Bylo to drahé. NextBike je v tomto prostředí velká konkurence kde se člověk sveze zdarma díky podpoře města (pokud není líný). Takže volit mezi cestou za 65,- (cca 7 minutová cesta) na koloběžce anebo jet zdarma na kole je vcelku jasný. Za 75,- se na stejné trase dá svézt i Bolt taxikářem. To-Mi měl navíc špatný systém plateb, kdy člověk musel mít přednabitý kredit a poté když se vyčerpal, tak si sám nedobil, anebo nezaplatil zbytek cesty, pokud mu to nestačilo. Koloběžka se prostě najednou zastavila a hotovo. Takže spoustu lidí ji nechalo tam kde jim zrovna došel kredit a… Číst vice »
Tak asi rozumím, na další stranu já nerad někomu dávám povolení vyluxovat celou kartu – dobíjení kreditu se mi zdá lepší.
Asi by to při výpůjčce mělo ukázat dojezd na kolik je nabito. A jestli to fakt umí ostrý zastavení uprostřed křižovatky, tak někdo zaslouží nakopat – mělo by to s houkáním dojet na místo kde se dá odstavit.
Jan
3 hodin
V Hradci je odjakživa síť cyklostezek a stejně jako v nedalekém Perníkově se masově do práce i do školy dojíždí na kolech. Takže tahle módní vlna se tu logicky příliš neuchytila…
Gunduľ neubiješ
3 hodin
Máte na mysli elektrická jednostopá motorová vozidla z půjčovny?
No dá se na tom i koloběžet, když je to odbržděný. A na rozjezd je to dopooručený, na některých modelech funguje „plyn“ až od určité rychlosti, takže je nutný odraz. A lidé tlustí při tom netrpělivý jako já – když to nechce jet do kopce, pomáhám tomu.
Jeden odraz při rozjezdu, to je maximum co je k vidění v Praze, ve skutečnosti na tom valná většina lidí stojí „trochu bokem“ a tak se ani odrážet nemohou
Patris
4 hodin
Nebyl o ně zájem, protože oproti koloběžkám Bolt a Lime v minulosti, byly koloběžky TO-Mi pěkně drahé. Koloběžky celkově nemají v HK dobrou pověst (překážející na chodnících i zastávkách). To sdílená kola jsou naopak ve městě podporována a využívána. Taky jsou mnohem levnější (dotovaná městem) a nikdo je neparkuje, kde nemá.
Zkrátka bez tučných dotaci neživotaschopné, tato věta objasňuje situaci prakticky u všech veřejných služeb: „Důvod většího zájmu o kola je jednoduchá: 15 minut jízdy je zdarma, u koloběžek byl běžný komerční provoz.“
Kdyby měli komplet náklady platit cestující v hromadné dopravě, nebo kompletní náklady včetně externalit automobilisté, cestovalo by se daleko, daleko méně.
Pokud jsme jako společnost rozhodnutí, že mobilita a možnost levně dojíždět jsou pro nás tak důležité, že je (ať už přímo nebo nepřímo infrastrukturou zdarma) podporujeme z veřejných rozpočtů, dává naprosto smysl podporovat i ty nejméně zatěžující způsoby, jako jsou sdílená kola. Kdyby jejich uživatelé jeli místo toho MHD nebo vlastními auty, vyjde to město ve výsledku dráž. Jen by to možná nebylo tolik vidět.
Ne tak docela. Dotace se vyplácí z eráru, jehož hlavním příjmem je daň z příjmu střední třídy obyvatelstva. Pokud byste ponechal lidem vydělané peníze, ale zároveň je nechal platit plnou cenu všeho zboží, bylo by ve výsledku něco dražší, něco zase levnější, ale hlavně by se nekřivil trh…
Jestli je to obrana elektrokoloběžek tak bych si :
1.dovolil připomenout že existují i koloběžky bez motoru , tedy s významně menší externalitou
2. Mnohem lepší je vlastnictví koloběžky, takový člověk nemá tendence ji mrknout kam ho napadne
Bylo to drahé. NextBike je v tomto prostředí velká konkurence kde se člověk sveze zdarma díky podpoře města (pokud není líný). Takže volit mezi cestou za 65,- (cca 7 minutová cesta) na koloběžce anebo jet zdarma na kole je vcelku jasný. Za 75,- se na stejné trase dá svézt i Bolt taxikářem. To-Mi měl navíc špatný systém plateb, kdy člověk musel mít přednabitý kredit a poté když se vyčerpal, tak si sám nedobil, anebo nezaplatil zbytek cesty, pokud mu to nestačilo. Koloběžka se prostě najednou zastavila a hotovo. Takže spoustu lidí ji nechalo tam kde jim zrovna došel kredit a… Číst vice »
Tak asi rozumím, na další stranu já nerad někomu dávám povolení vyluxovat celou kartu – dobíjení kreditu se mi zdá lepší.
Asi by to při výpůjčce mělo ukázat dojezd na kolik je nabito. A jestli to fakt umí ostrý zastavení uprostřed křižovatky, tak někdo zaslouží nakopat – mělo by to s houkáním dojet na místo kde se dá odstavit.
V Hradci je odjakživa síť cyklostezek a stejně jako v nedalekém Perníkově se masově do práce i do školy dojíždí na kolech. Takže tahle módní vlna se tu logicky příliš neuchytila…
Máte na mysli elektrická jednostopá motorová vozidla z půjčovny?
s tebou musí být na každé zábavě ohromná legrace
My , co máme normální koloběžky pro tento druh samohybů žádáme aby nazývaly KOLOSTOJKY 🙂
No dá se na tom i koloběžet, když je to odbržděný. A na rozjezd je to dopooručený, na některých modelech funguje „plyn“ až od určité rychlosti, takže je nutný odraz. A lidé tlustí při tom netrpělivý jako já – když to nechce jet do kopce, pomáhám tomu.
Jeden odraz při rozjezdu, to je maximum co je k vidění v Praze, ve skutečnosti na tom valná většina lidí stojí „trochu bokem“ a tak se ani odrážet nemohou
Nebyl o ně zájem, protože oproti koloběžkám Bolt a Lime v minulosti, byly koloběžky TO-Mi pěkně drahé. Koloběžky celkově nemají v HK dobrou pověst (překážející na chodnících i zastávkách). To sdílená kola jsou naopak ve městě podporována a využívána. Taky jsou mnohem levnější (dotovaná městem) a nikdo je neparkuje, kde nemá.
Zkrátka bez tučných dotaci neživotaschopné, tato věta objasňuje situaci prakticky u všech veřejných služeb: „Důvod většího zájmu o kola je jednoduchá: 15 minut jízdy je zdarma, u koloběžek byl běžný komerční provoz.“
Kdyby měli komplet náklady platit cestující v hromadné dopravě, nebo kompletní náklady včetně externalit automobilisté, cestovalo by se daleko, daleko méně.
Pokud jsme jako společnost rozhodnutí, že mobilita a možnost levně dojíždět jsou pro nás tak důležité, že je (ať už přímo nebo nepřímo infrastrukturou zdarma) podporujeme z veřejných rozpočtů, dává naprosto smysl podporovat i ty nejméně zatěžující způsoby, jako jsou sdílená kola. Kdyby jejich uživatelé jeli místo toho MHD nebo vlastními auty, vyjde to město ve výsledku dráž. Jen by to možná nebylo tolik vidět.
Ne tak docela. Dotace se vyplácí z eráru, jehož hlavním příjmem je daň z příjmu střední třídy obyvatelstva. Pokud byste ponechal lidem vydělané peníze, ale zároveň je nechal platit plnou cenu všeho zboží, bylo by ve výsledku něco dražší, něco zase levnější, ale hlavně by se nekřivil trh…
A jedna z těch věcí, které by byly dražší, by byla jakákoli doprava. Ta motorová (hromadná i individuální) násobně dražší.
Což by vedlo k tomu, že by si lidé i firmy začali cesty i převozy věcí víc rozmýšlet…
Jestli je to obrana elektrokoloběžek tak bych si :
1.dovolil připomenout že existují i koloběžky bez motoru , tedy s významně menší externalitou
2. Mnohem lepší je vlastnictví koloběžky, takový člověk nemá tendence ji mrknout kam ho napadne