V Hradci Králové přestali chybět řidiči. Zabralo zvýšení mezd o 30 % za poslední 2 roky
Dopravní podnik města Hradce Králové (DPmHK) má po mnoha letech naplněný stav řidičů autobusů i trolejbusů. Důvodem je hlavně razantní
Dopravní podnik města Hradce Králové (DPmHK) má po mnoha letech naplněný stav řidičů autobusů i trolejbusů. Důvodem je hlavně razantní zvýšení mezd i úspěšný nábor žen – řidiček.
„Několik let jsme měli podstav, teď jsme se po dlouhé době dostali téměř na úroveň, kdy máme tolik šoférů, kolik potřebujeme,“ řekl generální ředitel DPmHK Zdeněk Abraham. Ještě v červnu muselo například vypomáhat v provozu 11 brigádníků z řad důchodců nad 70 let. Teď už to není potřeba. „Neznamená to, že bychom řidiče dál nehledali, ale situace se výrazně zlepšila,“ dodal Abraham.
Za větším zájmem vidí především razantní zvýšení mezd. S městem se dohodl dopravní podnik na zvýšení mezd o 30 % od července letošního roku. Základní hodinová mzda stoupla ze 100 na 130 korun na hodinu, v praxi si tak řidiči mohou vydělat za měsíc při 40 hodinách týdně více než 30 tisíc korun hrubého. Kvůli navýšení mezd musí Hradec Králové doplatit na kompenzaci pro DPmHK 20 milionů korun v roce 2018.
Podle Abrahama při jednání o navýšení městské platby nejvíce pomohl argument, že řidiči začali odcházet i do sousedních Pardubic za vyšší mzdou. „Měli jsme několik takových případů, všechny už máme zpět,“ podotkl Abraham.
Z 250 řidičů je dnes v Hradci Králové v městské hromadné dopravě už 35 žen. Zkušenosti s nimi jsou u dopravce dobré. Firma při jejich hledání mířila hlavně na zaměstnankyně supermarketů a ženy po mateřské dovolené. „Dokážeme jim směny naplánovat tak, že ráno stihne odvézt dítě do školky či školy a odpoledne si ho opět vyzvednout. Nemusí se vůbec starat o techniku, „jen“ řídí,“ vysvětlil Abraham. Velkou pozornost také dopravce věnuje zázemí, proto rekonstruoval například šatny a technické zázemí konečných linek MHD.