- Voda •
- Vodní doprava •
- Zprávy
V gdaňském terminálu vzniká nový ostrov. Obří přístavní jeřáby dorazily na lodi z Číny v celku
K umělému ostrovu tvořícího terminál T3 gdaňského přístavu Baltic Hub dorazila loď převážející obří jeřáby. Foto: Budimex
REPORTÁŽ: Kontejnerový terminál Baltic Hub je největším na Baltu. Přístav cílí i na Česko.
Řekl bych, že je to spíše poloostrov.
Ty velké jeřáby na té k jejich velikosti relativně malé lodi mě zaujaly taky. Ale jestli to zvládlo připlout takto přes půl světa, tak to asi mělo těžiště dostatečně nízko…
Taky by mě ale zajímalo, jak vypadá takový plašič na tuleně. Zatím se mi k tomu nepodařilo nic dohledat. Jak si to představit? Nějaké zařízení, co prostě jen děl hluk? Třeba podvodní reproduktor? Nebo něco, co třeba plácá lopatkami do vody?
Jejda, Bouganville. Měl jsem ji na pozadí obrazovky, fotku z inaugurační plavby. Vypadá ale hrozně za ty roky provozu, potřebovala byl natřít.
Ale teda vyvažovat tu loď při vykládce, aby byla paluba plusmínus vodorovně, když se na ní hýbá tolik tun, hmm, klobouk dolů.
Dálnice do Ostravy je prima, ale jakékoliv větší množství kontejnerů bude vždy levnější přepravit nad 300 km po železnici…
Principiálně ano, přesto jsou přístavy bez kvalitního (také) silničního připojení v pr..čicích. Dokonce i v tom Švýcarsku pořád ještě přeprava po silnici vede…
Po silnici se vozí jen „last mile“, což je v případě Gdaňsku a ČR z Havířova téměř kamkoliv…
Letos je kapacita železničního spojení Havířov – Gdaňsk 30 000 TEU, pro rok 2025 plánujeme 60 000 TEU a pokud bude zájem, rádi přidáme 🙂
Jakej je reálnej strop co se kapacity tratí týče? Pro porovnání, kolik je současná kapacita z Prahy do Hamburgu?
Reálný strop Vám nepovím, to záleží na mnoho proměnných. Každopádně z Gdaňsku do CZ, SK ho vidím na násobcích toho, co tam provozujeme nyní.
Pokud to dobře z hlavy počítám, tak přes hraniční přechod v Děčíně budeme vozit asi tak 1,6 miliónu TEU ročně a nejsme samozřejmě pouze my.