V Jihlavě začne stavba jihozápadní trolejbusové tangenty, do soutěže přišla jediná nabídka
V krajském městě vzniknou tři další kilometry tratí.
Dopravní podnik města Jihlavy (DPMJ) může začít s pracemi na budování nové jihozápadní trolejbusové tangenty. Ta přinese rozšíření sítě trolejbusových tratí o zhruba tři kilometry.
Zakázku s odhadovanou cenou 154 milionů korun bez DPH získala společnost Elektroline. Podle informací na profilu zadavatele byla jediným uchazečem, nabídla cenu 158 158 158 korun. Vyplývá to z informací v registru smluv.
Dopravní podnik má na výstavbu tangenty přislíbenou dotaci ve výši 130 milionů korun. Stavba je rozplánována do roku 2027 na několik etap.
Tangenta se napojí na stávající trolejbusovou trať v křižovatce ulic Znojemská – Hradební, nová trať povede ulicí Hradební ke křižovatce ulic Dvořákova – Žižkova. Dále v ulici Žižkova dojde k modernizaci stávající trolejbusové trati a mezi ulicemi Seifertova a Ke Skalce vznikne nové propojení trolejbusové trati.
V ulici U Cvičiště se stávající trať zmodernizuje a od křižovatky ulic U Cvičiště – Žižkova směrem k ulici Rantířovská na točně u čerpací stanice Tank ONO vznikne nové trolejbusové vedení. Součástí bude i nová měnírna v ulici U Cvičiště. Na závěr, v roce 2027, bude vytvořena velká křižovatka u CityParku, která trolejbusům umožní odbočení do sedmi směrů.
Trolejbusy se nyní podílejí na počtu ujetých kilometrů v jihlavské městské dopravě asi 64 procenty. „My se chceme dostat někde na sedmdesátiprocentní podíl,“ uvedl loni šéf DPMJ Radim Rovner. Zbývající díl MHD podnik zajišťuje autobusy s pohonem převážně na stlačený plyn. „Naftové autobusy vyjíždí opravdu jenom jako zálohy,“ řekl.