Autobusy Doprava ve městě Trolejbusy

V Hradci Králové přestali chybět řidiči. Zabralo zvýšení mezd o 30 % za poslední 2 roky

Trolejbus v Hradci Králové. Foto: DPMHK
Trolejbus v Hradci Králové. Foto: DPMHK

Dopravní podnik města Hradce Králové (DPmHK) má po mnoha letech naplněný stav řidičů autobusů i trolejbusů. Důvodem je hlavně razantní zvýšení mezd i úspěšný nábor žen –  řidiček.

Několik let jsme měli podstav, teď jsme se po dlouhé době dostali téměř na úroveň, kdy máme tolik šoférů, kolik potřebujeme,“ řekl generální ředitel DPmHK Zdeněk Abraham. Ještě v červnu muselo například vypomáhat v provozu 11 brigádníků z řad důchodců nad 70 let. Teď už to není potřeba. „Neznamená to, že bychom řidiče dál nehledali, ale situace se výrazně zlepšila,“ dodal Abraham.

Za větším zájmem vidí především razantní zvýšení mezd. S městem se dohodl dopravní podnik na zvýšení mezd o 30 % od července letošního roku. Základní hodinová mzda stoupla ze 100 na 130 korun na hodinu, v praxi si tak řidiči mohou vydělat za měsíc při 40 hodinách týdně více než 30 tisíc korun hrubého. Kvůli navýšení mezd musí Hradec Králové doplatit na kompenzaci pro DPmHK 20 milionů korun v roce 2018.

Podle Abrahama při jednání o navýšení městské platby nejvíce pomohl argument, že řidiči začali odcházet i do sousedních Pardubic za vyšší mzdou. „Měli jsme několik takových případů, všechny už máme zpět,“ podotkl Abraham.

Z 250 řidičů je dnes v Hradci Králové v městské hromadné dopravě už 35 žen. Zkušenosti s nimi jsou u dopravce dobré. Firma při jejich hledání mířila hlavně na zaměstnankyně supermarketů a ženy po mateřské dovolené. „Dokážeme jim směny naplánovat tak, že ráno stihne odvézt dítě do školky či školy a odpoledne si ho opět vyzvednout. Nemusí se vůbec starat o techniku, „jen“ řídí,“ vysvětlil Abraham. Velkou pozornost také dopravce věnuje zázemí, proto rekonstruoval například šatny a technické zázemí konečných linek MHD.

6 komentářů

Klikni pro vložení komentáře

Diskuse pod články deníku Zdopravy.cz slouží pouze ke slušné výměně názorů. Prosíme diskutující, aby se vyvarovali vulgarismů a urážek jakéhokoliv druhu. Za obsah diskusí je zodpovědný vydavatel, který si proto vyhrazuje právo urážlivé, vulgární a jinak nevhodné příspěvky smazat bez dalšího upozornění. Děkujeme, že nemusíme mazat. Vaše redakce.

  • Měli by si přečíst (nejlépe několikrát, aby pochopili) ve vedení SŽDC, kde dlouhodobě chybí stovky provozních zaměstnanců…

  • Dobrý den , jen by mě zajímalo , jak pan ředitel přišel na částku 30tis kč hrubého ?? Při 40hodinách týdně mi furt nevychází 130,- na hodinu. S různými příplatky se dostávám furt na 200hodin měsíčně. Děkuji Jelínek

      • No, já už mluvil s vícero řidičkama na regiu a to, že by šly na bus proto, že nevozí rezervu, jsem se opravdu nesetkal.
        Navíc často i rezervu vezou, ale při technic. problému kontaktují dispečink i kvůli banálnějším záležitostem a do ničeho se samy moc nepouští.
        Ono se to od nich ani moc neočekává….

  • Velmi dobrý nápad. Navýšení kompenzace je tedy logické, ale chybí mi vyjádření, jestli se to dotkne i cen jízdného. Pokud ne, nebo jen minimálně, tak je to dobrý recept a návod pro všechny ostatní dopravce. Jen se to město musí snažit, protože bez MHD se v některých městech neobejdou.

Newsletter

Partneři


Výběr editora