V Děčíně opět nevyjely autobusy, situace mezi podnikem a zaměstnanci je napjatá
Elektrobus Solaris v Děčíně. Foto: DPMD
Řidiči už dříve odmítli sloužit přesčasy kvůli tomu, že vedení nevyhovělo jejich požadavku na zvýšení mezd o 15 procent.
Je důležité se sejít a jednat, například o redukci spojů, v časech, kdy není obsazenost .neřešit to přes média. Smluvní závazky by měly být pokryty a cestující nemůže být brán dlouhodobě jako ‚rukojmí‘ .
V pořádku. I řidiči jsou lidé a zaslouží si to, když po celou svoji směnu zodpovídají za mnoho cestujících. DPMD by měl být schopen najít dostatečný počet řidičů a adekvátně je zaplatit, tedy vyjednat vyšší dotaci od města. Případně si odpustit nějaké odměny a táhnout za jeden provaz.
Ještě nezapoměňte na ty, kteří pojedou do práce po vlastní ose, protože jim veřejná doprava nejede.
Proč bych na ně neměl zapomínat?
A já se jim ani nedivím. Když jsem v DP před x lety začínal, byl městský turnus 4 dny ranní, den volna, 4 dny odpolední, dva dny volna. K tomu bylo docela dost směn, které byly jen v pracovní dny. Bylo to fajn. Později ho změnili a jezdilo se 6 dní, den volna, 5 dní, 2 dny volna. Měsíčně jsem měl jen na těch turnusových směnách 25 – 35 hodin navíc. Tohle se dá pár měsíců vydržet, ale rozhodně ne dlouhodobě. Nevidím důvod k tomu, aby řidiči brali ještě směny z volna, a očividně na tom podnik dlouhou dobu stavěl… Číst vice »
A to bude teprve mazec, až se tenhle postoj přelije do ostatních DP skrze republiku. To se budou manažeři ještě divit, že nikdo nechce makat za 20 čistého bez přesčasu. Např. v Ostravě tomu jdoi naproti nejrychleji s jejich vymazlenou aplikací na stížnosti na řidiče. Zkusil to už i Rohlík a rychle z toho vycouval…
tak ale dle článku rohlikoridic jezdí za 50-70tis/mesic.
To jsou lide na OSVČ, takze kdyby meli mzdu v hrubem, bude to o dost nizsi. A navic tihle OSVČ makaji mnohem vice nez 8 hofin denne,. Kdyz mohou, jezdi furt. Od rana do vecera.
Takoví řidiči si z toho, ale musí platit vlastní náklaďák i palivo.
Nejsem si úplně stoprocentně jistý, jestli ta aplikace v Ostravě není za hranou. Kdo z řidiček a řidičů nastoupil a podepsal smlouvu, ve které je tahle možnost uvedena? I když Ostrava je kraj razovity, tak tohle už je prostě moc. Každý puberťák dokáže vybodovat řidiče klidně z nudy.
Nejen puberťák, ale i věčně naštvaný důchodce, kterému vadí i to, že se děcka vůbec narodily.
Kolik berou v současné době? Pochybuju, že to bude méně než v Českých Budějovicích, kde řidiči dělají na hlavní pracovní poměr za 123 Kč na hodinu hrubého. Chválím ale odbory, které za řidiči stojí a nenechají si kálet na hlavu, narozdíl od našich odborářů u DPMČB, kteří řediteli lezou do zadní části těla a neumí vyjednat skoro nic.
Ideální způsob stávky, zaměstnanci pouze a jen nedělají přesčasy.
Jestli chybí tolik řidičů a podnik stojí na přesčasech, co bude v létě nebo na podzim až se prostě vyčerpá roční limit přesčasů?
Těžko si dokážu představit další úbytek spojů MHD v Děčíně, dnes se v pracovní dny jezdí stále podle letních prázdninových JŘ. Na páteřních linkách na velká sídliště se jezdí v intervalu 15 až 20 min. a někdy k tomu jede malý autobus, že je člověk rád, že se do autobusu namačká.
Dle informací České televize, by mělo být omezení spojů radikální. A to vyškrtáním poloviny spojů na všech linkách, prý by se tím nejen ušetřilo na platy, ale nebylo potřeba tolik řidičů a nemuselo by tak v budoucnu docházet k problémům jako v současné době. Opravdu geniální řešení. Tohle prostě nevymyslíš.
Tohle bylo hodně v „módě“ v 90. letech.
chcete říct…genitalni reseni
Hlavně že maj v Děčíně zasedání hned vedle dopravní fakulty. Mohli by se tam zeptat, co s tím.
Zvlášť ráno a odpoledne, kdy jezdí děcka a studenti, je to šílený.
Všechny zainteresované strany zavřít na den dva do jedné místnosti, bez možnosti odejit. A to by byl fofr o rozhodování . 🙂
Proč byste zavíral řidiče do jedné místnosti s vedením podniku a lidmi z magistrátu? Za trest? Oni něco provedli?
ve Viterbu tuším cca po roce to vylepšili o zastavení dávek jídla a rozebrani střechy příslušného palace
Tak to běžte dělat, když jste tak chytrá…. On tenhle problém bude jen bobtnat, staří řidiči odcházejí do důchodu a mladí nechtějí vstávat v půl třetí ráno, celý den pryč a výplata nic extra….
Čím méně bude jezdit vlaků, tím více bude potřeba autobusů. Pokud bude potřeba více autobusů bude potřeba více řidičů. Pokud nebude více řidičů než je současný stav budou muset jezdit přesčasy. Pokud nebudou chtít přesčasy jezdit, tak některé autobusy nepojedou a lidé budou muset chodit pěšky. Jak jednoduché.
Asi se bude muset vyvinout samořidící autobus-něco na způsob samořídícího vlaku na švestkovce.
V Děčíně na MHD jezdí vlaky?
ale mohly by 🙂 🙂 🙂
Teoreticky ano (Vilsnice nebo U7 na pravém břehu), ale za MHD to asi nejde úplně považovat. 🙂
Taková linka mezi hlavním nádražím a Dolním Žlebem by nebyla od věci. 🙂
A ta vyřeší všechny trolejbusy! Vy jste chtěl do Masarykovy nemocnice? Do Velkého Března pojedete, pane doktore.
Já jako občan (hypoteticky) Děčína ale nechci chodit pěšky. Já chci mít rozumně často jezdící MHD.
Kolik třešní, tolik višní.
Tak on nejezdí ani Jančura mezi Děčínem a ústeckým Střekovem. Prý výluka… Spoj nabere 15 minut zpoždění. Co mu chybí, vlaky nebo lidi?
Myslím si, že tam bude něco jiného, než výluka. Náklady jezdí a od SŽDC je výluka psaná na 17. a 18. 1. Mám ještě takový dojem, že tento týden je, nebo byla náhradní autobusová doprava ještě na jedné lince v ÚK u RJ.
ajaj, nejlepší dopravce má problem? kdo mu ubližuje…že by personál z linky strekov Děčín byl na lince Strekov-Kolin?
Problém má už 4. den. Hlavně o tom média ani nepíšou, zatímco o výpadku Spiderů u ČD to bylo venku snad všude.
“Z důvodu technické závady motorové jednotky provozované na regionálních spojích v rámci DÚK a souběhu s dalšími opravami jsme bohužel do doby, než se podařilo zajistit náhradní vlakovou soupravu museli zajistit provoz vlakových spojů autobusem náhradní autobusové dopravy. “
Budete nám vyčítat, ze nepíšeme také o tomto? https://twitter.com/dispecerz/status/1480592978787848193?s=21
No, o víkendu jezdil NAD večer a ráno na U32 a snad i částečně na U5, včera a dneska komplet U7 v NAD. Od dnešního rána pro jistotu nejde spustit web mimořádnosti na RJ webu, ale psali tam „Z PROVOZNICH DŮVODŮ“. Asi došly ArivaJety; náklady normálně jezdily a jezdí.
tak to je slušný bizar.
Děčín – to je to město, kde primátor z Agrofertu jezdí v autě s SPZ PRIMAT0R a pak nemá na platy řidičů MHD?
se změnou primátora se myslim změnila i spz toho superba, teď je to něco ve stylu ostatních aut magistrátu „MOX DECIN,“ ten nevkusnej obrázek znaku města ale asi zůstal
Samosprávy za SPZ na přání nic neplatí.
Ikdby magistrát primátorovi zaplatil 10.000 Kč za obě. Auto na 3 roky. A dal všem řidičům pětikorunu měsíčně…
Jo, kdyby dostal olítanou Fabii, to by bylo něco. Ale jako jo, RZ na přání.
tohle bude ještě zajímavé…učebnicova ukázka inflačních očekávání. vzhledem k tomu, že lidi nejsou nikde…a zlepšení by mohlo hrozit akorát kdyby moskevský chan vyrazil na Ukrajinu…načež by spousta ukrajinců vyrazila hledat štěstí na západ…tak bude ještě sranda s požadavky na mzdy i jinde.
@Gwann to s tím moskevským chánem jsem nepochopil. Mám spoustu kamarádů ukrajinců a pevnou ruku z Moskvy by uvítali, protože by mohl zachránit rozkradenou Ukrajinu a postavit ji na nohy. Ale Moskva vpád docela určitě nechystá, protože by získala rozkradenou zemi před bankrotem a spoustu problémů s tím spojených.
jo a těch 100tis Ivanu tam v těch BVP a tancích na ukrajinske hranici kempuje, je to takový komsomolsky zimní tábor…
nevím, jak který ukrajinec by Rusy vítal…ale na donbase v ukrajinské armádě bojovali proti Rusům asi martani, že…
Na Ukrajině je bordel. Ale nevím nakolik je ruský systém lepší…kdyby neměli daleko víc surovin než Ukrajina, tak jsou na tom stejně či hůř…takže tu propagandu bastite a přenášíte dál moc hezky
Ale to nebyl případ Krymu, tak přece nic rozkradeného nebylo. Nebo už zapomněli?