V Coventry vznikne první letiště pro létající auta, na projektu se podílí Hyundai

Podoba nového "letiště" v Coventry. Foto: Air OnePodoba nového "letiště" v Coventry. Foto: Air One

Autoři si od projektu slibují revoluci v dopravě po městech.

25 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vrták

Létající auta, no super. Takže teď kromě čelního střetu na silnici, nám schází ještě přistání na Fantomase střeše auta :-/

Jan Pochman

On jim v Coventry nestacil ctyricaty rok?

Zdenda

Bez urazky, ale letajici auta jsou podobne prakticka jako lode s koly pro pohyb na sousi. Tento koncept narazi na tolik problemu, ze proste a jednoduse nemuze fungovat. Navic kdyby individualni letecka preprava byla zivotaschopnou alternativou, tak napr. na stredozapade US je hustota leteckeho provozu treba o rad ci dva vyssi, nez dnes. Pak ale zacnete narazet na problemy kapacity malych letist s jednou ranveji. Uz ted , aby letiste obslouzilo par desitek ci nizke stovky pristani/vzletu denne, zjistite, ze treba rano kolem devate mate velmi intenzivni provoz. Ale kapacita ve srovnani s dalnici je uplne nekde jinde. Secteno, podtrzeno,… Číst vice »

Ondra

Ty sociální dávky úplně zničily vaše jinak celkem rozumné vyjádření. Možná to nevíte, ale sociální dávky tvoří mizivé procento rozpočtu a jejich zneužívání se výrazně přeceňuje. Oproti takovým odlivům peněz do daňových rájů, což je skutečný problém, který je třeba řešit.

Zdenda

Pocitate do socialnich davek i nereformovany duchodovy system? Vydaje MPSV cini 42.4% rozpoctu. Az vam nekdo napari podobne mizive procento na dan z prijmu, tak to asi bude problem, ze je treba resit, co?
Netvrdim, ze davky jsou zneuzivany prijemci, tvrdim, ze rozpocet je zneuzivany temi, co jej sestavuji. Vede k prilisne zavislosti mnoha lidi na statu.

pave69

Je to jen typické lovení peněz start-upem, bez jakékoli reálné budoucnosti (tohoto konkrétního projektu).

adamgolias

Tak to nestačí že hlukem , prachem , smradem je postižen každý bydlící u frekventovaných silnic , teď bude prostě kravál všude. Prvni kelímek od mcdonalda vyhozeny z okna letadloauta na muj pozemek a budu strilet . je na ( d) mém pozemku . zatim jsem sundal jeden dron prakem . šlo to lehce . pochybuju , ze tohle bude odolnejsi.

Liboros

to aby sis pořídil aspoň rotačák

Marian Kechlibar

Dron se dá sundat i oštěpem:

https://www.youtube.com/watch?v=bOnjlyZf6LE

Jackub

Když vidím, jak dnes spousta lidí řídí běžná auta, tak mě jiná hrůza při představě, že by svoje auta pilotovali ve vzduchu! 😱 Tohle nikdy nebude, pokud bude u řízení sedět běžný šofér. Buď tam bude pilot a bude se jednat o formu VHD, nebo to bugger muset být zcela v režimu autopilota. O tuhle budoucnost se postará prvních pár nehod, které, vzhledem k tomu, že se odehrají ve vzduchu, budou mít velmi tragické následky… O ohrožení provozu běžných letadel nemluvě – jak se asi například bude postupovat v případě, že bezletovou zónu kolem letišť naruší podobné vozidlo a řidič… Číst vice »

Martin

Myslim, ze nikdo nedovoli beznemu cloveku ridit nevo podobneho, bude to spise napul autonomni rizeni a napul rizeno s centraly…

Jochimstahl

Všeho nechám už tam letím.

Ludvík

Létající auta jsou snem mnoha lidí už dávno a vyskytují se v starých filmech (třeba Fantomas se zlobí, 1965). Technicky proveditelná jsou, ale nakolik se rozšíří masově je otázka. Proti mluví energetická náročnost létání (to je i jeden z důvodů snah o omezování velkých letadel a jejich nahrazení rychlovlaky). Dále je zde otázka bezpečnosti vzdušného prostoru při velkém počtu létajících objektů. Klasická letecká doprava je, statistický vzato, velmi bezpečná, ale to je dáno velmi přísnými opatřeními, která nelze realizovat u množství aut. I banální závada může být ve vzduchu fatální. I obyvatelé města by asi neradi vyhlíželi, kdy jim na… Číst vice »

MildaIV

Dost rozšířený omyl o vyšší energetické náročnosti létání. Cesta po zemi je efektivnější jen do určité rychlosti, pak už začne převažovat výhoda menšího odporu vzduchu, díky jeho nížší hustotě Pro rychlosti do 110kmh je doprava po zemi jednoznačně efektivnější, ale tak někde od 200kmh už začíná vítězit létání. Přesná rychlost závisí na spoustě faktorú(výška, délka letu, …). Nicméně v dnešní ekodobě se zdá nereálná doprava rychlostmi, kdy by převážili výhody létání.

Jiří Kocurek

Kdo lítat chce a splní podmínky, tak už má vlastní ultralight. Benzínový. Lítá za 12 litrů na hodinu. A za hodinu přeletí tak 150 až 230 km daleko, podle větru. Co se ranveje týká, tak s tím přistáli na dráze Masarykova okruhu. Musela to být paráda pro všechny zúčastněné.
Česká výroba: https://www.youtube.com/watch?v=d63EzXox_j4

MildaIV

Kdo lítat chce a splní podmínky často nemá dost peněz na vlastní ultralight 🙂

Jiří Kocurek

Peníze jsou jedna z těch podmínek. Ostatně, kdo chce plnokrevníka, musí mít na krmení.

Jan

Potom ale postrádá smysl se bavit, že ten drahý ultralight žere jen x litrů za hodinu. To asi movité majitele tolik netrápí, stejně jako u luxusního nebo sportovního auta.

Pavel P.

Letadlo dosahuje lepší spotřeby na cestujícího leda v případě, že je srovnáváno s autem, kde sedí jen jeden člověk. Pokud vezmu údaje o spotřebě letadel z wikipedie https://en.wikipedia.org/wiki/Fuel_economy_in_aircraft tak letadlo zvládá kolem 2l/100 km. Pokud mám v autě 4 lidi, tak jezdím za 1,3 L/100 na cestujícího. Podobné ekvivalentní spotřeby dosahuje i plné Velaro (vysokorychlostní vlak) při rychlosti 400 km/h (AVE 103, 8800 kW, 404 cestujících, při testech 403 km/h, beru 0,24 L=1 kWh). Obecně je pravda, že při dané rychlosti je možné snížit spotřebu snížením tlaku vzduchu, tedy díky dosažení vyšší letové hladiny. Prakticky je však hlavní výhodou letecké… Číst vice »

Jiří Kocurek

Vzpomněl jsem si na jedno video, tak ho semka dám. Automobil poháněný vrtulí, jen bez křídel, byl zkonstruován již v meziválečném období. Je to ale poněkud nepraktické.
https://www.youtube.com/watch?v=3Vf-DGJZ6dE

mtj

Podle mě by to molo fungovat za předpokladu, že ten provoz je plně autonomní. Silnice by vedla ve vzduchu mimo zástavbu. Výhodou by bylo že by nebyla potřeba žádná infrastruktura. Tak možná za 100 let…

okružák

Myslel jsem, že hlavní výhodou létajícího auta je, že ho má majitel v garáži a dostane se s ním odkudkoli kamkoli, kde je rovná silnice. Pokud bude pro létající auta potřeba používat jen jejich typizovaná letiště, tak se rád nechám překvapit, zda bude poptávka po okružních letech kolem Coventry dostatečnou motivací pro jejich koupi.

MildaIV

Létající auto je defakto letadlo. Délka potřebné dráhy je pod 1km a uvažovalo se o jejich umístnění u každého většího města. V módu auta by jste právě jel na toto letiště. Cílem bylo nahradit pouze cesty na delší vzdálenosti, které jsou dnes realizované po dálnicích. To o čem mluvíte vy, bude asi výrazně novější koncept dronu pro přepravu lidí viz třeba https://www.e15.cz/galerie/byznys/doprava-a-logistika/136411/v-dubaji-zacne-letat-dron-pro-prepravu-lidi-unese-metrakovou-osobu-a-kufrik?foto=0

PAN

Už se to blíží…Nošovice jinak 😀