V Jakubčovicích nad Odrou se střetl vlak s nákladním automobilem, čtyři zranění

Střetnutí vlaku s nákladním automobilem v Jakubčovicích nad Odrou. Foto: Hasiči SŽStřetnutí vlaku s nákladním automobilem v Jakubčovicích nad Odrou. Foto: Hasiči SŽ

Na místě zasahoval vrtulník.

Odebírat
Upozornit na
guest
118 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
jkr

Podle fotky se ten vlak očividně pohyboval mimo koleje,

David

Co tam dělal šukafon? Nedávno mi tady někdo tvrdil, že už nikde v běžném provozu nejezdí?

Hasak

Ty sukafone

Karafiát

Skanzen…

JanO

To je reinkarnace na řadu 811.

Beobachter

Ha ha ha… Kam přijedu, tam jsou Šukafony, Kralupy, Tábor treba

optimista

To inventární číslo motoráku znám – ten asi naposled předtím jezdil (samozřejmě ještě bez těch moravskoslezských výdobytků = jen jako řada 809) v Kralupech nad Vltavou, a často se tedy o víkendech objevoval i na pražské „ML-S49“. Ten si takový atentát rozhodně nezasloužil.

Chleba Nakup

678 v Čechách nikdy nejezdil, ten byl doma vždy na Moravě a ve Slezsku.

182-097

678 nikdy nebyl řadou 809 a na Budišovce (potažmo tratích v okolí) je doma už od doby co ho jako poslední kus své řady vyrobili.

optimista

Aha, máte pravdu – a mně už špatně slouží paměť a šířím kvůli tomu bludy: naštěstí jsem ale objevil staré poznámky a v těch Kralupech podle nich jezdil (a možná stále jezdí) vůz 809.677-8 – takže všechny zmíněné číslice v jeho označení sice jsou také, jen jedna z nich je však kontrolní a kralupský vůz není poslední z původní řady (jak jste správně připomněl k tomu postiženému), ale předposlední. Takže se omlouvám a děkuji za osvětovou opravu a upřesnění.

knedlo

Vidím to zlyhanie v článku medzi volantom a sedačkou ťahača. Ešteže sa nikomu nič vážne nestalo. Dúfam, že zranení budú v poriadku čo najskôr.

Jan Čech

Líbí se mi to zamazání RZ na kamionu, aby nebylo možné zjistit, jaké firmě ten kamion patří.

Kubrt

Že by Lumarex s.r.o.?

Jan Čech

Ano, proto to píši.

M19

Stačí se podívat na jejích FB a člověk zjistí, že auto prodali a není jejich. Jen nový majitel nesundal polep. Ale někteří mají rychlé soudy. 😉

Stráťa

Popravdě by mě nenapadlo že nějaká firma prodá auto „ve svých barvách“. Ten polep si měli sundat sami už před prodejem.

M19

Tak hlavně, že víte co mají dělat druzí. To je běžné, že se to dává do smlouvy, že odstranění zajistí kupující. Což netušíte, za to potřebu se vyjadřovat máte.

DavidS

No tak tady se jim to fakt vyplatilo, takže rada od Stráťa má rozhodně opodstatnění.

M19

Plácání není rada. Oni žádný problém nemají. To si jen šotoušci zdůvodňují své nevyžádané rádoby rady, kterými se sami neřídí. 😉

DavidS

Tak spousta lidí uvidí tenhle obrázek a co si asi pomyslí?

Tu druhou část příspěvku vám odpouštím. Tak jste si trochu pohonil ego no.

M19

Ať si myslí co chtějí. Stále nechápete, co? Když někdo nesplní své smluvní povinnosti, opravdu to není chyba toho druhého. Ti co objednávají takové přepravy se neřídí dojmy. 😉 Opravdu si myslíte, že vy máte komu co odpouštět a že to někoho zajímá? 😉

DavidS

Ano, protože se mě pak někteří (mrk, mrk) na to ptají.

M19

Vás? 🤣

Air Traveller

a ta firma s tom ma neco spolecneho? nebo proc je to tak zasadni?

Emil

Šoto nenávist k točvolamtům a výzva k věšení lidí co zůstanou na přejezdu může být víc adresná? Vždyť tu někdo poškodil vlak co patří do skanzenu!

Chleba Nakup

Poškození skanzenového vlaku je jedna věc, ale co to poškozené zdraví čtyř, ne úplně mladých lidí? Každý úraz v takovém věku (57 – 80) může odchod ze světa dost urychlit. Navíc to tam není první nehoda, kdy vlak i automobil jely ze stejného směru.

Chleba Nakup

14. března 2008 se na tom přejezdu stala spektakulární nehoda, když 742.046 (v čele osobního vlaku) nabrala naložený nákladní automobil a ten skončil na poblíž odstavené vlečkové lokomotivě 700.506.

Hasak

742 by ho zvalcovala šmejda

JiVe

Ještě, že to nebyla cisterna, protože to taky ta 810 už mohla mít před zabudovanou vodíkovou nádrž pro 22. století. Ta mašina je na to připravena.

Vapch

😀

noerf

A to kvůli pěti lidem někdo objednává vlak? My musíme být bohatá země.
Jinak zřejmě chyba řidiče kamionu, bude vcelku zajímavé zjistit, jaké jsou tam rozhledové poměry a jaká je příčina proč jsou tam nehody častější.

Zdrasa

A to počkejte, až se dozvíte o senior taxi, kdy se objednává auto s řidičem pro jednoho člověka…

MartinS.

Jsem si celkem jistý, že za senior taxi nikdo neplatí 140 Kč/km.

Kubrt

Bohatá země samozřejmě jsme, a navíc nám nedělá problém si půjčit, abychom vypadali ještě bohatší, ale – kde se píše, že tam jelo 5 lidí?

Chleba Nakup

To byl bleskový propočet: strojvedoucí + vlakvedoucí + čtyři zranění = pět cestujících (vlakvedoucí si platil jízdenku).

Ivan

A že ty čtyři zraněné byly jedinými cestujícími, se píše kde?

Chleba Nakup

To se zeptejte uživatele noerf, já se jen snažil zjistit, jak k tomu mohl dojít.

Vlastimil Kocurek

My jsme byli bohatá země před německou a ruskou okupací, ale teď nejsme, děláme hlavně pomocné práce pro Německo, a nedáváme dost peněz do školství a na vědu, to bude znamenat do budoucna, že náš převálcuje každá jiná země, která tam dává více.
Jinak, když jede 5 lidí ve vlaku, to je tady v jižních Čechách docela normální stav, ale týká se to třeba jen určitých úseků, třeba na Šumavě mimo sezónu a mimo víkend.

JiVe

Já třeba několikrát jel Praha-Zličín – Hostivice úplně sám. Taky mě ho STČ kraj objednal. To se nemusíte bát

MartinS.

Což je smutné.

Leinad

PIDových linek, které jsou obsazené ve špičkovém směru (ráno do Prahy, odpoledne z Prahy) je hodně.
Asi by šlo proti špičce vozit vzduch jako soupravový vlak, ale co by to mělo za výhody?

Chleba Nakup

Však jel z kopca, to je skoro zadarmo.

Stráťa

A co ten teleport na kopec?

Chleba Nakup

Tam mohl jet přeplněný.

David Peca

My jsme tak bohatá země, že šutr vozí člověk v náklaďáku, který ani neví, čí je.

182-097

Zrovna na této trati by rádi vozili šutr i po kolejích, ale třeba letos tam byla nepřetržitá výluka snad od června do října…

Chleba Nakup

A příští rok má být zas.

V uplynulých dnech se odtud vozil kámen do Havířova.

Leinad

Ano, Spržel je tak bohatá, že nepotřebuje aby jezdily vlaky.

Hasak

Já tam několikrát jel přes týden i o vykundu a lidí tam jezdí.5 lidí opravdu ne

hroch.obojzivelny

To bylo freudovské přeřeknutí…?

Emil

Mě se líbí jak tím jezdí jen důchodci zadarmiko a pak že se důchodci z perónu do 810 nevyškrábou!

Vlastimil Kocurek

Také budete jednou důchodce, ale to vám ještě nedošlo.

Chleba Nakup

Minulý týden jsem se motal po hanáckých lokálkách a na nízkou podlahu v kombinaci s nízkým peronem jsem slyšel od místních důchodců „samou chválu“. Do 810 by se lezlo lépe. Nízkou podlahu ano, ale s odpovídající infrastrukturou. Jinak to je horší, než schůdky. Vyzkoušeno.

El Barto

Na druhou stranu pro kočárky a kola bude lepší nízkopodlažní nástup i z nízkého peronu, i kdyby jen pro širší dveře. Nebo ne?

Chleba Nakup

U kol ty širší dveře přijdou vhod, u kočárků je to jedno – tak jako tak musí u nízkého peronu někdo pomoct, protože to převýšení je zkrátka moc velké. Dveře 810 jsou sice užší, ale zas je díky tomu pro každou ruku k dispozici madlo, takže méně pohybliví se mají čeho chytit (to u širokých dveří nehrozí, madla jsou daleko od sebe, takže u nízkých perónů a nízkopodlažního vozidla je někdy možné vidět, jak méně pohyblivý nastupuje po čtyřech).

hroch.obojzivelny

To jsou hodně silné řeči, pokud nemáte alespoň základní jistotu, že:
1) dotyčný se příslušného seniorského věku dožije a
2) v dané době ještě nějaké důchody budou existovat.

Pokud budete lidem vyhrožovat něčím, co nelze splnit, ztratíte integritu i autoritu.

Beny

V duchodovem veku? Pravdepodobne ano.
Pobirat duchod? No tim bych si uz tak jisty nebyl.

Libor

Vy někde vidíte vlak? To je bus na kolejích. Vysokopodlažní a za předraženou cenu…

Hasak

Bohatá země že platí úředníky a hasiče ne

Vlastimil Kocurek

Nejsme bohatá zem, jen venkovská, takže to je důsledek toho, lidé pracují ve městech, ale bydlí na vesnicích. Stojí nás to samozřejmě nějaké peníze navíc, ale nedá se s tím nic dělat.

Chleba Nakup

Cestujících bylo šest, plus vlakvedoucí a strojvedoucí. Celkem tedy osm osob na palubě. Na pondělní dopoledne na zapadlé lokálce celkem úspěch.

janikk

white power neuhne nikomu! [url=https://imgbb.com/][img]https://i.ibb.co/NxrF4WJ/306×418-52-HOCi.jpg[/img][/url]

David Peca

Co jsme těm řidičům kamiónů udělali, že nám pořád ničí vlaky?

Pavel Skládaný

Nic, tohle není kamión.

Chleba Nakup

Tak tak, správně to je shluk kovu, plastu, skla a pryže VE TVARU kamionu.

David Peca

Máte pravdu to je vana co jede krtečkem napřed. A ještě u toho píše email.

Kubrt

A co to tedy kamion JE? To mě zajímá už delší dobu 🙂

Pavel Skládaný

Pravda, definici kamiónu (návěsová souprava) to splňuje. Leč rozhodující část veřejnosti si pod tímto pojmem představí spíše skříňový návěs či valník s plachtou v dálkové nákladní dopravě. Pohoršeným se omlouvám.

hroch.obojzivelny

Mohl bych tu rozhodující většinu vidět…?

Vlastimil Kocurek

Za to může nízká nezaměstnanost, pomalu začnou jezdit s náklaďáky i lidé bez řidičského průkazu. Za socialismu už to bylo, kluci absolvovali na vojně tzv. krátkodobý řidičský kurs, a když projeli rodinným domkem, nebo zabili regulovčíka, tak dostali napomenutí. Tak bychom se k něčemu takovému nechtě nevrátlli :):):):). už jsme totiž na takové cestě.

Martin

Koukam jsou ve stejnych barvach…

Gwann

Slusny matros…

Hasak

Hlavně že tam dali zrcadlo ať tam ty paka kamionacke vidí.. vlak tam jede krokem .jo a není to poprvé co tam vlak sundal kamion..minulé to odnesly jen dveře na 810 naštěstí

M 474 003

Nezbývá než změnit předpisy. Když musí auta dávat přednost chodcům, budou vlaky dávat přednost autům. Točvolanti si to vymůžou.

Martin

😀

MilanFox

Už aby to bylo 😀

Rejpal

Občas by to tam chtělo projet s KSP 411 a pak by si točvolanti začali dávat pozor. 😀

Chleba Nakup

Začátkem roku tudy jel.

Vavrroch

I když pojede vlak z řidičova pohledu zprava, jako v tomto případě? 🙂

Stráťa

Věřím že na tom přejezdu je větší provoz silničních vozidel takže by tam měl šukafon jet po vedlejší.

hroch.obojzivelny

S výjimkou koridoru by to tak bylo dopravně správně. Na lokálních tratích je jednak menší frekvence průjezdů, tj. vedlejší cesta, jednak se využívá výhradně pro náklad, který nikam nespěchá.

Fyzikálně je to samozřejmě nesmysl.

Frantík

Není problém dát hlavní cestu z méně vytížené silnice, co se týče dávání přednosti. Z původní vedlejší se auta dostanou snadněji, a na původní hlavní stačí jenom přibrzdit a projede se skoro vždycky.

Zlámalík

Tak hlavně že má bezmozek točvolant pod oknem nalepený nápis White Power. To pak není ani potřeba maskovat RZ, každý hned vidí, co je to za pitomce.

Igor Mauricio

Ten nápis má dotyčná firma na více autech, jak si můžete všimnout třeba na jejich FB stránce. Domnívám se tedy, že půjde spíše o nějaké firemní heslo, než o aktivitu jedince za volantem.

Ivan

Nic to nemění na tom, že to heslo je dost stupidní (byť je tím třeba míněno něco jiného, než jak je to obvykle používáno).

Kubrt

Co jiného než „to co obvykle“ by tím mohlo být míněno?

Chleba Nakup

Nevím, jak jiní, ale já mám bílou sílu spojenou s pracím práškem Ariel.

Tomáš Záruba

… nebo spíš „Árijec“? 🙂
Ono tohle opravdu těžko chápat „jinak, nevinně“.

Beobachter

A co Weiser Riese?

Chleba Nakup

V tom jsem nepral.

B0R1S3K

Třeba vozi hlavne vápno.

Igor Mauricio

Nepopírám. Jen mi přišlo trochu nevhodné obviňovat z použití tohoto „sloganu“ řidiče, když se to objevuje u dané firmy na více vozidlech.

Zlámalík

To je úplně jedno. Pako je to stejně, když dělá ve firmě pod tímto heslem.

MartinR

Co jste potom vy, když se takhle vyjadřujete…

Igor Mauricio

Aha.

Pavel Skládaný

Je to rasistické, ale mně se to líbí. Aspoň afroitalové vidí, že se tu nemají moc roztahovat. Leč podstatu vzniku nehody to asi nevysvětluje, zde bych počkal na znalecké posouzení.

tm2

Doufám, že ji při opravě předělají tak, aby byl VRT ready. 810 na věčné časy!

Chleba Nakup

Tohle už je právě fáze rekonstrukce, chtěli dát na motoráčka kabinu ze Scanie. Akorát nevím, proč u toho byli cestující.

182-097

Na co se tady čeká? Až někdo umře? Těch nehod už tady na tom přejezdu v lomu bylo spousta.
Hlavně že se budujou šraňky a světla na přejezdech kde projede dvakrát za rok traktor, ale tady stále nic.

xyz

Na jakém přejezdu, kde jezdí „2x za rok traktor“, se vybudovaly závory?

Gwann

Tak takovy primo neznam, ale P187 na trati nejdek-potucky, coz snad ani neni plnohodnotna polni cesta, ma svetelnou signalizaci. Cumel jsem jak puk

Jiný Petr

Tak to tady čumím – na pěší stezce světelná signalizace 🙂 . Asi zněl rozkaz jasně: „muž s koženou brašnou ….“

hor411

Nebo P8056 na trati 280 mezi Jablůnkou a Bystřičkou. Tam to je „nezpevněný chodník“ se světelnou signalizací 🙂

DavidS

To samé v Srní mezi Krumlovem a Zlatou Korunou je světelná signalizace na téměř polní cestě. Paradoxně tam vlak, ve kterém jsem jel, jednou srazil takové malé auto. Respektive odhodil.

DavidS
Michal Dvořák

Přejezdy P5358 , P5359 v hlubokém lese mezi Pce a HK jsou dokonce i se závorami.

DavidS

Při těch rychlostech kolem 160 km/h už je to naprostá nutnost, tam nemáte šanci ten vlak vidět a rozjet se.

Projektant

Podle předpisu přejezdy už při TR >60 km/h musí mít aspoň světla. Jen pár přejezdů s křížema zůstáva na výjimku s původní rychlostí nad 60 a postupně se dovybavují nebo ruší.

Přejezdy pouze s kříži navíc musí mít zajištěný rozhled pro danou traťovou rychlost, což je mnohde nedosažitelnné i pro nižší rychlosti, než 60, a pak se snižuje rychlost na trati před přejezdem.

Jan pesina

Tak tam se má jezdit 160km h.to je trošku rozdíl ne?

Stráťa

Na zrušení trati?

Jan T.

Ta stopka je tam kvůli tomu, aby se rozhlídnul, ale pro někoho je to evidentně zbytečný zdržení.

Koloťuk

Nejsem řidič kamiónu,ale zajímá mě otázka, kolik času trvá jeho řidiči v průměru na to,aby po zastavení, rozhlédnutí se, zařazení jedničky a následném rozjíždění zcela opustil takový typ železničního přejezdu ?

XXyy

Jako srazit se s šukafonem, který jede tak 30 km/h to je umění.

Air Traveller

Mozna prave proto … jeste vic to toho blba svadelo k onomu “treba to stihnu”.

kdyz se clovek podiva na instagramovy prispevky k tomuhle tematu treba od jarynjarinc tak nechape co za pitomce na silnicich jezdi.

Roman

Běžná věc, na vlečce při posunu kamionaci jsou schopni vjet před pomalu se pohybující posunový díl.

Pavel Skládaný

Pokud měl zakrytý výhled, tak je úplně jedno, jak rychle vlak jede.

Rudolf

Ridic kamionu tutud..

Pavel Skládaný

No, ani fakt, že správce má na síti čtyři tisíce nezabezpečených přejezdů (evidenčně skoro polovinu) není zrovna projevem pokroku.