Vlak kategorie NJ by měl být nejlépe povinně místenkový.
Cestovali jsme v NJ 40236 z Benátek do Vídně. Koupené „privat compartment“.
Místenky samozřejmě vyprodané, takže ti, kteří měli jen jízdenku, seděli/leželi na chodbičce a dívali se jak v kupé leží 2 cestující přes všechny sedačky (což je v praxi výhoda Bmz).
Navíc problém, že kupé nejdou zamknout, takže každou chvíli jsme vysvětlovali, že si u nás sednout nemůžou, neboť jsme si zaplatili všechna místa…
vagonář
1 rok
Řídicí vůz NightJetu bude dvojka (Bfmpz), zatímco u ComfortJetu jednička (Afmpz).
Anonym ze severu
1 rok
Prosím, redakce, čtěte po sobě ty články!!! Sem tam vám vypadnou nějaká slova, někdy se něco opakuje, … A nejde o překlepy.
Prahu ročně navštíví nějakých 5,8 milionu turistů. Jeden noční spoj, pokud bude jezdit každý den, doveze za měsíc nějakých 15000 lidí. Reálně by to tedy asi nebyl velký problém, pokud bude nabízený produkt dost kvalitní. Nabízí se relace kde již dnes fungují denní dálkové vlaky – Praha -Hamburk s rozšířením do Arhusu/Kodaně, dále Praha-Brusel/Amstrdam, A jednou, až budeme mít „slušné“ spojení i jinam, než jen do Berlína, tak připadá v úvahu i spoj do severní Itálie a Paříže. Ale takhle propojené Evropy se asi nedočkám.
blanka
1 rok
Jezisi kdyz si vzpomenu na to youtube video CD night 😀 musim se smat..
toto je alespon souprava hodna roku 2023 a ne ten hnus co maji CD
Buďte v klidu, já jela s OBB na jaře do Florencie a ta starožitnost co nás vezla vypadala jako vagóny stažené z denních linek. Klasické kupé a místo na kufry nebylo.
Cesta zpět byla taky fantastická. Jediné co na tom článku nechápu je, že se autor nenamáhal si něco zjistit. Tyto spoje jezdí už dost dlouho
Ondra
1 rok
Pro cestující z mini kabin jsou určené ty osobní vozy pro denní část cesty?
Asi tazko. Ani dnes v nightjetoch take neexistuje, ani pri trvalo rozlozenych 6-lehatkach. Navyse, udajne v tych mini kabinach je dost priestoru na sedenie.
Faktura
1 rok
Bude to mít na sezení i kupé, nebo jenom na noc nevhodné velkoprostory?
Nie uplne – rakuske Bmz, kde sa daju spojit sedacky, sa casto pouzivaju ako postele pre jedneho az troch ludi a s tym ucelom sa dokonca v nightjete da kupit cele kupe.
Tak FIPku jsem nikdy v životě neměl a nemám problém si zaplatit lůžko, pokud už se rozhodnu jet přes noc vlakem. Problém je, že jednou jsem potřeboval jet v noci na vzdálenost cca 4 hodiny, na kterou lůžko koupit nešlo a není nic příjemnějšího než jet ve tři v noci přesvětleným velkoprostorem.
A pak se tam bude někdo hlučně bavit, v kupé toto nehrozí. Když pominu hulváty, kteří rozrazí dveře kupé nebo vletí na čtyřku aniž by pozdravili a zeptali se jestli je volno (místenku nemaji)…jako starej nejsem, ale toto jsou základy slušného chování.
Třeba v Astře Regiojetu je na noc tlumené světlo. Je ale pronikavě modré, takže na spaní ve skutečnosti mnohem horší než kdyby nechali zapnuté plné osvětlení. (Odpozorováno ve vlaku Gepardu z Brna na letiště, ale předpokládám, že na běžných linkách Regiojetu to bude stejné.)
S touto soupravou se nedá manipulovat. Jak to mají vymyšlené ÖBB s přímými vozy ? Dnes téměř každý noční vlak prohazuje navzájem přímé vozy s jiným vlakem. Viz např. lůžko Praha-Zurich v Linci nebo Vídeň – Varšava v Břeclavi. Tímto přímé vozy ÖBB zruší a nebo mají nějaký plán, jak to dělat. Přestupovat někde v Salzburku ve dvě v noci mezi dvěma vlaky asi nebude to pravé ořechové.
K celym tymto supravam budu pristupovat ako k priamym vozom. Jazdit maju vzdy dve a dve do X a su naznaky, ze vlaky, ktore maju viac ako dve destinacie, rozbiju na viacej oddelenych vlakov (prve by malo byt, ze zo sucasneho vlaku Brusel/Amsterdam/Hamburg sprava Pariz/Brusel a Amsterdam/Hamburg, ale neni to nic oficialne potvrdene). Dve supravy maju spolu 14 vagonov, co je z nejakeho dovodu limit, takze tam by priestor na pridavanie dalsich vagonov aj tak nebol. V pripade ze pojde len jedna suprava, nic nebrani dalsie vagony pridat. Kazdopadne, modernizuju aj jednotlive vagony, takze do buducnosti celkom isto pocitaju aj… Číst vice »
Pak chybí slovo ve větě, že musí proběhnout !zkoušky! podvozků a brzd. Tak si to opravte a neškodilo by zaměstnání korektora, podobné chyby tu bývají často.
Jan Soukup
1 rok
I když to možná mohlo být napsáno trošku jinak, já to bez problémů pochopil.
Ferda Vomáčka
1 rok
Krásná souprava. Škoda, že v Interjetu a Comfortjetu nebude něco na způsob toho nízkopodlažního vozu.
Je možné dokoupit přes VŘ v budoucnosti a zařadit do Comfortjetu. Vzniknou tímto pádem i dvě další soupravy když se vezme vždy jeden vysoký vagon ze soupravy pryč. Ta souprava má min. 40 let před sebou.
Vlak kategorie NJ by měl být nejlépe povinně místenkový.
Cestovali jsme v NJ 40236 z Benátek do Vídně. Koupené „privat compartment“.
Místenky samozřejmě vyprodané, takže ti, kteří měli jen jízdenku, seděli/leželi na chodbičce a dívali se jak v kupé leží 2 cestující přes všechny sedačky (což je v praxi výhoda Bmz).
Navíc problém, že kupé nejdou zamknout, takže každou chvíli jsme vysvětlovali, že si u nás sednout nemůžou, neboť jsme si zaplatili všechna místa…
Řídicí vůz NightJetu bude dvojka (Bfmpz), zatímco u ComfortJetu jednička (Afmpz).
Prosím, redakce, čtěte po sobě ty články!!! Sem tam vám vypadnou nějaká slova, někdy se něco opakuje, … A nejde o překlepy.
„Na okruhu probíhají nutné ke schválení k provozu“
tam asi chybí slovo zkoušky
O tom se nám ani nezdá a zdát nebude. A ty pěkné barvičky, ne nějaký hnusný Najbrtí nátěr!
No on je u nás problém, že mě nenapadá nic, kde by šlo ekonomicky uživit alespoň dva ty NightJety.
Prahu ročně navštíví nějakých 5,8 milionu turistů. Jeden noční spoj, pokud bude jezdit každý den, doveze za měsíc nějakých 15000 lidí. Reálně by to tedy asi nebyl velký problém, pokud bude nabízený produkt dost kvalitní. Nabízí se relace kde již dnes fungují denní dálkové vlaky – Praha -Hamburk s rozšířením do Arhusu/Kodaně, dále Praha-Brusel/Amstrdam, A jednou, až budeme mít „slušné“ spojení i jinam, než jen do Berlína, tak připadá v úvahu i spoj do severní Itálie a Paříže. Ale takhle propojené Evropy se asi nedočkám.
Jezisi kdyz si vzpomenu na to youtube video CD night 😀 musim se smat..
toto je alespon souprava hodna roku 2023 a ne ten hnus co maji CD
Buďte v klidu, já jela s OBB na jaře do Florencie a ta starožitnost co nás vezla vypadala jako vagóny stažené z denních linek. Klasické kupé a místo na kufry nebylo.
Cesta zpět byla taky fantastická. Jediné co na tom článku nechápu je, že se autor nenamáhal si něco zjistit. Tyto spoje jezdí už dost dlouho
Pro cestující z mini kabin jsou určené ty osobní vozy pro denní část cesty?
Asi tazko. Ani dnes v nightjetoch take neexistuje, ani pri trvalo rozlozenych 6-lehatkach. Navyse, udajne v tych mini kabinach je dost priestoru na sedenie.
Bude to mít na sezení i kupé, nebo jenom na noc nevhodné velkoprostory?
Doby, kdy se šotouš zamknul v kupéčku béčka a ustlal si na kožence už jsou naštěstí pryč…
nebo fíra v jedničce …
Na vlaku Bohumín – Kolobrzeg stále možné, jen to teda není koženka no 😀
Bych neřekl, cestuju takle stále. Chrápu na sedačce starého Béčka, protože nic vhodnějšího tady není. (Destinace Brno – Cheb)
Nie uplne – rakuske Bmz, kde sa daju spojit sedacky, sa casto pouzivaju ako postele pre jedneho az troch ludi a s tym ucelom sa dokonca v nightjete da kupit cele kupe.
Rychlík 420 440 421 441 Košice Žilina Cheb byl super sice ne hodno 21 století ale těším se až budou vlaky do Říma
Nebude tam platit FIP, takže otázka je bezpředmětná.
Tak FIPku jsem nikdy v životě neměl a nemám problém si zaplatit lůžko, pokud už se rozhodnu jet přes noc vlakem. Problém je, že jednou jsem potřeboval jet v noci na vzdálenost cca 4 hodiny, na kterou lůžko koupit nešlo a není nic příjemnějšího než jet ve tři v noci přesvětleným velkoprostorem.
To je ale problém tej presvetlenosti, nie veľkopriestoru. Aj väčšina dnešných vozňov má možnosť tlmeného osvetlenia.
A pak se tam bude někdo hlučně bavit, v kupé toto nehrozí. Když pominu hulváty, kteří rozrazí dveře kupé nebo vletí na čtyřku aniž by pozdravili a zeptali se jestli je volno (místenku nemaji)…jako starej nejsem, ale toto jsou základy slušného chování.
Např. ve velkoprostorech někdejší sítě CNL se běžně o půlnoci světlo výrazně tlumilo.
Třeba v Astře Regiojetu je na noc tlumené světlo. Je ale pronikavě modré, takže na spaní ve skutečnosti mnohem horší než kdyby nechali zapnuté plné osvětlení. (Odpozorováno ve vlaku Gepardu z Brna na letiště, ale předpokládám, že na běžných linkách Regiojetu to bude stejné.)
No já se zeptám seriózně – dávají OBB na FIPku (ať kupon nebo průkazka) v nightjetu nějakou alespoň symbolickou slevu, nebo vůbec nic?
Proč by to dělali?
Je vidět,ze jsi údržbář… ÖBB jsou neživotné, tedy dělaly…
Já to bral jako ti lidé v OBB. Ale máte pravdu. Ovšem urážet nebylo třeba.
Dávají, ale ne moc velkou, ve větším předstihu se někdy vyplatí koupit spíš normální Sparschiene.
Proč je na noční cestování velkoprostor nevhodný?
S touto soupravou se nedá manipulovat. Jak to mají vymyšlené ÖBB s přímými vozy ? Dnes téměř každý noční vlak prohazuje navzájem přímé vozy s jiným vlakem. Viz např. lůžko Praha-Zurich v Linci nebo Vídeň – Varšava v Břeclavi. Tímto přímé vozy ÖBB zruší a nebo mají nějaký plán, jak to dělat. Přestupovat někde v Salzburku ve dvě v noci mezi dvěma vlaky asi nebude to pravé ořechové.
Myslim, ze OBB maj dost tras, kde tyhle soupravy vyuzijou cely, pripadne dokonce zdvojeny s tim, ze nekde behem cesty se prohodej dve z nich.
Strčit je mezi loko a tuhle soupravu? Jen musí mít kabel pro řízení…
Běžně na konec vlaku. Stejně jako za railjety ČD na trase Břeclav – Ostrava při samém počátku jejich provozu v ČR.
Už vás někdy napadlo podívat se sem?
https://www.nightjet.com/#/home
K celym tymto supravam budu pristupovat ako k priamym vozom. Jazdit maju vzdy dve a dve do X a su naznaky, ze vlaky, ktore maju viac ako dve destinacie, rozbiju na viacej oddelenych vlakov (prve by malo byt, ze zo sucasneho vlaku Brusel/Amsterdam/Hamburg sprava Pariz/Brusel a Amsterdam/Hamburg, ale neni to nic oficialne potvrdene). Dve supravy maju spolu 14 vagonov, co je z nejakeho dovodu limit, takze tam by priestor na pridavanie dalsich vagonov aj tak nebol. V pripade ze pojde len jedna suprava, nic nebrani dalsie vagony pridat. Kazdopadne, modernizuju aj jednotlive vagony, takze do buducnosti celkom isto pocitaju aj… Číst vice »
To je nesmysl, možná teď nejezdĵ v RICovém režimu delší vlaky než 14vz, ale jezdili úplně normálně.
Neviem preco to tak je, je mozne, ze to suvisi s dlzkou nastupist (14vag+lok=400m).
Řídicí vůz ÖBB je na první pohled podobný, ale nikoliv stejný jako ten pro ČD ComfortJet
Siemens…Unifikace…Vectron…
Pak chybí slovo ve větě, že musí proběhnout !zkoušky! podvozků a brzd. Tak si to opravte a neškodilo by zaměstnání korektora, podobné chyby tu bývají často.
I když to možná mohlo být napsáno trošku jinak, já to bez problémů pochopil.
Krásná souprava. Škoda, že v Interjetu a Comfortjetu nebude něco na způsob toho nízkopodlažního vozu.
Je možné dokoupit přes VŘ v budoucnosti a zařadit do Comfortjetu. Vzniknou tímto pádem i dvě další soupravy když se vezme vždy jeden vysoký vagon ze soupravy pryč. Ta souprava má min. 40 let před sebou.