V Česku se za první pololetí registrovalo nejvíce nových autobusů v historii

Nové autobusy Iveco Crossway LE LIne 12 ČSAD MHD Kladno. Foto: ArrivaNové autobusy Iveco Crossway LE LIne 12 ČSAD MHD Kladno. Foto: Arriva

Jedničkou trhu zůstává Iveco.

22 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Peeetr

Nakupování nafťáků do zásoby, před schválením nového EU nařízeného zákona.

Y.K.

On je rok 2029?

Poudy

Škoda že nemáme na prvních příčkách Solaris, Mercedes nebo Man…

Tazatel

Crossway je za mě úplně v pohodě autobus

Ondros

Přesně tak, podle mě je taky Iveco Crossway s příměstem od Manu/MB srovnatelné a když se navíc vyrábí v ČR, tak je dobře, že se prodává víc. To SOR ICN je teprve dílo, tady jde vlastenectv stranou.

JindraLne

Naživo zase tak příšerně nevypadá.

MRC

Jak je na tom s jízdním komfortem? Za mě teda větština Sorek nehorázně drnčí a odhlučnění motoru je sprosté slovo, ale možnost jsem se v tom novém ICN ještě neměl.

JindraLne

Osobně jsem s tím ještě nejel (k nám BusLine nasazuje Hrbáče, pokud zrovna jede). Můžu teda hodnotit jen vizuálně a oproti tomu, jak strašně hnusně to vypadalo na prezentačních fotkách, mi to naživo přijde ještě OK, čekal jsem to horší.

MRC

No souhlasím že naživo to nejhůř nevypadá, také jsem ho ve Svitavách zahlédl. Ale možnost jsem se svézt jsem ještě nikde neměl, tak jestli se Sor polepšil, nebo je to stále rozvrzaná parodie na autobus

Franta Metel

Opravdu nevím, co tam dělal, ale viděl jsem ICN v Letohradu projíždět a opravdu to nevypadalo nijak hrozně.

lsp

Mně se líbí, že má docela tichý motor. Je to příjemné jak zvenku, tak zevnitř.

Jiří Kocurek

.. díky i za tu Setru.

Pája

Jj, Setra je fajn. Pokud beru 100 km dlouhou linku Zlín – Brno a na ní 2 – 3 roky starý Mercedes a nebo Setra, tak mně osobně připadá Setra pohodlnější a mám ji radši. (Nedávno jsem se neudržel a před řidičem zajásal “ jupííí Setra! )No a na opačném konci je Radimova žlutá půlprdel – vzadu jsou díky mohutným plastovým krytům hodně stísněné podmínky. Natřásadla z Libchav už na tuto linku nedávají a jinde se jim se střídavými úspěchy snažím vyhnout. Jinak u Mercedesu je hodně rozdíl mezi různými vozy. Teď aktuálně jezdí na výluce mezi busy jeden Mercedes… Číst vice »

Jiří Kocurek

Já tam pamatuju sedmičkovou Karosu ČSAD Zemek před cca 20 roky.

Pája

To už bylo pohodlné letadlo. Hardcore pro fajnšmekry byl Ikarus přes Buchlov. V zimě kosa, do kopce řval a plazil se, z kopce bral vlek zatáčky po jednom kole….

Jiří Kocurek

To byl typ LC 734, možná 735. Mezi dveřmi a karoserií škvíra na palec široká, takže do něj táhlo jak do stodoly.

Ale uznávám, že Ikarus se smýkaným vlekem je stěží překonatelný.

Pája

Ten průvan v Karose jsem řešil sezením na levé straně. Tam táhlo míň. 😃

Kernteriér

Tak Setra platí za špičku, co se autokarů týče. Ale to, co je v tabulce prodejů, jsou příměstské Setry LE. Což je taky fajn, ale srovnatelné s čímkoli jiným.

Pája

Pokud člověk jede stejnou trasu, tak Setra celkem solidně „vyžehlí“ spoje na dálničním povrchu.

Travegoist

Tak zrovna to je typická vlastnost vyšších a širších pneumatik, které narozdíl od Crosse Setra má.

Honnzok

Off topic:
Překlep v příspěvku přes Sor – asi před Sor