V Japonsku začaly vozit cestující šinkanseny nové generace
JR East postupně převezme patnáct nových jednotek.
Necelých šedesát let od zahájení provozu prvního rychlovlaku v Japonsku začal komerční provoz nové generace šinkansenu. Jednotku označenou jako E8 vyrobily společnost Hitachi Rail a Kawasaki Rail pro dopravce JR East.
Nová sedmivozová jednotka s označením E8 začala jezdit na trase Jamagata šinkansen, spojující Tokio s městem Shinjō v prefektuře Jamagata. Její maximální rychlost je 300 km/h. Nahradí hlavně generaci vozidel E3, nabídne více prostoru pro přepravu vozíčkářů. Bude také rychlejší, jednotky E3 mají maximální rychlost 275 km/h. Do roku 2026 má dopravce převzít celkem patnáct jednotek.
Nasazení do ostrého provozu s cestujícími předcházel roční zkušební provoz. Zahájení provozu nových vlaků oznámil JR East na svých stránkách.
Japonský železniční průmysl pokračuje v prodlužování přídě vozidla, důvodem je lepší aerodynamika a snižování hlučnosti. Mezi stanovištěm strojvedoucího a přední částí je devět metrů dlouhý „nos“.
Zajímavostí je i číslování vozů. Kvůli plánovanému spojování s desetivozovými jednotkami E5 mají čísla 11–17. Hitachi uvedlo, že jednotka je speciálně upravena pro zvládnutí zimního provozu v regionu Jamagata, kdy v oblasti často silně sněží. Jednotka má kapacitu 329 míst ve druhé třídě a 26 v první třídě.
Ve stejný den byla prodloužena i linka šinkansenu Hokuriku z Kanazawy do Tsurugy(125,1km)