V Česku testují nové dálkové vlaky pro Francii. „Kyslík“ má dva roky zpoždění
Jednotka Oxygene při testech na zkušebním okruhu ve Velimi. Foto: Zdopravy.cz
CAF dodá nové jednotky až v roce 2027.
CAF dodá nové jednotky až v roce 2027.
l
Všimněte si: dálková a přitom bezbariérová jednotka s jakobsovými podvozky pro rychlost 200km/h. ČD se zatím na svých sociálních sítích chlubí zvedací plošinou u ComfortJetů a v bezbariérovosti dopravy si zase nechává ujet vlak.
Prostě existují různé koncepty a toto je jeden z nich. Comfortjet zase další koncept. Loko s svěšenými třeba Bmz vozy zase další…
Presne tento typ prízemného myslenia od šotoušov cez ministra až po posedného pomocného robotníka je príčinou permanentného zaostávania za vyspelejšími krajinami…
Jenže agresivní šotouš ve vedení chce mít všecko podle sebe a zákazníkům §9 Neotravujte!
Nemyslím si, že Česko zaostává díky vozům od Siemensu, které jsou ve svém oboru špička. Jasně, interiér mají SNCF krásněji řešený. V tom zaostávají za mě ČD za SNCF. Ale v kvalitě vlaků vážně ne.
No tak on se hlavně i ten comfortjet dal udělat částečně bezbariérový (viz nový rakouský railjet), ačkoli osobně jsem také spíš pro jednotky na takovéto relace, i když možnost přidávat vozy podle poptávky se také někdy hodí.
Ano, jsou různé koncepty, některé jsou zastaralé, jiné nikoli. Třeba ve Švýcarsku by ComfortJet byl nelegální, protože mají zákonem vynuceno, že musí být vozíčkář schopen se do vlaku i z vlaku dostat bez asistence. V Česku zatím platí, že si přepravu musí vozíčkář objednat 24h před odjezdem vlaku, netřeba se divit, že se pak na takovou cestu raději ani nevydají.
SNCF zjevně nemají v týmu žádného českého šotouše, který by jim vysvětlil, že na takovéhle relace je nějaká tramvaj nevhodná a nedůstojná.
Nevypráví to spíš zaměstnanci ČD?
Jedni i druzí
https://www.youtube.com/watch?v=RlRDsjqAH3Y
A jestli se správně dívám (1:22), tak nad povozky sedadla na podestách, ale ulička bez schodů. Oba krajní a také dva podvozky uprostřed jsou hnací, ty prostřední hnací podle UIC klasifikace jsou taky Jakobsovy. Nad nimi bych nízkou podlahu neočekával.
Výsledkem může být, že jim soutěže na rychlíky vyfoukne třeba Leo/CAF.
Což bude znamenat spoustu řevu, protože se tam *úderník* už nedostane, on jezdil vlakem svátečně, měl z toho Vánoce, ještě tohle mu seberou. Uraženě pojede na chatu autem s firemním označením… aby před hospodou večer vztekle seřval šoféra, který přivezl pivo, že zavazí s rudlem ve dveřích, když *on* jde dovnitř.
Mně dávají smysl InterJety a ComfortJety na dálkových vlacích. Lepší schody v představku než v 1.třídě (viz. obrázek). Ale asi budu v menšíně.
Taky spíš souhlasím, Comfortjet má jezdit třeba z Prahy do Kodaně nebo Villachu (kdo ví co Lublaň nebo Benátky), tam mi spíš dává smysl dobře průchozí vysokopodlažní souprava. Na druhou stranu nizozemské bezbariérové Coradie na tu jejich krátkou VRTku, kdy něco dojede nejdál do Bruselu, mi přijdou taky OK.