V Hodoníně mají novou lávku pro pěší a cyklisty, překlenula nebezpečné místo
Nová lávka v Hodoníně přes silnici I/55. Foto: Město Hodonín
Lávka je připravena i na stavbu dálnice D55.
Lávka je připravena i na stavbu dálnice D55.
Jak moc je tornádovzdorá?
Nebylo by rozumnější to rovnou postavit na plný profil budoucí D55?
To by bylo rozumné a taky by se konečně mohlo začít i se stavbou D55 od Břeclavi na sever.
Dokud není hotový obchvat Břeclavi, ale i ta střední část za Hodonínem, tak stavět D55 je naprosto ďábelský plán, který by nevymyslel ani Doktor Zloun, který není z Loun.
Navíc ani nevím jestli je v Územním plánu BV zanesený ten potřebný čtyřlístek.
Nechápu, proč by se nemohla stavět D55 od D2 až za křižovatku na Pánově (k Rohatci). Odstranila by se spousta problémových křižovatek. Najet na 55 u nádraží Hrušky nebo křižovatka na Pánově si o stavbu dálnice přímo říkají. Bohužel D55 mezi Rohatcem a Bzencem nebude asi nikdy.
Myslím že zrovna u odbočky staré silnice do Hrušek možná nevychází vzdálenost mezi sjezdy/křižovatkami na dálnici. Taky se mi nezdá že by se tam vlezly nájezdy kde jsou des křižovatky. Ale od doby před tornádem jsem se tam nebyl podívat, tak nevím jak to vypadá teď. On ten problém je že pokud uděláte dálnici tady na tom kousku, a případně i z druhé strany, tak tu trasu příliš zatraktivníte a přetížíte Strážnici a Veselí. Další problém je že pokud takto stáhnete polovičku Moravy a Polsko a nebudete mít další obchvaty, jak v Břeclavi, tak ve Valticích a nebude vyřešený Sedlec,… Číst vice »
Otazkou je, jestli se vi (respektive v dobe projektovani lavky vedelo), jak presne tam bude plny profil dalnice vypadat.
Podle informací ze stránek ŘSD má výstavba tohoto úseku D55 začít v roce 2027. Takže ta lávka tam bude 5-6 let. Jinak ostatní mosty v tomto úseku stavěné již před mnoha lety jsou dimenzované na čtyřproudé uspořádání, takže se ví, kde to povede, tak absolutně netuším, proč to dělali tak malé. Dokonce, když o tom sami vědí a už mají jiné „náhradní místo“ kam tu lávku při stavbě dálnice přesunou.
Trochu si zaspekuluji:
Původním plánem je vybudovat lávku na náhradním místě, jenže zároveň je třeba akutně řešit problém s dopravou přes I/55, zároveň se ví že tam ŘSD bude stavět, ale neví se přesně kdy. Vybuduje se tedy provizorní lávka,které může ale sloužit klidně jeden furt a v momentě kdy bude ŘSD stavět svou stavbu, jejíž součástí jistě bude most, tak se lávka přesune tam, kde byla původně zamýšlena.
Včera jsem ji poprvé vyzkoušel. 🙂
Určitě velký přínos pro bezpečnost. Silnice I/55 je hodně frekventovaná. Sice je na ní omezení rychlosti na 70km/h. Ale dost řidičů je nedosržuje. A ve směru od Břeclavi je mírná zatáčka, takže auta jsou vidět dost pozdě.
To se v hodonínském zastupitelstvu snažila prosadit opozice a obrátilo se to proti nim, protože byly za ty, kteří se snaží stavbě lávky za každou cenu zabránit. Tož tak to u nás doma chodí.
Takových lávek a podjezdů by bylo potřeba plno, aby moderní silnice tolik netvořili bariéru v krajině. Mnohde chybí i na nových silnicích. https://mapy.cz/s/bucemafevo