V Českých Budějovicích vzniklo na Vltavě nové souostroví
Nové koryto Vltavy a Sluneční ostrovy v ČB. Pramen: Město České Budějovice

Nedaleko od ostrovů končí/začíná pod Jiráskovým jezem vltavská vodní cesta, v sousedství je 255 metrů dlouhá přístavní hrana.
Radnice oddělená od lidí. Kolik by se za utracené miliony v Českých Budějovicích obnovilo veřejných WC, aby nebyly občurávané čekárny a stromy? A zaplatilo obsluh WC?
Já už fakt nemůžu. České Budějovice, město na úplný placce, kde na kolech jezdí významná část obyvatel. Ale oni tam stejně udělají smíšenou stezku, místo oddělené, která by byla pohodlnější pro obě strany uživatelů. Prostor by tam na oddělení byl, stačilo by jen vytáhnout hlavu z prdele. Tohle město fakt nemá budoucnost…
A v cem je problem? Pravdepodobnost, ze tam vznikne dopravni zacpa diky hromade cyklistu a chodcu se limitne blizi nule. Kdyz jsem tam jel na kole jeste v te uzsi variante, tak nebyl zadny problem. A pokud potkam chodce, tak proste pribrzdim a vyhnu se, nemusim vsude a za vsech okolnosti jet na krev a slapat co to jde.
V čem je problém? třeba v tom, že to zbytečně ubírá na pohodlí obou stran, které se neustále musí kolem sebe rozhlížet, uhýbat se, přibržďovat a zároveň to zvyšuje šance na kolizi?
Vy si klidně brzděte každých 20 m, když je Vám to příjemné. Ale nechte ostatní jezdit na krev, když se jim to líbí. Zrovna v tomhle místě by to rozdělení nevytvořilo žádný problém. Je to jen neochota a zabedněnost vedení města.
Ja tam treba jezdil s detma, ktere jeste uplne nevi, ze se na stezce muze objevit i hovado, co tam bude slapat co to da a nebude se chtit rozhlizet a brat ohledy na okoli. Pokud by takovej debil do deti vrazil, tak mu nejdriv slapnu do usmevu a pak se mu projdu po kole😉
Nebyl žádný problém, protože nebyl žádný Sluneční ostrov, a tudíž pohyb chodců minimální – ti vesměs neměli důvod scházet z chodníku podél silnice nahoře. Nyní tam budou trajdat dle libosti.
Budejovice nemaji milion obyvatel a ten ostrov ma taky omezenou kapacitu. Budou to max. desitky lidi a to vetsinou v casech, kdy zase neni tak silny provoz.
Souhlasím s tím, že je to velmi špatné řešení a mělo se to udělat separovaně pro větší pohodlí i bezpečnost cyklistů a chodců, ale tvrdit, že kvůli tomu nemají Budějice budoucnost je asi zbytečně přehnané…
Problém s oddělenými stezkami je, že Češi je nejsou schopni dodržovat. Ani cyklisté ani chodci. Ani pruhy na jedné stezce. Proto se už od nich ustupuje.
Tady wikipedie to ukazuje úplně názorně. Článek stezka pro cyklisty s ilustrační fotkou. Doufám, že na fotce dobře vidíte kočárek ještě s dítětem vedle.
https://cs.wikipedia.org/wiki/Stezka_pro_cyklisty
Hezky tam ve vizualizacích plánují trávník k tomu přístupu na ostrov, nicméně je to jediný přístup, takže skutečnost bude taková, že to tam bude vyšlapané a udusané na hlínu nonstop.
Příště by se to chtělo zamyslet a neplánovat trávník jako pochozí přístup…
Pěkné! Věřím, že si to lidé oblíbí.
Na tak vytíženém úseku jen smíšená stezka pro chodce a cyklisty?
zajedte si do Holandska…
Tolik mínusů, tak to bude asi dobré. Cyklo, pěší, kočárky, bruslaři, běžci. Dohromady. Paráda.
V článku čtu: „Součástí stavby bylo i zbudování nové cyklostezky, která má nově na šířku místo původních tří metrů pět. Vznikl také samostatný chodník pro pěší.“ Chápu-li tyto dvě věty správně, pěší a cyklisté budou naopak odděleni. Ale možná máte na mysli jiný úsek, o němž není v článku řeč.
na fotce je prašný chodník a vedle cyklostezka s velkou cedulí „pěší + cyklo“ – v tom je ten problém
To je. Před cyklisty nebudete v bezpečí ani na chodníku vedle, takové úseky tady znám.
To je nepřesnost v textu. Bývalá cyklostezka je nyní smíšená stezka.
Šířka 5 metrů … to nemají běžně ani okresky, kde se má vyhnout traktor s chodci.
Staci nejezdit tam stylem Tour de France a nikdo nebude mut problem. Jedine snad zavodnici bez ridicaku, kterym vsichni prekazeji, at uz to jsou chodci, maminky, deti, ridici aut… Ale ve skutecnosti hlavne tihle zavodnici s…ou vsechny okolo, jen si to neumi pripustit.
Závodníci? I když pojedu do 15 km/h a budu se dívat kolem sebe, pořád tam vznikají kolizní situace. Šířka té stezky je teorericky velkorysá, ale moc to nepomáhá, když tam budou skupinky chodců ze kterých se vždycky rád někdo oddělí a ustoupí do strany, aniž by se předem ohlédl. A je pochopitelné že chodcům se nechce ohlížet neustále. Když už, spíš bych tu stezku rozdělil na dvě poloviny, jedna jen pro chodce a druhá jen pro cyklisty.
Koho mi to vami popsane chovani jenom pripomina…? Nejake skupinky se dost podobne chovaji na silnicich… Ze by… cyklisti?!😁
No vidíte, jak by bylo prima nechat těm lumpům cyklistům pokud možno co nejvíc vlastních stezek, kde nebudou šikanovat ani vaše oblíbence chodce ani řidiče.
Takze udelat dva oddelene pruhy pro chodce, pak dva pruhy pro inlinisty, dva pruhy pro pomale cyklisty a pak jeste rychlou vrstvu, tedy dve pruhy pro rychle cyklisty? A mezi nimi svodidla, aby se nahoudou nezatoulali jinam? To mame osm oddelenych pruhu. Nepridame jeste dva jako rezervu?🤣
Bylo by to pěkné, ale jak píšu nahoře, dnes už se od oddělených stezek a pruhů ustupuje, protože to nemá smysl, nedodržují je ani cyklisté, ani chodci. Viz zrušení oddělených pruhů pod Vyšehradem, tam byly jako vtip. Co chcete od národa s průměrným IQ kolem 50.
To je v Budějcích úplně normální. Když postavili ČEZ areál, tak z přiléhajícího úseku společné cyklostezky / stezky pro chodce udělali stezku pouze pro chodce a cyklisti tam museli kolo jen vést (což, světe div se, moc nerespektovali). No a když konečně postavili přeložku původní stezky podél druhé strany ČEZ areálu, tak ji vyhradili… pro cyklisty i chodce.
A ještě to všechno vylepšujou dojemnými značkami „buďte k sobě ohleduplní“.
Ty značky s ohleduplností jsou velice nutné. Cyklisté si myslí, že jim patří svět a všichni ostatní jim musí jít z cesty.
A vy si opravdu myslíte, že pokud někdo není ohleduplný dobrovolně, tak ho k tomu ta značka donutí?
Zjevně ne, podle toho, jak se tu vyjadřujete 🙂
Já se tu vyjadřuji zcela logicky vzhledem k cíli, aby byla zajištěna bezpečnost všech účastníků silničního provozu.
A jezdím ohleduplně.
Nečekám, že někdo tak „logicky“ „přemýšlející“ jako vy to pochopí.
Jedním z důvodů proč se staví smíšené stezky jsou taky in-line bruslaři. Z hlediska zákona to jsou chodci, ale po prašné stezce pro chodce vám jezdit nebudou.
Je tam chodník jen pro pěší a k tomu nová 6m široká stezka, takže proti předchozímu stavu daleko lepší. Jedte nebo jdete si to vyzkoušet