dpp

V Česku začíná jezdit poprvé třetí generace autobusů Intouro, zamíří do Libereckého kraje

Mercedes-Benz Intouro. Foto: EvoBusMercedes-Benz Intouro. Foto: EvoBus

BusLine autobusy nasadí na dálkové linky z Prahy do Krkonoš a Jizerských hor.

18 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan Sova

Tak prý se MB Intouro drží již od roku 1999 s inovacemi. Jeho turecká výroba snížila náklady a vytlačen byl podobný model Integro, který tím, že byl vyráběn v Německu, byl dražší a méně konkurenceschopný. Dokonce už se zkouší hybridní verze, takže tady se jde spíše cestou úspor.

Novotny

Tady se resi design ale kolik bude stat jizdne v novych autobusech,protoze je to treba BusLine zaplatit, to uz ne. Aby to nebylo tak konkurence schopne jako tarif BusLine na trase Praha- Litomerice za zakladni sazbu 185 Kc za 62 km.

Jiří Kocurek

Mno pokud tam stoupnou ceny nad únosnou mez, tak se zcela jistě najde někdo, komu se vyplatí tam jezdit za ceny běžné.
Na druhou stranu už ani Zemek neprovozuje „cenový závod dolů k bídě“ s flotilou dvacetiletých vrakos, které to musí ještě nějak překlepat.

Vít Jůza

Aktuálně tyto linky jsou zaintegrované do PID a IDOL … platí kraje … a tarify PID Praha -Turnov a Idol Mladá Boleslav – Liberecký kraj.
Tak jako tak se prostě kupují nové autobusy, možná by ani nevyšlo lépe donekonečna udržovat v provozu staré.
Že někdo udělal malé haló zrovna z těchto nových autobusů, třeba i jejich designu, to je detail … koneckonců někoho to zajímat může.
Pokud by dotyčné kraje přišly na to, že jejich úkolem není dálková doprava, ale dopravní obslužnost ve vlastním kraji s návazností na okolní, ony se ty autobusy neztratí.

Pája

Ty sedadla bych chtěl vidět zepředu. Vůz vypadá hezky, jen v určitém voze Mercedes je umístění ovládací páčky opěrky natolik nešťastné, že po několika modřinách a kulhání po 90 minutové cestě jezdím cíleně s jiným typem busu ( jiného dopravce). Snad už se výrobce poučil.

oja

Nové moderní autobusy jsou (bez ohledu na potahy sedaček) určitě fajn, rozumná železnice by byla lepší…

Jiří Kocurek

Ale ta železnice nebude letos, ikdyby se letos koplo do země. A nekoupení nových autobusů soukromníkem státní sféře na tempu nepřidá.

Vít Jůza

Okamžitě by šlo, aby rychlíky z Prahy na Turnov jely ne 2 hodiny, ale hodinu a půl, a další půlhodinu do Tanvaldu a Liberce. Některé zastávky by se ale asi musely právem a logicky přenechat navazující místní dopravě. Na zahuštění intervalu na hodinu by už bylo nedostatečným podkladem dosavadní zasmluvnění, a muselo by se zlepšit řízení a zabezpečení provozu.
A, koneckonců, v článku se jedná o autobusy ne zcela expresní, které počtem zastávek do značné míry odpovídají rychlíkům. Expresní autobusy z Prahy do Liberce a Jablonce jsou něco jiného, těm časově ve stávající stopě dálnic a železnice vlak konkurovat nemůže.

Dzejejc

Autobus krásný, ale ty potahy sedaček jsou čisté zlo.

czhunter

Takový devadesátkový design – popravdě zvenku (a hlavně) i zevnitř.

Nechápu jak může potahy vybírat člověk, který nemá absolutně žádný vkus.

czhunter

No, zvenku jsem to přehnal, je to jen 10 let – ale ty světla ze starého Actrosu (dnes už Mercedes běžně používá na busech i kamionech mnohem moderněji vypadající) tomu prostě dávají zastaralý vzhled už od začátku.

Mystifying oracle

Actros autopřepravník i těžká rozvážka stále používá zcela totožná světla.

Czhunter

Což jim ovšem nepřidává ani špetku modernity.

Zejména protože jiné busy M-B už jsou dál.

Mystifying oracle

Na stroji na těžkou linkovou práci očekáváte Bi-LEDky v černému chromu? Dovolím si oponovat, že toto není vlajková loď výrobce, stejně jako není vlajkovou lodí výrobce skříň co rozváží Billu nebo PPL. Ona nakonec ani vlajková loď busů M-B není ve světelné technice o nic dál, než ve článku zmiňovaný autobus.

Facepalm

Furt to ale vypadá o 15 let mladší než cokoli ze Spojených Opraven Ruchadel v Libchavách.

MHD

Je to těžké retro. Vlastně si říkám, jestli je tohle vůbec verze pro Evropu. Ta fotka vypadá, jako by to bylo focené na autobusáku v nějakém -istánu

Facepalm

§3: Na design to nejezdí!

Já mám tedy bohužel pocit, že přesně takováhle „estetika“ konvenuje furt většině populace týhle země. Viz nadšený výkřiky nad podobně devadesátkovou kamufláží VHD v Plzeňském kraji a hudrání nad barvama PID či lanovkou od Marešový…

slsp

Potahy traf slak, ale tie rozostupy medzi sedadlami vyzeraju ako pre trpaslikov. Snad to len fotka skresluje.