V Göteborgu vyjely nejdelší tramvaje v historii města, Alstom je vyrábí kousek od českých hranic
Tramvaj M34 pro Göteborg. Foto: Västtrafik

Postupně ve městě vyjede 60 nových tramvají.
Postupně ve městě vyjede 60 nových tramvají.
To je jen o 4 miliony víc než 45T v Brně 😂 a o dost delší tramvaj. Alstomu asi nevzrostly náklady.
Sice je delší ale jednosměrná vs standartní délky obousměrná je nesrovnatelné porovnání jako srovnávat cenu jablek a melounu Yubari
V luzickem meste Budyšin… 🙂
Ale německé je taky, ne? 🙂
No ano… ale porad dvojjazycne… jako vsechny obce okolo…
https://cs.wikipedia.org/wiki/Budyšín#/media/Soubor:Bautzen.png
No, nevím, zda byste se tam domluvil lužickou srbštinou.
…dokonce cestinou, je dost podobna… Budysin a Wojerecy najdete vzdy nekoho kdo jazyk zna…
Drive CR resp. Ceskoslovensko Luzicke srby podporovalo, dnes jen minimalne, vice se o jazyk a kulturu stara Sasko…
To by v Praze nešlo, nikdy se to tak nedělalo, specifické podmínky:)) hobitín. Hlavně že se divíme nedostatku kapacity a řidičů
Obávam sa, že by to v Prahe naozaj nešlo. V Bratislave budú 49 metrové vozy a tiež si vyžadujú isté úpravy. Praha je neporovnateľne „zložitejšia“ čo sa siete týka. A v Bratislave budú určené výhradne pre linku č. 3, takže v jej trase sa vybrané zastávky upravia, rovnako ako radiče CDS (vyprázdňovacie časy). Meniarne sa už čiastočne modernizovali.
Tak samozřejmě, ale jestli je fakt největší problém prodloužit některé zastávky, tak je něco špatně
No je, treba Lazarska, Strossmayerovo nam. pred kostelem, Malostranske nam., Chotkovy sady, Vysocanska… takovych zastavek, kde to je problem je mnohem vice…
Ano, ale řešení to má. Ne všechny jsou tak frekventované, nemusí jezdit každé pořadí, nebo se to prostě udělá i když složitěji. Zrovna tady je problém max u Lazarské a řešit by to stejně šlo v pohodě. Fakt nechápu, že v době, kdy tady máme fascinující technologie, stavby na hraně možného, tak v naší kotlině máme problém prodloužit zastávku.
Na Strossmayerově náměstí žádný problém s dlouhými tramvajemi není: https://en.mapy.cz/s/dofocaheco
Na malostranském náměstí
Malostranské náměstí by po úpravách také zvládlo i travaje okolo 50m.
Vysočanská je spíš takové provizorium, ale není to nijak zásadní zastávka, zásadní je pouze pokud tam tramvaj končí / začíná, jinak by se dala projet.
Chotkovy sady by se daly v jendom směru bez problému prodloužit a druhém směru přesunout blíž Hradčanské.
Na vysocanske ma vzniknout namesti a nova smycka, tramvajova zastavka ma byt mezi krizovatkami – tam kde je dnes provizorium a druha se ma posunout aby umoznila vyjezd ze smycky… v obou pripadech je tam misto jen na jednu soupravu…
A jeste jedna dulezita vec, rada zastavek ma v praze dnes 60m, ale ve smyckach, to je celkem casto pouze 30m, a ty by se museli celkem dost prestavovat, ne vsude to jde jednoduse prodlouzit…
délky zastávek 65 a 35 nebo minimálně 32. Musí to odpovídat délce 15T.
To ano, to odpovidaji, ale casto jsou prave tak akorat, tech 30m bylo receno orientacne,…
nevíte jak to s tím vlastně vypadá? Před nějakou dobou se obnovovalo trolejové vedení nad kusou kolejí ve smyčce Vysočanská s tím, že se jedná o “nultou” etapu rekonstrukce a nové smyčky a zase ticho. Vizualizace jsou už dost staré a radnice pořád mluví o tom že se to začne opravovat a nic a nic..
Bohuzel nevim, zde jsem se i trochu angazoval,…
Ted to ale urcite nehrozi, kdyz je zavrena Ceskomoravska…
Se strossmayerakem mate pravdu, tam problem neni…
Uprimne se mi nechce merit kazdou zastavky v prazske siti, nektere linky by asi mohli mit delsi intervaly a delsi soupravy, ale na dalsich to nepujde,…
Ovsem je to potreba? V centru by to byl urcite problem, na spouste mist, obzvlaste kdyz je tam takovy provoz, radeji bych soucasne 30m vozy a kratke intervaly…
O vikendech by kapacita takovych tramvaji zustala nevyuzita nebo by byl mnohem delsi interval, coz by snizilo atraktivitu linek…
Jo, na některých linkách by to bylo potřeba, protože 30m tramvaje s minimálními možnými intervaly na nich vypadají jako plechovky sardinek a ne jako civilizovaný dopravní prostředek.
Nikdo neříká, že by to muselo být hned v celé síti.
O víkendu by i na tyto linky mohly vyjet 30 m tramvaje (kterých by bylo dost díky delším intervalům na ostatních linkách, kde by dál jezdily jen 30m tramvaje), samozřejmě pokud není na lince problém s kapacitou i o víkendu.
O tom ale mluvim, o vikendu by stali ve vozovnach,… dovedu si to na nekterych linkach predstavit, ale vetsinou sardinky jsou centrum,… ale klidne mohou byt i dve spojene do souprav, tim by se vyuzivali vice…
No a? Stejně jsou potřeba tramvaje na pokrytí špiček pracovních dní. Takže o víkendu, kdy se jezdí míň, vždycky část tramvají stojí. Tak to ale bude vždycky. Není nejmenší problém, aby to byly zrovna ty dlouhý.
Jo, je jich dost, ale je to někde opravdu technicky neřešitelné, nebo se do toho jen nikomu nechce? Samozřejmě nepočítám s tím, že by se zastávky předělávaly najednou v celé síti, jen na těch linkách, kde jsou největší problémy s kapacitou.
Přesně, pro začátek by bohatě stačilo předělat 9, možná 22. V nejhorším případě provizorními řešeními jako v Brně na české nebo Konečného náměstí
Ak niekde nestačia 32 metrové vozy v intervale 90 sekúnd v špičke, tak môžete rozširovať sieť metra. Ja viem, ten interval je už dosť na hrane čo sa priepustnosti križovatiek týka, v Bratislave sme pred nejakým tým desaťročím mali v úseku Vazovova – Floriánske nám. v špičke interval 75 sekúnd, než sa ten uzol celý prebudoval. Občas sa tam vozy kopili a v „električkovej zápche“ som tam zabil aj dve minúty. Z Vazovovej a Račianskej sa tam valili viaceré linky a ďalej sa rozdeľovali v smere na Americké nám., Radlinského a Imricha Karvaša.
Práve som si to prepočítal a dnes tam máme medzi siedmou a ôsmou 44 odchodov tramvají v smere do mesta, čo zodpovedá priemernému následnému intervalu 82 sekúnd. K tomu pri tej istej hrane (t.j. na koľajniciach) zastavujú aj autobusy, ktoré v tom čase pridajú ďalších 20 spojov za hodinu v rovnakom smere. Ten uzol je naozaj plne vyťažený a bežne staničia dve vozidlá za sebou. V budúcnosti majú na linke 3, premávajúcej cez tento úsek, jazdiť 49 metrové veľkokapacitné vozy. „Trojičky“ T6A5 sa už úspešne otestovali.
V praze u starych souprav bylo bezne, ze se na vytizene spoje pridavali vozy, takze jezdili jednovozove, dvouvozove a trivozove,… i T3 muzou byt trivozove…
V Prahe jazdili trojičky T3 v bežnej premávke s cestujúcimi? Sú nejaké fotky? Ja viem iba o dvojičkách KT8D5, čo boli teda riadne dlhé súpravy, ale jazdili iba vo vyhradených trasách. A tiež to bolo iba dva krát, tuším.
Nejen zastávky, někde by takový kolos při zastavevení před semaforem blokoval i další křižovatku. Třeba na Letenském náměstí směr Korunovační už poněkud překáží i 15T. Ony tu už byly úvahy u 15T se čtyřmi články, ale zůstalo jen u těch úvah. V centru některé zástávky sotva vychází na těch 35 m, protože jsou třeba na chodníku mezi dvěma vjezdy. Nebo Výtoň do centra. Nejen prodloužit, ale úplně přestěhovat.
No jeste existuje nakladnejsi varianta, … pod zem, jako se to drive planovalo misto metra… nebo primo metro ci rozsireni S-linek…
Pokud už něco kopat v zemi, tak bude lepší zůstat u té délky vozidla 100 m. I když u nové trasy se mohla zvolit varianta delší v podobě prostorové rezervy do budoucna.
V Praze bychom tyto tramvaje nazývaly mega-hyper-kapcitními, jelikož už ty naše krátké třicetimetrové jsou velko-kapacitní.
A v těch dalších nejen českých městech, kde takové tramvaje nemají, tam také platí, že se to nikdy nedělalo a že tam mají specifické podmínky?
A v kterém městě by byly reálně potřeba? V Liberci? V Olomouci? V Mostě? V Plzni? Vždyť je tam úplně jiná dopravní situace a města úplně jiných velikostí. Ani to Brno by to asi neužilo
Nevím, jestli ještě stále jezdí, ale v Brně určitě 45m soupravy jezdily. Jak jako „trojčata“ tedy spřažený tři 15m vozy (dvě T6A5 s vlečňákem uprostřed), tak myslím něco cca 30m s 15m vlekem.
V tomhle Brno Prahu předhonilo.
Brno je na v tomto ohľdae asi najmenej problémové. Teoreticky aj Plzeň a Ostrava, len tam zrejme nie je nutnosť prevádzkovať extra dlhé súpravy, ale môžem sa mýliť.
Brno aktuálně provozuje cca 40 souprav délky 38 a 42 m. Plzeň výhledově počítá s tramvajemi délky cca 40 m pro linku 4.