V Jihlavě vyhrál soutěž na nové autobusy polský Solaris

Autobus Solaris Urbino 12 CNG. Foto: SolarisAutobus Solaris Urbino 12 CNG. Foto: Solaris

Polský výrobce autobusů Solaris Bus & Coach se stal vítězem soutěže na dodávku pěti autobusů na stlačený zemní plyn pro

29 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Kevis

Jezdil jsem několik let se Solarisy a věřte nebo ne, nemůžu si stěžovat. Ano, první byly problémové,ale pak se hodně zlepšily. Ovšem nemůžu posoudit poslední řadu, jelikož jsem pak odešel od DPO. A můžu říct, že oproti Iveco nebo SOR byly pro řidiče o moc lepší. A sedačky pro cestující? No, místy prostor tak pro Vietnamce. Ovšem jaké se tam namontují,to je na zákazníkovi,co si přeje. Třeba DPO si do těch posledních přál dřevěné, teda z překližky s koženkovým sedákem kvůli hygieně a snadnému čištění. Tak jim je dodali. Že jsou nepohodlné? To už nikoho nezajímá. Zkoušel už někdy někdo… Číst vice »

Láďa

Solaris je supr autobus,,, jako řidič můžu potvrdit,,, Poláci v tomto ohledu mají plusové body,,,

Oran Gutan

Ve svý podstatě je SOR Laris autobus, kdežto u SOR bez Larisu je to ve svý podstatě sporný.

Cestující DPMJ

1. Ve vozech Iveco Urbanway dodaných v roce 2018 wifi sice je, ale ještě do ní nikdo nezapojil internet. 2. Trolejbusy Škoda 26 Tr s karosérií Solaris mají pěkný a z pohledu cestujícího praktický interiér. Jejich jedinou nevýhodou je, že na rozdíl od karoserie Citelisu není prostor pro dětský kočárek umístěn hned naproti prostředním dveřím, což ztěžuje nástup i výstup cestujícím s dětskými kočárky a na invalidním vozíku. Toho si všimnete, až takovým cestujícím budete. Proto koncepci Citelisu, resp. Urbanway hodnotím na vyšší úrovni. 3. Naproti tomu kastle Tr 32 na bázi Soru, je úplnej hnus fialovej. Nedostatky designu i… Číst vice »

Přemek

Vyšší komfort? Sedadla pro opice s C páteří, nápravy hlučné. Životnost? Karoserie korodující, elektroinstalace časem poruchová, pneumatické ovládání taktéž. Proti tomu jsou selhávající dveřní tlačítka od externího dodvatele prkotina. Který dílenský technik mi to potvrdí?

LiborV

Solaris narozdíl od SORu dodává i do měst na západ od nás. Co se týká sedadel, tak ta v Mnichově nebo třeba v Oslo jsou vyšší řady než ty v Olomouci nebo Ostravě. Pokud srovnáme počet míst na úrovni v Solarisu IV. generace a SORu NB12, tak nejnovější Solaris má dole o 2 místa více. Solaris IV. generace má nerezovou karoserii. Oproti předchozím generacím. Máte zkušenosti s tou poslední?

Kubrt

Nejsem tedy kovaný autobusák, tak se možná pletu, ale dosud jsem žil v domnění, že Solaris má nerezovou karoserii už od počátku své existence.

Gajda

Minimálně co se sedadel týče, tak pokud si kupující poručí a zaplatí, dostane co se mu líbí, dnes se snaží prodat každej, takže by tam nutně ani nemusely být sedadla od Solarisu. Ve Varech máme v jednom expředváděcím Urbanwayi Compiny a to je oproti tomu co si tam nechají v tý holotě co to nakupují dávat od Iveca naprostá slast.

TPal.

Výrobce sedadel si může kdokoliv určit svého. 🙂

Cestující LBC MHD

Solarisy se mi vůbec nelíbí.

Dragoo

Proč? Dizajn, komfort jízdy, technické provedení nebo něco jiného?

Cestující LBC MHD

Design, značka, mám z nich špatný pocti, přijdou mi takové aušusové na pohled.

Y.K.

Tady má někdo polskou atipatii. 🙂 Ony tedy mají skříň z nerezu (SOR uhlíková ocel) a celkově mi zpracování přijde o několik známek lepší než u SORu ale i Iveca. Mercedes-Benz osciluje mezi mnoha stavy od pěkně řemeslně odvedených autobusů po vůloženě lowcostvé působící aušusovité co se nedělají v Mannheimu.

Design je Solarisů je hodně odvázaný, asi ne každému to sedne, ale zase je profi zvládnutý. Naše „české zlato“ SOR je v tomto v pravěku a o slově design nic moc neslyšeli, Iveco se také dost zaseklo a jejich „faceliftové kreace“ na téma „Citibus“ pozdvihávají obočí.

Cestující LBC MHD

Tak SOR je bída po všech stránkách, ale budu patriot a dám přednost SORu před Solarisem (pokud bych si měl vybrat). Mercedesy podle mě mají strašně tuhé pérování, ale to má Mercedes snad ve všem. Irisbus mi přijde, že čím novější verze, tím větší sardinkárna, SOR je na tom líp, a prapodivně řešená nízkopodlažnost různými vzdouváními podlahy. Design je krabice, které mění akorát předek a zadek. Jízdně mi ale přijde tak akorát, až na brzdy, kdy to buď nebrzdí nebo brzdí plnou silou. Provedením mi ale přijde celkem bytelné. Nevím, kdo vlastně dneska dělá nějaké pěkné autobusy, ve kterých by… Číst vice »

Y.K.

To je důvod proč je SOR takový jaký je. Dá se mu přednost, přestože můžete mít za podobnou nebo mírně vyšší cenu daleko lepší výrobek (řekněme v nerezu a s lépe uspořádaným vnitřkem) a SOR tak stagnuje, uspořádáním i provedením je podprůměrný, na západ neprodejný. A fakt je to víceméně jen ta skříň, ostatní věci si nakoupí jako každý jiný od ZF, Iveca, Voithu a spol.

Přesně kvůli tomu skončlo ČKD. Stagnace vytvrzená stálým odběrem zastaralých produktů. Změna situace na trhu (resp. otevření trhu) je nachytala se staženýma kalhotama a už to nikdy nedohnali.

Pezos

„Budu patriot a proto budu preferovat horší výrobky“

Můj bože…

Gajda

A SOR jako ne? Trolejbusy v Jihlavě budou mít jejich karoserii, tak si v nich můžete užívat chvíle národní hrdosti.

A.R.

To je věc vkusu. A ten se hodnotit nedá.

Northys

Zajimalo by me, kterej trotl vymyslel, ze musi byt vsude „USB na nabijeni drobne elektroniky“. Umi to alespon vsechny standardy „Rychleho nabijeni“ pro Androidy i iPhony abych si ten mobil za tech 10 minut nabil alespon o 30%? Ma nekdo zkusenosti z jinych autobusu?

O klimatizaci se ale v clanku uz nepise. Jestli tam bude se mi radeji ani dohledavat nechce.

Jiří Šrámek

Moje osobní zkušenost z jiného autobusu. Jakési (prakticky nové) Iveco ve službě BusLine na zastávkové lince Sobotka – Turnov. Ještě vloni jsem tím jezdíval zhruba 15 minut z celé trasy a nabíjecí proud v USB zásuvkách nikdy nepřesáhl 500mA. Běžnou realitou bylo 200-250mA.

michal

Solaris od roku je uz spanelsky.

PetrB

A pise nekdo ceske IVECO, kdyz, se vyrabi ve Vysokem Myte, ikdyz je to italske…

Jiří Kocurek

A řekně někdo slovenské Audi Q7?

Dragoo

Když můžou být autobusy Mercedes německé (přitom se vyrábějí v Turecku), proč by nemohl být Solaris španělský/baskický?

Y.K.

Není, CAFu prodal pouze svou tramvajovovou „divizi“ (která navíc byla společný podnik se Stadlerem).

Kubrt

Ne. Závod na výrobu tramvají je dnes komplet vlastněný Stadlerem, CAF je majitelem Solaris Bus & Coach.

Y.K.

No jo vlastně, to jsem úplně zapomněl. Beru zpět.