V Itálii roste další rychlotrať. Uzel Vicenza vyjde na 1,8 miliardy eur, propojí průmyslovou oblast
Po uvedení do provozu bude na vysokorychlostní tratě napojeno už 75 procent všech obyvatel Itálie.
Správce italské železniční sítě Rete Ferroviaria Italiana (RFI) uzavřel smlouvu s konsorciem Iricav Due na projekt a výstavbu železničního uzlu v severoitalské Vicenze. Kontrakt má hodnotu 1,82 miliardy eur, úsek bude klíčovou součástí vysokorychlostní trati z Verony do města Padova.
Ta má po dokončení měřit 76,5 kilometru a je rozdělena do tří úseků. Nejdelší z nich z Verony do stanice Bivio Vicenza má délku 44,2 km a jeho stavba za 2,4 miliardy eur začala již v roce 2020. Aktuálně jsou stavební práce dokončeny z 35 procent. Na nyní zahájenou stavbu uzlu Vicenza naváže třetí 26 kilometrový úsek, kde se v nyní dokončují projektové práce.
Uzel bude představovat 6,2 kilometru kolejiště mezi městem Altavilla Vicentina a hlavním nádražím ve Vicenze. Na většině jeho délky se bude jednat o rekonstrukci stávající tratě. Projekt má za úkol zkapacitnit a zrychlit regionální i nákladní dopravu v oblasti.
Projekt a stavební práce včetně instalace technologií má podle webu Railwaypro na starosti společnost Webuild. Druhým členem konsorcia je firma Hitachi Rail, která dodává zabezpečovací systém ERTMS úrovně 2.
Dokončená trať spojí Miláno s Benátkami a tím protne nejprůmyslovější část Itálie. V rámci sítě TEN-T bude součástí Středomořského koridoru s napojením na západoevropské vysokorychlostní tratě. Koridor má vést ze Španělska až na Ukrajinu a výhledově zjednodušit železniční spojení s Asií.
Italská média si pochvalují, že už stavba první části trati vytvořila na 4 000 přímých a nepřímých pracovních míst. Po jejím uvedení do provozu bude na vysokorychlostní tratě napojeno už celkem 75 procent všech obyvatel Itálie.