V Itálii vyjíždí poslední generace rychlovlaků Frecciarossa, testovala se i v Česku

Poslední generace ETR 1000. Foto: TrenitaliaPoslední generace ETR 1000. Foto: Trenitalia

Nová jednotka je schválena pro provoz v sedmi zemích, umožní tak expanzi Trenitalia do zahraničí.

22 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
danaceks

Nejvyšší třída 1+1 se jmenuje Executive (mimochodem žádná dynamika – pokaždé obrovská pálka), až poté je business 2+1 a pak standard 2+2

Lokotomy

Jaka dynamika je u business class v letadlech v ramci EU? Nikdy jsem ji nekupoval, ale mam pocit, ze ta cisla jsou vzdycky plus minus stejna. FR executive si malokdo plati z vlastni kapsy. A u lidi, kteri na to ve firme maji narok, se na nejake to euro na cestovnich vydajich nehledi, no. Asi se to utesene prodava, kdyz navysuji kapacitu.

p.ondrash

Jak lze jednoduše poznat tento vlak od těch původních, až budu stát za 14 dní na nádraží v Neapoli? Díky za info, už se na cestu těšíme. Jedeme na den do Říma jen kvůli VRT 🙂

Lokotomy

Nejspis podle inventarniho cisla. Ale ta pravdepodobnost, ze nejaky potkate, je dost mala, kdyz teprve prichazi prvni soupravy nove generace.

tarten

Spíš bych trénoval rychlé rozpoznání Frecciarossy 1000 od starších Frecciaross. 😉

Lukáš

To jde poznat jednoduše podle nápisu na boku. Verze 1000 to tam mají napsané.

p.ondrash

3 fotky a já to přehlédnu.. omluva

liborzima

Škoda, že nemá schválení i pro Českou republiku, když byla ve Velimi. To jí mohli dát jako bonus.

Bartol

K čemu?

N.N.

Spíš je škoda, že neexistuje celoevropské schválení.

Lokotomy

Pri ruznych technickych normach na vsechno mozne to na zeleznici proste nejde, no. Mozna za dalsich par desitek let harmonizace predpisu. Pritom si mnohdy rikam, jak je smutne, ze celoEUropske schvaleni existuje na silnicich – kdyz vidim, jake vraky, pritom zjevne s platnou technickou, s vychdoevropskymi RZ jezdi po zapadoevropskych silnicich…

N.N.

Každé staré auto bylo kdysi nové a muselo odpovídat tehdejším homologačním předpisům. Tehcnická kontrola není homologace.

KrizeVychodniSpolecnosti

Opravdu skvělé jednotky, za mě se jedná o nejlepší VR jednotky v Evropě a to celkem bezkonkurenčně.

Plecháč

V čem jsou bezkonkurenčně lepší než ICE 3 neo? Já je z pohledu cestujícího považuji za srovnatelné.

KrizeVychodniSpolecnosti

Pokud pomineme rozdíly dopravců (více tříd ve Frecciarosse + lepší servis než v ICE / koberec v ICE), tak já největší rozdíl vnímám v jízdních vlastnostech. Frecciarossa zvládá 0-300 km/h za 4 minuty (deklarováno výrobcem, z osobní zkušenosti je to ještě tak o 20-30 vteřin rychleji). Siemens toto zrychlení u 3neo neuvádí, nicméně dle různých německých webů a dle osobní zkušenosti je to 5.5-6 minut, takže o dost pomaleji. Největší rozdíl pozoruju osobně u akcelerací nad 230 km/h, když za to Frecciarossa vezme, tak tam je 300 km/h opravdu rychle. Oproti tomu je 3neo ve vyšších rychlostech fakt líná a… Číst vice »

lokotomy

Čísla to potvrzují: hmotnost stejná, ale FR má skoro o čtvrtinu vyšší výkon i tažnou sílu. Ta u ICE mi na soupravu, která má jezdit 300km/h, přijdou dost slabá.
Jsem zvědav, co s tím Italové v Alpách a na sever od nich plánují. Na Koralmbahn to asi nepošlou, ale až bude hotový tunel pod Brennerem, může být Verona – München hodně zajímavé. Samozřejmě pokud Němci zvládnou postavit přivaděč a Italové zrychlit své trati.

tarten

Zajímavé by bylo také znát spotřebu. Vyšší výkon nemusí teoreticky znamenat vyšší spotřebu na projetí dané trati, i když u jinak podobných vlaků to tak jistě je.

KrizeVychodniSpolecnosti

To by bylo interesantní srovnání, tam bude pak hodně záležet i na aerodynamickosti těch jednotek apod.

danaceks

Sedačky ve druhé třídě jsou strašné. Na cestu Firenze – Bologna mi to stačilo, nechtěl bych na tom sedět x hodin…

tarten

V čem konkrétněji vidíte jejich nedostatek? A také kolik měříte?

DavidS

Já jel z Bolzana do Florencie a pak z Florencie do Milána a úplně v pohodě sedačky. Mně přišly pohodlné

petr

Já jel za poslední roky několikrát. Nejdelší cesta vloni Miláno-Scalea, to je 8 hodin a naprosto v pohodě. Letos jen Florencie-Scalea (z hlavy nevim, ale může to být 5-6 hodin) a potom na cestě zpět díky odřeknutí rakouského vlaku do Vídně i Řím-Verona (do Říma jsme jeli jen obyčejným IC něco jako plus mínus 555 (možná 552)). Právě to, že to jezdí i mimo VRT je celkem dobré, třeba ta Scalea je na „normální“ trati a staví tam po dvou párech trenitalia a po dvou párech italo (a spousta jich tam projíždí). Sedačky (v normální druhé třídě, čím jiným bychom… Číst vice »