Autobusy

V Česku startuje historická autobusová linka, vede po trase obnovované trati do Úštěka.

Autobus Škoda 706 RTO (na lince T32 bude jezdit verze LUX). Foto: Zubrnická museální železnice
Autobus Škoda 706 RTO (na lince T32 bude jezdit verze LUX). Foto: Zubrnická museální železnice

Spolek Zubrnická museální železnice a svazek obcí Úštěcka zahájí v pátek 5. července provoz historické autobusové linky T32 Úštěk – Zubrnice a zpět. Jde o první pravidelnou autobusovou linku, na které bude nasazen historický autobus a současně je součástí integrovaného dopravního systému.

Autobusová linka je prozatím pokračování železničního spojení ze Zubrnic dále v linii bývalé dráhy do Úštěka. Autobusy mají jezdit přes prázdniny o víkendech, celkem půjde o čtyři páry spojů denně. Na trasu nasadí autobus Škoda 706 RTO LUX, v den zahájení provozu bude linka posílena autobusem Karosa LC735.

Autobus Škoda 706 RTO LUX poskytne společnost Autobusovy Karlovy Vary, která vyhrála výběrové řízení svazku obcí. Ten provoz autobusu objednal. Autobus bude jezdit s moderním odbavovacím systémem, trasa vede přes zajímavá turistická místa, například obec Levín, kde se v roce 1975 na nádraží a trati natáčel film Páni kluci.

Jízdní řád autobusové linky Zubrnice – Úštěk. Foto: Zubrnická museální železnice

Slavnostní zahájení proběhne v 9:45 hod v Úštěku se stříháním pásky a sektem. Po pravidelném odjezdu z Úštěka bude v Zubrnicích v 10:45 hod po příjezdu vlaku bude zahájen oficiální program s  krátkými projevy, opět stříhání pásky a občerstvení a následně se vlak a autobus rozjedou dle platného jízdního řádu a tím bude provoz historické autobusové linky T 32 zahájen.

Spolek obnovil provoz na trati z Velkého Března do Zubrnic na celkem šesti kilometrech, kde jezdí turistické historické vlaky o všech víkendech a svátcích. Trať dále pokračovala dalších 13 km přes Lovečkovice, Levín a Úštěk, kde bude provoz prozatím nahrazen historickým autobusem než se postupně trať obnoví.

Trať Velké Březno – Lovečkovice – Verneřice – Úštěk byla zrušena v roce 1978. Od roku 2008 je majetkem zapsaného spolku Zubrnická museální železnice, kterému se povedlo dosáhnout , jako jedinému v České republice opět statutu dráhy. V roce 2010 byl na části trati Velké Březno – Zubrnice obnoven provoz a od roku 2017 jezdíme na objednávku kraje jako turistická linka T3. V současné době se pracuje na prodloužení dalších úseků. Lidé mohou na obnovu přispívat na stránkách Jedemdal.cz.

Historickou autobusovou linku provozuje už například Dopravní podnik Karlovy Vary do Lokte, trolejbusová historická linka jezdí v Teplicích.

17
Diskuze

avatar
5 Komentáře
12 Reakce na komentáře
13 Sledující tohoto příspěvku
 
Nejvíce hodnocený komentář
Nejžhavější komentáře
14 Autoři komentářů
JindraGejzaželezničář v důchoduFilemon44Kylchap Čerství autoři komentářů
  Odebírat  
nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
Tom
Host
Tom

Proč to bude stát 20 min v Lovečkovicích?

Kylchap
Host
Kylchap

Prohlídka budované muzeální expozice.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

A nejen to: to přece nemá být žádná uhnaná doprava „pracujících“ do zaměstnání či domů se stresujícími tříminutovými přípoji podle metod vymyšlenýých mladými uspěchanými blázny – tady spíše platí,že „i cesta může být cílem“ …

Filemon44
Host
Filemon44

Linku jako fanoušek historické dopravy samozřejmě vítám,ale věta, že bude v provozu do doby, než tu začnou jezdit vlaky,mi přijde přehnaně optimistická.To se spíše dočkáme historických Solarisů nebo Ivec …

Matt
Host
Matt

Noo…oni ti lidé jsou docela do toho zapáleni. Však ten spolek se o to stará už přes 20 let. Mám informace z první ruky a věřím, že tak za 2-3 roky se bude jezdit do Lovečkovic. Práce na téhle dráze jde dost rychle. Btw kdo to zná, tak ví, že dobrovolníci + stálí pracovníci jedou celý den.

Filemon44
Host
Filemon44

Pokud se tak stane, budu jedině rád a nebudu mít problém se omluvit.

železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Co stihnou do voleb (minimálně „rozjet“), to má skutečně naději – k ostatnímu bych se vzletnými komentáři raději počkal ža po (krajských) volbách: Šulc a jeho poskok Jeřábek už jednou v tom kraji řádili a ta obnova trati určitě nebude zadarmo a bez potřeby „vlídného oka“ právě ze strany „kraje“. Ale „fandit“ jim je samozřejmě třeba všemi způsoby, tedy i pozitivní propagandou!

Gejza
Host
Gejza

Á, starému pánovi nejspíše leží v žaludku optimalizace regionální dopravy před cca 10 lety….
Jinak nevím, proč nadáváte na Jeřábka. Má lví podíl na tvorbě celého IDS kraje. Co by za takový systém jinde dali…

Po3uk
Host
Po3uk

My jsme taktéž jezdily historickou linku mezi Prahou a Konopištěm, takže netvrdil bych, že je první…

http://www.retro-bus.cz/

Ferenc Futurista
Host
Ferenc Futurista

„Jde o první pravidelnou autobusovou linku, na které bude nasazen historický autobus a současně je součástí integrovaného dopravního systému.“

Čemu konkrétně na tomto souvětí nerozumíte? Pokud vytáhnete standardních 600 na hodinu, rád vám uspořádám kurz porozumění psanému textu.

Miloslav
Host
Miloslav

Nadpis článku není pravdivý, Dopravní podnik Karlovy Vary provozuje podobnou meziměstskou linku již několik let na trasách do Lokte a do Bečova.
http://dpkv.cz/assets/lines/z/linka91.pdf

Romanero
Host
Romanero

Tak tak. V Teplicích zase jezdila v letech 2002 až 2013 nostalgická autobusová linka číslo 40.

Dubican
Host
Dubican

Ten autobus na fotce, je zkrátka nádherný! Škoda, že se dnes už nevyrábějí takto krásné stroje.

Anonym ze severu
Host
Anonym ze severu

Jestli se nepletu, tak ta fotka je z letošního DOD ve Všebořicích, odkud tento krasavec vozil lidi právě k vlaku do Zubrnic na žst ÚL Střekov a pak je zase vezl zpátky do vozovny.

Jindra
Host
Jindra

to by měli důchodci o hoi radost 😀

Partneři



CSCARGO