V dalším kraji začaly jezdit RegioFoxy. Jezdí po trati Plzeň – Žihle
Zahájení provozu jednotek 847 pro provoz v Plzeňském kraji. Foto: České dráhy
Do prosince dorazí do Plzeňského kraje celkem 10 jednotek.
Do prosince dorazí do Plzeňského kraje celkem 10 jednotek.
Jel jsem tím z Havlíčkova Brodu do Chotěboře a rozvrzanější vlak jsem snad ještě nezažil. Jako způsob jak vyhnat do auta poslední cestující na podobných tratích fajn věc. Do tohohle podruhé nevleze nikdo, kdo si může dovolit cestovat jinak. Nevěřil jsem jsem, že je možné vyrobit vlak horší než byla hašišbedna.
40 minut Plzeň – Plasy 🙂
Autem to dávám v polovičním čase. Autobus to dá za 30 minut. Jedinou výhodu má na téhle trati vlak pro toho, kdo bydlí poblíž plzeňského hlavního nádraží.
Osobně bych místo P4 posílil autobusy, které mají tu výhodu, že mohou obsloužit i Kralovice a Jesenici.
Pořád to jezdí v úseku Plasy – Žihle/Blatno/Žatec tak prázdné?
Asi se koukáme každý do jiného jízdního řádu. Já tedy vidím, že autobusy to jezdí celý den za 45 minut, a naopak rychlíky to zvládají za 32 minut (osobáky za 39). Navíc, autobusy nejezdí v Plzni od nádraží, ale z CAN, tzn. pro přestup odjinud poměrně nepraktické.
Jen trouba, co musel něco vypustit z huby, nebral bych ho moc vážně.
Oni už v Plasech posunuli nádraží do města? Nebo aspoň k městu? Naposledy co jsem ho před lety viděl z rychlíku, bylo na odlehlém kopci za městem. Ale chápu, že busy jsou na nic, každý se rád projde.
Hlavně na Rudu jsou potřeba jako sůl, regioznovy ten kopec vůbec nedávaj za sucha, za mokra už vůbec…
Tenhle vlak je potřeba akorát tak tam, kde chcete zrušit železnicí dopravu.
Proč to má atypický nátěr, ne nátěr ČD. Když jsem byl nedávno u kolegy v Ústí nad Labem, viděl jsem, že do Litvínova jel RegioPanter v bílo-červeném nátěru PID. To je přece cirkuis na kolejích. V KV jsem zase viděl středočeskou Regionovu. Dá to někdy někdo do pořádku?
Ne.
Protože se na tom Panteru zaučují strojvedoucí…
Tak ať se zaučují na nějakém místním. Když už ty krajské nátěry zavádějí, ať zbytečně nepletou cestující v jiných částech republiky.
Jaký je vlastně rozdíl mezi řadou 844 a 847? K nám zatím nedorazily.
Místní panter je úplně jiný.
Je nutno se zaučit na nejnovějším typu.
Má to nátěr toho, kdo to platí a to je v tomto případě Plzeňský kraj. Tak je to jednoduché. Ostatně cirkus na kolejích tu byl vždy. Než přešly ČD do „Najbrtu“, tak na koleje pouštěly barevnou kombinaci všeho možného. A ostatně i ten „Najbrt“ má několik variant.
Já jel s „Liškou“ zatím čtyřikrát, a to jak ze Skutče do Pardubic, tak i na tratí mezi HavlBrodem a Dačicemi, kolega z Chrudimi s nimi jezdí velmi často, a bohužel máme stejný postřeh – až na jednu výjimku vždy uvnitř příšerně smrděla nafta… V Telči jsem dokonce na toto téma zapředl rozhovor s paní vlakvedoucí a ta z toho byla nešťastná, že je to všude a že fírové dokonce dotankovávají nádrž jen na 80%…
Jakože dotankují na 80% proč? Protože to pak míň smrdí? Proč to teda vždy cítíte, když to má zabrat? 😀
Naprosto netuším, tak mi to říkala vlakvedoucí… Jestli je nevhodné umístěno sací místo klimatizace… Kdo ví… Prodávám, jak jsem nakoupil… Stačí se projet …
Já se projel a žádnou naftu jsem necítil.
Ani rakovnické stroje tento problém naštěstí nemají…
Ono to bude asi trochu takové to „jedna paní povídala“. Čímž nechci říct, že se ten problém nemohl objevit, ale asi se neobjevuje úplně všude, a předpokládám, že v rámci prvních týdnů provozu se to odladí.
Šplouchá z nádrže ven ( zdroj JPP)
Toto se stává u žel.vozidel celkem běžně, stačí aby netěsnilo víčko, třeba na 814 se začaly dávat nové nádrže Adus a ty jsou strašné, normálně to šplouchá ven z nádrže. A třeba v zimě se „velké“ mašiny nikdy nezbrojily do plna, když je tam 4000l nafty o teplotě 0° a lokomotivu šoupnete do remízy kde je 15 i víc, začne se nafta roztahovat a teče to ven i dobře těsnícím víčkem.
Jel jsem s tím taky z HavlBrodu a nejhorší mi přišlo to neskutečně vrzání všeho, skripani, neustále házení sebou na kolejích. Zřejmě vlak, který dokáže pohodlně jet tak akorát rychlosti 20 po opravené rovné trati. Myslím, že s tímhle vlakem kroutí osobní doprava z HavlBrodu do minimálně Hlinska, svoje poslední roky.
Proč to nejezdí až do Blatna u Jesenice, kde je železniční uzel (s přestupem na Rakovník a Žlutice)? A není to do Bezdružic zbytečně velké. Pokud si pamatuji, jezdily tam sólo 810. Zbytečně budou vozit vzduch. Dal bych to na vytíženější tratě. U nás na Moravě by se našlo dost vhodných. V tomto nejsou ČD dobrými hospodáři.
ČD je to jedno, lišky jsou požadavkem kraje a ten za ně také platí.
Do Blatna jezdí každé dvě hodiny rychlík.
Ale nestaví všude. Navíc s tím rychlíkem jezdí nějaký soukromník, není to normální rychlík Českých drah.
Plzeňský kraj ty všude stavící osobáky objednává na svém území, Ústeckému stačí rychlíky, protože kolem té tratě se nějaká regionální obsluha moc dělat nedá. Na rychlíky přispívají oba kraje.
Trať ale nekončí v Žihli. Trať vznikla bez ohledu na nějaké krajské uspořádání. Blatno je přirozenou křižovatkou.
Přirozená křižovatka v úplné díře.
To máte jedno, ale je to křižovatka
Když si pořídíte nové auto, třeba kombík, taky ho jen tak nedáte sousedovi, že se mu hodí víc, když je jich doma pět a vy sám… Kraj něco požaduje, proběhla soutěž, ČD to vyhrály s těmito vozy a je to…
Ad Blatno – osobní vlaky během dne často nedojedou ani do Žihle, často končí v Mladoticích….
Trať končí v Žatci… ale naštěstí ty rychlíky jedou až do Chomutova a Mostu.
Tak napište do ústeckého kraje,ať to zaplatí do Blatna a bude to jezdit do Blatna.
Všechny tratě nějak vznikly. Většinou kvůli přepravě nákladů. A teď se na nich provozují i osobní vlaky. Tak, jak je potřeba.
Ne každý rychlík je rychlíkem Českých drah a přitom je to normální rychlík.
Do Bezdružic to jezdí plnější než do Žihle.
A nejsou v Blatně zajištěné přípoje od R25?
Proboha, už to konečně pochopte!! Dopravce nasadí vozidla tam, kam je chce objednavatel a ten to také zaplatí!! To nemá s hospodařením ČD nic společného.
A neměli bychom především kritizovat politiku objednatele, tedy kraje, že na svých hranicích vytváří, pokud jde o veřejnou dopravu, velkou čínskou zeď? A tím způsobuje ještě větší vylidňování toho území na hranici krajů a další rozšiřování vnitřních periferií?
Ta trať vede až do Blatna téměř celá po území Plzeňského kraje, v Blatně těsně za hranicí kraje je dopravní uzel. Mělo by tak být především v zájmu kraje lépe zpřístupnit své okrajové části přes podobné uzly a provázat v nich svůj dopravní systém se systémy okolních krajů.
Plzeňský kraj přispívá na dvě vrstvy vlaků, hodně stavící R25 po 2 hodinách a dále P4 která většinou končí o dost blíž než jsou hranice kraje, protože to kraji v příměstu stačí. Ty přípoje v Blatně vidím, proč by se do té pustiny mělo jezdit častěji? Nemělo by se šlapat spíš na Ústecký kraj? Ale nevím proč, vždyť tam kolem té tratě opravdu téměř nic není.
Ale objednavatelé žádné hranice nevytvářejí. 3x za den jede přímý osobák ze Žihle přes Blatno do Jesenice. Evidentně to krajům stačí. Ostatně koho by asi tak vezl osobák mezi 10 – 16 hod. ze Žihle do Blatna, aby to nepobral rychlík nebo autobus, který tam jezdí také? V sedle ty osobáky dojedou jen do Plas nebo Mladotic, i do té Žihle se jezdí rychlíkem.
Ono to z Bezdružic jede až do Plzně….
Do Bezdružic jezdily kdysi sólo 810 (ale někdy i s vlekem) v době kdy se na to v lesní stanici Pňovany přestupovalo z nějakých vysokopodlažních osobáků. Teď to pobírá i plzeňské příměsto, dá se s tím jet z Bezdružic přímo na Doubravku, nebo z Jižního předměstí do Chrástu. Jestli se má šetřit vození vzduchu tím, že se v Pňovanech půlka vlaku hodí do šturcu, tak to tak nefunguje.
To je tak důležitý uzel, že Středočeskému kraji ani nestálo za to, aby jeho osobáky na trati Rakovník – Jesenice – Blatno – Žlutice na ty rychlíky v Blatně smysluplně navazovaly. A to těch osobáků jezdí mezi Rakovníkem a Blatnem dokonce 20 denně, protože tu trať do Jesenice považuje kraj za důležitou. Ale uzel Blatno evidentně ne.
ten barevný design dělal ultralevák.
Pořád lepší než PIDžamo. Tenhle nátěr bez všelijakých pruhů vypadá dobře snad na všem.
Pro fanoušky železnice: na trati Plzeň-Žihle v dřívějších letech jezdily převážně 842 s řídícím vozem (dříve 954, dnes nevím číslo, bývalé pošťáky), od letošního jízdního řádu 814 (často ve dvojici, na vytížených spojích to bylo užitečné).
Těch 10 RegioFoxů půjde na značné množství výkonů, takže věřím, že ještě zůstanou turnusy i pro starší vozidla, zvláště na Plzeň – Žihle. Radnice a Bezdružice jsou regionovou nevyjezditelné, Planá – Tachov bude časem nutné ETCS, Klatovy – Z. Ruda je sklonově náročné + častá přeprava kol, tam se RegioFox taky velice hodí atd.
Kéž by ty regíny jezdily zdvojené na vytížených spojích. Často to jezdí přesně naopak. 🙄 Žatecká je na 3 vozidla v turnusu, takže snad už se sem historické soupravy dostanou jen při nostalgických jízdách. 🙂
Co bude s 842?
V Brně nahradí dožívající 854
Do Brna jdou 843.
Do Brna jdou 842 i 843.
Pořád čtu, jak někde začaly jezdit regiofoxy, ale zajímalo by mě teda, co nahradily, a kam ty vlaky zmizely. U nás pořád jezdí dýchavičné 854 se dvěma vagony, jízdní doby to nestíhá, SŽ ani ROPID to netrápí, ale že by se někde uvolnily nějaké RN trio nebo 843, to zjevně ne…
tak nahrazují zatím jen 814 😀 a to jaksi kapacitně k 854 se dvěma prostě nesedí
Tak ona ani ta 854 se dvěma kapacitně nesedí na tu linku. Lidi na ta věčná zpoždění nejsou zvědaví a jezdí to poloprázdné.
To záleží na tom, kde je „u vás“. 843 se uvolní až přijdou Foxy do HK kraje, to by mělo být do konce roku. A pak jestli jsem dobře postřehl, půjdou uvolněné 843 na Moravu. 854 by tak měla úplně zmizet jak z HK kraje, tak z Moravy. Největší změny aktuálně proběhly v PA kraji, kde zmizely 810 a část 814. 810 jsou ve šrotu nebo na prodej a 814 se přesunuly místo nich, případně redislokovaly do jiných krajů.
To samé na Vysočině, foxy šli místo 841, ty nahradily 814 a 810, které zvkraje odešli.
Chlape jeden Francimorská… TY Foxy šlY a TY 814 a 810 odešlY… Ženský rod… Ačkoliv v dnešní progresivní woke době…🤣🤣🤣🤣
Co si ROPID objednal,to má.Budu hádat,z Prahy na Boleslav,nebo Kladno?
Zase jedu z Nučic regionovou !!!
Mínusy za co?
Mínusů by nebylo tolik, kdyby tam stálo třeba „Mě by zajímalo, kdy začnou více jezdit i ve Středočeském kraji. Právě jedu z Nučic zase regionovou.“
Mimochodem nikdy jsem nikde nečetl, že by foxy měly ze 100 % pokrýt tratě 173 a 174 (víkend i 172), nevím jestli to v počtu 10 ks vůbec jde.
A proč by to nemělo jít? Pokud vím, depo Rakovník jich má 10 resp 6 bez těch v Polsku a jezdí sotva 4. Na to, že čteme o revoluci v Kraji, a já pokaždé stejně narazím na regionovu!
To právě nevím na kolik jednotek je ten turnus, na hrbaté se ve špičce pracovních dní musí všechno zdvojovat i ve foxech, o víkendu jede taky něco dvojmo, na křivoklátské se jezdí o víkendu dvojmo každou hodinu.
To že dosud jezdily skoro na všem regíny, je samozřejmě pravda. Není to tajné v jakém pořadí se foxy do jednotlivých dep dodávají. Dnes už jsem jich viděl víc i tady.
Na plné pokrytí S6+S75 je potřeba 9 Foxů.
A já chci na vafle teplej banán!
Že nejsou třeba Nučice v Plzeňském kraji, o kterém je vlastně článek?
Nejhezčí Liška je ta v uniformě hned na první fotce dole
…v kazdem pripade, tento plzensky nater Foxum slusi xkrat vic nez korporatni CD
Nejen Foxům….
haha, vtipálek
Tak mohli k Liškám najít nějakou zrzku, ale pěkná je.
844 dostanou také modry natěr?
Jde o to jestli po elektrizaci domazlicke vůbec zůstanou v kraji. Řekl bych že spíš ne protože nevím kde by jezdily.
Ano sedm 844 ve službách Plzeňského kraje postupně zmodrá, dostanou krajské potahy sedadel a v prosinci 2026 přejdou z tratě 180 na ostatní krajské výkony.
Pro trať 180 vypíše kraj novou soutěž se začátkem provozu v prosinci 2026 – tedy zřejmě ještě na diesel.
Smím se zeptat kde budou jezdit?
844 z tratě 180 mají na výkonech pro Plzeňský kraj nahradit zbývající 814 a 842.
842 skončí s nástupem foxů, a 814 jsou už jen v Českém lese a tam je měly nahradit 841.
To není pravda. 842 v Plzni zůstanou do nástupu Sharků.
Foxy nahradí téměř výhradně jednotky 814. Ty mají být na krajské smlouvě „Plzeňsko“ od prosince 2024 pouze dvě (zejména pro trať Nýřany – Heřmanova Huť).
Současné 844 PK dostanou krajský nátěr nejpozději do prosince 2026.