V Itálii vyjíždí poslední generace rychlovlaků Frecciarossa, testovala se i v Česku
Poslední generace ETR 1000. Foto: Trenitalia

Nová jednotka je schválena pro provoz v sedmi zemích, umožní tak expanzi Trenitalia do zahraničí.
Opravdu skvělé jednotky, za mě se jedná o nejlepší VR jednotky v Evropě a to celkem bezkonkurenčně.
V čem jsou bezkonkurenčně lepší než ICE 3 neo? Já je z pohledu cestujícího považuji za srovnatelné.
Pokud pomineme rozdíly dopravců (více tříd ve Frecciarosse + lepší servis než v ICE / koberec v ICE), tak já největší rozdíl vnímám v jízdních vlastnostech. Frecciarossa zvládá 0-300 km/h za 4 minuty (deklarováno výrobcem, z osobní zkušenosti je to ještě tak o 20-30 vteřin rychleji). Siemens toto zrychlení u 3neo neuvádí, nicméně dle různých německých webů a dle osobní zkušenosti je to 5.5-6 minut, takže o dost pomaleji. Největší rozdíl pozoruju osobně u akcelerací nad 230 km/h, když za to Frecciarossa vezme, tak tam je 300 km/h opravdu rychle. Oproti tomu je 3neo ve vyšších rychlostech fakt líná a… Číst vice »