V Izraeli nebudou smět přistávat čtyřmotorová letadla, stát se rozhodl bojovat proti znečišťování životního prostředí
Boeing 747-400 společnosti El Al. Foto: Dmitry Terekhov from Odintsovo, Russian Federation [CC BY-SA 2.0 (https://creativecommons.org/licenses/by-sa/2.0)]
Směrnice zasáhne především nákladní dopravce, domácí El Al již Boeingy 747 vyřadil.
Kdybych byl dostatečně bohatý a mstivý, pronajal bych si 737 s motory JT8D jen abych jim ukázal jaká je to blbost.
Bohatí lidé neutrácejí za blbosti…proto ostatně zbohatli 🙂
Bude to platit i na BAe 146? 😀
Tak hlavně že mají 707 Re’em air tankery. To s nima budou dobře spamovat úřady 😀
opravdu trpis predvedcenim, ze na vojenska letadla se vztahuji nejaka pochybna omezeni? 😀
Nemohlo by na racionální straně důvodů stát i to, že 2motorák zvládne po startu strmější stoupání než 4motorák, a tedy 4 motorák musí nad poměrně malým Izraelem stoupat v nějakém delším obrazci, než nastoupá do potřebné výšky, aby mohl vstoupit do vzdušného prostoru Jordánska … ?
Ne, nemohlo. S tímto to opravdu nesouvisí.
Odletové tratě z LLBG (které pokračuji nad jordánsko) nemají žádné dramatické výškové omezení – je tam požadavek na 7 000 feetů. což na těch 40 mílích udělá i to nejblbější a nejnepoužitelnější 4 motorové letadlo.
Děkuji za vysvětlení.
Z ekofanatickeho hlediska je to nesmysl. Takze – co za tim stoji?
Tak tam pošleme místo toho 3 dvoumotorové. Jo to dává smysl, to je pak jiná a hned lepší ekologie . Tvl 🙈
Takže už žádné C-5? 😉
Zato B52 jo, ty nejsou čtyřmotorové 🙂
Když,americky president se svou delta one 747,přiletí na návštěvu do Israele,ten bude muset přistát asi v Egyptě nebo Libanonu a potom hezky v autě v konvoji bude muset jet do Israele….Myslel jsem,že ti ekoteroristi jsou jen v Německu,ale jak na to koukám tak i židům začína ekologický pěkně jebat v kebuli…..
Proč? Zkuste si ten článek přečíst ještě jednou a pomalu.
Co si mám přečíst znova M19???Že třeba čtyřicet let starý krám A-300 s první generací motorů PW4000 který má snad větší emise než nejmodernější a 747-8 s nejnovějšími GE-nx motory a může přistávat v Israeli a nejmodernější 747 nesmí?Jo a ti židi něco blekotají o emisích hluku tak tě ujištuji M19,že ta A300 proti te nejmodernější 747-8 dělá neskutečný randál.Hluk těch motorů jsem slyšel na vlastní uši na letišti v Miami!!!
Co třeba ten článek a větu v něm, která sděluje, že na zvláštní povolení bude možno čtyřmotorové letadlo použit. Pak byste nemusel psát nesmysly o nemožnosti letu amerického prezidentského speciálu. A následně to zastírat psaním o něčem trochu jiném. Ale váš rasismus už se projevil, stejně jako sklony k demagogii a manipulaci.
A jak ty víš,že letadlo s americkým prezidentem dostane to zvláštní povolení na přistání v Israeli???
P.S.Co máš s tím rasismem,vysvětli to!!!Netrpiš tak trochu schizofrenii!!!
to víme vcelku určitě.
vzhledem k tomu, že diplomatické a státní lety jsou VŽDY provozované na speciální povolení, je předpoklad, že ho dostanou, vcelku … nabíledni.
kromě toho, státní a diplomatické lety (+ některé další druhy letů) bývají z těchto omezení automaticky vyloučeny – typicky se jedná o zákazy letů letadly, které nesplnuji dané hlukové normy apod.
To už z vás mluví zoufalství? Naučte se chovat napřed slušně. Pak si přečtěte po sobě, co jste psal a při průměrné inteligenci budete vědět. Spíš ale jste jen troll.
Dobrý den, děkujeme za váš poslední příspěvek a přejeme klidnou psychiatrickou léčbu, ideální s izraelskými léky. Člověk, který používá v běžné komunikaci opakovaně tři vykřičníky by měl co nejrychleji vyhledat lékaře.
Pozor na Ostraváky a jejich logo 😉
Ostraváci by lékaře měli vyhledat také!
😃
Provoz bude povolen ve výjimečných případech. Nevím jestli existuje větší výjimka než Air Force One… možná Ed Force One 😀
Prý ekologie a hluk? To říkají ti, co provozují u letectva letité Boeingy 707? Slušný chucpe 😀
Nejedna se spis o ‚ochranu‘ trhu pred Emirates a potencionalnim nasazenim jejich Airbusu A380 na linku z DXB do TLV, to vse akorat zabaleno do zeleneho havu?
a mělo by to nějaký specifický smysl?
Jo. Misto mensiho poctu vetsich letadel budou mit vetsi pocet mensi letadel. Dava smysl, ne?
Ano, mělo by to smysl pro ochranu izraelského trhu. Pokud existuje ujednání, že stejná společnost smí mít mezi TLV a DXB nejvýše 2 spoje denně, tak EK už brzy asi bude na maximu sedačkové kapacity. Stejně tak je možné, že 380 vygeneruje u přestupujících cestujících větší zisk než přestup cestujících z úplně plné 773. A co to naopak přinese dvoumotorovým dopravcům? Že budou moci vyrovnat kapacitu EK, rozuměj: protože 773 má i El Al.
U židů nutno čekat, že je za tím kšeft.
Takže přes třicet let staré A-300 s první generací motorů PW4000 jsou v pořádku, ale 747-8F s nejnovějšími GE-nx jsou fuj.
Anebo jinak. Staré A-300 s payload cca 100 tun jsou eco-friendly, ale 747-400F se stejnými motory, ale payload 270 tun, největšími ničiteli planety.
Ne, Izrael už roky není tím, čím býval. Jeho postoj k ruské válce na Ukrajině i tento pseudoekologický nesmysl to jasně dokazují.
Na to se dá říct jediné – chucpe!
Ty payloady Vám krapet nesedí. B744F má payload kolem 120t, u A300 bych si typnul na cca 50t.
To ovšem nic nemění na tom, že takhle postavený zákaz ke blbost.
A já si celou dobu myslel, že ctyrmototove stroje jsou z podstaty ekologictejsi než analogicke dvoumotorove..
Jak to? Ekologičtější je to co má menší spotřebu a to jsou dvoumotoráky.
Můžeme zkusit někoho fundovanejsiho, ale vzhledem k efektivitě motoru při letu v letové hladině bych si tipl, že stejně naložená A340 bude mít nižší spotřebu, než A330.
A co vás vede k takovému názoru?
A340-300 7,32 kg/km 3,49 l/sedadlo/100 km
A330-300 6,81 kg/km 3,11 l/sedadlo/100 km
A330-900 5,94 kg/km 2,48l/sedadlo/100 km
A340 není zrovna nejlepší příklad, ta byla žravá už v době vzniku a prodávala se jen kvůli mizernému ETOPS tehdejších letadel.
Přitom se A340 ekonomikou na jedno místo zásadně neliší od 747 a A380, u ní byla hlavní slabina v ne moc výkonných motorech, ty ale zase byly celkem ekonomické na rozdíl od třeba 747-400 co má 12 kg/km, A380 dokonce 13,78 kg/km, na sedadlo jsou takřka vyrovnané s A340 (záleží na konfiguraci pochopitelně). Nicméně souhlasím, že hlavním motivem pro A340 byly lety přes oceán v době malých ETOPS.
Tady si lze seřadit tabulku podle chuti:
https://en.wikipedia.org/wiki/Fuel_economy_in_aircraft#Long-haul_flights
No, nemá …
„Z podstaty“ znamená co? Proč je asi dnes výhodnější dvoumotorový?
Jestli to je podle vzoru Marty Novákové a její teorie s mobilními daty, tak potom jo. Čím více motorů má letadlo, tím je ekologičtější. :)))
Za vším hledejte obsazenost letů. Snáze vyprodáte kapacitu dvoumotoráku, než čtyřmotoráku. A 100% obsazený dvoumotorák bude na tom s ekologií lépe, než ze 2/3 obsazený čtyřmotorák.
Tohle zrovna není věc obsazení, dvoumotoráky mají obecně menší spotřebu než čtyřmotoráky už z principu konfigurace.
prosím, vysvětlíte mi logiku vašeho výroku? jaký vliv má počet motorů na vyprodání kapacity?
já jen, že taková A340 (cestujících kolem 350 – 370, podle konfigurace) naplním hůř, než 777-300ER, který je sice dvoumotorový ale kapacita je typicky kolem 390 cestujících?
Pokud je tam čtyřmotorových strojů už nyní minimum, proč se obtěžují jejich zákazem?
Protože jde spíš o Cargo jiných společnosti. Ale obecně je to podle mě blbost.