V Gmundenu propojili nejmenší tramvajový systém s železnicí
Třináctitisícový rakouský Gmunden se dosud chlubil nejstarším a zároveň nejmenším tramvajovým systémem v zemi (nejmenší zřejmě na světě). S příchodem
Třináctitisícový rakouský Gmunden se dosud chlubil nejstarším a zároveň nejmenším tramvajovým systémem v zemi (nejmenší zřejmě na světě). S příchodem září se ale možnosti kolejové dopravy v městečku a okolí výrazně rozrostly. Dosud 2,3 kilometru dlouhá tramvajová trať se po více než 120 letech od prvních plánů propojila s místní železniční tratí zvanou Traunseebahn Gmunden – Vorchdorf.
Posledním chybějícím článkem byl most přes řeku Traun, kde byl před týdnem slavnostně zahájen provoz. Vedení města to označilo za historický okamžik. Tramvaj tím zároveň propojila skrze centrum nádraží na dvou tratích. Větší stanici ÖBB Gmunden na trati z Puchheimu na Bad Ischl a Hallstatt a menší Seebahnhof dopravce Stern&Hafferl na druhé straně města na zmíněné Traunseebahn. Po té mohou jet lehká železniční vozidla na způsob vlakotramvaje Tramlink V3 LRV od výrobce Stadler Rail (původně Vossloh) z Vorchdorfu nově až do centra města. Tramvajová trať se mohla na Traunseebahn napojit i díky stejnému rozchodu, který je metrový. Stern&Hafferl má celkem jedenáct vlakotramvají. Projekt propojení tramvajové trati a železnice nese název Stadt.Regio.Tram Gmunden-Vorchdorf.
Gmunden má vztah i k české dopravní historii, neboť sem vedla koněspřežka z Českých Budějovic. Tramvaje zde začaly jezdit v létě 1894.