posily_do_teamu

V Hamburku se střetlo ICE s kamionem na přejezdu. Jeden mrtvý a několik zraněných

Jednotka ICE 3neo. Foto: Deutsche BahnJednotka ICE 3neo. Foto: Deutsche Bahn

Jednotka podle svědků narazila do návěsu kamionu ve velmi vysoké rychlosti.

Odebírat
Upozornit na
guest
53 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Addams

ndr.de, Google preklad – Nehoda ICE 3 (BR 407 Nr. 9460) v Hamburgu: Jeden mŕtvy, niekoľko zranených Stav: 11.02.2025 22:34 V utorok popoludní sa na trase medzi Hamburg-Harburg a Buchholz v Dolnom Sasku zrazil vlak ICE a náves. Vo vlaku bolo celkovo 291 ľudí. Pri nehode zomrel 55-ročný cestujúci (muž). Zranených bolo 25 ľudí. Okrem iného utrpel zranenia vodič kamióna. V utorok večer ho predbežne zatkli. Je obvinený z usmrtenia z nedbanlivosti a nebezpečného zásahu do železničnej dopravy. Zatiaľ nie je jasné, či je medzi zranenými aj vlakvedúci. Nákladné auto s koľajnicami vyčnievalo na koľajnice K nehode došlo na železničnom… Číst vice »

MiRo

Zajímalo by mě, co si představit pod tímto: Jednotka podle dosavadních informací narazila do návěsu kamionu ve velmi vysoké rychlosti.
Tedy buď mají úrovňové přejezdy i na tratích s rychlostí vyšší než 160 a nebo považují už i 160 za velmi vysokou rychlost?

Jan

Pokud vím, tak v Německu přejezdy na tratích s rychlostí vyšší než 160km/h neexistují.
Přejezdy, kde se jezdí rychleji znám v Evropě pouze ve Švédsku. Možná budou i jinde, ale celkem jich mnoho nebude.

O.K.

160 km/h je pro běžného člověka, a ano, i pro Němce, kteří nemají limit na dálnici, velmi vysoká rychlost. Co je na tom k nepochopení?

Cargo

Tam kde se nachází přejezd je maximální rychlost 160 km/h.

Addams

Rönneburg je okrajová štvrť Hamburgu s mnohými koľajami pre rýchlosť do 160 km/h. Je tam viacero priecestí a nikde neviem vypátrať názov ulice, na ktorej sa to stalo.

Addams

Aktualizácia: priecestie na ulici Reller, max. rýchlosť železničnej trate : 140 km/h.

vladki

Jak dopadl fíra a řidič?

Automatic

Vzhledem k tomu že kamion vypadá absolutně nepoškozený (narozdíl od návěsu) tak bych řekl že ten mrtvý bude fíra, ale jen moje domněnka, nikde jsem víc nečetl a ani není foto čelního vozu ICE

Milan Dvořák

Nejspíš podobný scénář jako u Dolní Lutyně nebo Studénky. RIP

nowas

Ve Studénce zemřel strojvedoucí?

A. O.

Nezemřel. Byl těžce zraněný a přišel o dolní končetiny.

Addams

Pri nehode zomrel 55-ročný cestujúci (muž). Zranených bolo 25 ľudí. (ndr.de)

Petr Frýdlant

Řidič vyskočil, lehce zraněn. Strojvedoucí zraněn, ale stav nepsali. Zemřel cestující ve 4 voze.

David Peca

Kurňa,kdy to pochopíte, že kamiony mají absolutní přednost.

Pave69

Vidělste tu zatáčku ohraničenou ploty, kam si německá dráha ten kamion objednala? Měli si ty koleje odvézt vagónem.

David Peca

Chudák jede přes půl Evropy, aby narazil na nejhorší přejezd v Rajchu, rozbil vlak za miliardu a to celý úplně nechtic….jak píšu, absolutní přednost a všude.

Pave69

Tak dávalo by to o něco málo větší smysl než takhle, kdy mají absolutní přednost vlaky.

David Peca

Cha-cha-cha

David Peca

Na koleje se jezdí při výluce, ci technologické přestávce.

nowas

Určitě byl první, který si tam objednali. A jiste i kamioňák má nožičky, aby se mohl jít podívat.

Pán jeskyně

K té zahraniční RZ se spíš než kultura řízení (ta sama od sebe jiná nebude) má otevírat téma velmi rozdílného chování PZZ napříč zeměmi v Evropě. Že zahraniční řidič něco čeká na základě zkušenosti z domoviny je častým přispívajícím faktorem takových nehod. Třeba srbský řidič onehdá v Uhříněvsi znal srbská PZZ s fixní předzváněcí dobou a výhradně polovičními břevny. Tedy přejezdy, kam když vjel na červenou, vždy bez zábrany i vyjel ven.

nowas

Že byl zvyklý vjíždét na přejezd ve výstraze, protoze „vždy bez problémů vyjel ven“ , to je teda kultura řízení jako prase.

Rudolf Tuček

S tím by měli řidiči jezdící MKD přes několik zemí počítat a zvládnout to. Hlavně nejezdit na červenou.
Nicméně paralelní vývoj evropských železničních správ v jednotlivých zemích byl chybou a je škoda že se to nepovedlo sjednotit už v těch začátcích, kdy se začali spojovat první jednotlivé tratě.

Pave69

Jen pro info pro ty i…y co už obviňují řidiče, došlo k tomu v místě ostré zatáčky o 360°, která vede jen k drážnímu zařízení, kam ten kamion vezl ty koleje. Takže ten řidič se tam celkem zoufale snažil vytočit, dost možná si musel couvnout a prostě to nestihl včas když spadly ty minizávory co tam mají – pokud teda spadly. Navíc mu asi úspěšně bránily v dokončení manévru.

UGL

zatacka o 360stupnu a k tomu jeste zeleznicni prejezd 🤔

Pave69

Tak trochu toho marketingu snad snesete…. uznávám, je to 180°. A ano, přímo v ní je železniční přejezd, přesně uprostřed. Kamion nemá šanci.

Pave69
Pave69

Popravdě jsem nečekal, že se mezi ajzboňáky najde někdo, kdo to zvládne přepočítat. Vy nejste místní, jen sem tak nakukujete, že? 🙂

Vavrroch

Axel?

David Peca

Řidič nesmí jet tam,kam se nevejde….platí má celém světě a výjimkou diskuze zdopravy.cz.

Pave69

Takže jel 1500 km a teď zákazníkovi řekne, že má smůlu? Myslíte, že to zákazník zaplatí? A majitel firmy ho za to nevyhodí?
Není spíš blbec ten zákazník, co si tam ten kamion objednal? Ještě když má vagonů a lokomotiv (co jsou ve všem mnohem lepší, jak by vám určitě vysvětlili všichni okolo), co hrdlo ráčí?

nowas

Ne šprajcne se na přejezdu nebo v nějaké uličce, protože pak to zákazník URČITĚ zaplatí.

Náhodný Kolemjdoucí

Tak naštěstí to dobře dopadlo, zákazník obdržel, zaplatil a řidič má místo jisté.

Pave69

škoda, že pro vlaky to neplatí, tahle havárka by se nestala.

Rudolf Tuček

Jestli je to na účelové komunikaci k drážnímu objektu a je naprojektována tak že ji kamion neprojede, tak si to měl správce infrastruktury ohlídat, když jim tam vezl materiál.

JiVe

ICE 613

Pave69

To je neštěstí. Dopravním prostředkům, které nedokáží zastavit na rozhled, by nemělo být umožněno křižovat běžnou dopravu, pro kterou takové pravidlo platí.

peter.hudec88

A čo tak rešpektovať signalizácie na železničných priecestiach?

Pave69

A jakou má respektování signalizace souvislost s článkem? Vy víte příčinu střetu? A když jedete autem, tak projedete křižovatku, i když v ní stojí překážka do které byste narazil?

peter.hudec88

V prvom rade neriešim príčinu ani som nič také nespomínal. A druhá vec, porovnávať bežnú križovatku so železničným priecestím je asi trošku blbosť. Vlak vo väčšine prípadov nemá možnosť včas zastaviť pred prekážkou na trati, ak nemá nariadenú jazdu podľa rozhľadu.

patology_chef

Takže vlakem přes všechny přejezdy třicítkou, jestli Vás správně chápu.

Martin Verner

Přejezdy optimálně nahradit nadjezdy, podjezdy, nebo zrušit. Na tratích, kde se jezdí takto rychle, určitě; na lokálkách, které se plíží padesátkou a kříží silničku, kde projede traktor v úterý a v dubnu, se s tím dá žít o něco lépe.
Jo, ještě na to mít…

Pave69

Tak Němci se normálně celkem snaží, ale tahle ulička vede jen k drážnímu zařízení, tak si ajzboňáci domluvili, že závory budou stačit.

Martin Verner

To je tak, když se kolejnice (!) vyplatí vozit kamionem…

Pave69

A to asi nebude chyba toho kamionu, ale spíš té železnice, co?

Alibaba

Máte dobrý návrh, tak zrušíme všechny přejezdy hned, a náhrady budeme stavět postupně.

Jestli to myslím vážně nebo ironicky si každý určí sám.

KrizeVychodniSpolecnosti

Opět kamión s polskou SPZ…

Ondřej 2

rumunskou

Tomas

To je jedno idiot jako idiot

Martin Verner

Ona už někde byla informace o příčině střetu?

Harandrej

Samozřejmě.

Harandrej

Přesně tak, rumunskou.