V Drážďanech se náhle zřítil tramvajový most přes Labe. Poslední vůz přejel 18 minut před pádem
Zřícený most v Drážďanech. Foto: Bananenflanke
Podle hasičů se i na předmostí vytvořila metrová trhlina.
Podle hasičů se i na předmostí vytvořila metrová trhlina.
Teda ale pořádně to zkazilo panorama.
Výpadek tepla? Je září 20 stupňů
Není to i pro ohřev teplé vody v budovách?
Ještě že už je nemohou vyškrtnou ze seznamu UNESCO.
Když spadla lávka v Tróji, sposta komentů „To by se v Německu nestalo!“ :))
„Policie zatím předpokládá, že šlo o neštěstí“ – tak příliš šťastná událost by to nebyla, ani kdyby to někdo způsobil úmyslně. Nebo ta policie neštěstím rozumí událost, která nemá žádné příčiny? Takových událostí moc není, nejspíš žádná.
Nejpíš v tom smyslu, že to není považováno za trestný čin.
Dodatečně předpjatá konstrukce?
Postrach všech správců po celé Evropě?
Kde soudruzi z NDR udělali chybu…
No kdyby to bylo ve Všenorech u babičky…….(Gympl)
Ach to názvosloví?
Jaká polovina mostu? Podle fotek jsou to 3 čtyřpolové mosty vedle sebe.
Jaké předmostí? Ten most končí opěrou a tím jak se ten most zdeformoval, vytrhl se mostní závěr na opěře a vznikla tam díra.
https://static.radiodresden.de/content/_processed_/a/4/csm_Carolabruecke_Einsturz_2_Feuerwehr_a69525c9ff.jpeg
Z provozního a místopisného hlediska se mnohdy i soumostí považuje za jeden most. A co to slovo „díra“, to nezní moc odborně.
doufejme ze i Vytonsky most odejde s gracii ve tri hodiny rano, aby se nikomu nic nestalo
Presne tento typ komentaru jsem v diskusi ocekaval
No tak jste se dočkal. Dobrý?
Lepší za denního světla, aby to někdo natočil
A poslední vagón by byl zachráněn jízdou do kopce 🙂
Mínusář by chtěl, aby poslední tři vagony spadly?
Z logiky věci bych čekal, že únavové trhliny pošlou most k vodě spíš v momentě, kdy bude zatížený třemi tramvajemi a několika auty naráz, bude nějké divočejší počasí a zvýšená hladina řeky. O to větší je klika, že rupnul úplně prázdný ve tři ráno.
Mohla by v tom být náhlá změna teploty, ke které došlo.
Podobně jako v Tróji, relativně rychlá změna počasí.
Po 30 stupňových vedrech v neděli bylo včera už okolo půlnoci opravdu kosa – cca. 10 stupňů. Předpokládám totéž v Drážďanech.
Takhle velký most se bude stahovat o centimetry…
Je možné, že nosná konstrukce (ocelová lana uvnitř mostu) vlivem koroze neunesly prudkou změnu teploty a praskla. Pak si to vlastní váhou sedlo.
Byla vedra a v posledních dnech ochlazení, teplota se snižuje postupně k ránu. a mě celkem logické, že se to stalo takhle po půlnoci.
Na tom úvodním obrázku jsem si říkal co to tam visí za kabely a ony to jsou koleje. Aspoň ty mají kvalitně svařené a drží.
Ony se vytrhly z pražů a visí ve vzduchu, nebyly zabetonované, aby je to stáhlo až dolů.
Fakt štěstí, že to prasklo v mezičase a ne pod tramvají.
Bysem to tak nechal. V Avignonu maj taky jenom půlku mostu…
Akorát lodičkám by to malinko překáželo….
Copak lodičkám, ale na víkend slibují fakt intenzivní deště a rozvodnění Labe… a až tam narazí na tuhle překážku, možná to udělá větší paseku.
Jak paseku, vodáci mají peřeje v oblibě, lepší než volej.
Zkusil jsem si o tom mostě něco najít a nalezl zajímavý dokument. Omlouvám se ze strojový překlad. „most Carola (Carolabrücke), postavený v roce 1971, je dlouhý přibližně 375 m a vede přes Labe tramvajovou trasu a spolkovou silnici B 170 v Drážďanech. Intenzivní využívání mostu a nedostatky v uživatelské přívětivosti si vynutily stavební opatření. Jednou z částí bylo rozšíření mostního závěru proti proudu řeky.“. Více zde: https://www.researchgate.net/publication/360446093_Non-metallic_reinforcement_at_the_cap_widening_of_Carola_Bridge_in_Dresden
Podle německých novin se zřítila část C, tedy ta, kde měly od příštího roku probíhat sanace … zbylé části mostu už sanováýny jsou.
Německo se rozpadá, jinak to snad ani říct nejde. Zanedbaná údržba.
Jj, asi ho taky nenatírali
Uff, ještě tě tam nejela housenka v každém směru plná lidí nebo výletní loď dole. Tohle je štěstí v neštěstí a most věděl, kdy má spadnout, když už to muselo být.
Jelikož se nikomu nic nestalo, dovolím si názor, že tyhle ošklivé mosty Drážďany hyzdí a pokud teď dojde k urychlené architektonické soutěži a postaví se celé soumostí znovu a podle nějakého velmi kvalitního návrhu, pro Drážďany to nakonec bude jen dobře.
Uvidíme, zdali nebude tlak na to aby vypadal podobně jako první Carolabrücke
https://de.m.wikipedia.org/wiki/Datei:Puente_de_carolina_bella_%C3%A9poca_dresde.jpg
Jak znám Drážďany, tak určitě jo 😁😁
Rozmohl se nám tu takový nešvar.
Včera Vietnam, dnes Drážďany, kdo je na řadě další?
Vietoň 🙂
Tvl nestrašte 🙂
To je co?
To je takový rezavý šrot (hezky možná vypadá, ale jezdí se po něm 20kou a vlaky se nesmí míjet, chybí 3. kolej a je prostě potřeba ho nahradit novým, který tu bude dalších sto let a né zachovávat nevyhovující zrezivělou konstrukci co když už se opraví, za 10 let potřebuje opravit znova) někde v P r a z e, co spojuje bývalé Vyšehradské nádraží se Smícháčem
Na první pohled to vypadá, že nebyly zainjektovaný předpínací lana v kabelových chráničkách. Lana někde v trase přerezly (nebo v místě kotev) a pak už to jelo rychle. Nejslabší místo je tady nad pilířem, kde se to prostě zlomilo křehkým lomem. Moc tomu asi nepomohl vůbec typ konstrukce s vloženými klouby.
Na rpvní pohled to vypadá, že to prasklo někde uprostřed a pak už to nad pilířem tahalo páčením, jak se mostovka prohýbala dolů.
Možná bude hrát roli i celkem rychlá změna teploty, na kterou ta konstrukce nestačila reagovat.
Myslím, že tomu nepomohlo ani to pevné uložení jízdní dráhy v kombinaci s náhlou změna teplot. V neděli večer bylo v Drážďanech přes 30°C a v úterý ve 3 ráno k 10°C. To vidím jako důvod, proč se to právě zřítilo právě k ránu, kdy byla teplota nejnižší. Změna napětí od teplotní změny konstrukce mostu a teplotní změny kolejnic.
Soudruzi z NDR zřejmě opisovali v Itálii…
Jiná konstrukce, jiný důvod.
Spadl most? Spadl.
A kdopak nám to zde vyšetří ještě dnes? Ať to mají soudruzi z NDR jednodušší.
Jsem zvědav, čím přesně to bylo. Na první (a velmi laický) pohled nepůsobí jako nějaká zchátralá neudržovaná konstrukce, co by měla spadnout.
Koroze předpjaté výztuže. Z toho důvodu se u nás likviduje jeden socialistický most za druhým.
Tomu by odpovídalo i značně prohnuté vedlejší mostní pole.
To se prohnulo až po destrukci sousedního pole z důvodu přerušení nebo vytržení průběžných kabelů nad společným pilířem.
Před tím fakt určitě takto prohnuté nebylo 🤣
Ubrali pruh autům a dali tam cyklostezku. Možná cyklististi opravdu mohou za naše zpackané životy!
Sice je ten tramvajový staticky nezávislý na silničním, ale statika je řidičská pavěda … asi. Jen teda netuším, proč ji Alois Negrelli studoval.
Určitě to nenatírali…
To by mě zajímalo, kde udělali soudruzi z NDR chybu.
Stejně jako soudruzi z ČSSR v Troji…
Soudruzi jezdili na stejná sympozia…
Most na Výtoni, 2030, kolorizováno
Buď „kolorováno“ nebo „kolonizováno“ 🙂
U příhraďáku očekávejte spíše takovéto obrázky:
https://d3d0lqu00lnqvz.cloudfront.net/media/media/05f55c9f-67e5-451c-b6ad-a22cb7bd4e73.jpg
Quebec Bridge, 1907