V Hamburku se střetlo ICE s kamionem na přejezdu. Jeden mrtvý a několik zraněných
Jednotka ICE 3neo. Foto: Deutsche Bahn

Jednotka podle svědků narazila do návěsu kamionu ve velmi vysoké rychlosti.
Jednotka podle svědků narazila do návěsu kamionu ve velmi vysoké rychlosti.
Vím že píši dost pozdě, ale třeba mi někdo ještě zareaguje. Jak mají Němci definovanou velmi vysokou rychlost? A jak to mají s úrovňovými přejezdy?
zase lopata v kamionu
Německá verze studénky. Akorát že narozdíl od nich my máme těch Pendolino pouze 7 vlastně v 6 kdyžtak těch ICE mají stovky souprav
Rozdíl je též v tom, že u hamburské nehody strojvedoucí vyvázl bez zranění, přestože snímky čela ICE vypadají hrozivě. Konstrukční ochrana posádky je u ICE evidentně na zcela jiné úrovni než u pendolina.
Dlužno dodat, že kdyby přejezd 6501 Studénka byl v Hamburku, tak by k této nehodě dojít nemohlo. Studénka je zabezpečená celými závorami, u nichž se v Německu striktně vyžaduje kontrola volnosti plochy před dovolením jízdy vlaku. Tj. náklaďák by byl rozpoznán a vlak by vůbec nesměl přijet. Smůla, že šlo o méně významný přejezd s poloviční závorou, kde se kontrola volnosti nevyžaduje.
Dle německých tiskových sdělení to vypadá, že řidič byl propuštěn a železniční přejezd bude „überprüft“, tj. podroben analýze. Tj. před tradiční popravou řidiče vyčkejme oficiálních zpráv.
Strojvedoucí je v pořádku?
Video od ZDF, čas 0:58
https://youtu.be/qWv45Yml1i8?si=UIuU45NN60ONpwUa&t=58
Je to ICE 4, TSI čelo to zvládlo relativně dobře, i kabina vypadá relativně v pořádku.
Nebožtíkem je hamburský profesor Thomas Großbölting, tj. je zřejmé, že strojvedoucí to přežil.
Jasná ignorance bezpečnosti u silničních vozidel.
Ukážkové zabezpečenie nadmernej prepravy. Trojosový ťahač s teleskopickým návesom preváža koľajnice či koľajové polia. Takto prišiel až z Rumunska do Hamburgu? Doprovod žiaden, mal aj povolenie na mimoriadnu prepravu? Či na to stačí rumunský šofér, čo má papiere s adresou dodania? Veď on tam nejako trafí, či nie? Hlavne, že mal náklad zagurtňovaný a po ceste ho polícia určite skontrolovala. Viezol to priamo pre DB Infrastruktur, čo si objednáva materiál z celej Európy na kamiónoch? Tak to má byť, treba šetriť, nech to stojí, čo to stojí. Podobnosť s Lutyní čisto náhodná.
Ani 3 nápravy tahače ani teleskopický návěs z toho nedělají nadměrný náklad. A to že je kamion rumunský neznamená že jel z Rumunska. Co tam máte dál?
Jistě, Rumunské firmě se vyplatí dělat přejezd prázdného auta na nakládku v Německu a pak z vykládky v Německu.
On tam ten kamion klidně mohl pendlovat už nějakou dobu jen po Německu. Vcelku běžná praxe.
No, délka soupravy nad 16,5m nadrozměr je. Respektive vše, co je delší než 16 m.
Podobné nehody ve většině případů vedou k tomu, že v zájmu bezpečnosti provozu jsou na železnici podniknuty kroky k zajištění vyšší bezpečnosti, které ještě více železniční dopravu prodraží a znevýhodní ve prospěch silnice, kde samozřejmě žádné kroky k vyšší bezpečnosti podniknuty nebudou. Já už jen čekám, kdy někdo konečně přijde na to, že tyhle šaškárny jsou zbytečné a přizná, že cílem je železnici úplně zrušit (samozřejmě v zájmu bezpečnosti).
Stačilo kdyby postavili normální přejezd a né past jako v Dolní Lutyni.
V Lutyni neměl nadměrný náklad co dělat.
Ano, ale nic to nemění na tom že přejezdy s takovým zlomem, jsou problém i pro běžná vozidla a SŽ by je jako jejich správce měla opravit.
Nebylo zakázáno tzn že bylo povoleno. Sotodojmy stranou.
https://www.novinky.cz/clanek/krimi-smrt-na-prejezdu-v-dolni-lutyni-dopravce-nemel-povoleni-obvineni-zatim-nepadlo-zadne-40491380
Nadměrný náklad má podmínky, kdy se schválí.
Ten argument platí u aut, která nejsou „nadměrná.“
A jak, prosím by tam tu vrtnou soupravu dopravili? Teleportováním? Za tím přejezdem je velká společnost, pro kterou se měly dělat vrty. Chyba je, že před tím nadrozměrem nejel doprovod.
Byly doby, kdy se před vysláním nadrozměru poslal dispečer a zkontroloval trasu, dnes to bohužel neplatí.
Já dostal za tenhle kontroverzní komentář 6 plusů? No to tedy čumím jak umím, já doufal, že pokořím rekord v počtu mínusů. Nezlobte se na mě, ale když sleduju, jak se poslední desítky let „podporuje“ železniční doprava, kolik balíčků a bílých knih plácá o podpoře železnice, připadá mi to jako když Hitler připravoval válku, ale do poslední chvíle všude mluvil o tom, jak německý národ chce mír. Já už jen čekám, kdy stejně jako Hitler napadnul Polsko, čímž dal jasně najevo, o co mu celou dobu šlo (že to pochopil i Chamberlain), někdo z EU konečně přizná nějakým jasným činem,… Číst vice »
I když jak tak nad tím přemýšlím, možná už ten čin přišel v podobě ETCS a DAC, naprosto šíleně předražených projektů, které v konečném důsledku budou zřejmě znamenat definitivní konec nákladní dopravy na železnici, protože díky jejich předraženosti už nebude železnice konkurenceschopná, ale než železnice zemře, někdo si na těch projektech hodně dobře přilepší.
Nebojte, na silniční dopravu se také připravuje – s to „zelené odpustky“, tedy emisní povolenky na palivo pro dopravu. To zásadně zamává s cenou silniční dopravy a pokud to bude uplatněno všeobecně, tak i s cenou výstavby a údržby silniční sítě.
Dovolte abych se zasmál: hahaha. Vy vážně věříte tomu, že to se silniční dopravou zamává? Maximálně toho všichni využijí ke zdražení.
ndr.de, Google preklad – Nehoda ICE 3 (BR 407 Nr. 9460) v Hamburgu: Jeden mŕtvy, niekoľko zranených Stav: 11.02.2025 22:34 V utorok popoludní sa na trase medzi Hamburg-Harburg a Buchholz v Dolnom Sasku zrazil vlak ICE a náves. Vo vlaku bolo celkovo 291 ľudí. Pri nehode zomrel 55-ročný cestujúci (muž). Zranených bolo 25 ľudí. Okrem iného utrpel zranenia vodič kamióna. V utorok večer ho predbežne zatkli. Je obvinený z usmrtenia z nedbanlivosti a nebezpečného zásahu do železničnej dopravy. Zatiaľ nie je jasné, či je medzi zranenými aj vlakvedúci. Nákladné auto s koľajnicami vyčnievalo na koľajnice K nehode došlo na železničnom… Číst vice »
Takovýhle přejezd si měla firma „Vossloh Rail Center Hamburg GmbH“ nechat udělat pořádně a né další past jako v Dolní Lutyni.
Železniční přejezd
Hamburk – Rönneburg, Hamburk, Německo
https://mapy.cz/s/namevoreca
Ano, je to jediný železniční přejezd na celé trati. Další jeden je až v Brémách. Silnice do kolejového střediska vede dost krkolomně, přes obytnou část a přes zahrádkářskou kolonii. Vloni tam byl taktéž střet. ICE s dodávkou. Tento úsek tratě je celkem jednoduše objízdný a to přes seřazovací nádraží Maschen Rbf – Üst Jesterburg – Buchholz, kde se opět připojí na hlavní trat do Rotemburg (Wümme) a Bremen. Tuto objízdnou trasu využívají především vlaky nákladní dopravy. Pro vlaky dálkové dopravy, které jsou nyní na tuto nákladní trať přesměrovány se nic nemění až na to že je pomalejší 100-120km/h. Na trase… Číst vice »
Inak čisto technická: na fotkách je BR 412 (ICE 4)
Zajímalo by mě, co si představit pod tímto: Jednotka podle dosavadních informací narazila do návěsu kamionu ve velmi vysoké rychlosti.
Tedy buď mají úrovňové přejezdy i na tratích s rychlostí vyšší než 160 a nebo považují už i 160 za velmi vysokou rychlost?
Pokud vím, tak v Německu přejezdy na tratích s rychlostí vyšší než 160km/h neexistují.
Přejezdy, kde se jezdí rychleji znám v Evropě pouze ve Švédsku. Možná budou i jinde, ale celkem jich mnoho nebude.
Třeba v Británii můžou být přejezdy i na tratích na 200. Podmínkou je, že má 4 břevna a uzavření potvrzuje a kontroluje člověk.
A potvrzuje uzavření, nebo že je přejzd po uzavřený bez silničních vozidel?
160 km/h je pro běžného člověka, a ano, i pro Němce, kteří nemají limit na dálnici, velmi vysoká rychlost. Co je na tom k nepochopení?
Auta na přejezdech sráží zejména motoráky na lokálkách, a i když DB612 má maximálku 160, tak má taky zastávky, oblouky s omezenou rychlostí atd.
Tam kde se nachází přejezd je maximální rychlost 160 km/h.
Rönneburg je okrajová štvrť Hamburgu s mnohými koľajami pre rýchlosť do 160 km/h. Je tam viacero priecestí a nikde neviem vypátrať názov ulice, na ktorej sa to stalo.
Aktualizácia: priecestie na ulici Reller, max. rýchlosť železničnej trate : 140 km/h.
Dle tiskové mluvčí DB vlak chvíli předtím vyjížděl ze zastávky, tj. nejel extrémně rychle. Dle poškození čela jednotky bych odhadnul cca 80 km/h, což ale i tak na katastrofickou nehodu bohatě stačí.
Jak dopadl fíra a řidič?
Vzhledem k tomu že kamion vypadá absolutně nepoškozený (narozdíl od návěsu) tak bych řekl že ten mrtvý bude fíra, ale jen moje domněnka, nikde jsem víc nečetl a ani není foto čelního vozu ICE
Nejspíš podobný scénář jako u Dolní Lutyně nebo Studénky. RIP
Ve Studénce zemřel strojvedoucí?
Nezemřel. Byl těžce zraněný a přišel o dolní končetiny.
Pri nehode zomrel 55-ročný cestujúci (muž). Zranených bolo 25 ľudí. (ndr.de)
Řidič vyskočil, lehce zraněn. Strojvedoucí zraněn, ale stav nepsali. Zemřel cestující ve 4 voze.
Kurňa,kdy to pochopíte, že kamiony mají absolutní přednost.
Vidělste tu zatáčku ohraničenou ploty, kam si německá dráha ten kamion objednala? Měli si ty koleje odvézt vagónem.
Chudák jede přes půl Evropy, aby narazil na nejhorší přejezd v Rajchu, rozbil vlak za miliardu a to celý úplně nechtic….jak píšu, absolutní přednost a všude.
Tak dávalo by to o něco málo větší smysl než takhle, kdy mají absolutní přednost vlaky.
Cha-cha-cha
Na koleje se jezdí při výluce, ci technologické přestávce.
Určitě byl první, který si tam objednali. A jiste i kamioňák má nožičky, aby se mohl jít podívat.
Ano správně, už 50 let se nám tu snaží vysvětlit, že kamiony jsou pány těhle civilizace a pořád se najdou blbci, kteří to nejsou schopní pochopit. Já bych pro ně (nás) zavedl nějaký ústav podobný dobřanskýmu a zavřel je (nás) tam, abychom pořád neotravovali s tou blbou železnicí. Tady sami vidíte, jak těm krásným a bezpečným silnicím železnice kazí pověst (zase další mrtví na železnici). Ať žije Kupka a ODS, železnice je scient fiction dobrá akorát do her a historických filmů.
Pardón mrtvÝ, je jen jeden (zatím, v nemocnici ještě zubatá neřekla poslední slovo).
K té zahraniční RZ se spíš než kultura řízení (ta sama od sebe jiná nebude) má otevírat téma velmi rozdílného chování PZZ napříč zeměmi v Evropě. Že zahraniční řidič něco čeká na základě zkušenosti z domoviny je častým přispívajícím faktorem takových nehod. Třeba srbský řidič onehdá v Uhříněvsi znal srbská PZZ s fixní předzváněcí dobou a výhradně polovičními břevny. Tedy přejezdy, kam když vjel na červenou, vždy bez zábrany i vyjel ven.
Že byl zvyklý vjíždét na přejezd ve výstraze, protoze „vždy bez problémů vyjel ven“ , to je teda kultura řízení jako prase.
S tím by měli řidiči jezdící MKD přes několik zemí počítat a zvládnout to. Hlavně nejezdit na červenou.
Nicméně paralelní vývoj evropských železničních správ v jednotlivých zemích byl chybou a je škoda že se to nepovedlo sjednotit už v těch začátcích, kdy se začali spojovat první jednotlivé tratě.
Plné sjednocení by mělo nějaká rizika, ale hlavně by se mělo zabránit pastem a nechtěným stavům.
1) Zavíraní aut na přejezdu – to lze vždy řešit. Půlzávory, sekvenční sklápění. Pokud možno změnit označení závory zevnitř – místo „neprůjezdné“ červenobílé natřít vnitřní stranu třeba na zelenou a ceduli typu „proraž mě“ i s piktogramem.
2) Náznaky že se přejezd otevírá (zamávání závor) – to jde řešit třeba předpřibližováken.
Jen pro info pro ty i…y co už obviňují řidiče, došlo k tomu v místě ostré zatáčky o 360°, která vede jen k drážnímu zařízení, kam ten kamion vezl ty koleje. Takže ten řidič se tam celkem zoufale snažil vytočit, dost možná si musel couvnout a prostě to nestihl včas když spadly ty minizávory co tam mají – pokud teda spadly. Navíc mu asi úspěšně bránily v dokončení manévru.
zatacka o 360stupnu a k tomu jeste zeleznicni prejezd 🤔
Tak trochu toho marketingu snad snesete…. uznávám, je to 180°. A ano, přímo v ní je železniční přejezd, přesně uprostřed. Kamion nemá šanci.
https://maps.app.goo.gl/2JwwZsoMKmynfFvr7
Zatáčka 180°, takže tomu rozumím tak, že kamión pokračoval rovně. Nebo jak tomu máme rozumět, vy geometři?
Popravdě jsem nečekal, že se mezi ajzboňáky najde někdo, kdo to zvládne přepočítat. Vy nejste místní, jen sem tak nakukujete, že? 🙂
Axel?
Řidič nesmí jet tam,kam se nevejde….platí má celém světě a výjimkou diskuze zdopravy.cz.
Takže jel 1500 km a teď zákazníkovi řekne, že má smůlu? Myslíte, že to zákazník zaplatí? A majitel firmy ho za to nevyhodí?
Není spíš blbec ten zákazník, co si tam ten kamion objednal? Ještě když má vagonů a lokomotiv (co jsou ve všem mnohem lepší, jak by vám určitě vysvětlili všichni okolo), co hrdlo ráčí?
Ne šprajcne se na přejezdu nebo v nějaké uličce, protože pak to zákazník URČITĚ zaplatí.
Tak naštěstí to dobře dopadlo, zákazník obdržel, zaplatil a řidič má místo jisté.
Just in Time se vyplatil. A selský rozum měl pauzu. Teď zákazník maže emaily a sms….aby vše padlo na toho otroka.
Jel 1500 km do neznáma, aniž by věděl, jak vypadaj ofiko cesty, jaká je průjezdnost podle mapy nebo spíše co říká navigace když zadá parametry auta(rozměry, hmotnost)? To snad dělá málokdo.
Nebo „státní“ silnice byla v pohodě a problém je až na soukromé cestě nebo areálu – v tom případě zákazníka informovat a vyložit před bránou.
škoda, že pro vlaky to neplatí, tahle havárka by se nestala.
Jestli je to na účelové komunikaci k drážnímu objektu a je naprojektována tak že ji kamion neprojede, tak si to měl správce infrastruktury ohlídat, když jim tam vezl materiál.
ICE 613
To je neštěstí. Dopravním prostředkům, které nedokáží zastavit na rozhled, by nemělo být umožněno křižovat běžnou dopravu, pro kterou takové pravidlo platí.
A čo tak rešpektovať signalizácie na železničných priecestiach?
A jakou má respektování signalizace souvislost s článkem? Vy víte příčinu střetu? A když jedete autem, tak projedete křižovatku, i když v ní stojí překážka do které byste narazil?
V prvom rade neriešim príčinu ani som nič také nespomínal. A druhá vec, porovnávať bežnú križovatku so železničným priecestím je asi trošku blbosť. Vlak vo väčšine prípadov nemá možnosť včas zastaviť pred prekážkou na trati, ak nemá nariadenú jazdu podľa rozhľadu.
Takže vlakem přes všechny přejezdy třicítkou, jestli Vás správně chápu.
Přejezdy optimálně nahradit nadjezdy, podjezdy, nebo zrušit. Na tratích, kde se jezdí takto rychle, určitě; na lokálkách, které se plíží padesátkou a kříží silničku, kde projede traktor v úterý a v dubnu, se s tím dá žít o něco lépe.
Jo, ještě na to mít…
Tak Němci se normálně celkem snaží, ale tahle ulička vede jen k drážnímu zařízení, tak si ajzboňáci domluvili, že závory budou stačit.
To je tak, když se kolejnice (!) vyplatí vozit kamionem…
A to asi nebude chyba toho kamionu, ale spíš té železnice, co?
Železnice nikdy za nic nemůže, všichni proti ní vedou celogalaktické spiknutí. To ještě nevíte?
Nejlépe zastavit, jak se děje na trati Skuteč – Polička v lese před Borovou. Tam vlak téměř zastavuje u každé polní cesty. Pak samosebou jízdní doba nemůže konkurovat silniční.
Nebo pořídit vlaku brzdy. Je docela smutné, když 810 brzdí hůř, než těžší a kapacitnější Škoda 15T.
Máte dobrý návrh, tak zrušíme všechny přejezdy hned, a náhrady budeme stavět postupně.
Jestli to myslím vážně nebo ironicky si každý určí sám.
Opět kamión s polskou SPZ…
rumunskou
To je jedno idiot jako idiot
Ona už někde byla informace o příčině střetu?
Samozřejmě.