Pěkný kousek to je. A není to jen pouhý vagón. Je to i spousta osobních příběhů lidí kteří na něm pracovali a při jeho výrobě na něm nechali kousek svého života. Kolik lidí si při pohledu na něj tohle uvědomí? Jinak ten můj dotaz níže je přesně o tomhle. Představa, že někdo pracoval v „Továrna na vozy železniční a tendry Ringhofferovy závody a .sp. na Smíchově“ (tak hovoří otisk razítka) v době kdy zuřila 1. světová válka a vagón na kterém pracoval v době kdy dostal povolávací rozkaz a tedy byl „propuštěn následkem povolání k službě vojenské“ bylo třeba jeho… Číst vice »
A pro ty které tohle téma zajímá ještě drobnost. Pokud byly Ringhoferrovy závody na Smíchově pro jednoho konkrétního mladíka poslední místo zaměstnání před odjezdem na východní frontu tak jeho štací předposlední byla
„K.K. Landesbefugte
MASCHINENFABRIK
Der PrivXegirten Österreichisch-Üngarischen
STAATS-EIESENBAHN-GESELLSCHAFT
Wien X(2)“
(rovněž otisk raztítka)
Takové měl Ringhoffer zcestovalé a zkušené zaměstnance .
Tomes43
5 měsíců
Zdravím, zeptám se asi blbě, ale zde se jedná o původní vagón Orient expressu, že?
Co to proboha je za odpověď ?!?!
Ringhofferova vagónka dodávala lůžkové, jídelní a salonní vozy společnosti CIWL od roku 1894.
Pro Ringhoffera byl CIWL jedním z nejlepších zákazníků.
Zajděte se schválně podívat do Budapešti. V místním železničním muzeu uvidíte téměř identický jídelní vůz CIWL 2347 z roku 1912 postavený kde jinde než u Ringhoffera na Smíchově.
Petr
5 měsíců
Podobný lůžkáč se zlikvidol v Milíně. Stával v zauhlování v Plzni. 🙁
„Firmu převzal jeho syn inženýr František Ringhoffer IV. (31. května 1874–29. února 1940). Od roku 1911 se firma stala akciovou společností Ringhofferovy závody a během první světové války vyrobila přes 20 tisíc vagonů.“
Kdyby někdo tady náhodu věděl z hlavy o nějakém dnes provozním voze (vagónu či tendru) vyrobeném ve výše uvedeném období tak jakékoliv info vřele uvítám.
Tak pokud na to nemá NTM, tak je pořád lepší když je to opraveno pomocí dotací a je mi jedno co Bednář s Netolickým peče. Utrácí se za blbosti typu betonová lavička, nebo taková hnusná zbytečná fontánka za 6 milionů, takhle je to víceméně i daňová investice protože takový vagon bude dělat radost mnoha lidem více než stupidní milionové plastiky rádoby umění.
Ano, teď jste uhodil hlavičku na hřebíček. V minulosti skončilo ve šrotu obrovské množství jedinečných historických skvostů jen proto, že nebyly peníze ani na jejich uskladnění a přežití do budoucnosti, kdy se na renovaci peníze najdou (např jedinečné a krásné nákladní vozy řady Eacs/Vase nebo Vsae a nemluvě o parních mašinách a vozech z devatenáctého století). Ale na krávoviny bez jakékoli hodnoty se peníze vždy najdou.
PS z té Plzně skončilo ve šrotu mnoho dalších skvostů, je zázrak, že přežil alespoň ten vůz na sklo a cisterna v zetce.
Neznamy Jarek
5 měsíců
Já tedy pochopil, že první etapu dokončili. Tedy pojezd a skříň vozu. Další etapa bude zřejmě vnitřek vozu.
Já si říkal, že ten vůz vypadá dost slušně na to, aby šel na vnější opravu 🙂 Až tedy na ten český nápis..
Nevíte někdo historii toho vozu, jak se dostal až do Dolní Lipky?
Děkuji, přečtu si.
A omlouvám se za své zpochybňování toho českého nápisu – ten překlad se mi zdál nešikovný a novodobý, ale skutečně má oporu v historii.
Na fb Dolní Lipky je i fotogalerie z průběhu opravy a některé zajímavosti – například okna dostaly bezpečnostní kalená skla, hnědá barva je odstraněna, teakové dřevo použili i místo poškozených dílů, skříň kromě střechy už je, nábytek budou repliky podle jiných vzorů atd atp.
Už se těším, až si tam dám smažák.
Jen doplním malou drobnost, veškerá renovace vozu zatím proběhla v prostorách depa Letohrad,v Dolní Lipce jaksi není místo…
on ten vůz zas na tom není až tak špatně…každopádně pěkný kousek!to se jen tak nevidí
Pěkný kousek to je. A není to jen pouhý vagón. Je to i spousta osobních příběhů lidí kteří na něm pracovali a při jeho výrobě na něm nechali kousek svého života. Kolik lidí si při pohledu na něj tohle uvědomí? Jinak ten můj dotaz níže je přesně o tomhle. Představa, že někdo pracoval v „Továrna na vozy železniční a tendry Ringhofferovy závody a .sp. na Smíchově“ (tak hovoří otisk razítka) v době kdy zuřila 1. světová válka a vagón na kterém pracoval v době kdy dostal povolávací rozkaz a tedy byl „propuštěn následkem povolání k službě vojenské“ bylo třeba jeho… Číst vice »
A pro ty které tohle téma zajímá ještě drobnost. Pokud byly Ringhoferrovy závody na Smíchově pro jednoho konkrétního mladíka poslední místo zaměstnání před odjezdem na východní frontu tak jeho štací předposlední byla
„K.K. Landesbefugte
MASCHINENFABRIK
Der PrivXegirten Österreichisch-Üngarischen
STAATS-EIESENBAHN-GESELLSCHAFT
Wien X(2)“
(rovněž otisk raztítka)
Takové měl Ringhoffer zcestovalé a zkušené zaměstnance .
Zdravím, zeptám se asi blbě, ale zde se jedná o původní vagón Orient expressu, že?
ne,určitě ne..tohle je Ringhoffer
Co to proboha je za odpověď ?!?!
Ringhofferova vagónka dodávala lůžkové, jídelní a salonní vozy společnosti CIWL od roku 1894.
Pro Ringhoffera byl CIWL jedním z nejlepších zákazníků.
Zajděte se schválně podívat do Budapešti. V místním železničním muzeu uvidíte téměř identický jídelní vůz CIWL 2347 z roku 1912 postavený kde jinde než u Ringhoffera na Smíchově.
Podobný lůžkáč se zlikvidol v Milíně. Stával v zauhlování v Plzni. 🙁
No sám se asi nezlikvidoval:Musel být zlikvidován 🙁
Ano, v místním kovošrotu si pochvalovali jak to divné dřevo pěkně hoří na ohýnku.
Bože, ty to vidíš!
Moc starý. Tím nechci říci že mu renovaci nepřeji, ale kdyby byl takhle vyrobený v období o 22.4.1915 do 13.11.1915 to pro mě byla teprve pecka.
„Firmu převzal jeho syn inženýr František Ringhoffer IV. (31. května 1874–29. února 1940). Od roku 1911 se firma stala akciovou společností Ringhofferovy závody a během první světové války vyrobila přes 20 tisíc vagonů.“
Kdyby někdo tady náhodu věděl z hlavy o nějakém dnes provozním voze (vagónu či tendru) vyrobeném ve výše uvedeném období tak jakékoliv info vřele uvítám.
Tak to je super. At se dilo dari. 👍🍀👍
Co by ten Bednář bez Netolického dělal…
A co by dělal Netolický, kdyby na to neměl peníze daňových poplatníků…
Tak pokud na to nemá NTM, tak je pořád lepší když je to opraveno pomocí dotací a je mi jedno co Bednář s Netolickým peče. Utrácí se za blbosti typu betonová lavička, nebo taková hnusná zbytečná fontánka za 6 milionů, takhle je to víceméně i daňová investice protože takový vagon bude dělat radost mnoha lidem více než stupidní milionové plastiky rádoby umění.
„takový vagon bude dělat radost mnoha lidem“
Kulturní technické dědictví
Ano, teď jste uhodil hlavičku na hřebíček. V minulosti skončilo ve šrotu obrovské množství jedinečných historických skvostů jen proto, že nebyly peníze ani na jejich uskladnění a přežití do budoucnosti, kdy se na renovaci peníze najdou (např jedinečné a krásné nákladní vozy řady Eacs/Vase nebo Vsae a nemluvě o parních mašinách a vozech z devatenáctého století). Ale na krávoviny bez jakékoli hodnoty se peníze vždy najdou.
PS z té Plzně skončilo ve šrotu mnoho dalších skvostů, je zázrak, že přežil alespoň ten vůz na sklo a cisterna v zetce.
Já tedy pochopil, že první etapu dokončili. Tedy pojezd a skříň vozu. Další etapa bude zřejmě vnitřek vozu.
Já si říkal, že ten vůz vypadá dost slušně na to, aby šel na vnější opravu 🙂 Až tedy na ten český nápis..
Nevíte někdo historii toho vozu, jak se dostal až do Dolní Lipky?
Na K-reportu je stručně historie popsána a vysvětlen i český nápis vycházející z vozů, které zůstaly na našem území viz foto https://www.k-report.net/presmerovani/?prispevek=4634440
Děkuji, přečtu si.
A omlouvám se za své zpochybňování toho českého nápisu – ten překlad se mi zdál nešikovný a novodobý, ale skutečně má oporu v historii.
Na fb Dolní Lipky je i fotogalerie z průběhu opravy a některé zajímavosti – například okna dostaly bezpečnostní kalená skla, hnědá barva je odstraněna, teakové dřevo použili i místo poškozených dílů, skříň kromě střechy už je, nábytek budou repliky podle jiných vzorů atd atp.