V Hevlíně schválili smlouvu o prodeji tratě z Hrušovan
Nádraží Hevlín. Pramen: www.hevlin.cz
Zastupitelé Hevlína na Znojemsku včera schválili znění smlouvy se Správou železnic (SŽ) o prodeji tratě Hrušovany nad Jevišovkou – Hevlín.
a nedal by se most postavit z nejakeho zenijniho provizoria? satava se stejne nudi, to by jeste mohl dat…
Muselo by se asi kvůli tomu obnovit železniční vojsko. 🙂
Asi by se provizorium postavit dalo. Je ale divný, že už to nikoho před váma nenapadlo? Jestli k tomu nejsou zase nějaká stupidní zákonná omezení?
Určitě napadlo, ale jednak podle mě na provizorium asi dotaci nedostanete (u dotací se řeší udržitelnost – já vím, že některá provizoria jsou i dvaceti a víceletá) a pak je podstatné, kam to směřuje, a tam si žádný šrot, který by měli oslavovat, postavit nenechají…
Ach jo, ČTK napíše že Hevlín je na Břeclavsku a všichni to hloupě opakují, už jsem to samé slyšel ráno v rádiu. Takže:
Hevlín je v okrese Znojmo. Tj. prosím o opravu „Zastupitelé Hevlína na Břeclavsku“ => „Zastupitelé Hevlína na Znojemsku“. Díky.
Je to chyba v servisu ČTK, který platíme. Opraveno, díky za upozornění.
No, non je to skoro stejně daleko do Znojma jako do Břeclavi 🙂
Nesmysl: vzdálenost do Znojma je asi poloviční proti vzdálenosti do Břeclavi – odpovídá tak vzdálenosti do Mikulova, ten je tak na půli cesty do Břeclavi.
Prosimvás tři hodiny, štyry hodiny….. pojďte k věci. 🙂
Tak předem gratuluji k úspěšnému dokončení podpisu smlouvy se Správou železnic (SŽDC), určitě je radost s nimi jednat 🙂 Já si myslím, že obec neudělala s koupí traťe žádný úlet. Vyřešila převod majetku v katastru obce pod svůj vliv, nikdo z toho neudělá něco co by obci nebo obyvatelům nemuselo být příjemné. Pokud bude finančně nejhůř, předělají trať z regionální tratě v režimu D3 na vlečku kterou budou dle smlouvy 5 let provozovat (trať je v dobrém stavu, bez investic). Za provozování vlečky si Raiwal Capital zas tak velkou sumu účtovat nebude. Po 5 letech trať zruší a na jejím… Číst vice »
Jak to vlastně funguje s tou 5 let podmínkou, pokud někdo koupí nesjízdnou trať? To by ji musel urychleně opravit?
Cyklostezka je tam potřeba k čemu? Ony tam nejsou roviny? Dle mě se do toho obec vůbec neměla míchat, jen si přidělala problémy.
Podle Vás je podle Vás, podle nich do toho oni sami šli a asi to nebylo rozhodnutí jednoho člověka. Za ty peníze se jim vyplatí možná už jen ta koupě budovy v Hevlíně a provoz Honzy Šatavy bude vítaný doplněk. Není to ultrašotouš a není to jeho první akce.
Dle smlouvy kterou podepisují a kterou koncipovalo právní oddělení SŽDC jsou povinni trať provozovat, jak není přesně ve smlouvě uvedeno. Pokud tedy splní právní podstatu provozování dle zákonu o drahách, že dráha musí mít provozovatele který dráhu právně provozuje, dle mého nic urychleně opravovat nemusí. Literu zákona a podmínky smlouvy tímto splní.
Cyklostezka není potřeba , ale je fajn v rovině získávání a přidělování dotací za které obec tuto stezku na železničním svršku postaví a spolu s cyklostezkou může postavit či opravit i jiné věci v obci.
Ona tam cyklostezka už podél trati z Hevlína do Hrušovany nad Jevišovkou už je postavena.Tak nerozumím tomu,proč by se stavěla paralelně ještě jedna.To by byla cyklodálnice.Myslim,že je to nesmyslný názor.
Před Novým Jičínem už jsou také dvě. Je to nějaká divná úchylka. 🙂
A co místní cihelna? To je kamion za kamionem..
Drtivá většina cihel se dnes expeduje z cihleny na stavbu, na kamionu je vyskládané zboží podle konkrétní objednávky. Cihelen je u nás asi 7 (Heluz a Wienerberger), základní sortiment produkují všechny (speciality mají rozdělěné v rámci skupiny), trh mají rozdělený více méně geograficky. Z toho plyne, že ty kamiony jedou tak do 150 km na stavbu – typicky rodinného domku. Prostor pro železniční přepravu je dnes u cihlářského sortimentu malý, přepravní vzdálenosti nejsou velké a proudy jsou rozptýlené.
150 km kamionem je hodně, i když z hlediska konzumní EU je to někdy do 300, někdy do 800 na vlak málo. Holt máme příliš mnoho levné ropy a špičkové zdravotnictví…
Až budou mít OBI, Hornbachy a Bauhausy vlečky, tak prosím, teď to nemá věru smyslu…kam by se to tak vozilo…?
Přes hobbymarkety proteče naprosté minimum produkce cihlářského zboží. Jinak souhlas, není kam by se to vozilo.
Jakože to vlakem pojede do OBI, tam si to nakoupí firma stavějící 4 bytovky a nechá si to na prodejně zabalit?
A jak se to ty k…. šikmooké dozvěděli, že mám cihelnu?
Veselý a nenáročný příběh „Madla z cihelny“ napsala Olga Scheinpflugová.
Tahle myšlenka je sice velmi produktivní a i my v rámci studie obnovy Střelice-Hrušovany-Hevlín-Laa zvažujeme namalovat vlečku z Hevlína do místní cihelny. Dle jejich vyjádření je ale kromě té tzv. rozptýlené poptávky též problém, že při přepravě po železnici se hodně cihel cestou rozbíjí. Víc, než autem.
Větší potenciál má asi přeprava cukrovky z Rakouska do rakouského cukrovaru v Hrušovanech nad Jevišovkou, pár set tisíc tun ročně dnes jezdí po silnici a starosta Hevlína by to považoval za požehnání.
Díky za rozumný a věcný text !
Asi máme rozbitější koleje než silnice. Ale možná by to stačilo jen do vozů lépe uložit, neodrážet a nespouštět…
Titulek je dosti zavádějící – obec kupuje, ne prodává.
Hevlín je spíše na Znojemsku, než na Břeclavsku. 🙂
Chválím. Zprovoznění na rakouské straně do Laa an der Thaya by byla pecka. Ke svému 150-letému výročí si to trať zaslouží. Je jen škoda, že trať č. 244 z Brna (Střelic) do Hrušovan nad Jevišovkou není v rozumném denním čase jako celek průjezdná. Ale co není dnes, může být zítra.
Potenciál!!!
Troll detected.
Zato vy se vůbec nechováte jako troll, pane Tužíne, jak jsem se tu dočetl vaše jméno.
Vidíte pane Tužíne, už vás Souprava též odhalil. Že je úplně vedle, jako v mém případě, je úplně jedno. Důležité je, že tomu věří a dělá mu to dobře.
-TR- není pan Tužín.
Jen názorově zcela shodný, jako „všichni z DW“
DW je Deutsche Welle nebo co to je?
Marian: Dopravní web. Což dobře víte,že….
Nevím, kdo je pan Tužín, a nevím, proč by mě to mělo zajímat.
Psala Spravedlnost u jiného článku, že jste tento člověk. Proč tomu nemám věřit? Už jsem to tu četl vícekrát. Pokud si přečtu něco od toho pana Tužína, působí to podobně.
A nejste pan Tužín vy?
Já bych tam při zvláštních příležitostech (naše i rakouské státní svátky) pustil třeba Hurvínka. V rámci posilování dobrého česko-rakouského sousedství. Nu? 😃 https://liberecka.drbna.cz/files/drbna/images/page/2014/06/01/1000×1000-1401613047-motorak-prezdivany-hurvinek.jpg
Žádný alespoň trochu rozumný důvod k provozu pravidelných Os vlaků v úseku Bohutice – Šanov – Laa bohužel není….
tak byly by tam stolečky, háčky na kabáty a záchod! (tedy při použití osvedčené řady 810 či nějaké reinkarnace)
V případě úseku Bohutice – Šanov ten „trochu rozumný důvod“ existuje – spojení do Brna (tím víc po zprovoznění zastávky Brno-Starý Lískovec) coby páteřní trasa.
Při kombinaci křižování Rakšice před celou + Střelice před půl by bylo možné dojet z Šanova do Brna hl. n. přibližně za 70 minut (bez zastavování v zast. Pravice, Břežany, Dolenice).
Ano, pro spojení na krátké vzdálenosti + pro dojížďku do měst jako MIroslav ta trať použitelná, není, ale pro spojení do velkoměsta použitelná být může/“umí“.
O. K., s víceméně neexistujícím potenciálem pro obnovu přeshraničního spojení Hevlín – Laa souhlasím.
nějak mi tam nesedí to „velkoměsto“ – pokud vím tak nejbližší „velkoměsto“ je Paříž, Londýn nebo Moskva..
tj. město s populací od 10 milonů..
Pane zeměpisáři, velkoměsta nemusí mít o 10 milionů obyvatel a více. Pan xyz to samozřejmě nemyslí doslova..
Velkoměsto = sídlo s počtem obyvatel nad 100 000. Brno = velkoměsto.
Pletete si velkoměsto a megapoli.
V tom Brně, jak píšete, pole mají. Patří nějakému Královi….
Však nemusí být pravidelný.
Propojení do Laa je zcela nepravděpodobné.
No jde tady hlavně o to, jak to vypadá s kolejemi. Jsou tam vůbec?
Myšleno na rakouské straně.
Na rakouské straně jsou koleje i s elektrizací, tabulovými staničníky a odstavenými taurusy až k hraničnímu potoku před Hevlínem. Na naší straně chybí most a kilometr trati, těleso stále existuje.
Na rakouské straně chybí cca 500m kolejí (+ zřídit 2 přejezdy), u nás cca 1,5km a minimálně 3 mosty (Dyje, Stará Dyje, Signálka) a možná by to v náspu mezi Signálkou a Dyjí chtělo další most inundační (díra v náspu tam už je).
Skladaný: Co ale existuje, jsou množství mnohem důležitějších záležitostí: v dopravě (i železniční), zdravotnictví, školství, bezpečnosti…..
Obzvlášť pokud jde o relaci, kde se o opravdovém potenciálu jen sní v hlavách určitých železničních nadšenců a který se míjí s realitou, jako se míjí nádraží v Miroslavi či Šanově s Miroslaví a Hrušovany..
Míjení se s nádražím v Miroslavi a Hrušovanech je sice mrzuté, ale není to nepřekonatelná tělesná vada. Např. v Moravském Krumlově se nádraží s městem taktéž míjí, ale slušně spolupracující autobusová linka to kompenzuje. Mohlo by to fungovat stejně. Pokud by S2 z Vídně do Laa jezdící v hodinovém taktu pokračovala na malý přestupní terminál Hrušovany nad Jevišovkou, navazujícím autobusem jsme za pět minut na náměstí.
Pavel Skládaný: To by musel být vlak alespoň stejně tak rychlý, jako když dnes dojedete od ústředního hřbitova do Miroslavi, nebo Hrušovan linkou 104/108 a to vč. přestupní doby na bus a jeho jízdy do centra. Hlavní je směr od BRNA, NE OD VÍDNĚ. Kolik lidí si myslíte, že přitáhnete na jeden vlakový spoj, když dnes by to bylo blízko nule?? Kdo budou ti lidi navíc, co se nenanajdou ve vlaku z mnohem většího Znojma? Z čeho čerpáte čísla, kolik v průměru ve všední den dorazí lidí do Laa z blízkosti železnice Brno – Šanov?? Máte někde alespoň trochu aktuální… Číst vice »
Skládaný: Ještě ke srovnávání s MK, tam je přestup opravdu výhodný a cestující jej akceptují ve velkém, žádná stejně kvalitní autobusová alternativa tam na rozdíl od Miroslavi není.
I tak se můžete zeptat místních, jestli by neuvítali přímej autobus alespoň omezeně, asi by jste se divil. Ale zde je vlak jakožto páteřní doprava v pořádku.
Někde jste zmínil Hustopeče pro srovnání, což je dost mimo z důvodu blízkosti koridoru.
Navíc v Hustpečích je myšlenka rychlého dálničního spojení s Brnem stále velice živá, jen momen. politicky neprůchodná.
Takový Vyhlídkový vlak z Brna do Vídně 🙂
Se Štokrem nebo s Ušatou, na Vánoční trhy. Jo, to by nesměla přijít železná opona. Celá století tam žádná státní hranice nebyla.
A pročpak by ne?
On by celkem stačil vyhlídkový vlak z Brna do Laa an der Thaya, kam mj. do lázní jezdí desítky tisíc lidí i z Brna a okolí. Z Laa pak navazuje hodinový takt do Mistelbachu a Vídně. Dostupnost Laa pro spěšný vlak z Brna je do 60 minut, což je tzv. magische Grenze, kde může být vcelku slušná poptávka a cestující to stále vnímá jako „příměstskou“ dopravu.
A kromě toho přechod Hevlín-Laa an der Thaya bude mít velký význam i pro Znojmo. Jestliže občanům Mistelbachu, Staatzu či Lávy nad Dyjí nabídneme pohodlné spojení do Znojma v řádu několika desítek minut, přivedeme atraktivnímu městu nové turisty a návštěvníky. Ti budou ochutnávat naše víno, obědvat v našich hospodách, účastnit se vinobraní a kulturních akcí a utrácet. A tvrdý valuty jsou to, co soudruzi potřebujeme, i když naše bankovky sú kryté zlatom a všetkými aktívami štátnej banky československej. Myslete politicky‘
Spíš tak zanedbatelný význam, že se to v drtivé většině vlaků neprojeví nijak.
A nebo projeví jen proto, že bude prázdný a každý cestující tam bude hned vidět.
Napřed by se vaše šotoušská frakce mohla snažit o získání lidí na už provozované vlaky Retz -Vídeň…
Ale to vás nezajímá, protože vláčky už tam jsou a nikdo si díky realizovanýmu projektu nedovolí to tam sejmout.
Přitom Znojmo má na rozdíl od Laa – Hevlín opravdu alespoň nějaký potenciál…
Jenže cena za nové mosty přes řeku a náhon by byla pecka o dva řády vyšší, než za co to teď koupili.
Potěším Vás. V současnosti zpracováváme v rámci Interregu Rakousko-Česká republika studii obnovy trati Hrušovany nad Jevišovkou-Hevlín-Laa an der Thaya. Vypadá to docela schůdně, zejména díky tomu, že na rakouské straně je trať kompletně elektrizována, dostavěna druhá kolej až do Wolkersdorfu, hotové jsou i stanice a přestupní terminály. Proto se nám nabízí velice zajímavá možnost napojit se na kvalitní trať spojující regionální centra Dolních Rakous a Vídně. Při vyčerpané kapacitě koridoru také není nezajímavá varianta odklonové trati. Kolegové ze SUDOPu též aktuálně zpracovávají studii železničního spojení Brno-Znojmo. Jedna z variant je stávající stopa Střelice-Hrušovany nad Jevišovkou-Znojmo. Její výhodou je, že lze… Číst vice »
Já vám dávám 10x plus.
A jaká je ta druhá varianta spojení Brno – Znojmo? Nová trať? Já padám!
Variant je více. Ta, která vypadá nejvíce progresivně, je založena na asi 25 km dlouhé spojce, která odbočí z koridoru před Vranovicemi a připojí se na stávající trať někde v oblasti Hrušovan nad Jevišovkou či Božic. Odtud bude pokračovat po mezitím kompletně opravené trati Břeclav-Znojmo, která získá dokonce i elektricky stavěné výhybky namísto těch dnešních, stavěných ručně. Tím se trasa Brno-Znojmo citelně zkrátí a podstatně se zvýší rychlost. Potíž je v tom, že její sláva stojí a padá na výstavbě VRT Brno-Vranovice, aby se uvolnila kapacita stávajícího koridoru, jinak se tam ty nové vlaky do Znojma těžko vejdou. Optimisté mluví… Číst vice »
Kolik let obci potrvá zjistit, že mít ve svém vlastnictví železnici je akorát neúnosná finanční zátěž… 5? 10? A už vidím ty davy, které se tam poženou projet po poli, což je unikát, který vůbec nelze nikde jinde zažít. Lokálkoví fanatici opadnou během pár prvních jízd a obci zbydou jen oči pro pláč.
Šotoušci a lokálkoví fanatici dopadnou všude stejně. Jako v Ústí nad Orlicí…
možná by tam mohli rozjet tu svojí vysněnou obchodní zónu co bude přístupná a zásobovaná jen po železnici …. vždyť je to vysloveně ukázková možnost předvést jaká to bude pecka!
Obchodní zóna tam nefunguje, protože jeden ze spoluvlastníků to chce mít jako vlastní bydlení a nechce tam pouštět veřejnost. To je i důvod současných sporů mezi vlastníky budovy.
Celej barák barák chce mít jako vlastní bydlení? To asi ne, že. I když si zabere jeden kvartýr tak na supermarket tam bude furt mista dost.
Jsou lidé, kteří by do svého domu cizí lidi nepouštěli ani v případě, pokud by sami nevyužívali celý prostor. Nádražní budova je soukromý majetek. Jediná zákonná regulace, které podléhá, je prohlášení za kulturní památku, což omezuje např. stavební úpravy. Nikdo však nemůže vlastníkovi diktovat, k čemu bude budovu používat a koho si tam pustí.
Fakt ale je, že vzhledem k tomu, že uzavřít budovu pro veřejnost si přeje pouze jeden z vlastníků budovy, je situace na mrtvém bodě.
Na mrtvém bodě určitě být nemusí – ten jeden vlastník vlastní čtvrtinu nebo kolik? Zbytek ho může klidně přehlasovat když bude chtít.
Domnívám se, že to spoluvlastnictví nejspíše budou nějaké „ideální podíly“, takže všichni se podílejí na rozhodování o celém majetku, takže s nakládáním s ním musejí souhlasit všichni.
nesmysl
https://cs.wikipedia.org/wiki/Spoluvlastnictv%C3%AD
Mohli by to napojit na Rakousko a provozovat alternativní EC vlaky do Vídně v diesel variantě. 😉
nebo rovnou vodík! super zelený!
My v rámci studie revitalizace této trati navrhujeme elektrizaci Střelice-Hevlín-Laa. Takže žádné diesel šoto EC. Má-li to sloužit jako potenciální odklonová trasa a posilová trasa (pro osobní i nákladní), nemůžeme končit s drátem na půli cesty mezi Laa a Hevlínem jako dnes a do Střelic (kam se už bude z Brna drátovat) přetahovat motorem.
Asi tak. Bydlím ve srovnatelně velké obci, roční rozpočet obce je cca 25 mega. To tak odpovídá běžnému provozu obce – škola, místní komunikace, zeleň, chod úřadu. Jakákoliv investiční akce je možná prakticky jen při nějaké externí dotaci, takže si neumím představit, jak ufinancujou 7 km železniční trať bez pravidelné dopravy, tedy bez příspěvku ze SFDI. Umím si ještě představit, že další obce kolem trati přispějí něco na sezóní motoráčky páně Šatavy (koho a proč tam budou vozit?), ale do stavební části tohoto cirkusu sypat peníze nebudou.
Teď do toho vrazí z obecního 2/3 ceny rodinného domu v této oblasti a pak už nebudou mít na nic. Budoucí vedení obce současnému akorát poděkuje.
Prozradím Vám tajemství. Ten prodej trati obci je jen způsob, jak tuto infrastrukturu zachovat, nerušit a nevymýšlet blbosti typu cyklostezky. Předběžně nám to ve studii vychází jako zajímavá trasa pro spojení jižní Moravy a Dolního Rakouska. Obnova hraničního přechodu Hevlín-Laa je poslední akcí Dolnorakouského dopravního generelu, která ještě nebyla realizována, jinak je v Rakousích vše hotovo, včetně elektrizace, částečného zdvoukolejnění a terminálů, rychlost zvýšená až na 140 km/h. Akce Laa-Hevlín je logicky na řadě a v dnešní době rychlého nárůstu poptávky po železniční přepravě je jen otázkou času, kdy to našim moudrým nahoře docvakne. Na zemi tu leží dvojkolejka s… Číst vice »
Pavel Skladaný: Brno jezdí do Vídně vlakem přes Břeclav, nebo po silnici přes Mikulov. Běžte se podívat do Znojma na mizerné využití vlaku do Rakouska. přitom Znojmo + směr MB je násobně významnější, než okolí Hrušovan a Miroslavi.
Nárůst v osobce na železnici je u silných relací velkých měst a významné dálkovce.
Regionálka šla po většinou naopak ještě víc dolů….
Děkuji za hlubokomyslnou a přesvědčivou argumentaci. Já si také myslím, že je to blbost a také nechápu, proč desítky jihomoravských obcí podepisuje petice, že tu trať do Dolních Rakous chtějí a proč je to dokonce plánovanou akcí Dolnorakouského dopravního generelu (asi na Úřadu vlády sedí parta troubů, kteří si nenechají poradit od expertů zdejšího fóra). Na světě asi není jen Brno a Vídeň a mezi nimi vzduchoprázdno. Též nechápu, proč SŽDC zajímají nějaké potenciální odklonové trasy, když železniční síť nabízí krásné opravené koridory s nevyužitou kapacitou. A jsou dokonce i takoví šílenci, dnes už dokonce i ve vládě, kteří by… Číst vice »
Pavel Skladaný: Být starostou např. Hevlína, tak vám klidně takovou věc taky podepíšu, proč by ne, Hevlín apd. by to nic nestálo. A při vašem přehlubokém rozboru jste něco opravdu trefil na hlavičku. To , kama vede trať je s nadsázkou opravdu vzduchoprázdno, takže by rozhodovalo, kolik je tím odklonem potřeba v reálu tahat nákladních vlaků, aby se taková investice upřednostnila před jinýma. Potenciál v osobce je NULA NULA NIC. Ze Znojma jezdí většinou skoro prázdný vlaky a to je druhé největší město v republice. Je to dost smutný pohled, rovněž mě dřív nenapadlo, že to bude taková mizérie… Autobus… Číst vice »
oprava. ne v republice ale v JMK 🙂
No, on ten zájem podepsal i jakýsi hejtman jakéhosi Jihomoravského kraje. Ale máte pravdu, že ho to mnoho nestojí a spoustě voličů se tím zalíbí, podpora železnice teď frčí. Mimochodem, na železnici se přece jen něco daří. Stát dokonce elektrizuje lokálku Šakvice-Hustopeče, kde frekvenci desítky let stačily postarší šukafony. Vyhozené peníze a zjevný nesmysl, který nikdy nemůže ekonomicky vyjít, Hustopeče jsou na krásné dálnici D2, kdežto trať vede po poli téměř ve vzduchoprázdnu. Nicméně když je politická vůle, tak to i na železnici jde!
To neznamená v této fázi nic. u ANO obzvlášť.
O Hustopečích výše.
Ale neřešil bych teď, jestli nějaký politik ANO něco podepíše, jde o to, že je to ekonom. i dopravní nesmysl, který za velký peníze udělá víc škody, než užitku….
“ které se tam poženou projet po poli, což je unikát“
Trať vede převážně zalesněnými partiemi. Ne „po poli“.
Důležité je, že atraktivita území odpovídá právě tak tomu poli.
Tam žádnej les není.
Ech? Jakože obce už před 15 léty zlikvidovaly trať do Koutů nad Desnou, protože od roku 1997, kdy ji vlastní….
ČD tenkrát po povodních nad ní zlomily hůl A jak pěkně se tam teď jezdí?
Je to tak. A kdyby někdo tehdy řekl, že trať čeká komplexní oprava a elektrizace, tak by ho asi poslali do blázince. Přitom Brno-Hrušovany-Hevlín-Laa an der Thaya-Mistelbach-Wolkersdorf-Vídeň má podstatně větší spádovou oblast a potenciál pro dost přepravců i v nákladní dopravě a zajímavá i pro regionální osobní dopravu.
Tadu jde spíš o to, že Rakušáci zřejmě nebudou mít velký zájem. Ale jihomoraváci by zájem mít mohli.
Rakušáci měli dlouhou dobu zájem docela velký, obnova úseku Laa-Hevlín měla dokonce v Dolnorakouském dopravním generelu prioritu 1! V posledních letech to ovšem následkem dlouhodobé agónie na moravské straně pomalu vyprchalo a v dnešní době už není prorokem nikdo. Je škoda, že se nevyužilo příznivé politické i finanční situace v roce 2008, tehdy byla realizace díky vůli obou stran docela blízko, ovšem pak přišla tzv. krize, Bárta a všechno se nějak zamotalo. Nicméně pracujeme společně s Rakouskem na projektu TRANSREGIO, který myšlenku opět uvádí do tempa a rozhodli jsme se, že to ještě jednou zkusíme. Evropa nám kyne, podporuje tzv.… Číst vice »
Oni už kdysi dávno chtěli propojit i trať do Slavonic, než jim naše tehdejší vláda dala jasně najevo, že chce raději auta (dálnici přes Mikulov). A tak tam teď frčí po místních silnicích kamiony se dřívím. Rakušané byli tehdy dál, ale nechali se strhnout zpět. Když my mohli na své životní prostředí kašlat…
Tak se UltraFanatiku běž podívat, jak hluboko do Rakouska není pravidelný provoz os. vlaků pod Slavonicema.
Jenže tady se nejedná o „Udržitelný rozvoj“, ale přání vás , ultrašotoušů.
Až tam pak bude jezdit ještě míň lidí než na Znojmo, nebude se vědět, jak na takový průser reagovat.
Doufám, že tady zvítězí zdravý rozum. Zeptejte se nákl. dopravců, kde by použily peníze na železnici jako první…