Přesně tak, podle mě je taky Iveco Crossway s příměstem od Manu/MB srovnatelné a když se navíc vyrábí v ČR, tak je dobře, že se prodává víc. To SOR ICN je teprve dílo, tady jde vlastenectv stranou.
Jak je na tom s jízdním komfortem? Za mě teda větština Sorek nehorázně drnčí a odhlučnění motoru je sprosté slovo, ale možnost jsem se v tom novém ICN ještě neměl.
Osobně jsem s tím ještě nejel (k nám BusLine nasazuje Hrbáče, pokud zrovna jede). Můžu teda hodnotit jen vizuálně a oproti tomu, jak strašně hnusně to vypadalo na prezentačních fotkách, mi to naživo přijde ještě OK, čekal jsem to horší.
No souhlasím že naživo to nejhůř nevypadá, také jsem ho ve Svitavách zahlédl. Ale možnost jsem se svézt jsem ještě nikde neměl, tak jestli se Sor polepšil, nebo je to stále rozvrzaná parodie na autobus
Jj, Setra je fajn. Pokud beru 100 km dlouhou linku Zlín – Brno a na ní 2 – 3 roky starý Mercedes a nebo Setra, tak mně osobně připadá Setra pohodlnější a mám ji radši. (Nedávno jsem se neudržel a před řidičem zajásal “ jupííí Setra! )No a na opačném konci je Radimova žlutá půlprdel – vzadu jsou díky mohutným plastovým krytům hodně stísněné podmínky. Natřásadla z Libchav už na tuto linku nedávají a jinde se jim se střídavými úspěchy snažím vyhnout. Jinak u Mercedesu je hodně rozdíl mezi různými vozy. Teď aktuálně jezdí na výluce mezi busy jeden Mercedes… Číst vice »
To už bylo pohodlné letadlo. Hardcore pro fajnšmekry byl Ikarus přes Buchlov. V zimě kosa, do kopce řval a plazil se, z kopce bral vlek zatáčky po jednom kole….
Tak Setra platí za špičku, co se autokarů týče. Ale to, co je v tabulce prodejů, jsou příměstské Setry LE. Což je taky fajn, ale srovnatelné s čímkoli jiným.
Nakupování nafťáků do zásoby, před schválením nového EU nařízeného zákona.
On je rok 2029?
Ale 2025 je již podstatně blíž.
https://zdopravy.cz/snemovna-podporila-zakon-ktery-zavadi-minimalni-podil-nizkoemisnich-vozu-pro-verejne-zadavatele-118907/
Škoda že nemáme na prvních příčkách Solaris, Mercedes nebo Man…
Crossway je za mě úplně v pohodě autobus
Přesně tak, podle mě je taky Iveco Crossway s příměstem od Manu/MB srovnatelné a když se navíc vyrábí v ČR, tak je dobře, že se prodává víc. To SOR ICN je teprve dílo, tady jde vlastenectv stranou.
Naživo zase tak příšerně nevypadá.
Jak je na tom s jízdním komfortem? Za mě teda větština Sorek nehorázně drnčí a odhlučnění motoru je sprosté slovo, ale možnost jsem se v tom novém ICN ještě neměl.
Osobně jsem s tím ještě nejel (k nám BusLine nasazuje Hrbáče, pokud zrovna jede). Můžu teda hodnotit jen vizuálně a oproti tomu, jak strašně hnusně to vypadalo na prezentačních fotkách, mi to naživo přijde ještě OK, čekal jsem to horší.
No souhlasím že naživo to nejhůř nevypadá, také jsem ho ve Svitavách zahlédl. Ale možnost jsem se svézt jsem ještě nikde neměl, tak jestli se Sor polepšil, nebo je to stále rozvrzaná parodie na autobus
Opravdu nevím, co tam dělal, ale viděl jsem ICN v Letohradu projíždět a opravdu to nevypadalo nijak hrozně.
Mně se líbí, že má docela tichý motor. Je to příjemné jak zvenku, tak zevnitř.
.. díky i za tu Setru.
Jj, Setra je fajn. Pokud beru 100 km dlouhou linku Zlín – Brno a na ní 2 – 3 roky starý Mercedes a nebo Setra, tak mně osobně připadá Setra pohodlnější a mám ji radši. (Nedávno jsem se neudržel a před řidičem zajásal “ jupííí Setra! )No a na opačném konci je Radimova žlutá půlprdel – vzadu jsou díky mohutným plastovým krytům hodně stísněné podmínky. Natřásadla z Libchav už na tuto linku nedávají a jinde se jim se střídavými úspěchy snažím vyhnout. Jinak u Mercedesu je hodně rozdíl mezi různými vozy. Teď aktuálně jezdí na výluce mezi busy jeden Mercedes… Číst vice »
Já tam pamatuju sedmičkovou Karosu ČSAD Zemek před cca 20 roky.
To už bylo pohodlné letadlo. Hardcore pro fajnšmekry byl Ikarus přes Buchlov. V zimě kosa, do kopce řval a plazil se, z kopce bral vlek zatáčky po jednom kole….
To byl typ LC 734, možná 735. Mezi dveřmi a karoserií škvíra na palec široká, takže do něj táhlo jak do stodoly.
Ale uznávám, že Ikarus se smýkaným vlekem je stěží překonatelný.
Ten průvan v Karose jsem řešil sezením na levé straně. Tam táhlo míň. 😃
Tak Setra platí za špičku, co se autokarů týče. Ale to, co je v tabulce prodejů, jsou příměstské Setry LE. Což je taky fajn, ale srovnatelné s čímkoli jiným.
Pokud člověk jede stejnou trasu, tak Setra celkem solidně „vyžehlí“ spoje na dálničním povrchu.
Tak zrovna to je typická vlastnost vyšších a širších pneumatik, které narozdíl od Crosse Setra má.
Off topic:
Překlep v příspěvku přes Sor – asi před Sor