nových vozidlech DPMB, jen by mohli zaměnit konečnou a aktuální zastávku, aby se zastávky posouvali z hora dolů a né na opak.
Dajú sa niekde nájsť tie pomenovania súprav podľa odrody?
https://www.idsjmk.cz/a/novavozidla.html
Díky, hledal jsem i odrůdu: „Slité zbytky pro pražáka“, ale ta tam není. Chápu, je to moc dlouhý název 😀
To patří možná tak na Honecker…
Vďaka.
Čiže keď pôjdem v jednotke Irsai Oliver, tak ma pekná sprievodkyňa ponúkne aj pohárikom toho vínka? No to by boli jednotky poriadne vypredané od rána do večera…
Je to osobák v příměstské dopravě, takže musíte mít nápoje vlastní.
Navždy ibalgin 😉
To je kvalitní přezdívka, zprvu jsem prosazoval mnou vymyšlený název „Růžový panter“, ale když jsem slyšel název „Ibalgin“, i já jsem ho začal používat a teď už tomu tak říkají všichni kolem mě.
Nejlepší na tom je, jak se kraj babral s názvem, všelijaké ankety, hlasování apod. a po dvou dnech provozu se uchytí lidová tvořivost 😀
To je tak vždycky – viz třeba Ešus.
U Ešusů to ale bylo naopak, nejprve bylo Ešus a až pak si ČD vymyslelo obchodní pojmenování.
Ešus je nádražácká přezdívka, neželezničáři tomu říkají elefant, jak ČD chtěly, nebo panťák.
Tady to bude podobné.
Samozřejmě, ale tady přišel nejdřív obchodní název a pak nádražácká přezdívka, kdežto u Ešusů to bylo naopak. Takže jen jsem reagoval na tom, že to tak je vždy, takže to je podobné, protože jiné pořadí, nic víc.
Přitom Růžový panter má docela šmrnc. Ale dalo se to čekat, lidová tvořivost si poradí skoro vždy.
Jednotky pro JMK jsou vlastně teprve druhými jednotkami pro osobní dopravu čistě na střídavý proud. Před nimi byly pouze Tornáda 560.
Spíš bych řekl, že jde o dvousystémovou jednotku, která má odebrány prvky, které slouží čistě pro stejnosměrný systém. Kdežto řada 560 byla čistě střídavá jednotka, protože stejnosměrná řada 460 byla pouze vizuálně shodná, ale jinak úplně jiná.
Spíše bych se to takto dalo říct obráceně, protože stejnosměrné musí mít navíc střídače pro pohon asynchronních motorů (samozřejmě hodně zjednodušeně). Čistě střídavý panter by měl být levnější, než čistě stejnosměrný.
A je .. další chytrolín ( odborník), který ví, jak to celý funguje. Proč tady melete kraviny a pouštíte do světa vaše teze a myšlenky, když víte prd. Ach jo
Střídavý i dvousystémový panter má trafo. Čistě stejnosměrný ho nepotřebuje.
To jako že podle Vás střídavý panter posílá do asynchronního motoru konstantní 50Hz, aby nepotřeboval střídač?
A nejspíš je ten asynchronní motor jednofázový…
Jojo, a existují tři nesmiřitelné konstrukční školy: stoupenci rozběhového kondenzátoru, stoupenci odporové fáze a stoupenci stíněného pólu.
– s kotvou nakratko
To je fakt hodně zjednodušené, protože asynchronní trakční motor se napřímo k síti nikdy nepřipojuje (to se dělá leda tak s motorem od cirkulárky).
U střídavého vozidla naopak přibude trafo a pulsní usměrňovač.