V dalším kraji začaly jezdit RegioFoxy. Jezdí po trati Plzeň – Žihle
Zahájení provozu jednotek 847 pro provoz v Plzeňském kraji. Foto: České dráhy![Zahájení provozu jednotek 847 pro provoz v Plzeňském kraji. Foto: České dráhy](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2024/07/RegioFox_Plzensky_kraj.jpg)
![Zahájení provozu jednotek 847 pro provoz v Plzeňském kraji. Foto: České dráhy](https://zdopravy.cz/wp-content/uploads/2024/07/RegioFox_Plzensky_kraj.jpg)
Do prosince dorazí do Plzeňského kraje celkem 10 jednotek.
Do prosince dorazí do Plzeňského kraje celkem 10 jednotek.
Proč to nejezdí až do Blatna u Jesenice, kde je železniční uzel (s přestupem na Rakovník a Žlutice)? A není to do Bezdružic zbytečně velké. Pokud si pamatuji, jezdily tam sólo 810. Zbytečně budou vozit vzduch. Dal bych to na vytíženější tratě. U nás na Moravě by se našlo dost vhodných. V tomto nejsou ČD dobrými hospodáři.
ČD je to jedno, lišky jsou požadavkem kraje a ten za ně také platí.
Do Blatna jezdí každé dvě hodiny rychlík.
Ale nestaví všude. Navíc s tím rychlíkem jezdí nějaký soukromník, není to normální rychlík Českých drah.
Do Bezdružic to jezdí plnější než do Žihle.
A nejsou v Blatně zajištěné přípoje od R25?
ten barevný design dělal ultralevák.
Pro fanoušky železnice: na trati Plzeň-Žihle v dřívějších letech jezdily převážně 842 s řídícím vozem (dříve 954, dnes nevím číslo, bývalé pošťáky), od letošního jízdního řádu 814 (často ve dvojici, na vytížených spojích to bylo užitečné).
Těch 10 RegioFoxů půjde na značné množství výkonů, takže věřím, že ještě zůstanou turnusy i pro starší vozidla, zvláště na Plzeň – Žihle. Radnice a Bezdružice jsou regionovou nevyjezditelné, Planá – Tachov bude časem nutné ETCS, Klatovy – Z. Ruda je sklonově náročné + častá přeprava kol, tam se RegioFox taky velice hodí atd.
Co bude s 842?
V Brně nahradí dožívající 854
Do Brna jdou 843.
Do Brna jdou 842 i 843.
Pořád čtu, jak někde začaly jezdit regiofoxy, ale zajímalo by mě teda, co nahradily, a kam ty vlaky zmizely. U nás pořád jezdí dýchavičné 854 se dvěma vagony, jízdní doby to nestíhá, SŽ ani ROPID to netrápí, ale že by se někde uvolnily nějaké RN trio nebo 843, to zjevně ne…
tak nahrazují zatím jen 814 😀 a to jaksi kapacitně k 854 se dvěma prostě nesedí
Tak ona ani ta 854 se dvěma kapacitně nesedí na tu linku. Lidi na ta věčná zpoždění nejsou zvědaví a jezdí to poloprázdné.
To záleží na tom, kde je „u vás“. 843 se uvolní až přijdou Foxy do HK kraje, to by mělo být do konce roku. A pak jestli jsem dobře postřehl, půjdou uvolněné 843 na Moravu. 854 by tak měla úplně zmizet jak z HK kraje, tak z Moravy. Největší změny aktuálně proběhly v PA kraji, kde zmizely 810 a část 814. 810 jsou ve šrotu nebo na prodej a 814 se přesunuly místo nich, případně redislokovaly do jiných krajů.
To samé na Vysočině, foxy šli místo 841, ty nahradily 814 a 810, které zvkraje odešli.
Zase jedu z Nučic regionovou !!!
Mínusy za co?
Mínusů by nebylo tolik, kdyby tam stálo třeba „Mě by zajímalo, kdy začnou více jezdit i ve Středočeském kraji. Právě jedu z Nučic zase regionovou.“
Mimochodem nikdy jsem nikde nečetl, že by foxy měly ze 100 % pokrýt tratě 173 a 174 (víkend i 172), nevím jestli to v počtu 10 ks vůbec jde.
A proč by to nemělo jít? Pokud vím, depo Rakovník jich má 10 resp 6 bez těch v Polsku a jezdí sotva 4. Na to, že čteme o revoluci v Kraji, a já pokaždé stejně narazím na regionovu!
A já chci na vafle teplej banán!
Nejhezčí Liška je ta v uniformě hned na první fotce dole
…v kazdem pripade, tento plzensky nater Foxum slusi xkrat vic nez korporatni CD
Nejen Foxům….
haha, vtipálek
Tak mohli k Liškám najít nějakou zrzku, ale pěkná je.
844 dostanou také modry natěr?
Jde o to jestli po elektrizaci domazlicke vůbec zůstanou v kraji. Řekl bych že spíš ne protože nevím kde by jezdily.
Ano sedm 844 ve službách Plzeňského kraje postupně zmodrá, dostanou krajské potahy sedadel a v prosinci 2026 přejdou z tratě 180 na ostatní krajské výkony.
Pro trať 180 vypíše kraj novou soutěž se začátkem provozu v prosinci 2026 – tedy zřejmě ještě na diesel.
Současné 844 PK dostanou krajský nátěr nejpozději do prosince 2026.