V Evropě zkrachovaly během jednoho dne dvě regionální aerolinky
Seznam evropských leteckých dopravců je po tomto týdnu o dvě aerolinky kratší. Během 24 hodin ohlásily konec provozu belgické Air
Seznam evropských leteckých dopravců je po tomto týdnu o dvě aerolinky kratší. Během 24 hodin ohlásily konec provozu belgické Air Antwerp a irské Stobart Air.
Air Antwerp vydržely necelé dva roky: firma začala jako společný podnik irského CityJet a nizozemských KLM. Měla zaplnit kapacitu po zkrachovalé společnosti VLM Airlines, která skončila v srpnu 2019. KLM se stal postupně jediným vlastníkem, Air Antwerp létala z Antverp do Londýna. Po další vlně koronavirové pandemie už firma neobnovila provoz, v pátek oznámila konec provozu.
Sincerest thanks to our loyal customers, suppliers, @antwerpairport, @lcyairport and our colleagues for your tremendous support these two years. It was an honour to serve you. Farewell
— Air Antwerp (@AirAntwerp) June 11, 2021
Větší dopady na cestující má konec irské společnosti Stobart Air. O jejím konci informoval irský dopravce Aer Lingus, pro který Stobart Air zajišťoval provoz na regionálních letech, zejména mezi Irskem a Velkou Británií.
Aer Lingus tak musel narychlo řešit nahrazení provozovatele na celkem dvanácti linkách. Na pěti linkách začal zatím létat přímo Aer Lingus, na dvou BA City Flyer. Pro dalších pět společnost ještě hledá řešení.
Stobart Air létal s dvanácti turbovrtulovými letadly ATR 72 a jedním ATR 42, všechny lety zajišťoval formou ACMI pronájmu pro jiné dopravce, v poslední době pro Aer Lingus. V minulosti zajišťoval také lety pro zkrachovalé FlyBe.
Stobart Air má za sebou přes padesát let dlouhou historii, firma vznikla v roce 1970 jako Aer Arann, od roku 2014 létá pod značkou Stobart Air.