V Česku začínají zkoušky akutrolejové čínské lokomotivy pro provoz v Evropské unii
Čínská hybridní lokomotiva ve Velimi. Foto: VUZ
Lokomotivu si objednal maďarský nákladní dopravce patřící rakouským dráhám.
Lokomotivu si objednal maďarský nákladní dopravce patřící rakouským dráhám.
Pěkný design.
Paradoxně měla CRRC odkoupit Škodu. To by bylo jako odkupovat prehistorických skanzen. Už si to uvědomte. Sláva a moc EU už zašla. Přichází asijský tygr. Země středu se probouzí a vezme si to co ji pravem náleží v tomhle globalizovaném světě.
Tak až provoz v Maďarsku a okolí ukáže, jak to bude skutečně fungovat. Zatím tu máme „domácí“ dvouzdrojovej Siemens Vectron.
A Leo čeká na schválení činkanzenů .
Co Číně „právem náleží“ třeba ve střední Evropě?
Bože, to jsou kecy. Co že Číně právem náleží? Z jakého že to vychází práva? Železniční průmysl je snad nějaké právo Číny? Nebo co tím chtěl „básník“ říct?
Mě se líbí. A konečně si zvyknete. Před 10 lety by nikdo nečekal že dnes budeme mít všichni čínské mobily dnes se k nám začínají tlačit levnější vybavenejší čínské auta a v závěsu budeme nakupovat i levnější čínské kolejové tažné i tažené vozy! Čína má za posledních 15 let vývoje a výzkumu postaveno na tisíce km VRT a kolik má ten náš Kocourkov km? Číňan by dnes že ze strachu nenastoupil do smradlavé koženky či šukafonu!
Ale vlaky co jim na tech VTR jezdi si kupuji v Evropte, nebo v Japonsku 😉
To se mylite, prvni serii nakoupili od Siemens (Velaro) a ted uz si je bez pricineni Siemensu vyrabeji sami. Korejci maji modifikaci TGV a Taiwanci maji japonsky shinkansen.
Ale do koncentráku nastoupit musí , zvláště pokud je Ujgur s čínskou státní příslušností.
A jestli máš čínskou státní příslušnost určí úředník. Ani být Kazach před koncentrákem nechrání.
No uvidíme VÚŽ v Cerhenicích je uznáván, jako jeden nejlepších na světě, pokud ta lokomotiva bude splňovat normy, tak proč ne. Škodovka se v poslední době moc nepředvedla. Přibude další hráč na evropském poli.
Být to stroj od Siemensu či Bombardieru, tak kritika na vzhled by jistě nepřišla, však je trochu podobný Vectronu. Takže opravdu je tak ošklivý, nebo Vám jen leží v žaludku, že je z Číny?
Přišla… minimálně od jednoho člověka. 😉 Jednak to není moc originální a jednak se mi moc móda „tlam“ na dopravních prostředcích – autech a lokomotivách, nelíbí. Na můj vkus je to vysoce agresivní a hodí se to někam na Sibiř, ne do střední Evropy. Popravdě si neumím představit takovýto design ani v USA a to že mám představivost takovou že si umím představit 109E na Severovýchodním koridoru.
Jsou designy které mají své místo v čase a prostoru a Hnustron mi sem nesedí, stejně jako 741.5, byť ji zde vyrobili.
Ano, asi nikdy nevyrobí něco, co by se líbilo všem, ale připadá mi, že ta kritika je z větší části způsobena tím, že to je z Číny, být to o zavedeno výrobce, tak by kritika byla menší.
P.S. mě osobně se tento design líbí víc, než právě Vectron.
No, že by byla 109E designovej zázrak, tak to si tedy nemyslím! Ještě v červené DB to ujde, ale to sekne skoro každé šalině. Jinak s těma tlamama na silnici i na kolejích souhlas! hnus! A až to bude na Airbusech a Boeingu….
No určitě VÚŽ v Cerhenicích patří mezi špičku, ale měl by začít vážně uvažovat o přestavbě, aby se na velkém okruhu dalo jezdit více, než 200 km/h, alespoň bez naklápění, aby rychlost byla 230 km/h, nebo 260 km/h, ideální by bylo těch „260“ bez naklápění, aby se daly testovat vozidla pro rychlost „230“ + 10 %.
Navrhujete přesunout dálnicinebo zbourat Vrbovou Lhotu? 🙂
Jak tomu budeme říkat? Hnustron?
Ten zvalchovaný plech moc dobrou reklamu nedělá. materiálové ošizení se nevyplácí.
Desítky tun oceli v rámu a kus krycího plechu na boudě je šetření materiáelm. 🙂
Zvalchovaný plech, značí, že ta bočnice je udělaná co nejjednodušeji. Ničemu to nevadí. Jen to není moc estetické, ale nutno říci, že „zvalchované“ jsou leckteré i moderní ocelové vozy, třeba i Siemensu. Holt to nemaskují stovkami kilo kitu nebo vlnitým plechem.
Jsem v šoku z toho, kolik je v této diskuzi sinofobů. Chudák lokomotiva, zřejmě bude od začátku nenáviděná pouze za svůj původ. Hodnocení by mělo přijít potom, až ta lokomotiva bude mít něco za sebou. Vypadá opravdu zajímavě, doufám, že všechny zkoušky dopadnou dobře. Určitě by nebylo na škodu ten budoucí provoz sledovat, zjistit co se povedlo a co třeba ne. Jestli je tu ovšem nějaký senzibil, co by nám to řekl už teď, třeba jen podle věštění z fotek, prosím, napište nám to. Hybridním lokomotivám fandím, nebylo by v budoucnu na škodu zkusit je i v naší zemi. Pokud… Číst vice »
Do prčic s čínskými lokomotivami.
Do Prčic s debilními názory
Nepodporuji stát, který se chce stát světovým hegemonem, a poýužívá k tomu nepřiměřené prostředky.
Takže do prčic s podporovateli Číny.
První hybridní lokomotiva ČKD z roku 1986 http://www.atlaslokomotiv.net/loko-718.html
Zbytek raději nekomentuji.
Měl jsem na mysli spíše ty čínské lokomotivy, o tom nic nevíte?
A proč se zdráháte vyjádřit?
Trakční baterie v kolejovém vozidle mají mnohem delší tradici. Jen byly vždycky na bázi olova.
V Praze měli i akumulátorovou posunovací lokomotivu.
Autor František Křižík…
Je škoda že vývoj té loko nešel dále. . no blbá doba
Jezdila i v Olomouci na posunu .
„Trapný je antikomunismus od národa, který třicet let po převratu toleruje komunistickou stranu“
Trapný je akorát váš komentář.
Já tu nevidím žádný antikomunismus národa, já tu vidím akorát většinu příslušníků tohoto národa, kteří proti komunismu brojí a pak menšinu těch, kteří ať nahlas či potichu komunisty tolerují či přímo podporují. Bohužel v tuhle chvíli menšina díky podivnému volebnímu zákonu přehlasovala většinu.
To je to umění rozlišovat a vidět věci z široké perspektivy 😉
To není článek a dizkuze o lokomotivách ?
Zajímavé, že 20 let, když byly u moci ODS a spol. volební zákon nevadil.
Ono to je těžké. Samozřejmě by bylo ideální bavit se jenom o vlastnostech lokomotivy, a netahat do toho politiku, ale v případě Číny to bohužel nejde. Pokud máte trh velikosti toho čínského, který na své území (díky politickému rozhodnutí) nevpustí žádného konkurenčního výrobce (nebo vpustí, ale jen jednou kvůli krádeži know-how), nechá zde vyrůst státem a stranou vlastněného hegemona v podobě CRRC, a ten se následně pomocí hrubě podhodnocených nabídkových cen vlastních (nebo okopírovaných??) produktů začne tlačit do Evropy, která tomu jenom slepě přihlízí a nic nedělá, není to asi úplně fér, ne? Vím – život není fér, ale i… Číst vice »
Vsechny ty okradene evropske a japonske firmy maji ted prilezitost uplatnit sve patenty a muzou si vymoct tantiemy za sve technologie, nebo dovoz zakazat (pokud by CRRC odmitlo platit fer poplatek za patenty). To stejne plati pro Sirius. Zatim se nezda, ze by se nekdo pretrhnul s uplatnovanim patentu.
To by dávalo smysl, ale jenom v případě, že bychom se bavili o firmě ze země s běžným právním rámcem. Soudní řízení kvůli údajné krádeži know-how zkoušelo v Číně několik různých subjektů, a většina z nich odešla s nepořízenou. A zakazovat dovoz je bohužel při současném politickém nastavení utopie – Čína je zkrátka velmocí a v případě, že byste jí někde takto zařízl, vás ona recipročně zařízne v něčem jiném. Point je ten, že by měla EU tvrdě jít po rovných podmínkách ve výběrových řízeních členských států, a nabídky z třetích zemí s naprosto nereálnými cenami bez milosti vylučovat. Ono… Číst vice »
Samozrejme sem nemyslel napadnout CRRC v Cine, kde patenty neuznavaji. V EU uz si na ne ale muzou doslapnout. A jestli s tim nic nedelaji, tak s tim bud nemaji problem, nebo neni co napadnout. Pak ale nerozim Vasemu breku nad levnym importem ukradenych tecnologii. „Čína je zkrátka velmocí a v případě, že byste jí někde takto zařízl, vás ona recipročně zařízne v něčem jiném“ Kdyz zarizne technologicke firmy, tak sama prijde o dovoz techto technologii pro vlastni potrebu. Cina zase neni uplne blba vi, ze se nemuze uzavrit do sebe a hrat si svem pisecku, nebo jen delat levnou… Číst vice »
Určitě s Vámi z části souhlasím. Kus techniky to může být dobrý. S původem už zas ne, protože to souvisí s bezpečností. Pořád jste na Číně závislý a to není dobře. Je to stejné jako s jádrem. Čínské Hualong One u nás nechci.
Tak odpornou ukázku marxistické dialektiky jsem už dlouhá desetiletí neviděl. Nikoli odpůrci rudých fašistů, to vy sám jste trapný až nechutně, když odpůrce rudofašistického čínského režimu viníte z existence pokřivených myslí inklinujících k rudému fašismu v tuzemsku. Samozřejmě jediné správné řešení je obehnat všechny fašistické země ostnatým drátem a ničit je, seč to jde bez ohledu na poddruh fašismu, který tam vládne.Přestože se najdou nenažranci bez svědomí (tím myslím i vás), kteří by obchodovali třeba se severní částí Koreje, správné je proti zlu bojovat a boj znamená přinášet i oběti, byť jen ekonomické. My za svobodu vděčíme zbrojnímu programu Ronalda… Číst vice »
„Co to říkal?-Že mušíme likvidovat“.
nehodnotím předem parametry, ale ze vzhledu jsem si hned vzpomněl na jeden čínský klon BMW X5 a jeho následnou story (včetně závratných prodejů). Tady se mi to nějak nápadně podobá Vectronu.
Když vemu auta, taky jsou všechny na jedno brdo. Takže dezajnove asi nic nového nikdo nevymyslí a i lokomotivy budou vypadat stejně. Hlavně, aby stroje byly bezporuchové a jednoduché na obsluhu.
Musím přiznat, že v Evropě jsem nic tak ošklivého v dnešní době neviděl, je třeba uznat, že design soudruhům v Číně opravdu nejde.
Design je jak do války, podobně ta zrůda, co si koupil Leo.
Ten design je od renomovaného českého studia. Bohužel vedení LE si vybralo jeho nejhorší variantu.
Ač nejsem fanouškem Číny ani výrobků z CRRC založených na okopírovaných technologií, přesto mi design připadá zajímavý. Rozhodně zajímavější, než Škoda 109E.
To určitě krabice okopírována podle vectrona. 109 je náhodou moc pěkná.
Tak opravdu jen náhodou 😉 Já na obrácené vaně nevidím nic zajímavého, ale jak jistě i vy uznáte, design je věcí vkusu a ten je zcela subjektivní.
To v žádném případě není pravda. Design lze odborně velmi precizně hodnotit podobně, jako třeba krasobruslení na Olympijských hrách. Je nutno se řídit názorem odborníků, jako jsou profesoři architektury a designu na vysokých školách a proti hyzdění životního prostoru takovými, jako je např. Kotas, musíme vždy bojovat. Laikům lze jen doporučit, aby se sbevzdělávali a svůj vkus kultivovali.
No od doby co řádil Corbusier bych to neviděl tak jasně.
Odborně lze hodnotit jistě ledasco, ale objektivně nelze hodnotit nic. Vždy se jedná o subjektivní hodnocení jedince ovlivněné subjektivním hodnocením jiného jedince. Můžeme se tak max. dobrat nějakého převládajícího vkusu většiny. Ale i kdyby se 99 % lidí shodlo, že je něco estetické (což se nikdy neshodne), vždy tu bude to 1 %, kterému to estetické nepřijde.
A zrovna architektura je nejlepší ukázkou toho, že na estetiku se tu už skoro zcela rezignovalo a převládl jen jakýsi umělý akademický esteticismus.
Viděl jsem nedávno takový hezký citát: Vkus je subjektivní, krása objektivní. Jde o to že nějaké základní kompoziční formy a pravidla posvátné geomterie se objevují všude, už tisíce let, až na moderní dobu která je zavrhla. Nejde o nějaké věžičky jestli gotická nebo barokní klenba, nebo jestli sloh orientální. Ale o to že se přestala ta pravidla kompozice používat. Místo toho jsme je nahradili prostou snahou o maximalizaci zisku a plného zacpání dostupného prostoru za co nejmenší cenu a zároveň o zbytečnou výstřednost a nebo děsivou nudnost nových budov. Už to neumíme trefit co do daného prostoru sedí a co… Číst vice »
Taky bych to tak viděl 🙂
Opravdu se Vám nelíbí, nebo Vám jen leží v žaludku, že je z Číny?
Mě konkrétně se nelíbí výkon a max. rychlost…
Fakt? Co by jste si tak predstavoval? 10 MW a 200 km/h? Na nakladku je ta rychlost dokonce predimenzovana a vykon mi prijde OK.
Buď jedno nebo druhé.
U nákladní dopravy především výkon a tažnou sílu.
Vectron má 6,4MW a 300kN.
A jak je pro výrobce relevantní, co se vám líbí? Máte v úmyslu si pár set takových lokomotiv koupit? Tak to pak ano.
OBB Cargo Hungary se zřejmě výkon a rychlost líbily.
Problém je, že CRRC využívá již nějaký ten pátek design studia něměcké…a naroubovat na čelo plnící TSI parametry něco originálního, je v dnešní době trochu problém.
Mašinka pěkná, ale E. Škoda musí v hrobě řádně rotovat.
Možná vás to překvapí, ale Emil Škoda v plzeňské továrně nástup výroby lokomotiv ani nezažil, takže si myslím, že odpočívá relativně v klidu 🙂
Děkuji mnohokrát za poučení, to jste věděl opravdu z hlavy nebo jste si to musel googlit? Možná to překvapí Vás, ale bylo to myšleno s nadsázkou. Ale důležitý fakt je, že kdysi jsme byli strojírenská velmoc a dnes … taková lepší montovna.
Nemusíte děkovat, rád jsem vám rozšířil obzory. S tou strojírenskou velmocí bych byl opatrný – je pravda, že jsme u nás produkovali kde co (zvlášť, když se vezme do úvahu, že jsme relativně malý národ, je to docela pozoruhodné), ale tou velmocí (říkavalo se též „kovárnou celého východního bloku“) jsme se stali hlavně díky tomu, že jsme byli společně s NDR jedinou historicky opravdu průmyslovou zemí a po 48. se nám otevřely prakticky neukojitelné východní trhy, kde jsme se potýkali jen s velmi omezenou konkurencí. Po 89. se při vystavení konkurenci velmi rychle ukázalo, jak byla ta „velmoc“ oproti západním… Číst vice »
Ale kdepak, výborná technika na evropské úrovni se v Čechách vyráběla už za Rakouska. To ostatní je spíš jenom tradice.
A jaká je hmotnost lokomotivy? A fotka z kabiny strojvedoucího, nebo ze strojovny by nebyla? A jaká je maximální tažná síla při elektrickém pohonu a jaký je výkon a tažná síla při pohonu na baterie?
Hmm, taky 300 kN jako u 383 a 388?
5600 kW (AC 25kV / 50Hz, AC 15kV / 16,7 Hz), 350 kW na batérie, hmotnosť 90 ton, zaťaženie na nápravu 22.5 t, počiatočná ťažná sila: 300 kN, pri 80 km/h ťažná 250 kN, minimálny polomer oblúka 100 m, dĺžka cez nárazníky 19 470 mm, Vmax 140 km/h
Takovou šílenost bych si jako dopravce nekoupil ani za zlámanou grešli, vždy co je hybridní nebo na vodík či LPG stojí za hovno, vždycky čím víc je to nabitý sračkama na víc tím ta spolehlivost klesá.
Konečně příspěvek bez emocí a nabitý suchými fakty. Více takových!
No vidíte, já bych si to třeba nekoupil pravděpodobně ze zcela jiného důvodu a to je ten, že v případě technických potíží bych prakticky neměl záruku, že je můžu reálně reklamovat a nebudu u toho muset kontaktovat a platit armádu právníků se specializací na zahraniční/čínský právní systém.
A ti právníci by stáli jak 680…
Možná, že za pár let nebudete mít nic moc na výběr u osobního auta, pokud se ovšem kvůli tomu nepřestěhujete mimo EU.
Tak území prozkoumáno a vyhovuje, může se začít s dopravou materiálu z Pirea k Baltu .
No, a to jste zjistil jak, kdyz ma mit schvaleni jen na balkane?
Tato strašidla budou jezdit jen na Balkáně.
K Baltu jedine ak tak do prístavu v Rostocku. Nie je totiž určená pre napájanie trakčnou sústavou 3 kV js (do vienka dostala len AC)
Nechápu to před pár lety se EVROPA cpala do ČÍNY aby tam mohly dodávat svoje mašiny a vysoko rychlostní jednotky. To se ve všech železničních časopisech psalo jak tam a tam se stavy továrna na nový stroje. Jestli stě někdo z vás ty články četl tak tam bylo že nejdřív se první série výroby v Evropě další část seri se vyrobí vzájemnou spolupráci a zbytek už si ČÍNA vyrobí sama. No voní šly a udělaly jen to co my sme je naučily bohužel. Postavili fabriky a začaly vyrábět. Tak nechápu co proti tomu máte. Že se snaží a ty co… Číst vice »
Máte velmi zajímavý projev:
– Nechápu to před pár lety…
– Jestli stě někdo z vás ty články četl…
– další část seri se vyrobí vzájemnou spolupráci…
– No voní šly a udělaly jen to co my sme je naučily…
– kdo z vás si nikdy nekoupil žádnou věc z ČINY…
– Ať ukážu co umí…
– A netahejte sem do toho politiků…
– ne njaký politikaření. Dik
Globální ekonomika a kradení technologií Čínou není o politice, ale Čína usiluje o roli světového hegemona, ale krade technologie po celém světě – to je EKONOMIKA.
Pardon, ale vůbec jsem nepochopil pointu.
Mohl bych poprosit o původní verzi komentáře v čínštině? To bude srozumitelnější, dík.
Tak k tem vysokorychlostnim vlakum, Cina dodnes nedokaze takovy vlak zkonstruovat, sestavit ano, neco vyrobit ano, ale zkonstruovat ne, prakticky vsechny vlaky co v Cine jezdi jsou od Hitachi/Saryo/Kawasaki, Siemens, Bombardier, Alstom, atd…
Ostatnimu moc nerozumim, ale staci par zakazu a cina nevyrobi ani kvalitni mobilni telefon, napr. fotoaparat v mobilu je nejcasteji Samsung nebo Sony…
Cituji „vsechny vlaky co v Cine jezdi jsou od Hitachi/Saryo/Kawasaki, Siemens, Bombardier, Alstom, atd“. Obávám se, že to jen vaše domněnka. CRRC je v současnosti největším železničním výrobcem na světě. Proto se taky chtěl Siemens spojit s Alstomem, aby jim mohli konkurovat. Co jiného by tedy konglomerát CRRC vyráběl, než infrastrukturu a vlaky pro čínskou železnici? Japonští a evropští výrobci ještě sem tam dodají do Číny technologii pro metro, ale to je tak vše.
Myslím, že EU nezbyde, než časem zavést obchodní bariéry čínským žel. výrobcům, jinak jejich levná prac. síla vč. tisíců celkem vzdělaných inženýrů zapříčiní krachy evropských výrobců.
CRRC je nejvetsim vyrobcem, to nikdo nepopira, to je fakt, ale take vetsinu vlaku proda v Cine, nikoliv v zahranici,… Za VRT si stojim, zatim nedokazali bez zahranicnich komponent a systemu zkonstruovat vysokorychlostni vlak, dokozou ho vyrobit s pouzitim komponent dodavanych zminenymi vyrobci a casto spise jen vyrabi licencne i vcetne designu vlaku… Myslim, ze meli nejaky 5 lety program, kdy cinske firmy meli nahradit zahranicni komponenty ve vysokorychlostnim vlaku za cinske, myslim CRH2, ale skoncilo to stejne tak, ze podvozky jsou Siemens Velaro… Japonští a evropští výrobci ještě sem tam dodají do Číny technologii pro metro, ale to je… Číst vice »
OK, nemám to tak prostudované. Jen se obávám, že to je jen otázka času. Reverse engineering ovládají perfektně. A pak nám ukončení dodávek a licencí nepomůže.
Souhlas.
Já nevím , pamatuji že soudruh prezident a generální tajemník JUDr. Gustáv Husák domluvil s ČLR spolupráci a vzájemný obchod, spočíval hlavně v krásných propiskach a gumach s obrázkem pandy a taky ořezávátka jsme obdivovali v pozdních sedmdesátých a počátkem osmdesátých let. Pak nás zaplavila vlna štésti kdy jsme nemuseli kupovat předražené Conversky ale naše nohy zdobila podobná obuv z bratrské Činy. Nikdy bych však nečekal , ani nás soužka nevarovala , že soudruzi kapitalisté budou sem cpát lokomotivy. Každý kolaps néco nového slibuje .
Dnes je těžké nekoupit něco z Číny. Prý to nějaké holky v USA zkoušely. Pohorely
Jj, jen bych rozlisoval, co je cinske puvodem a co cinane bud okopirovali nebo naopak to v Cine vyrabi zapadni firmy…
Jinak bohuzel, casto se dnes kvuli cene hodne veci vyrabi v Cine, Malajsii, Thajsku, Vietnamu… atd…
Jenze porad to jsou zapadni firmy co tam vyrabeji, taky si koupite adidasky z Malajsie, ale je to adidas… Ale je hodne i ciste cinskych firem co sve vyrobky prodava ve svete, to nepopiram…
Ale jistě, Maďarsko jako trojský kůň asijských totalit. Ostatně Čína významně posiluje svůj vliv právě i v Rakousku.
A mašina pro jejich „novou hedvábnou stezku“. EU je neschopná dělat cokoli pro potlačení ekonomického a politického vlivu téhle genocidní stvůry, ačkoli je to ještě dosud stále větší a silnější trh a mohla by si diktovat pravidla.
Jsme jen spolek uječených bab a podplacených sobců.
neboj, bude líp až nastoupí mladé pirátstvo
Na ozdravný pobyt v Dolním Žlebu nebo ve Střelné?…👢
Co mají vaše politické zvratky společného s dopravní tématikou?!
Velice mnoho. Celá doprava je především politika. Jestli jste to ještě nepochopil, tak jste fakt mimo realitu.
Jsem netušil že vodovod (doprava vody) je politická záležitost. Stejně jako jízda kamionu s plzeňským pivem do Británie.
Každé 💩 je politická záležitost…😂
Jak může Maďarsko za to, co si objednají rakouské státní dráhy? Případně teda pokud se na to chcete koukat tak, že je to samostatná entita, tak jak může Maďarsko za to, co si objedná soukromá firma se zahraničními vlastníky? Já vím, že to není tak cool jako nadávat na Orbána, ale trojský kůň asijských lokalit je bohužel celá EU. Ta se odmítla připojit k ostrému postoji USA vůči Číně (který pokračuje i po změně administrativy), ta uzavřela s Čínou investiční dohodu a očekává se uzavření dalších. Myslím, že s rostoucím tlakem na likvidaci výroby aut se spalovacím motorem (od 2035… Číst vice »
Maďarsko samozřejmě může mnoho. Ten „rakouský“ dopravce má kde sídlo a jaký má management? Mimochodem, Čína natahuje chapadla i do Rakouska a tyhle výrobky (stejně jako celou svou vývozní ekonomiku) záměrně podhodnocuje, aby byla značně levnější. Všichni to ví a nikdo nic nedělá. Ano, Německo především. Hlavně moje prašule. Je to stejný appeasement jaký předváděla Francie a Británie před II. světovou. A pak se celá Evropa strašně divila. Tak samozřejmě, že každé takové zlomové období je velká příležitost proniknout na nové trhy, protože investice do stejné kvality výsledného produktu při této složitosti produktu je stejná pro zavedené firmy jako pro… Číst vice »
Tak ta prvni veta me rozesmala, jak asi „statni“ drahy mohou objednavat z ciny, kdyz jsou statni… 😀
Toto je kapka. Energiewnde neni v dusledku nic jineho nez zvysovani energeticke zavislosti na Rusku – viz NordStream a GreenDeal je konec zbytku prumyslove vyroby v Eu a jeji presun do Ciny. Madarsko a Balkan budou v tomto delat Cine jen stafaz na nove nakladni dopravni tepne cinskych lodnich kontejneru ze Solune. Nedivim se, ze takove situace chteji vyuzit pro sebe. Proc ne. Madari a Balkanci o takove situaci nerozhodly ani se o ni nijak nepricinily. Prisly k ni jak slepy k houslim.
Souhlas 👍
Design na mě působí rozpačitě a nesourodě, z boku v pohodě – lokomotiva, no a zepředu maska chladiče ze starého Cadillacu a rámečky světel z nového Regiopanteru. Ale jde o lokomotivu, takže tam je na prvním místě funkčnost, výhled, ergonomie …
Dálněvýchodní design 60. let se vrací https://commons.wikimedia.org/wiki/File:EF66-11_of_JNR.jpg
To je ale Japonsko – jasná inspirace USA.
Čína nebo Japonsko, císař, nebo Mao. Prostě je to Dálný východ. ČKD v komunistickém Československu se také inspirovala u amerických lokomotivek Alco a Baldwin.
Ploutvemi? Leda u žabotlamu. 🙂
měl jsem na mysli lokomotivy řad T 434.0 a T 435.0 (720). Na těch se inspirace americkými posunavacími lokomotivami nezapřela 🙂
To ale nejsou designové ’60. To je funkcionalismus.
Asi jako kdybyste řekl, že parní lokomotova kotlem napřed je „design z Velké Británie“…
To je subjektivní záležitost, za mě vypadá lépe než traxx, ale hůř než vectron.
Mě se líbí i zepředu, ale je to subjektivní.
Tak kolik evropskych lokomotiv kompletne vyrobenych v evrope se asi prohani po cinskych okruzich? Ze by zadna?… Tady ma zas nejaka zeme exkluzivni pristup…
Není to náhodou spíše tak, že se žádný evropský výrobce nechystá expandovat na asijském trhu?
A kdo by to případnému odběrateli asi tak povolil? Kolik že je tam železničních společností? Že by jedna?
Ne není. Je to tím, že Čína samotná nemá zájem od evropských výrobců nic kupovat, jelikož co mohla, to už zkopírovala.
No. A nebo tak 😉…….Tím, že Čína z Evropy nic nekupuje, nemůže se po jejích okruzích žádná evropská lokomotiva prohánět. Mluvit o exkluzivním přístupu „nějaké země“ je podle mne tudíž tak nějak divné.
A proč asi? Ne nadarmo se říká, že do Číny se dodává pouze jednou.
Moc toho nebude, ale např. http://www.chinesemodeltrains.com/webpics_kcrktt.html Je to odvozeno od Re460 SBB.
Doplním, že úplně první čínská lokomotiva v EU to není. Už od loňska jsou v Německu testovány 2 (?) čínské posunovací lokomotivy pro budoucí nasazení u S-Bahn Hamburk a Berlín, řada DB 1004.
Díky za upozornění, na ty jsem zapomněl
Prvni čínská lokomotiva byla dodána do EU v roce 2012. Šla do Estonska, ale moc slavně to asi nedopadlo.
https://archiv.ihned.cz/c1-66245200-evropsti-vyrobci-vlaku-si-stezuji-na-nekalou-zahranicni-konkurenci-predevsim-z-ciny-a-zadaji-brusel-o-zakrok
Vzhled té lokomotivy dělaly děti ve školce?
A ještě se v té školce inspirovaly Vectronem.
Na rozdíl od Vectrona je trochu napřed. Má boční okno. 🙂
Okno? Nějaký patvar
Mohli to vymazlit a dát tam svačinkový podávací otvor s výpustí sáčků a jiného odpadu.
No jo má to 4 kola na každé straně, světla vepředu i vzadu, sběrače na střeše …. To je jasný vectron 🙃
Otazkou je, co ma za podvozky? 😀
Čínské??
…zde asi ano, ale jisty bych si nebyl :)…
Ano, ve firemní u siemense.
Ale moc se jim to nepovedlo obslehnout
Takže víme, že to je nepovedené, poruchové, nikdo to chtít nebude… a proto to převálcuje evropský trh.
Ten přední grill je jen designovka, nebo to nasává vzduch za nějakým účelem?
Požírá to lidi.
Kteří slouží jako palivo…😁
Co je na něm špatného? 🙂 Konečně nějaký lokomotivní tuning.
Já bych spíš po tuningu čekal vysoký výkon nebo rychlost…
To by mel namalovany pruhy, nebo blesky
Je možnosť si objednať aj výkonnejšiu verziu s 6400 kW s maximálnou rýchlosťou 230 km/h pri napájaní AC systémom