V Česku se testuje netradiční FLIRT. Jednotka od Stadleru bude kontrolovat španělské tratě

Jednotka Stadler FLIRT pro ADIF. Foto: VUZJednotka Stadler FLIRT pro ADIF. Foto: VUZ

Stadler dodá španělskému správci infrastruktury tři jednotky.

Do Zkušebního centra Výzkumného Ústavu Železničního Velim dorazila tento týden tvarem nezvyklá jednotka. Jde o vozidlo Stadler FLIRT, které ale nebude sloužit pro přepravu osob, ale hlavně k diagnostice železničních tratí. Tomu odpovídá i nezvyklý tvar.

Jde o jednu ze tří jednotek, které si objednal španělský správce železniční infrastruktury Adif. Kromě této Stadler vyrábí ještě  dvě se širokým rozchodem 1668 mm. Do Velimi dorazila jednotka se standardním rozchodem 1435 mm. Vozidlo disponuje trakčními systémy 3kV a 25kV a plnohodnotným agregátem nezávislé trakce.

Stadler Rail dodává španělskému infrastrukturnímu správci i další vozidla: loni začala dodávka 22 dieselových lokomotiv Eurolight.

Zakázku na tři jednotky získal Stadler Rail společně s firmou MerMec. Hodnota kontraktu je 74,5 milionu eur. Součástí je kompletní výbava diagnostickými systémy. Jednotky mohou jezdit rychlostí až 200 km/h.

Tagy Adif Stadler Rail vúž Výzkumný ústav železniční železniční zkušební okruh Velim
1 komentář