V Hamburku se střetlo ICE s kamionem na přejezdu. Jeden mrtvý a několik zraněných
Jednotka ICE 3neo. Foto: Deutsche Bahn![Jednotka ICE 3neo. Foto: Deutsche Bahn](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2022/12/DB212489.jpg)
![Jednotka ICE 3neo. Foto: Deutsche Bahn](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2022/12/DB212489.jpg)
Jednotka podle svědků narazila do návěsu kamionu ve velmi vysoké rychlosti.
Jednotka podle svědků narazila do návěsu kamionu ve velmi vysoké rychlosti.
ndr.de, Google preklad – Nehoda ICE 3 (BR 407 Nr. 9460) v Hamburgu: Jeden mŕtvy, niekoľko zranených Stav: 11.02.2025 22:34 V utorok popoludní sa na trase medzi Hamburg-Harburg a Buchholz v Dolnom Sasku zrazil vlak ICE a náves. Vo vlaku bolo celkovo 291 ľudí. Pri nehode zomrel 55-ročný cestujúci (muž). Zranených bolo 25 ľudí. Okrem iného utrpel zranenia vodič kamióna. V utorok večer ho predbežne zatkli. Je obvinený z usmrtenia z nedbanlivosti a nebezpečného zásahu do železničnej dopravy. Zatiaľ nie je jasné, či je medzi zranenými aj vlakvedúci. Nákladné auto s koľajnicami vyčnievalo na koľajnice K nehode došlo na železničnom… Číst vice »
Zajímalo by mě, co si představit pod tímto: Jednotka podle dosavadních informací narazila do návěsu kamionu ve velmi vysoké rychlosti.
Tedy buď mají úrovňové přejezdy i na tratích s rychlostí vyšší než 160 a nebo považují už i 160 za velmi vysokou rychlost?
Pokud vím, tak v Německu přejezdy na tratích s rychlostí vyšší než 160km/h neexistují.
Přejezdy, kde se jezdí rychleji znám v Evropě pouze ve Švédsku. Možná budou i jinde, ale celkem jich mnoho nebude.
160 km/h je pro běžného člověka, a ano, i pro Němce, kteří nemají limit na dálnici, velmi vysoká rychlost. Co je na tom k nepochopení?
Tam kde se nachází přejezd je maximální rychlost 160 km/h.
Rönneburg je okrajová štvrť Hamburgu s mnohými koľajami pre rýchlosť do 160 km/h. Je tam viacero priecestí a nikde neviem vypátrať názov ulice, na ktorej sa to stalo.
Aktualizácia: priecestie na ulici Reller, max. rýchlosť železničnej trate : 140 km/h.
Jak dopadl fíra a řidič?
Vzhledem k tomu že kamion vypadá absolutně nepoškozený (narozdíl od návěsu) tak bych řekl že ten mrtvý bude fíra, ale jen moje domněnka, nikde jsem víc nečetl a ani není foto čelního vozu ICE
Nejspíš podobný scénář jako u Dolní Lutyně nebo Studénky. RIP
Ve Studénce zemřel strojvedoucí?
Nezemřel. Byl těžce zraněný a přišel o dolní končetiny.
Pri nehode zomrel 55-ročný cestujúci (muž). Zranených bolo 25 ľudí. (ndr.de)
Řidič vyskočil, lehce zraněn. Strojvedoucí zraněn, ale stav nepsali. Zemřel cestující ve 4 voze.
Kurňa,kdy to pochopíte, že kamiony mají absolutní přednost.
Vidělste tu zatáčku ohraničenou ploty, kam si německá dráha ten kamion objednala? Měli si ty koleje odvézt vagónem.
Chudák jede přes půl Evropy, aby narazil na nejhorší přejezd v Rajchu, rozbil vlak za miliardu a to celý úplně nechtic….jak píšu, absolutní přednost a všude.
Tak dávalo by to o něco málo větší smysl než takhle, kdy mají absolutní přednost vlaky.
Cha-cha-cha
Na koleje se jezdí při výluce, ci technologické přestávce.
Určitě byl první, který si tam objednali. A jiste i kamioňák má nožičky, aby se mohl jít podívat.
K té zahraniční RZ se spíš než kultura řízení (ta sama od sebe jiná nebude) má otevírat téma velmi rozdílného chování PZZ napříč zeměmi v Evropě. Že zahraniční řidič něco čeká na základě zkušenosti z domoviny je častým přispívajícím faktorem takových nehod. Třeba srbský řidič onehdá v Uhříněvsi znal srbská PZZ s fixní předzváněcí dobou a výhradně polovičními břevny. Tedy přejezdy, kam když vjel na červenou, vždy bez zábrany i vyjel ven.
Že byl zvyklý vjíždét na přejezd ve výstraze, protoze „vždy bez problémů vyjel ven“ , to je teda kultura řízení jako prase.
S tím by měli řidiči jezdící MKD přes několik zemí počítat a zvládnout to. Hlavně nejezdit na červenou.
Nicméně paralelní vývoj evropských železničních správ v jednotlivých zemích byl chybou a je škoda že se to nepovedlo sjednotit už v těch začátcích, kdy se začali spojovat první jednotlivé tratě.
Jen pro info pro ty i…y co už obviňují řidiče, došlo k tomu v místě ostré zatáčky o 360°, která vede jen k drážnímu zařízení, kam ten kamion vezl ty koleje. Takže ten řidič se tam celkem zoufale snažil vytočit, dost možná si musel couvnout a prostě to nestihl včas když spadly ty minizávory co tam mají – pokud teda spadly. Navíc mu asi úspěšně bránily v dokončení manévru.
zatacka o 360stupnu a k tomu jeste zeleznicni prejezd 🤔
Tak trochu toho marketingu snad snesete…. uznávám, je to 180°. A ano, přímo v ní je železniční přejezd, přesně uprostřed. Kamion nemá šanci.
https://maps.app.goo.gl/2JwwZsoMKmynfFvr7
Popravdě jsem nečekal, že se mezi ajzboňáky najde někdo, kdo to zvládne přepočítat. Vy nejste místní, jen sem tak nakukujete, že? 🙂
Axel?
Řidič nesmí jet tam,kam se nevejde….platí má celém světě a výjimkou diskuze zdopravy.cz.
Takže jel 1500 km a teď zákazníkovi řekne, že má smůlu? Myslíte, že to zákazník zaplatí? A majitel firmy ho za to nevyhodí?
Není spíš blbec ten zákazník, co si tam ten kamion objednal? Ještě když má vagonů a lokomotiv (co jsou ve všem mnohem lepší, jak by vám určitě vysvětlili všichni okolo), co hrdlo ráčí?
Ne šprajcne se na přejezdu nebo v nějaké uličce, protože pak to zákazník URČITĚ zaplatí.
Tak naštěstí to dobře dopadlo, zákazník obdržel, zaplatil a řidič má místo jisté.
škoda, že pro vlaky to neplatí, tahle havárka by se nestala.
Jestli je to na účelové komunikaci k drážnímu objektu a je naprojektována tak že ji kamion neprojede, tak si to měl správce infrastruktury ohlídat, když jim tam vezl materiál.
ICE 613
To je neštěstí. Dopravním prostředkům, které nedokáží zastavit na rozhled, by nemělo být umožněno křižovat běžnou dopravu, pro kterou takové pravidlo platí.
A čo tak rešpektovať signalizácie na železničných priecestiach?
A jakou má respektování signalizace souvislost s článkem? Vy víte příčinu střetu? A když jedete autem, tak projedete křižovatku, i když v ní stojí překážka do které byste narazil?
V prvom rade neriešim príčinu ani som nič také nespomínal. A druhá vec, porovnávať bežnú križovatku so železničným priecestím je asi trošku blbosť. Vlak vo väčšine prípadov nemá možnosť včas zastaviť pred prekážkou na trati, ak nemá nariadenú jazdu podľa rozhľadu.
Takže vlakem přes všechny přejezdy třicítkou, jestli Vás správně chápu.
Přejezdy optimálně nahradit nadjezdy, podjezdy, nebo zrušit. Na tratích, kde se jezdí takto rychle, určitě; na lokálkách, které se plíží padesátkou a kříží silničku, kde projede traktor v úterý a v dubnu, se s tím dá žít o něco lépe.
Jo, ještě na to mít…
Tak Němci se normálně celkem snaží, ale tahle ulička vede jen k drážnímu zařízení, tak si ajzboňáci domluvili, že závory budou stačit.
To je tak, když se kolejnice (!) vyplatí vozit kamionem…
A to asi nebude chyba toho kamionu, ale spíš té železnice, co?
Máte dobrý návrh, tak zrušíme všechny přejezdy hned, a náhrady budeme stavět postupně.
Jestli to myslím vážně nebo ironicky si každý určí sám.
Opět kamión s polskou SPZ…
rumunskou
To je jedno idiot jako idiot
Ona už někde byla informace o příčině střetu?
Samozřejmě.
Přesně tak, rumunskou.