V Drážďanech se náhle zřítil tramvajový most přes Labe. Poslední vůz přejel 18 minut před pádem
Zřícený most v Drážďanech. Foto: Bananenflanke
Podle hasičů se i na předmostí vytvořila metrová trhlina.
Podle hasičů se i na předmostí vytvořila metrová trhlina.
Kdyby to raději nechali děckám na sáňkování, když je zima na krku a rozpočet na dně! Na dně jako ten most. Užitečnost takové sáňkařské dráhy by se dala multiplikovat kdyby poblíž ubytovali. Prostě ubytovali.
Co bude dál? Ty nezřícené části budou taky nahrazeny novou konstrukcí?
to půjde celé opravit, zasedne komise, pozvou experty ze Švajcu, nakonec se do toho vloží parta podnikatelů a dílo se povede, do roka a do dne je most opraven a v původní podobě 😉
Podle https://www.mdr.de/nachrichten/sachsen/dresden/dresden-radebeul/ticker-einsturz-carolabruecke-strassen-sperrung-hochwasser-120.html rozhodnutí o tom, zda se dá most opravit, bude za několik měsíců. Kdyby most musel byt úplně zbourán, novostavba bude trvat 5 – 10 let.
Děkuji
Bohužel bez ohledu na politický systém napříč světem několik důležitých mostů ročně spadne.A bylo by to v podstatě i řešení pro most na vytoni, protože tam se budou tak dlouho dohadovat, až spadne, a řešení se pak rychle najde.
Ještě že tam nic nejelo.
Teda ale pořádně to zkazilo panorama.
Výpadek tepla? Je září 20 stupňů
Není to i pro ohřev teplé vody v budovách?
V noci na zapade 7 stupnu…
Ještě že už je nemohou vyškrtnou ze seznamu UNESCO.
Když spadla lávka v Tróji, sposta komentů „To by se v Německu nestalo!“ :))
To bylo před 7 lety. I Německo je dnes jinde.
Kde? 😁 Počkejte, budu hádat, můžou za to migranti?
Migranty bych do toho netahal.
Ale třeba obecně zastaralost infrastruktury. To se od té doby dost zhoršilo.
…presne o sedm let, ze 🙂
„Policie zatím předpokládá, že šlo o neštěstí“ – tak příliš šťastná událost by to nebyla, ani kdyby to někdo způsobil úmyslně. Nebo ta policie neštěstím rozumí událost, která nemá žádné příčiny? Takových událostí moc není, nejspíš žádná.
Nejpíš v tom smyslu, že to není považováno za trestný čin.
není nevinných, jen nedostatečně vyšetřovaných!
Děti si šly hrát: Josef Sousedík a Gestapo. Pro se sakra Pepíček nevrátil domů?
Ne
Spíše to není úmyslný čin. Trestný čin za tím být klidně může.
Za úmyslný trestný čin jistě.
Ale co nedbalostní, ať už architekta nebo spíše údržby?
Jde v tom číst ne úplně dobrý překlad z němčiny, bylo by vhodnější to přeložit jako „nehoda“.
https://slovnik.seznam.cz/preklad/nemecky_cesky/Ungl%C3%BCck
Dodatečně předpjatá konstrukce?
Postrach všech správců po celé Evropě?
Největší mostařský omyl 20.století?
Vy asi taky budete omyl 20. století.
Dodatečně předpjaté konstrukce fakt nejsou největším omylem, minimálně en bloc. Některé typy ano, ale jde spíš o provedení než o celkovou koncepci, ta je správná.
Kde soudruzi z NDR udělali chybu…
No kdyby to bylo ve Všenorech u babičky…….(Gympl)
Že za války stříleli do vzduchu?
Od soudruhů už uplynulo 34 let a se zvýšenou hmotnostní zátěží mostu a sníženou finanční zátěží údržbáře mostu
Ach to názvosloví?
Jaká polovina mostu? Podle fotek jsou to 3 čtyřpolové mosty vedle sebe.
Jaké předmostí? Ten most končí opěrou a tím jak se ten most zdeformoval, vytrhl se mostní závěr na opěře a vznikla tam díra.
https://static.radiodresden.de/content/_processed_/a/4/csm_Carolabruecke_Einsturz_2_Feuerwehr_a69525c9ff.jpeg
Z provozního a místopisného hlediska se mnohdy i soumostí považuje za jeden most. A co to slovo „díra“, to nezní moc odborně.
doufejme ze i Vytonsky most odejde s gracii ve tri hodiny rano, aby se nikomu nic nestalo
Presne tento typ komentaru jsem v diskusi ocekaval
No tak jste se dočkal. Dobrý?
To se prostě nomohlo neobjevit.
Lepší za denního světla, aby to někdo natočil
A poslední vagón by byl zachráněn jízdou do kopce 🙂
Mínusář by chtěl, aby poslední tři vagony spadly?
Ano ráno mi vyšehradský Most jsem mohl klidně spadnout . Jenomže on asi spadne kdyš po něm pojede vlak.
Z logiky věci bych čekal, že únavové trhliny pošlou most k vodě spíš v momentě, kdy bude zatížený třemi tramvajemi a několika auty naráz, bude nějké divočejší počasí a zvýšená hladina řeky. O to větší je klika, že rupnul úplně prázdný ve tři ráno.
Mohla by v tom být náhlá změna teploty, ke které došlo.
Podobně jako v Tróji, relativně rychlá změna počasí.
Po 30 stupňových vedrech v neděli bylo včera už okolo půlnoci opravdu kosa – cca. 10 stupňů. Předpokládám totéž v Drážďanech.
Takhle velký most se bude stahovat o centimetry…
Je možné, že nosná konstrukce (ocelová lana uvnitř mostu) vlivem koroze neunesly prudkou změnu teploty a praskla. Pak si to vlastní váhou sedlo.
Byla vedra a v posledních dnech ochlazení, teplota se snižuje postupně k ránu. a mě celkem logické, že se to stalo takhle po půlnoci.
Na tom úvodním obrázku jsem si říkal co to tam visí za kabely a ony to jsou koleje. Aspoň ty mají kvalitně svařené a drží.
Ony se vytrhly z pražů a visí ve vzduchu, nebyly zabetonované, aby je to stáhlo až dolů.
Fakt štěstí, že to prasklo v mezičase a ne pod tramvají.
Nevisí tam koleje, ale kolejnice.
Na mostě byla pevná jízdní dráha s otevřeným svrškem.
Ještě že vás tu máme. Děkujeme!
Bysem to tak nechal. V Avignonu maj taky jenom půlku mostu…
Akorát lodičkám by to malinko překáželo….
Copak lodičkám, ale na víkend slibují fakt intenzivní deště a rozvodnění Labe… a až tam narazí na tuhle překážku, možná to udělá větší paseku.
Jak paseku, vodáci mají peřeje v oblibě, lepší než volej.
Ano, můžou uspořádat víkendový turnaj kajakářů na divoké vodě.
Zkusil jsem si o tom mostě něco najít a nalezl zajímavý dokument. Omlouvám se ze strojový překlad. „most Carola (Carolabrücke), postavený v roce 1971, je dlouhý přibližně 375 m a vede přes Labe tramvajovou trasu a spolkovou silnici B 170 v Drážďanech. Intenzivní využívání mostu a nedostatky v uživatelské přívětivosti si vynutily stavební opatření. Jednou z částí bylo rozšíření mostního závěru proti proudu řeky.“. Více zde: https://www.researchgate.net/publication/360446093_Non-metallic_reinforcement_at_the_cap_widening_of_Carola_Bridge_in_Dresden
Podle německých novin se zřítila část C, tedy ta, kde měly od příštího roku probíhat sanace … zbylé části mostu už sanováýny jsou.
Je to tak. Hezky popsano na nemecke wikine. Casti A a B jsou cerstve opravene, pri rozsireni stezky pro chodce v casti A byl dokonce zkusebne pouzit namisto zelezobetonu beton vyztuzeny karbonovymi vlakny (kvuli uspore hmotnosti). Stejnym zpusobem se mel pristi rok opravit i most C (ktery podle vseho byl paradoxne v nejhorsim stavu ze vsech tri). No, tak uz to bohuzel nestihli… Pripomnelo mi to pad Reichsbrucke ve Vidni, taky takhle nahle uprostred noci, velmi podobny obrazek (byt uplne jina konstrukce mostu), tam se to bohuzel bez jedne obeti neobeslo. Zajimavosti bylo, ze po moste zrovna krome dalsich dvou… Číst vice »
Německo se rozpadá, jinak to snad ani říct nejde. Zanedbaná údržba.
Jj, asi ho taky nenatírali
Uff, ještě tě tam nejela housenka v každém směru plná lidí nebo výletní loď dole. Tohle je štěstí v neštěstí a most věděl, kdy má spadnout, když už to muselo být.
Jelikož se nikomu nic nestalo, dovolím si názor, že tyhle ošklivé mosty Drážďany hyzdí a pokud teď dojde k urychlené architektonické soutěži a postaví se celé soumostí znovu a podle nějakého velmi kvalitního návrhu, pro Drážďany to nakonec bude jen dobře.
Uvidíme, zdali nebude tlak na to aby vypadal podobně jako první Carolabrücke
https://de.m.wikipedia.org/wiki/Datei:Puente_de_carolina_bella_%C3%A9poca_dresde.jpg
Jak znám Drážďany, tak určitě jo 😁😁
Rozmohl se nám tu takový nešvar.
Včera Vietnam, dnes Drážďany, kdo je na řadě další?
Vietoň 🙂
Tvl nestrašte 🙂
To je co?
To je takový rezavý šrot (hezky možná vypadá, ale jezdí se po něm 20kou a vlaky se nesmí míjet, chybí 3. kolej a je prostě potřeba ho nahradit novým, který tu bude dalších sto let a né zachovávat nevyhovující zrezivělou konstrukci co když už se opraví, za 10 let potřebuje opravit znova) někde v P r a z e, co spojuje bývalé Vyšehradské nádraží se Smícháčem
Výtoň. Musíte jenom trochu přemýšlet.
Na první pohled to vypadá, že nebyly zainjektovaný předpínací lana v kabelových chráničkách. Lana někde v trase přerezly (nebo v místě kotev) a pak už to jelo rychle. Nejslabší místo je tady nad pilířem, kde se to prostě zlomilo křehkým lomem. Moc tomu asi nepomohl vůbec typ konstrukce s vloženými klouby.
Na rpvní pohled to vypadá, že to prasklo někde uprostřed a pak už to nad pilířem tahalo páčením, jak se mostovka prohýbala dolů.
Možná bude hrát roli i celkem rychlá změna teploty, na kterou ta konstrukce nestačila reagovat.
Myslím, že tomu nepomohlo ani to pevné uložení jízdní dráhy v kombinaci s náhlou změna teplot. V neděli večer bylo v Drážďanech přes 30°C a v úterý ve 3 ráno k 10°C. To vidím jako důvod, proč se to právě zřítilo právě k ránu, kdy byla teplota nejnižší. Změna napětí od teplotní změny konstrukce mostu a teplotní změny kolejnic.
Soudruzi z NDR zřejmě opisovali v Itálii…
Jiná konstrukce, jiný důvod.
Spadl most? Spadl.
Ano, a dokonce i stejným směrem, tj. dolů. Mnoho společných znaků, aby to byla náhoda.
Sďílejte to neš to zmažou.
A kdopak nám to zde vyšetří ještě dnes? Ať to mají soudruzi z NDR jednodušší.
Jsem zvědav, čím přesně to bylo. Na první (a velmi laický) pohled nepůsobí jako nějaká zchátralá neudržovaná konstrukce, co by měla spadnout.
Koroze předpjaté výztuže. Z toho důvodu se u nás likviduje jeden socialistický most za druhým.
Tomu by odpovídalo i značně prohnuté vedlejší mostní pole.
To se prohnulo až po destrukci sousedního pole z důvodu přerušení nebo vytržení průběžných kabelů nad společným pilířem.
Před tím fakt určitě takto prohnuté nebylo 🤣
To nerozporuji.
To máte pravdu, ale vydržel bez problémů padesát let a dost velké zátěže. Kolik je životnost takovéhoto mostu? Soudruzi to postavili dobře, chyba bude jinde…
Ubrali pruh autům a dali tam cyklostezku. Možná cyklististi opravdu mohou za naše zpackané životy!
Sice je ten tramvajový staticky nezávislý na silničním, ale statika je řidičská pavěda … asi. Jen teda netuším, proč ji Alois Negrelli studoval.
Určitě to nenatírali…
To by mě zajímalo, kde udělali soudruzi z NDR chybu.
Stejně jako soudruzi z ČSSR v Troji…
Soudruzi jezdili na stejná sympozia…
Most na Výtoni, 2030, kolorizováno
Buď „kolorováno“ nebo „kolonizováno“ 🙂
U příhraďáku očekávejte spíše takovéto obrázky:
https://d3d0lqu00lnqvz.cloudfront.net/media/media/05f55c9f-67e5-451c-b6ad-a22cb7bd4e73.jpg
Quebec Bridge, 1907