V Indonésii dokončují první jihoasijskou rychlotrať. Rychlostí 350 km/h propojí hlavní centra

První jihoasijská vysokorychlostní trať z Jakarty do Bandungu. Foto: CRRCPrvní jihoasijská vysokorychlostní trať z Jakarty do Bandungu. Foto: CRRC

Rychlodráhu staví Čína, která dodává i vlaky modifikované na tropické klima a riziko zemětřesení či povodní.

52 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
jkjk

Celé to má taková „místní specifika“. Chtěli ušetřit, takže obě konečné nejsou v centrech. V Jakartě je zastávka na jižním předměstí, 30 min. lehkým metrem z jižního okraje města, v Bandung v polích za městem. Propojení s existující železnicí je jen v jedné stanici před Bandungem, odkud by mělo být kloudné spojení místním vlakem do centra. Místo 40 min. už je to ovšem pak 80 min. a dva přestupy. A cena za lístek měla být na místní poměry drahá, aby byl nejnižší třída stejně drahá jako nejvyšší třída současného spojení, muselo by se jízdné dotovat. Bez dalšího pokračování na východ… Číst vice »

vagonář

Jsem se zasnil… Ale už jsem zase v realitě.

Tom

Paráda. A v CZ aspoň uvažujeme o VRT 😜

Marian Kechlibar

Ono je třeba vzít v úvahu, že na Jávě (velikost ostrova téměř stejná jako ČR + SR dohromady) žije 145 milionů lidí.

VTT

Z Číňany stavěné VRT bych zrovna nadšený nebyl. V Číně je to tak, že nádraží jsou na předměstích. Dostat se tam z center trvá klidně hodinu a půl. Pak kontrola dokladů, nástup a už se jede 350kou. V cíli zase hodina někam z předměstí.

jal

V Brně jsou také toho názoru, že v centru nemá nádraží co dělat.
😀

Jerys

Ne všichni v Brně.

MaT

To celkem odpovídá tomu, že podle představ některých cokoliv na východ od Klánovic je už Asie… 🙂

Jiří Kocurek

„86 % vyslovilo pro modernizaci ve stávající poloze“

Ovšem někteří to dodneška nedokázali akceptovat a tak vzteky sekají okolo sebe, že Brno to a Brno tam.

Granja

Ale z kolika CELKOVÝCH procent oprávněných, že? Takže ta mlčící většina dala jasně najevo, že jednak jí je šumák, zda rola bude o 700 metrů vedle, anebo je pro ně těch 700 metrů tak zanedbatelných s ohledem na velikost poslední zatáčky před Vídní, že kvůli takové marginálii nemá cenu k referendu chodit.

Tomáš

V Brně bude nové nádraží v centru, jen o kousek vedle od toho stávajícího, ale pořád v centru.

PvvS

Jenže to předměstí bejvá větší , jak tady celý města…

test

kdežto my tu máme velký kulový, takže raději napsat že tam je to vlastně naprd 🙂 🙂 🙂

Panoramix

Ty mostní pilíře na obrázku nejsou zrovna dobrou ilustrací novostavby VRT. Spíše vypadají, že jsou zralé na rekonstrukci. Aby tam za chvíli vlaky VRT nejezdily 50 kvůli omezení vibrací a tlaků přenášejících se na konstrukci mostu. 😀

VTT

Tak zrovna tohle mají Číňani snad dobře vychytane.

Black

Zkusil jste si zjistit, kolik tisíc km VRT je v provozu v Číně? Tak to udělejte a pak teprve pište své příspěvky k tématu VRT, Vy odborníku na VRT.

Tomáš

Nedávno tu byl článek, kolik rychlotratí je v jihoasijské Číně (tedy té části Číny, která je na jih od rovnoběžky procházející středem Asie), a ten je tu článek, že teprve dokončují první v Indonézii?
To je autor dost popletl ne?

Pat

Je pravda, že Jižní Asie je špatně, ale ne kvůli vašim rovnoběžkám, ale protože region Jižní Asie je obvykle bráno území mezi Íránem a Myanmarem.

Poloostrov Zadní indie a Indinézie jako Subregion je označován za Jihovýchodní Asii.

Čína je označována jako ve Východní Asii.

Zdroj: United Nations geoscheme

Joker

A my jsme stále jako na slepičím dvorku 🙏.

Jiří Kocurek

https://www.youtube.com/watch?v=kweaFLACRD4

Račte se podívat také okolo trati. Jedno video z kabiny ukáže 100x víc než propagační článek.

Jaaa

Vzdálenost 145 km? Podle některých „expertů“ se ten vlak na těch 350 km/h za tu vzdálenost ani nerozjede a vůbec je to moc blízko. Teda aspoň v české kotlině. Prej radši další dálnici. 😉

Plecháč

Stejně jako u nás by tato investice byla nesmyslná, pokud by stavěli pouze 145 km dlouhou část. Smysl dává pouze jako součást budoucí, mnohem delší VRT.

MHD

Přesně. S dodatkem, že 200 vlastně stačí.

Jiří Kocurek

Řekl bych, že tahle debata je už u konce.

Jan Tichavský

Na přesně takové argumenty jsem si vzpomněl. A to je ještě dlouhý úsek, v Číně se VRT rozjíždí na velkou rychlost i když obsluhuje dvě města 30 km od sebe.

Honza84

Po Polsku a Maroku nas predbehla i Indonesie. Hergot, jeste porad nekdo obdivuje ty stary nadrazni budovy na Smichove? Uz se proberme. Nedohanime zapadni Nemecko z roku 1989.

Jaaa

Polsko žádnou skutečnou VRT nemá, jen zrychlenou nákladní spojku z osmdesátek.

Karlos

Asi je jednodušší prdnout mínusák, než se podívat na mapu, že….opravdu je to jen modernizovaná trasa ze severu do Slezska na 200km, a to jen delší úseky. Jezdí tam Pendolina, naklápěcí ED250. Skutečná VRT se teprve plánuje, první plány odhalily úsek Ostrava – Katovice, ale kdo ví….

Jiří Kocurek

Pokud chcete hledat VRT se smíšeným provozem, tak jste ji právě našel. Suktečnost, že tam leží koleje už delší dobu, ta na to nemá vliv.

Karlos

VRT se smíšeným provozem 160-200km/h ?
Navíc se jedná o páteřní trasu spojující největší přístavní aglomeraci Gdaňsk, Varšavu a Slezsko, tedy s velmi hustým provozem, určitě na hraně propustnosti. V tom případě by například Německo mělo VRT několikanásobně víc, než se skutečně provozuje.

Addams

ED250 nejsou naklapeci.

libcha

Až na to, že CMK nikdy nebyla nákladní spojka, ale vždy měla sloužit expresní dopravě vyšší (než všude okolo) rychlostí. Jestli jste to nepomíchal s Uhelnou magistrálou, vedoucí poněkud západněji, ta ale není z osmdesátek, nýbrž z dvacítek.

dizgrafy

Co my, ale teď mají vyspělejší železnici i než takoví Švýcaři. Tam se nikde 350km/h nejezdí.

davoda00007

Vyspělost železniční sítě bych úplně neměřil jen dle nejvyšší možné rychlosti. Samozřejmě je ti jedno z kritérií, ale Indonésie oproti Švýcarsku postrádá komplexní síť hromadné dopravy. Samozřejmě jedná se o posun.

Jiří Kocurek

Přesně tak. Pak by ČR předběhlo i Srbsko, kde mají 1 úsek na 200 km/h a dál je 80 nebo snad dokonce 30 km/h na širé trati z Bělehradu do Budapešťi. Není to boční trať přes jakési Mšeno

https://openrailwaymap.org/?style=maxspeed&lang=cs&lat=45.5900172453615&lon=19.940185546875&zoom=9

Vesper

Ovšem nejde jim upřít že i zbytek té trati teď koridorizují. Zbytek sítě však raději bez komentáře. Stejně tak fakt, že hlavní trať do Maďarska nechali shnít do stavu jaký popisujete. TO by u nás bylo pomalu na rezignaci ministra dopravy.

Jiří Kocurek

Teď dělají to, co se tady začalo v půlce 90. let? No skvělé, ti nás teda předběhli.

Maximálka fakt není všecko. Přímé vlaky do Budapešti několik roků nejezdily vůbec. Opravdu lepší jak ČR 😛

Nemel

Na výroční sjezd naší firmy jezdí kolegové z Maďarska vlakem. Jeden z nich mi loni říkal: „Když se vjede do Čech, poznáte, že jste na Západě. Trať totiž přestane drncat.“

Petr31

Do Čech nebo do Česka? Každé totiž znamená něco jiného.

PetrM

většině normálních lidí je tenhle rozdíl úplně ukradený, a mají pravdu

Ojin

Některým cajzlům možná, ale rozdíl mezi průjezdem mostem přes Moravu u Lanžhota a zastávkou Svitavy-Lačnov nepozná jenom skutečný ignorant.

Nemel

Chudák můj Maďarský kolega. Coby cizinec vůbec neví, jestli Čechy označují část Česka či celé Česko, tak tehdy řekl Čechy, no…a Vy ho tady za to chcete snad lynčovat, Vy jeden Brňáku. Nepřestává mě fascinovat, jak buransky se někteří obyvatelé Vašeho krásného města umí chovat (rozumní Brňáci, doufám, chápou, že jich se tato věta netýká)
🤦‍♂️

Jerys

Vlak snad přestane drncat.

Vesper

Podívejte se na stav zbytku sítě (nebo infrastruktury obecně) v Indonésii a v Česku. A pak taky kolik mí Indonésie obyvatel a hustotu zalidnění. U nás by taky nebyl problém vybudovat VRT pokud by to vláda vyhlásila za projekt mezinárodní prestiže a dostal by tak absolutní prioritu. A těch 50+ let kdy se u nás dráha totálně zanedbávala (od konce WW2 do začátku nového tisíciletí) jednoduše dohnat snadno nejde.

Libor

No, my tady v ČR raději budeme řešit takové věci, zda ten přes 100let starý most opravit nebo zbourat 😉 žádný pokrok…

Jiří Kocurek

Řeší to jenom pár staromilců, kteřé si neuvědomují, co způsobí ostatním.
A zaprděnci nadávají, že tohle je jednokolejka z dob Marie Terezie: https://mapy.cz/s/fusozatuv tedy mezi roky 1750-1790.

Karlos

Z posledního odstavce vyplývá, že je to jen obchod něco za něco. Srovnávate nesrovnatelné…

Nemel

Kdybyste nebyl přihlouplý, tak byste ty situace uměl porovnat a takzvaně „vidět kompletní obraz“. Chudé, doposud málo rozvinuté země, mají výhodu v tom, že v rámci běhu technologického pokroku mohou, mají-li na to prostředky, přeskočit celou etapu, která už je na sklonku své životnosti. Například v některých afrických zemích je celé bankovnictví už jen v mobilu. Zatímco budovat infrastrukturu pro platební karty či pobočky bank v každém odlehlém africkém městečku by stálo jmění, implementace bankovnictví v mobilu potřebuje jen mobilní signál a sítě a pokud ty už jsou vybavené, tak přece stavba poboček bank evropského stylu už nedává smysl. Stejné… Číst vice »

Jiří Kocurek

A staré pomalé tratě na 60-100 kmh pro nákladní dopravu stačí. Indonésie vyváží uhelné brikety a palmový olej
https://oec.world/en/profile/country/idn

FigoCZ

Až nám to bude financovat Čína a nebude tu tolik teroristů tak se můžeme bavit. Smíchov už začíná s přestavbou.

Tomáš Záruba

Až teď mi to naplno došlo! Děkuji, vy jak jste to tak pěkně zformuloval… tak to všechno sedí. Tedy na to, že v očích „zpátečníků“ neplatí první dvě písmena poslední věty. Oni to fakt mají psychicky nastaveno jako „dohnat statický obrázek“ a i ten rok bude plus mínus platný.
Pak mi spousta věcí začíná dávat smysl.

Jerys

Budovy.. snad tratě jsou důležité …když SZ není schopna dokončit ani koridory.