V Českých Budějovicích letos skončí kloubové Karosy

Karosa B741 v českobudějovické MHD. Pramen: YouTubeKarosa B741 v českobudějovické MHD. Pramen: YouTube

Českobudějovická Karosa B741 z roku 1995 je pravděpodobně poslední svého druhu v celé tuzemské MHD.

18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Ondrej

Starej šrot, žádná škoda.

Banan151

B941 jsou taky poslední provozní svého druhu v ČR, po vyřazení vozů v Ostravě a Liberci loni.

Karlos

Ano, v Liberci jezdili ještě minulý rok, ostravské, pražské, a jiná směska na zacelení díry po rozchodu s BusLine. Do kopců dostávali zahulit… i posádky aut za nimi 🤪

Poudy

V tomhle jezdit do práce tak odmítám platit 🙂

Yellowhammer

A co teprve v tomhle jezdit v práci? 😀 náhodou je to super kára, člověk nesmí být citlivka 😀

Ondros

Krása, poslední evoluce 700 řady. Žluté tyče, integrované mlhovky v nárazníku, tehdá nové logo Karosy, typuji zřejmě origo z výroby digitalní informační panely… takovýhle podobný kus akorát v krátké verzi měl i Martin Uher.

Tomariero

Ne, toto je stav až po GO, panely měly v CB až poslední dodané v roce 1996 (134-138?)

Ondros

Díky za info 😉

Geo

137.

Pavel

Stale v barvach i s kusem toho hnusnyho loga v CB tolik popularniho hc mountfield 🤮

Pája

741 byla oproti Ikarusu pro cestující v něčem posun vpřed. Míň hluku. V zimě dokonce topila. Jenže některé kusy se už od výroby občas nečekaně rozkmitaly, docházelo k nebezpečným situacím. Osobně znám případ, kdy se rozkmitání nepodařilo zvládnout a skončila na boku i s cestujícimi – naštěstí beze ztrát na životech.

Kubrt

Pro cestující byly B741 přínos ve všech směrech. Ale samozřejmě jisté kultovnosti Ikarusů nedosáhly 🙂

Pája

Ikarus měl přednost v lepších sedačkách a prostornějším interiéru, možná i řešení skládacích dveří bylo lepší než zvenku přibouchávací křídla Karosy. Tím bohužel jeho výhody pro cestujícího tak nějak končí.

libor

škoda vyřazovat, když už někdo jede MHD, tak přece hlavně kvůli retro jízdě….

Jiří Kocurek

Nebojte, však tu 741 plánují pro hisotrický provoz zachovat. Do Prahy se ale nepodívá, nesplňuje EURO V.

Vašek

Jak na tom teď bude běžný provoz DPMCB vzhledem k normám EURO?

Tomariero

Euro IV a výše v případě KB, v případě Sd tak euro 3

noerf

Navíc ta poslední B741 nosila polep hokejového klubu HC Mountfield, který byl po přechodu klubu do Hradce Králové stržen, ale podkladní folie mám dodnes.