V Českých Budějovicích začala další velká silniční stavba. Spojka mezi I/20 a D3 uleví centru
Most přes Vltavu na nové spojce D3 a I/20. Foto: ŘSD
Město získá stavbou čtvrtý most přes Vltavu.
Město získá stavbou čtvrtý most přes Vltavu.
Na urovnove krizovatce Nemanicka/Okruzni/Prazska to bude ve spickach asi husty…
To nebude tak hrozný. Vždyť dnes mnohem víc aut projíždí po Strakonické. Týká se to jen dálkovky od Písku na jih a naopak (plus těch pár aut na Třeboň). Od Prahy toho tolik nebude, z Plzně bude asi vždycky lepší jet přes FiW a hlavní zdroj dálkového provozu pojede po D3. Do práce a na nákupy se má jezdit na kole nebo MHD, jestli to místňáci ucpou jako kruháč v Litvínovicích, tak to je čistě jejich hloupost (+ radnice, která cyklodopravu systematicky sabotuje, stejně jako inteligentní rozvoj města, ale jací voliči, taková radnice).
„Do práce a na nákupy se má jezdit na kole nebo MHD“. To jste rozhodl vy jako reditel zemekoule nebo je to nejaky sotozakon prijaty nikym nevolenymi fantasty?
Kruháč v Litvínovicích ucpává zejména omezenost některých jedinců, kteří kolonu předjíždí vnitřním pruhem (kolona od jihu jede bypassem), ze kterého se následně musí zase zařadit zpátky. Pokud by ten vnitřní pruh využívali skutečně jen ti, co jedou do/z leva, tak ta kolona bude znatelně rychlejší. Jinak tenhle kruháč není jediným zádrhelem, podobnou mírou to tam ucpává zipování s vozidly jedoucími od Křemže – kde opět někteří kolonu předjíždí (zde spíše podjíždí) přes obec a následně se do ní cpou u prodejny přívěsů.
Jinak s tím ježděním do práce MHD… dokud bude MHD stát ve stejných kolonách, jako vlastní auto, tak nelze počítat s tím, že bude více využita.
Jojo nákupy na kole, doporučuje 9 z 10 rodin 🙂
Ale ono vlastně dneska i mít děti je už přežitek enviromentálních tmářů, takže jen do nich.
Hodně hustý, škoda že tam není čtyřpruh, ale beru na vědomí, že bude následovat ‚asi s velkým zpožděním) severní tangenta, tedy skutečné dálniční křížení E 55 a E 49. Vždyť, kdy se stavěla D5, a tato E 49/1/20 prochází Plzní provizorně, a teprve nyní se to řeší na ůrovni. Ale jsem si vědom, že existují priority, jako je D 35.
Škoda té nekoordinovanosti, protože tohle se mělo otevírat letos spolu s dálnici… Ale aspoň něco.
A pro ty, co pořád píšou o 4 pruhu – ve městě je to prakticky neprosaditelná varianta, díky bohu za tohle
Anebo taky na to lze nahlížet takhle: Po otevření D3 podstatně klesne zatížení Strakonické, takže tahle spojka zdaleka nebude tolik potřeba 🙂
Asi máte pravdu, já to také psal, ale fakt je, že skutečné dálniční křížení D3/1/20 – Severní tangenta bude následovat, i když v budoucnosti.
…přes tu hospodu fakt spojka nevede, povede těsně vedle přes souseda…
Včera byla v Tv reportáž, kde majitelka hospody ukazovala kolik jí toho zbourají.
Přemýšlím, jestli ten tunel počítá i se třetí kolejí na trase ČB – Nemanice, kde SŽ třetí kolej plánuje.
SŽ plánuje 😁. V jakém století? To se pak probourá… až to bude aktuální…
ano, počítá. První fáze bude etapa na stávající uspořádání a most je připraven na budoucí stav.
Někdo staví a někdo jen maluje vzdušné (virtuální) zámky. Zkratka VRT.
No zrovna o tahle propojka byla opravdu mnoho let či možná desítek let také jen virtuálním zámkem.
Napad to neni spatny, ale provedeni je silene. Tam mel byt rozhodne ctyrpruh az k dalnicnimu privadeci, tedy silnici I/34.
Záleží na množství dopravy. Valná část lidí využívajících cestu od/do Dasného jedou do/z Českých Budějovic.
Druhý problém je v napojení na křižovatku Pražská/Okružní, kde zřejmě zůstanou semafory a problém v napojení na kruhové křižovatce na Okružní a čtyřproudovkou z města na přivaděč k dálnici D3, kde se již dnes tvoří na Okružní ve špičkách kolony.
Přes ten kruháč jedou zatím i všichni ti, kteří by jinak využili obchvat D3, být ten už otevřený. Na jaro se uvidí, až se to zažije a doprava se ustálí po změně.
Zapomínáte na kruhák u Globusu, kde budou po přestavbě bouračky na denní bázi několik měsíců.
Ale výhoda bude, že to odvede ještě víc dojíždějících na „starou“, protože se toho kruháče bojí.
Plánuje se čtyřpruhová silnice ještě severněji od této. Povede úplně mimo město a napojí se přímo u D3
Tak to pak jo, uz aby to bylo.
Na mapě ŘSD není ani studie
Nicméně existuje projekt pod názvem Severní tangenta, který bude investičně náročný, bude tam nespočet křížení, přeložek, samozřejmě v té době už asi 6 most přes Vltavu, plánují se i přeložky VN vedení. Tak to prozatím pro ŘSD není priorita, a v mapě to tedy není, ti mladší se toho dožijí, my starší ne.
Zdravím, bohužel tato varianta byla z územního plánu vyškrtnuta a to krásné místo, kudy mohla mimo zástavbu a jakékoliv křižovatky vést silnice od Písku k dálnici D3, bude zastavěno 570 byty. Asi nějaký kámoš developer….Takže gratulace a všichni od Písku budou jezdit přes světelnou křižovatku na Okružní, která opravdu kapacitně nezvládne to množství aut…¨
https://www.idnes.cz/ceske-budejovice/zpravy/nove-hrdejovice-nove-rodinne-domy-developer-bytove-domy.A240804_810071_budejovice-zpravy_mrl
Ta křižovatka donedávna zvládala těch aut daleko víc, tak myslím že není čeho se bát.
Nevím jak je aktuální, ale tady je studie ohledně severní tangenty
https://geoportal.kraj-jihocesky.gov.cz/portal/Media/Stary_portal/up_studie/us_severni_tangenta/b_00_navrh_reseni.pdf
Aktuálně to moc aktuální není.