V Hamburku se střetlo ICE s kamionem na přejezdu. Jeden mrtvý a několik zraněných

Jednotka ICE 3neo. Foto: Deutsche BahnJednotka ICE 3neo. Foto: Deutsche Bahn

Jednotka podle svědků narazila do návěsu kamionu ve velmi vysoké rychlosti.

94 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Honza

Vím že píši dost pozdě, ale třeba mi někdo ještě zareaguje. Jak mají Němci definovanou velmi vysokou rychlost? A jak to mají s úrovňovými přejezdy?

richmond

zase lopata v kamionu

v

Německá verze studénky. Akorát že narozdíl od nich my máme těch Pendolino pouze 7 vlastně v 6 kdyžtak těch ICE mají stovky souprav

Pavel Skládaný

Rozdíl je též v tom, že u hamburské nehody strojvedoucí vyvázl bez zranění, přestože snímky čela ICE vypadají hrozivě. Konstrukční ochrana posádky je u ICE evidentně na zcela jiné úrovni než u pendolina.

Dlužno dodat, že kdyby přejezd 6501 Studénka byl v Hamburku, tak by k této nehodě dojít nemohlo. Studénka je zabezpečená celými závorami, u nichž se v Německu striktně vyžaduje kontrola volnosti plochy před dovolením jízdy vlaku. Tj. náklaďák by byl rozpoznán a vlak by vůbec nesměl přijet. Smůla, že šlo o méně významný přejezd s poloviční závorou, kde se kontrola volnosti nevyžaduje.

Pavel Skládaný

Dle německých tiskových sdělení to vypadá, že řidič byl propuštěn a železniční přejezd bude „überprüft“, tj. podroben analýze. Tj. před tradiční popravou řidiče vyčkejme oficiálních zpráv.

berka496

Strojvedoucí je v pořádku?

Juraj

Video od ZDF, čas 0:58
https://youtu.be/qWv45Yml1i8?si=UIuU45NN60ONpwUa&t=58

Je to ICE 4, TSI čelo to zvládlo relativně dobře, i kabina vypadá relativně v pořádku.

Pavel Skládaný

Nebožtíkem je hamburský profesor Thomas Großbölting, tj. je zřejmé, že strojvedoucí to přežil.

Pavel Tkaný

Jasná ignorance bezpečnosti u silničních vozidel.

Jaro

Ukážkové zabezpečenie nadmernej prepravy. Trojosový ťahač s teleskopickým návesom preváža koľajnice či koľajové polia. Takto prišiel až z Rumunska do Hamburgu? Doprovod žiaden, mal aj povolenie na mimoriadnu prepravu? Či na to stačí rumunský šofér, čo má papiere s adresou dodania? Veď on tam nejako trafí, či nie? Hlavne, že mal náklad zagurtňovaný a po ceste ho polícia určite skontrolovala. Viezol to priamo pre DB Infrastruktur, čo si objednáva materiál z celej Európy na kamiónoch? Tak to má byť, treba šetriť, nech to stojí, čo to stojí. Podobnosť s Lutyní čisto náhodná.

Stráťa

Ani 3 nápravy tahače ani teleskopický návěs z toho nedělají nadměrný náklad. A to že je kamion rumunský neznamená že jel z Rumunska. Co tam máte dál?

Leinad

Jistě, Rumunské firmě se vyplatí dělat přejezd prázdného auta na nakládku v Německu a pak z vykládky v Německu.

Ex ČD

On tam ten kamion klidně mohl pendlovat už nějakou dobu jen po Německu. Vcelku běžná praxe.

šofér

No, délka soupravy nad 16,5m nadrozměr je. Respektive vše, co je delší než 16 m.

Petr Herbrik

Podobné nehody ve většině případů vedou k tomu, že v zájmu bezpečnosti provozu jsou na železnici podniknuty kroky k zajištění vyšší bezpečnosti, které ještě více železniční dopravu prodraží a znevýhodní ve prospěch silnice, kde samozřejmě žádné kroky k vyšší bezpečnosti podniknuty nebudou. Já už jen čekám, kdy někdo konečně přijde na to, že tyhle šaškárny jsou zbytečné a přizná, že cílem je železnici úplně zrušit (samozřejmě v zájmu bezpečnosti).

Rudolf Tuček

Stačilo kdyby postavili normální přejezd a né past jako v Dolní Lutyni.

nowas

V Lutyni neměl nadměrný náklad co dělat.

Stráťa

Ano, ale nic to nemění na tom že přejezdy s takovým zlomem, jsou problém i pro běžná vozidla a SŽ by je jako jejich správce měla opravit.

***** Petr

Nebylo zakázáno tzn že bylo povoleno. Sotodojmy stranou.

Leinad

Nadměrný náklad má podmínky, kdy se schválí.
Ten argument platí u aut, která nejsou „nadměrná.“

šofér

A jak, prosím by tam tu vrtnou soupravu dopravili? Teleportováním? Za tím přejezdem je velká společnost, pro kterou se měly dělat vrty. Chyba je, že před tím nadrozměrem nejel doprovod.
Byly doby, kdy se před vysláním nadrozměru poslal dispečer a zkontroloval trasu, dnes to bohužel neplatí.

Petr Herbrik

Já dostal za tenhle kontroverzní komentář 6 plusů? No to tedy čumím jak umím, já doufal, že pokořím rekord v počtu mínusů. Nezlobte se na mě, ale když sleduju, jak se poslední desítky let „podporuje“ železniční doprava, kolik balíčků a bílých knih plácá o podpoře železnice, připadá mi to jako když Hitler připravoval válku, ale do poslední chvíle všude mluvil o tom, jak německý národ chce mír. Já už jen čekám, kdy stejně jako Hitler napadnul Polsko, čímž dal jasně najevo, o co mu celou dobu šlo (že to pochopil i Chamberlain), někdo z EU konečně přizná nějakým jasným činem,… Číst vice »

Petr Herbrik

I když jak tak nad tím přemýšlím, možná už ten čin přišel v podobě ETCS a DAC, naprosto šíleně předražených projektů, které v konečném důsledku budou zřejmě znamenat definitivní konec nákladní dopravy na železnici, protože díky jejich předraženosti už nebude železnice konkurenceschopná, ale než železnice zemře, někdo si na těch projektech hodně dobře přilepší.

zyx

Nebojte, na silniční dopravu se také připravuje – s to „zelené odpustky“, tedy emisní povolenky na palivo pro dopravu. To zásadně zamává s cenou silniční dopravy a pokud to bude uplatněno všeobecně, tak i s cenou výstavby a údržby silniční sítě.

Petr Herbrik

Dovolte abych se zasmál: hahaha. Vy vážně věříte tomu, že to se silniční dopravou zamává? Maximálně toho všichni využijí ke zdražení.

Addams

ndr.de, Google preklad – Nehoda ICE 3 (BR 407 Nr. 9460) v Hamburgu: Jeden mŕtvy, niekoľko zranených Stav: 11.02.2025 22:34 V utorok popoludní sa na trase medzi Hamburg-Harburg a Buchholz v Dolnom Sasku zrazil vlak ICE a náves. Vo vlaku bolo celkovo 291 ľudí. Pri nehode zomrel 55-ročný cestujúci (muž). Zranených bolo 25 ľudí. Okrem iného utrpel zranenia vodič kamióna. V utorok večer ho predbežne zatkli. Je obvinený z usmrtenia z nedbanlivosti a nebezpečného zásahu do železničnej dopravy. Zatiaľ nie je jasné, či je medzi zranenými aj vlakvedúci. Nákladné auto s koľajnicami vyčnievalo na koľajnice K nehode došlo na železničnom… Číst vice »

Rudolf Tuček

Takovýhle přejezd si měla firma „Vossloh Rail Center Hamburg GmbH“ nechat udělat pořádně a né další past jako v Dolní Lutyni.
Železniční přejezd
Hamburk – Rönneburg, Hamburk, Německo
https://mapy.cz/s/namevoreca

X 1

Ano, je to jediný železniční přejezd na celé trati. Další jeden je až v Brémách. Silnice do kolejového střediska vede dost krkolomně, přes obytnou část a přes zahrádkářskou kolonii. Vloni tam byl taktéž střet. ICE s dodávkou. Tento úsek tratě je celkem jednoduše objízdný a to přes seřazovací nádraží Maschen Rbf – Üst Jesterburg – Buchholz, kde se opět připojí na hlavní trat do Rotemburg (Wümme) a Bremen. Tuto objízdnou trasu využívají především vlaky nákladní dopravy. Pro vlaky dálkové dopravy, které jsou nyní na tuto nákladní trať přesměrovány se nic nemění až na to že je pomalejší 100-120km/h. Na trase… Číst vice »

Juraj

Inak čisto technická: na fotkách je BR 412 (ICE 4)

MiRo

Zajímalo by mě, co si představit pod tímto: Jednotka podle dosavadních informací narazila do návěsu kamionu ve velmi vysoké rychlosti.
Tedy buď mají úrovňové přejezdy i na tratích s rychlostí vyšší než 160 a nebo považují už i 160 za velmi vysokou rychlost?

Jan

Pokud vím, tak v Německu přejezdy na tratích s rychlostí vyšší než 160km/h neexistují.
Přejezdy, kde se jezdí rychleji znám v Evropě pouze ve Švédsku. Možná budou i jinde, ale celkem jich mnoho nebude.

FilFee

Třeba v Británii můžou být přejezdy i na tratích na 200. Podmínkou je, že má 4 břevna a uzavření potvrzuje a kontroluje člověk.

Mak

A potvrzuje uzavření, nebo že je přejzd po uzavřený bez silničních vozidel?

O.K.

160 km/h je pro běžného člověka, a ano, i pro Němce, kteří nemají limit na dálnici, velmi vysoká rychlost. Co je na tom k nepochopení?

Leinad

Auta na přejezdech sráží zejména motoráky na lokálkách, a i když DB612 má maximálku 160, tak má taky zastávky, oblouky s omezenou rychlostí atd.

Cargo

Tam kde se nachází přejezd je maximální rychlost 160 km/h.

Addams

Rönneburg je okrajová štvrť Hamburgu s mnohými koľajami pre rýchlosť do 160 km/h. Je tam viacero priecestí a nikde neviem vypátrať názov ulice, na ktorej sa to stalo.

Addams

Aktualizácia: priecestie na ulici Reller, max. rýchlosť železničnej trate : 140 km/h.

Pavel Skládaný

Dle tiskové mluvčí DB vlak chvíli předtím vyjížděl ze zastávky, tj. nejel extrémně rychle. Dle poškození čela jednotky bych odhadnul cca 80 km/h, což ale i tak na katastrofickou nehodu bohatě stačí.

vladki

Jak dopadl fíra a řidič?

Automatic

Vzhledem k tomu že kamion vypadá absolutně nepoškozený (narozdíl od návěsu) tak bych řekl že ten mrtvý bude fíra, ale jen moje domněnka, nikde jsem víc nečetl a ani není foto čelního vozu ICE

Milan Dvořák

Nejspíš podobný scénář jako u Dolní Lutyně nebo Studénky. RIP

nowas

Ve Studénce zemřel strojvedoucí?

A. O.

Nezemřel. Byl těžce zraněný a přišel o dolní končetiny.

Addams

Pri nehode zomrel 55-ročný cestujúci (muž). Zranených bolo 25 ľudí. (ndr.de)

Petr Frýdlant

Řidič vyskočil, lehce zraněn. Strojvedoucí zraněn, ale stav nepsali. Zemřel cestující ve 4 voze.

David Peca

Kurňa,kdy to pochopíte, že kamiony mají absolutní přednost.

Pave69

Vidělste tu zatáčku ohraničenou ploty, kam si německá dráha ten kamion objednala? Měli si ty koleje odvézt vagónem.

David Peca

Chudák jede přes půl Evropy, aby narazil na nejhorší přejezd v Rajchu, rozbil vlak za miliardu a to celý úplně nechtic….jak píšu, absolutní přednost a všude.

Pave69

Tak dávalo by to o něco málo větší smysl než takhle, kdy mají absolutní přednost vlaky.

David Peca

Cha-cha-cha

David Peca

Na koleje se jezdí při výluce, ci technologické přestávce.

nowas

Určitě byl první, který si tam objednali. A jiste i kamioňák má nožičky, aby se mohl jít podívat.

Petr Herbrik

Ano správně, už 50 let se nám tu snaží vysvětlit, že kamiony jsou pány těhle civilizace a pořád se najdou blbci, kteří to nejsou schopní pochopit. Já bych pro ně (nás) zavedl nějaký ústav podobný dobřanskýmu a zavřel je (nás) tam, abychom pořád neotravovali s tou blbou železnicí. Tady sami vidíte, jak těm krásným a bezpečným silnicím železnice kazí pověst (zase další mrtví na železnici). Ať žije Kupka a ODS, železnice je scient fiction dobrá akorát do her a historických filmů.

Petr Herbrik

Pardón mrtvÝ, je jen jeden (zatím, v nemocnici ještě zubatá neřekla poslední slovo).

Pán jeskyně

K té zahraniční RZ se spíš než kultura řízení (ta sama od sebe jiná nebude) má otevírat téma velmi rozdílného chování PZZ napříč zeměmi v Evropě. Že zahraniční řidič něco čeká na základě zkušenosti z domoviny je častým přispívajícím faktorem takových nehod. Třeba srbský řidič onehdá v Uhříněvsi znal srbská PZZ s fixní předzváněcí dobou a výhradně polovičními břevny. Tedy přejezdy, kam když vjel na červenou, vždy bez zábrany i vyjel ven.

nowas

Že byl zvyklý vjíždét na přejezd ve výstraze, protoze „vždy bez problémů vyjel ven“ , to je teda kultura řízení jako prase.

Rudolf Tuček

S tím by měli řidiči jezdící MKD přes několik zemí počítat a zvládnout to. Hlavně nejezdit na červenou.
Nicméně paralelní vývoj evropských železničních správ v jednotlivých zemích byl chybou a je škoda že se to nepovedlo sjednotit už v těch začátcích, kdy se začali spojovat první jednotlivé tratě.

Leinad

Plné sjednocení by mělo nějaká rizika, ale hlavně by se mělo zabránit pastem a nechtěným stavům.
1) Zavíraní aut na přejezdu – to lze vždy řešit. Půlzávory, sekvenční sklápění. Pokud možno změnit označení závory zevnitř – místo „neprůjezdné“ červenobílé natřít vnitřní stranu třeba na zelenou a ceduli typu „proraž mě“ i s piktogramem.
2) Náznaky že se přejezd otevírá (zamávání závor) – to jde řešit třeba předpřibližováken.

Pave69

Jen pro info pro ty i…y co už obviňují řidiče, došlo k tomu v místě ostré zatáčky o 360°, která vede jen k drážnímu zařízení, kam ten kamion vezl ty koleje. Takže ten řidič se tam celkem zoufale snažil vytočit, dost možná si musel couvnout a prostě to nestihl včas když spadly ty minizávory co tam mají – pokud teda spadly. Navíc mu asi úspěšně bránily v dokončení manévru.

UGL

zatacka o 360stupnu a k tomu jeste zeleznicni prejezd 🤔

Pave69

Tak trochu toho marketingu snad snesete…. uznávám, je to 180°. A ano, přímo v ní je železniční přejezd, přesně uprostřed. Kamion nemá šanci.

Pave69
Miroslav

Zatáčka 180°, takže tomu rozumím tak, že kamión pokračoval rovně. Nebo jak tomu máme rozumět, vy geometři?

Pave69

Popravdě jsem nečekal, že se mezi ajzboňáky najde někdo, kdo to zvládne přepočítat. Vy nejste místní, jen sem tak nakukujete, že? 🙂

Vavrroch

Axel?

David Peca

Řidič nesmí jet tam,kam se nevejde….platí má celém světě a výjimkou diskuze zdopravy.cz.

Pave69

Takže jel 1500 km a teď zákazníkovi řekne, že má smůlu? Myslíte, že to zákazník zaplatí? A majitel firmy ho za to nevyhodí?
Není spíš blbec ten zákazník, co si tam ten kamion objednal? Ještě když má vagonů a lokomotiv (co jsou ve všem mnohem lepší, jak by vám určitě vysvětlili všichni okolo), co hrdlo ráčí?

nowas

Ne šprajcne se na přejezdu nebo v nějaké uličce, protože pak to zákazník URČITĚ zaplatí.

Náhodný Kolemjdoucí

Tak naštěstí to dobře dopadlo, zákazník obdržel, zaplatil a řidič má místo jisté.

David Peca

Just in Time se vyplatil. A selský rozum měl pauzu. Teď zákazník maže emaily a sms….aby vše padlo na toho otroka.

Leinad

Jel 1500 km do neznáma, aniž by věděl, jak vypadaj ofiko cesty, jaká je průjezdnost podle mapy nebo spíše co říká navigace když zadá parametry auta(rozměry, hmotnost)? To snad dělá málokdo.
Nebo „státní“ silnice byla v pohodě a problém je až na soukromé cestě nebo areálu – v tom případě zákazníka informovat a vyložit před bránou.

Pave69

škoda, že pro vlaky to neplatí, tahle havárka by se nestala.

Rudolf Tuček

Jestli je to na účelové komunikaci k drážnímu objektu a je naprojektována tak že ji kamion neprojede, tak si to měl správce infrastruktury ohlídat, když jim tam vezl materiál.

JiVe

ICE 613

Pave69

To je neštěstí. Dopravním prostředkům, které nedokáží zastavit na rozhled, by nemělo být umožněno křižovat běžnou dopravu, pro kterou takové pravidlo platí.

peter.hudec88

A čo tak rešpektovať signalizácie na železničných priecestiach?

Pave69

A jakou má respektování signalizace souvislost s článkem? Vy víte příčinu střetu? A když jedete autem, tak projedete křižovatku, i když v ní stojí překážka do které byste narazil?

peter.hudec88

V prvom rade neriešim príčinu ani som nič také nespomínal. A druhá vec, porovnávať bežnú križovatku so železničným priecestím je asi trošku blbosť. Vlak vo väčšine prípadov nemá možnosť včas zastaviť pred prekážkou na trati, ak nemá nariadenú jazdu podľa rozhľadu.

patology_chef

Takže vlakem přes všechny přejezdy třicítkou, jestli Vás správně chápu.

Martin Verner

Přejezdy optimálně nahradit nadjezdy, podjezdy, nebo zrušit. Na tratích, kde se jezdí takto rychle, určitě; na lokálkách, které se plíží padesátkou a kříží silničku, kde projede traktor v úterý a v dubnu, se s tím dá žít o něco lépe.
Jo, ještě na to mít…

Pave69

Tak Němci se normálně celkem snaží, ale tahle ulička vede jen k drážnímu zařízení, tak si ajzboňáci domluvili, že závory budou stačit.

Martin Verner

To je tak, když se kolejnice (!) vyplatí vozit kamionem…

Pave69

A to asi nebude chyba toho kamionu, ale spíš té železnice, co?

Pezos

Železnice nikdy za nic nemůže, všichni proti ní vedou celogalaktické spiknutí. To ještě nevíte?

highway

Nejlépe zastavit, jak se děje na trati Skuteč – Polička v lese před Borovou. Tam vlak téměř zastavuje u každé polní cesty. Pak samosebou jízdní doba nemůže konkurovat silniční.

Leinad

Nebo pořídit vlaku brzdy. Je docela smutné, když 810 brzdí hůř, než těžší a kapacitnější Škoda 15T.

Alibaba

Máte dobrý návrh, tak zrušíme všechny přejezdy hned, a náhrady budeme stavět postupně.

Jestli to myslím vážně nebo ironicky si každý určí sám.

KrizeVychodniSpolecnosti

Opět kamión s polskou SPZ…

Ondřej 2

rumunskou

Tomas

To je jedno idiot jako idiot

Martin Verner

Ona už někde byla informace o příčině střetu?

Harandrej

Samozřejmě.