V Česku začalo testování nových jednotek pro lucemburské dráhy

Jednotka Alstom Coradia Stream pro CFL. Foto: VUZJednotka Alstom Coradia Stream pro CFL. Foto: VUZ

Jednotky jsou vybaveny systémem automatického vedení vlaku.

21 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Vladki

A stručné vysvětlení zkratky Goa2 by se do článku nevešlo?

Elb

V Německu prý kolabuje železnice, kvůli levnému jízdnému, ale i velké stavební činnosti, bude o tom článek?

ZYRTHEC ft. KEPPRAFLØW

Nebude, protože v Německu žádná železnice nekolabuje…

Elb

Říká se, že se do vlaků na řadě míst nedá vejít a vyhání to tu movitou část obyvatelstva, co pravidelně jezdila vlaky, do aut oproti populaci co auta nemá, nebo jezdila něčím z druhé a třetí ruky a dotýká se jich cena pohonných hmot. ŽESNAD už říkala, že se bude snažit aktivovat EU zákon, který by jim tam umožnil upřednostnit nákladní dopravu před osobní, jestliže ta nemá na rozdíl od osobní jednoduchou alternativní variantu, tady se i píše, že Německé soukromé společnosti dostávají do finanční problémů.. https://www.ceskenoviny.cz/zpravy/nemecke-drazni-doprave-hrozi-kolaps/2212973

ythomas_ct

Ad: „Jde o první případ, kdy se dopravce v Evropě rozhodl pro kombinaci ETCS a tohoto stupně automatického vedení vlaku.“

No, a co namátkou 362 WTB? OBU ETCS BL3 už na tom je snad schválená a AVV snad definici GoA2 také splňuje. Nebo…?

watslaw

Jste si jist, že ta AVV na 362 WTB umí jet přes ETCS? Naopak jsem někde četl, že ta instalace ETCS na 362 ani nemá přípravu na to AVV over ETCS. Ale možná to znalejší jistě doplní.

Milan Plíva

Vy jsi pletete
ARR s AVV 😳😳

Geralt

Stejně si říkám, že to naše AVV předběhlo dobu o dobrých 30 let. Ti co za tím stojí jsou borci.

Tonda Sehnal

Jen škoda, že se nerozšířilo opravdu masivně a celosíťově.

Petr Šimral

To asi i o více. První pokusy začaly již před rokem 1970. Já sám osobně jsem se vozil na lokomotivě S499.0256 mezi Chebem a Mariánskými Lázněmi již s plně funkčním AVV v roce 1985, fungovalo to na děrné štítky.
Mrzí mě, že se nepodařilo zařízení AVV více rozšířit.

K.S.

Štítky? To jakože celá trase byla vyděrovaná na štítku a jelo to podle něj?

Řekl bych že železná opona a plánované hospodářství rozvoji elektroniky v Československu celkem dost ublížily.

Petr Šimral

Kolik Vám prosím je? Vždyť to byl v ČSSR technologický zázrak…

K.S.

Dost na to abych si pamatoval počítače z 90. málo na to abych si pamatoval děrné štítky.
(I když nedávno jsem se doslechl že prý ještě v nějakých fabrikách jsou, respektive před pár lety byly)

Ano AVV by se za zázrak dal považovat, nicméně elektronika s průběhem času zaostávala.

Jiří Kocurek

Vzhledem k tomu, že řidiči náklaďáků pašovali za Husáka kalkulačky, tak se dá říkat cokoliv.

Nicméně i ty děrné štíky/pásky dovedou být přesné natolik, že se podle nich dá řídit piáno, hledejte na Youtube „player piano“ popřípadě „pianola“. Jukebox přes 110 léty.

Sova

Jedno dobové video k automatickému řízení jízdy vlaku:
https://www.youtube.com/watch?v=YTDd86XxdMk

Petr Šimral

Moc se mi líbilo, ještě jsem ho neviděl. Díky.

Vladki

A to v těch gorilach fakt je, nebo to byl jen nějaký prototyp? Měl sem za to, že regulace rychlosti byla až v esech.

PepaM

Vypadlo vám tam číslo 3 u baseline ETCS.

PepaM

Teď ho zase máte na špatném místě 😅 je to ETCS Level 2 Baseline 3.