V Jihomoravském kraji musejí jezdit stále staré vlaky, nové vlaky od Škody mají zpoždění
Elektrická jednotka Moravia. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
České dráhy nepočítaly s tím, že starší jednotky budou po dlouhé výluce ještě potřeba.
Nevím jestli jsou nové vlaky výhra, když jsem s tím novým panterem naposledy jel na trase Brno-Blansko tak v oblouku to dělalo pěkný kravál, když se k tomu přidal nezvykle hlučný motor, tak by se vedle této jednotky hlukem nemusela stydět ani regionova. Honeckry jsou možná těžké retro, ale aspoň tam nemusí být povinnou výbavou špunty do uší.
No a bude toho v podstatě plná celá republika. Daňovému poplatníku třikrát hurá.
By mě zajímalo co Škoda a dodávka půst půl pro Ostrava Frýdek. Taky nevypadalo. Ze by jim to trhali žily.
Ono někomu trhali žily? No to je škandál.
Oni už o dotace přišli. A pro výrobce to není problém.
Vlaky se přemalují a prodají, pravděpodobně půjdou
na Slovensko. Pracuji u toho, takže ten problém znám!
Tak jsem se přeci nemýlil. Na S3 tedy honeckery a na S2 béčka na věčné časy. Proto bylo ze strany kordisu tak ticho po pěšině. Nakonec to dává mnohem větší smysl než výmluvy na covid a válku. Takže předpokládám v blízké době přesun i toho málo, co teď jezdí, zpět do SK?
Ať už je to pravda nebo ne. Pokud jste zaměstnanec kohokoliv ze zúčastněných stran, tak asi tu hlavu máte jen proto, aby vám nepršelo do krku.😀 ,,V případě, že zaměstnanec způsobí zaměstnavateli zcizením či zneužitím důvěrných dat či informací škodu a zaměstnavatel je schopný toto prokázat, je možné se po zaměstnanci domáhat peněžité náhrady prostřednictvím žaloby. Krajním řešením pak může být dokonce i podání trestního oznámení na bývalého či současného zaměstnance s podezřením na spáchání trestného činu. Může se jednat o naplnění různých skutkových podstat trestných činů, přičemž bude záležet na konkrétním charakteru zcizených dat či informací.“ Euro.cz Tak asi… Číst vice »
No, tak buď jste dodali nebo nedodali. Celkem jednoduché.
No, pokud by to nebyl joke, tak je to megaprůšvih s přesahem i do jiných krajů, kde se počítá s nasazením uvolněných modrých Panterů
Cítím z toho ukřivděného Čd fanatika který tuší že tu soutěž jeho moloch prohraje. Tak začíná vymýšlet podobné konspirační teorie. S čím by se tedy asi jezdilo kdyby Moravie mazaly na slovensko? Že by vymalovali panťáka po tom požáru na dolním a nasadili do provozu?
Ikdyby to byla pravda, tak tuhle otázku by řešil ten kdo má zajišťovat od 1.1.23 soupravy. Což je JMK a ti můžou bejt rádi za ty kopřiváky co tam přes to neplnění smlouvy jezdí teď.
To bude fake. Teď mi z IDS JMK potvrdili, že kraj o dotace nepřišel, dodávky pokračují a nové jednotky jsou „postupně přebírány v závislosti na tom, jak jsou jim vystavovány potřebné dokumenty“. 🙂
Tak je pravda, že poslední dva dny jsou nasazovány rychlejc 🙂
Zdroj?
Jiný kraj jiný mrav. Když byly problémy se schvalováním a poruchovostí FV Dosto ve Švýcarsku, ještě před jejich zprovozněním se SBB domluvily s dodavatelem na pokutě, která byla jak ve formě jednotek tak ve formě peněz (které pak byly proplaceny majitelům GA, kteří museli „trpět“ ve starých IC2000).
Pandemie a válečné události jsou v obchodním právu považovány za „vis maior“, které dodavatele mohou zprostit odpovědnosti za opoždění dodávky, pokud prokáže, že mu zasáhly do výroby a že jejich vliv nemohl eliminovat.
a budou se na to vymlouvat dalších 20 let…
A nové vlaky ani jezdit nebudou. Stojí na nádraží v Kr. Poli a budou se vracet výrobci. EU totiž zastavila přísun dotací, neboť zjistila nějaké čachry s penězi na krajském úřadě.
Nějaký relevantní zdroj informací ? Nebo jen blábolíte ?
Tak cachry si i teoreticky dokážu predstavit…ale nedokážu si predstavit, jak by se daly vrátit vlaky výrobci, protože vlastní vinou přijdu o dotaci.
Vím o jedinem případů- a to spolecne spáchaný trestný čin objednatel zhotovitel.
Ale jinak buď vynášete důvěrně info (což vám ale nevycitam) nebo blabolite na úrovni t.c. pomluvy
Tipoval bych to na nějakou lobby, protože díky novým vlakům reálně hrozí odliv cestujících z autobusů na daných linkách. Ono srovnávat Honeckera a nový autobus je jedna věc a srovnávat Morávií s autobusy je už o dost horší.
Jakože z vlakových relací Jakože z Tišnova ne Rajce přejdou z busu, které tam nejedou?
Oprava: nebo
Jakože nové vlaky zapříčiní odliv cestujících z autobusů Drásov-Kuřim, které na ty vlaky v Kuřimi navazují?
Pro neznalé: Souběhy vlaku a autobusu v IDSJMK moc nejsou, autobusy o to častěji tvoří přípoje na vlak.
Kromě Velkých Opatovic, Čejče, Mutěnic, Židlochovic, apod.
Proč blábolíte nesmysly?
Dělám si prču. Ocelek taky blábolí z cesty a dost lidí na to naletělo
Proč lžete?
Nevíte někdo, zda už byl u této nové série odstraněn nedostatek, respektive časté „zasekávání výstupních plošin“, kvůli kterým občas nešly otevřít dveře?
Zasekává se schůdek v Babicích a Bílovicích že směru Adamov do Štatlu.Hrana nástupiště je postavena moc blízko koleje, horní schudek do hrany narazí a dveře nejdou otevřít. Vzhledem k tomu že jsou to nové perony su zvědavý na řešení..
Nestačilo by řešit to softwarově? Schůdek má překážku = asi je tam nástupiště = řvát(logovat chybu) ale dveře otevřít?
A co dotace ? Tu zaplatí Škoda místo EU ?
O cestující bohužel nejde.
Tomu se říká střet s realitou
Termín se už nestihnul?
Ještě je pár týdnů…
Jsem zvědavý, jestli bude pokračovat systém, kdy na S3 je šance (větší než nula) na vlak s klimatizací pouze u spojů, které nejezdí o prázdninách.
Njn, Schadewerk. A to už čtyřvozovky mají schválení ?
Proč to nemůže jezdit až do Žďáru? Že by tam byla stejná situace jako ve stanici Roudná. H##no.
To je velmi jednoduché. Jednotky objednal Jihomoravský kraj a v něm pokud vím Žďár nad Sázavou neleží. Ze stejného důvodu nemohou jednotky Stadler jezdit do Tišnova
Někde se ovšem kraje dokáží domluvit, že vlaky jezdí dokonce i přes hranice krajů!
Slyšel jsem něco o tom, že kraj Vysočina plánuje vlastní linku Žďár nad Sázavou – Křižanov – Velké Meziříčí. V takovém případě nemá velký smysl, aby mezi Křižanovem a Žďárem byly dvě souběžné linky, místo toho je rozumné vlaky od Brna ukončit v Křižanově (a zajistit tam přestup).
… nemá velký smysl, aby mezi Křižanovem a Žďárem byly dvě souběžné linky …
Je to nejen rozumné, ale i ekonomicky zdůvodnitelné. I ta jedna linka mezi těmito stanicemi je dlouhodobě kapacitně nadbytečná.
Řekl bych, že to je reakce na ten hloupý nápad JMK v Křižanově ukončit jízdu, skoro dvě hodiny tam stát a jet zpět do Hustopečí
To ovšem není případ jihomoravského kraje. Ten se dokázal dohodnout jen když to neobjednava on např Břeclav- Přerov
Ano? Tak proč Os vlaky objednávané KORDISem jezdí až do Nezamyslic ležících v OL kraji a dokonce až tam platí tarif JMK?
Linka Vyškov – Přerov je (nebo min. od 1. 7. 23 bude) pod Olomouckým krajem
No třeba ten poslední…který jezdil Brno – Vyškov 🙂
Na ja, ale tam není dotace EU vázaná na to, že jednotky budou jezdit pouze v daném kraji.
Ještě více extrémní případě je vázanost Panterů pro MSK na trať Opava – Ostrava-Svinov, nebo push-pullů na trať 323
Do žádosti o dotaci se dá napsat i přeshraniční linka. Jenže to znamená při psaní žádosti přemýšlet na celou dobu udržitelnosti (5 let od nákupu vozidla, tedy něco víc od žádosti).
Elektriky mívají 10 let. Jinak není problém napsat na dotační úřad a požádat o úpravu – pražské 471 také vázané dotací na Strančice-Milovice už mohou Benešov – Kutná Hora i Poříčanku. Je to jen několik dopisů a vytrvat, obvykle povolí pokud nepožádáte o nějaké fakt divočiny.
Někde ano… JMK je najednou jaksi tvrdochlavé a paličaté…viz nové přestupy od 01.VII. v Křižanově a Letovicích
Nové Regiofoxy budou jezdit až do Tišnova, nebojte se.
Po 250 asi těžko. Po 256 bez problému – trať bez troleje a půjde o náhradu regionov právě za ty nové motorové jednotky. V Nedvědici se nikdy z důvodu mezikrajských hranic nepřestupovalo (alespoň žádný historický JŘ to, pokud vidím dobře, neobsahuje).
Ha Ivan – do jiného kraje se jim vkrade 🙂
Lišácký má čumák…
Že by chybná konstrukce Jízdních řádů v rámci žádosti o dotace? Přesahy do jiných krajů lze řešit smluvně s protistranou.
Jde jen o to, jak jsou zadány parametry do dotace.
Je vidět, že kordisu jsou cestující úplně u zadku. Pořád ta samá sebranka, to se asi těžko změní. Komunikace s veřejností nula, a ty Moravie stojí v krpoli už skoro měsíc a NIC. Zítra už je červen a je mě naprosto jasný, že z Kuřimi do Křižanova bude zase honecker..
A jak za zpoždění na výrobě a nepoužitelnosti jednotek (čtyřvozy jsou moc poruchové na povolení) může Kordis, za tohle může Škodovka a im breiteren Sinne JMK, ten vybíral dodavatele, nikoliv Kordis?!?
Kordis může vždy za všechno, to je normální. Případně ještě řidič.
Co vše nefunguje na 4vozovkach?
Si tak říkám, že kdyby penále stoulo, mohla by Schadewerke dodat ještě 32. kus té čtyřvozovky. V provozu by se neztratila.
V tuhle chvíli by to penále stačilo minimálně na 2, ne-li 3 kusy 🙂
U Škodovky neplatí penále výrobce, ale kupující.
To by tak hrálo nějaké penále… Je inflace, zaplatíte i za to, co nevyrobíme.
Upřímně, ten génius co podepsal tu geniální smlouvu na 380 by se měl chytit za ruce s tím druhým, který neplatil a tak způsobil to penále, a melj by se jít společně utopit. Smlouvu nepodepsala škoda se škodou, ale škoda s cd
No jak se to vezme, dneska jsou ti lidi částečně ve škodě. 🤣 Takže teoreticky to podepsala škodovka se škodovkou..
„melj by se jít společně utopit“
Ve Starobrnu!
Několikátá zkušenost…a stále objednávají a nedají si pokoj…
Tak to můžou být vděční provozovateli, že jim nějaká stará vozidla poskytne. Bejt to garážovka, tak by se prostě nejezdilo.
ČD mají smlouvu do roku 2024, a je jejich vlastní zájem jezdit, co to půjde. Tak jakýpak vděční?
Dle smlouvy měly ČD od prosince 2022 zajišťovat provoz soupravami JMK. Pokud je nedodal mohly říci, že nic nemají, ale dle smlouvy jim kraj musí platit náklady na zaměstnance atd. i když nejezdí, protože kraj nedodal to, s čím mají jezdit.
Mno, to by byl od ČD vskutku skvělý tah.
Kdyby to byl soukromnik, tak zkusí nějaký poplatecek či tak něco… Jen veřejná akciová společnost toto udělat nemůže.
Možná proto kraj čeká s výsledky na poslední chvíli. Být ČD a znát prohru, okamžitě bych to udělal jak píšete.
Momentálně to bohužel vypadá na smluvní povinnost, zabezpečit ten bordel s novými vozidly JMK-co nejezdí…taková hloupost, to tenkrát podepsat 🙂
A ještě si za to nechat denně nadávat.
„Nové vlaky budou jezdit na všech elektrifikovaných tratích z Brna.“ To je docela zavádějící, vzhledem k tomu, že například na trati Brno – Zastávka jezdit zcela určitě nebudou. 🙂
A ony už jsou dráty až do Zastávky? Není vaše tvrzení trochu zavádějící? 😉
Budou jezdit -> bude zadrátované, navíc jsou elektrizované všechny tratě z Brna, tak nevím, co máte za problém
Aha a kdy bude zadrátované? Nejdřív od konce roku 2024. Trochu demagogie od vás, ne? Všechny tratě jsou elektrizovane v celém úseku, kam se jezdí? Nebo zbytek si mají cestující dojít pěšky?
Dráty někde končí, kdo by to byl čekal. :O To nic nemění na tom, že z Brna je vše zadrátované.
Je to tak. Střelice nejsou v Brně.
Je jaxi předčasné, i když se na tom, díky bohu, skutečně pracuje.
Budou zde jezdit, změní se rameno linky S2, Bude to Letovice – Zastávka u Brna (po realizaci elektrifikace). Mám to potvrzené od člověka z Kordisu, který má na starost Moravie.
A co bude s tím ramenem na Křenovice před Sokolnice? 🙂
Že by tam jezdili modří Panteři?
PS: nevím k tomu vůbec nic, jenom tipuji, jak BY to mohlo být.
Nemyslím si
asi autobus…bude 20 výluka – modernizace Brno-Přerov 🙂 🙂 🙂
..let…
Vlakoš: To je samozřejmě nesmysl, provozní rameno Letovoce-Zastávka bude se týká až stavu po odsunu nádraží.
A proč až po odsunu?
No na trati Brno- blazovice – Vyškov taky jezdit nebudou.
No možná že budou, než ty růžové/vyblité jahodové jednotky přijdou a budou schopny jezdit.
To se JMK trochu nedopočítalo…a bude paradox až majoritní linku S2 a S3 vyhraje soukromník a ČD se třema modrými pantery bude jezdit Zastávku 🙂 i toho se dá dočkat… 🙂
Lepší pozdě než nikdy viz např. S6.
Jsem rád, když dojede, jen by se tam nemuselo tolik svítit.
Kraj vždy dával pokuty za nedodržení majiteli vlaků, což byl i dopravce. Proč ne teď?
: – )
Protože by dával pokutu sám sobě? Za současný stav přece může jen a jen JMK když 2023 měly tratě obsluhovat krajské soupravy. Naopak, můžou bejt rádi, že se čd nechovali jako správný hospodář a nezaturnusovali již „nadbytečná“ vozidla z Brna kamkoli jinam do republiky.
To by byla potom sranda, bejt tam kdokoli jinej, tak z vozidly počítal už dávno jinde..
Zatím není zřejmé, zda kraj uplatní vůči výrobci nějaké sankce a v jaké výši nebo zda bude penále nakonec platit kraj 🙂
Nejsem si jist, ale mám pocit, že z těch 7 ks odstavených v Krpoli jsem dnes už dva viděl na linkách v pohybu. Nějakej ten muškát, nebo pelargonie, či co 😀
Ty v Krpoli většinou čekají na razítko. Dneska alespoň už jezdi 011.
Co na tom razítku tak dlouho trvá??! 🤔😳
Musí zaschnout, aby se nerozmazalo. 😀
Úřad není žádný holubník. 🙂
A dnes už i 010.
V úterý jich tam bylo už jen 5
to by potvrzovalo, to co říkám. Je možné, že ten druhej, ten co není muškát , byl jenom někde odstaven, ale každopádně už nebyl v Krpolu. Někde jsem ho prostě zahlédl.